VOLKSWAGEN PASSAT – Európske auto roka 2015

Chybová správa

  • Notice: Undefined index: taxonomy_term v similarterms_taxonomy_node_get_terms() (riadok 518 z /var/www/zilinskyvecernik/www/sites/all/modules/similarterms/similarterms.module).
  • Notice: Undefined index: 0 v similarterms_list() (riadok 221 z /var/www/zilinskyvecernik/www/sites/all/modules/similarterms/similarterms.module).
  • Notice: Undefined offset: 1 v similarterms_list() (riadok 222 z /var/www/zilinskyvecernik/www/sites/all/modules/similarterms/similarterms.module).
Obrázok používateľa hlacik
Vozídlá VOLKSWAGEN v našom regióne predáva spoločnosť GALIMEX,s.r.o.

VOLKSWAGEN PASSAT sa počas svojej existencie prepracoval medzi absolútne najpopulárnejšie modely v strednej triede. Po modeli PASSAT často a s obľubou siahajú mnohé firmy, kde plní funkciu manažérskeho vozidla. Bez preháňania môžeme povedať, že VOLKSWAGEN PASSAT určuje latku, podľa ktorej sú posudzovaní ostatní. Prednedávnom sa na našom trhu objavila najnovšia, v poradí už ôsma generácia, ktorú sme podrobili nášmu tradičnému redakčnému testu. Novinku charakterizuje množstvo vylepšení, vďaka ktorým sa podľa samotného výrobcu nový PASSAT nebojí ani porovnávania s prémiovými modelmi. Pri príležitosti nedávno skončeného ženevského autosalónu získal nový VOLKSWAGEN PASSAT i prestížne ocenenie Európske auto roka pre rok 2015. Nový VOLKSWAGEN PASSAT s turbodieselom 2,0 TDI BlueMotion v kombinácii s automatickou DSG prevodovkou a v prostrednom výbavovom stupni Comfortline nám na test zapožičala spoločnosť GALIMEX, s. r. o., autorizovaný predajca vozidiel VOLKSWAGEN v našom regióne.

 

 

História modelového radu VOLKSWAGEN PASSAT sa začala písať už v roku 1973. V priebehu minulého roku bola predstavená dlhoočakávaná ôsma generácia s interným označením B8. Nová generácia využíva modulárnu platformu MQB s priečnym uložením motorov. A aj vďaka tomu ponúka prémiové proporcie s dlhšou kapotou a krátkymi prevismi vpredu i vzadu. Z hľadiska dostupných technológií môže nový PASSAT disponovať napr. full LED svetlometmi, po prvýkrát je k dispozícii aj head-up displej a tiež tzv. virtuálny cocpit s veľkým TFT displejom, ktorý nahrádza tradičný prístrojový panel. Samozrejmosťou sú aj vyspelé jazdné asistenty, z ktorých spomeňme napríklad asistent rozpoznávania kolízie s chodcami či systém Traffic jam assist, ktorý dokáže vozidlo samostatne posúvať v kolónach. Nakoniec spomeňme vyspelý parkovací asistent, ktorý môže byť skombinovaný s funkciou monitorovania okolia vozidla z vtáčej perspektívy a okrem pozdĺžneho či priečneho parkovania ponúka i tzv. Trailer assist. Ide o jazdný asisent, ktorý dokáže bezpečne manévrovať s prívesným vozíkom, čo určite mnohí z nás dokážu oceniť. Tak ako doteraz i nová generácia VOLKSWAGEN PASSAT sa ponúka v dvoch karosárskych verziách. Okrem elegantného sedanu, ktorý sme podrobili testu, je v ponuke aj praktické kombi s tradičným označením PASSAT VARIANT. Na našom trhu sa momentálne nový PASSAT predáva v troch samostatných výbavách a tiež so širokým spektrom prvkov voliteľnej výbavy. Pestrá je i motorová paleta, ktorá pozostáva výhradne z prepĺňaných 4-valcových motorizácií TSI, resp. TDI. Benzínový základ predstavuje motorizácia 1,4 TSI s výkonom 120, resp. 150 koní. Výkonnejšiu voľbu predstavuje motor 1,8 TSI s výkonom 180 koní. Benzínovým vrcholom je nateraz verzia 2,0 TSI (220 koní) so 6-stupňovou DSG prevodovkou. Neskôr ponuku rozšíri verzia 2,0 TSI (280 koní) s pohonom všetkých kolies 4MOTION. Naftový základ predstavuje verzia 1,6 TDI (120 koní). Medzi najžiadanejšie bude s určitosťou patriť motorizácia 2,0 TDI. Tá sa dodáva v dvoch výkonových variantoch, s výkonom 150, resp. 190 koní. Obe sú okrem štandardu dostupné aj vo verzii s pohonom 4MOTION. Absolútnou novinkou je motorizácia 2,0 BiTDI prepĺňaná dvoma turbodúchadlami, ktorá ponúka výkon až 240 koní a kombinuje sa výhradne s pohonom všetkých kolies 4MOTION a 7-stupňovou DSG prevodovkou. Štandardne sú spomenuté motorizácie dostupné so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a pre takmer všetky je ako alternatíva k dispozícii aj DSG prevodovka so 6, resp. 7 stupňami. My sme v rámci nášho testu zvolili verziu so slabšou motorizáciou 2,0 TDI (150 koní) spriahnutou so 6-stupňovou DSG prevodovkou. Táto kombinácia by z nášho pohľadu mohla byť i veľmi častou zákazníckou voľbou. Naša úvodná otázka preto znie: Čo všetko v praxi ponúka najnovšia generácia VOLKSWAGEN PASSAT?

 

Vzhľad a rozmery

Ako sme už spomenuli v predchádzajúcej časti, celkovému vzhľadu novinky veľmi pristanú nové proporcie karosérie s krátkymi prevismi. Nový PASSAT pôsobí ako celok veľmi vyvážené a elegantne. Silnou stránkou je už tradične precízny a zároveň jednoduchý dizajn. Vďaka nemu bude PASSAT pôsobiť moderne aj s odstupom niekoľkých rokov. Sebavedomej prednej časti dominuje mriežka chladiča s výraznými horizontálnymi lamelami, ktorá tvorí opticky jeden celok s prednými svetlometmi. Pri pohľade zboku zaujme zaujímavý detail. Tým je výrazný prelis karosérie, ktorý opticky maskuje i kľučky dverí. Celkovo dávame vydarenému dizajnu exteriéru nového PASSATU jednoznačne palec hore. Z hľadiska celkových rozmerov novinky prinášame porovnanie s minulou generáciou. Nový VOLKSWAGEN PASSAT meria 4767 mm (-2 mm oproti predchodcovi), jeho šírka dosahuje 1832 mm (+12 mm), výška atakuje 1456 mm (-14 mm) a rázvor náprav má hodnotu 2791 mm (+79 mm). O rovných 21 litrov si medzigeneračne polepšil i batožinový priestor. Novinka vo verzii sedan tak ponúka 586 litrov pre batožinu v základnom usporiadaní, resp. až 1152 litrov pri sklopených zadných sedadlách. Mimochodom, mechanizmus sklápania je možné ovládať prakticky priamo z kufra vozidla. Pod podlahou kufra zostalo dostatočné miesto na umiestnenie plnohodnotnej rezervy, čo už v dnešnej dobe rozhodne nie je pravidlo. Z praktickej stránky chválime aj otvor v prostrednom zadnom sedadle, ktorý umožňuje prepravovať i dlhé predmety, ako napr. lyže.

 

Interiér a výbava

Vo veľmi modernom, ale zároveň jednoduchom duchu sa nesie aj interiér novinky. Podľa očakávania sú všetky použité materiály a ich dielenské opracovanie na veľmi vysokej úrovni hodnej prémie. Konštruktéri si obzvlášť dali záležať aj na ergonómii vozidla s optimálnym rozmiestnením všetkých ovládacích prvkov. Po našej skúsenosti chceme ako prvé vyzdvihnúť veľmi dobre tvarované sedadlá. Ich príjemne dlhá sedaciu časť v spojení s pohodlným posedom sú zárukou, že nový PASSAT je predurčený i na dlhé diaľničné presuny. Veľmi dobrý je i samotný výhľad z kabíny vozidla. Dizajnovo originálne riešenie predstavuje aj výrazná horizontála linka inšpirovaná mriežkou chladiča, ktorá opticky predeľuje palubnú dosku. V nej sú umne zakomponované výduchy ventilácie a presne v jej strede sa nachádzajú analógové hodiny. Nami testované vozidlo ponúkalo klasický prístrojový panel s tradične veľmi dobre čitateľnými údajmi. Pochváliť musíme aj multimediálny systém s navigáciou Composition media. Toto rozhranie ponúka širokú škálu nastavení, intuitívne ovládanie a veľmi peknú grafiku. Údaje sú vyobrazované na centrálnom dotykovom displeji s rozmerom 6,5 palca. Okrem toho disponuje i CD prehrávačom ukrytým v priehradke pred spolujazdcom so slotom na SD-kartu. Samozrejmosťou je i 2x USB vstup a Bluetooth konektivita. Z jeho všetkých funkcií nás zaujalo rozhranie Think Blue, ktoré nabáda k úspornej a zároveň ekologickej jazde. Veľmi dobrý životný priestor ponúka nový PASSAT aj pre cestujúcich na zadných sedadlách. Citeľné zlepšenie nastáva v oblasti kolien, čo určite dokáže oceniť najmä rodinne orientovaná klientela. Z hľadiska celkovej výbavy vozidla ponúka nami testovaný prostredný výbavový stupeň Comfortline vrátane niekoľkých prvkov v opcii napríklad parkovacie senzory vpredu i vzadu, cúvaciu kameru a parkovací asistent, trojzónovú automatickú klimatizáciu, LED svetlomety, vyhrievané predné sedadlá, tempomat, funkciu núdzového brzdenia, dažďový senzor a mnoho iného.

 

Jazda

Že to nový PASSAT myslí s útokom na prémiu celkom vážne, ako prvá dokazuje vynikajúco odhlučnená kabína. Za akustický komfort na palube dávame novinke jednoznačne palec hore. Veľmi dobré pocity z jazdného komfortu dopĺňa i vynikajúci podvozok. V testovanom vozidle sme mali k dispozícii štandardný podvozok. V opcii je na želanie zákazníka k dispozícii aj nadstavba v podobe adaptívneho podvozka. Po našej jazdnej skúsenosti veľmi dobre hodnotíme aj štandardnú verziu podvozka. Vozidlo presvedčivo drží stopu a zároveň dokáže veľmi dobre odfiltrovať nerovnosti na cestách. Obzvlášť prejazdy cez drobné výtlky v praxi na palube prakticky nie je ani cítiť. Veľkú pochvalu si zaslúži i komunikatívne riadenie s dostatočnou spätnou väzbou, čím sa PASSAT stáva i vyslovene šoférskym vozidlom. Nami testovaná motorizácia 2,0 TDI (150 koní) je pre novinku vskutku optimálnou voľbou. Turbodiesel má dostatok sily i energie aj na dynamickú jazdu či bezpečné predbiehanie a pritom si za svoje služby nepýta veľa paliva. Ideálna je aj jeho spolupráca s dvojspojkovou prevodovkou DSG, ktorá je veľmi komfortná.

 

A náš celkový dojem?

Nový VOLKSWAGEN PASSAT v našom teste jednoznačne potvrdil, že prestížny titul Európske auto roka pre rok 2015 je v tých správnych rukách. Novinka to vďaka modernému dizajnu a špičkovému jazdnému komfortu myslí celkom vážne aj s útokom na prémiových konkurentov. Po našej osobnej skúsenosti musíme konštatovať, že nový PASSAT nemá prakticky žiadnu slabinu, čím sa stáva celkom zaslúžene veľmi silným hráčom vo svojej triede. V Žiline si nový VOLKSWAGEN PASSAT môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel VOLKSWAGEN v našom regióne, spoločnosti GALIMEX, s. r. o. na Rosinskej ceste, kde na vás čakajú aj ďalšie modely značky VOLKSWGEN.

 

Autor: Peter Hlačik
Snímky: autor

 

Technické parametre

Model: VOLKSWAGEN PASSAT 2,0 TDI BlueMotion Comfortline
Motor: diesel
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 110/150
Krútiaci moment Nm: 340
Maximálna rýchlosť km/h: 218
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,7 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: 6
Kombinovaná spotreba 4,5 l na 100 km

Výbava: 2,0 TDI BlueMotion Comfortline (testovaný model)
Cena: od 29 820 €

Výbava: 1,4 TSI BlueMotion Trendline
Cena: od 20 820 €

Hodnotiť článok: 
Average: 4.6 (10 votes)