Žilinský Večerník

25. apríl 2024 | Marek
| 6°C

Automoto

ALFA ROMEO GIULIETTA QV – srdcová záležitosť

V relatívne krátkom časovom slede skúšame ďalšiu automobilovú chuťovku, tentokrát z dielne ALFA ROMEO. Ikonická talianska značka sa momentálne pripravuje na dlhoočakávanú modelovú ofenzívu. Tá by mohla odštartovať už koncom tohto roku predstavením úplne nového sedanu, ktorý momentálne v modelovom portfóliu značky absentuje. Mimochodom, novinkou na našom trhu je aj čistokrvný a rýdzi športový model ALFA ROMEO 4C, ktorý je odkazom na bohatú históriu tejto legendárnej značky. A okrem toho sa v minulom roku dočkal modernizácie aj zástupca v triede kompaktov, model GIULIETTA, ktorý sme práve dnes podrobili nášmu redakčnému testu. Vďaka žilinskému zastúpeniu značky ALFA ROMEO sme mali možnosť okúsiť dokonca hneď top verziu so zeleným štvorlístkom! Novú ALFA ROMEO GIULIETTA Guadrifoglio Verde s top motorizáciou 1750 TBi nám na test zapožičala spoločnosť Auto Becchi, s. r. o., autorizovaný predajca vozidiel ALFA ROMEO v našom regióne.

04.05.2015 | 19:02

V relatívne krátkom časovom slede skúšame ďalšiu automobilovú chuťovku, tentokrát z dielne ALFA ROMEO. Ikonická talianska značka sa momentálne pripravuje na dlhoočakávanú modelovú ofenzívu. Tá by mohla odštartovať už koncom tohto roku predstavením úplne nového sedanu, ktorý momentálne v modelovom portfóliu značky absentuje. Mimochodom, novinkou na našom trhu je aj čistokrvný a rýdzi športový model ALFA ROMEO 4C, ktorý je odkazom na bohatú históriu tejto legendárnej značky. A okrem toho sa v minulom roku dočkal modernizácie aj zástupca v triede kompaktov, model GIULIETTA, ktorý sme práve dnes podrobili nášmu redakčnému testu. Vďaka žilinskému zastúpeniu značky ALFA ROMEO sme mali možnosť okúsiť dokonca hneď top verziu so zeleným štvorlístkom! Novú ALFA ROMEO GIULIETTA Guadrifoglio Verde s top motorizáciou 1750 TBi nám na test zapožičala spoločnosť Auto Becchi, s. r. o., autorizovaný predajca vozidiel ALFA ROMEO v našom regióne.

 

 

Aktuálny kompaktný model značky ALFA ROMEO s označením GIULIETTA, aký sa, mimochodom, v bohatej histórii milánskej automobilky vyskytoval už aj v minulosti, bol predstavený v roku 2010. Vďaka veľmi atraktívnemu, až nadčasovému dizajnu, patrí GIULIETTA medzi najkrajšie kompakty aj dnes. Preto sa nemožno čudovať, že po dizajnovej stránke bola nedávna modernizácia veľmi decentná. V ALFE ROMEO sa pri nej zamerali skôr na dobrusovanie detailov. Okrem exteriérových, resp. interiérových zmien, ktoré si predstavíme nižšie, patrí medzi najzásadnejšie novinky dostupnosť dotykového rozhrania UConnect, vynovená motorová paleta či dostupnosť nových farieb karosérie, resp. kolies s novým dizajnom. Nová GIULIETTA sa na našom trhu ponúka s päticou výbav s možnosťou obohatenia o niektorý z dostupných paketov. Pomerne pestrá je i motorová paleta. Základ predstavuje benzínový 4 valec 1,4 T s výkonom 105, resp. 120 koní. Výkonnejšiu alternatívu predstavuje nový a moderný motor rovnakého objemu 1,4 T s prívlastkom MultiAir. Ten je dostupný s výkonom až 170 koní. Naftovým základom je motorizácia 1,6 JTD (105 koní). Úplnou novinkou je vznetová motorizácia 2,0 JTD s výkonom 150, resp. 175 koní. Čerešničkou na torte je už tradične zážihový klenot pod kapotou verzie Quadrifoglio Verde (QV), ktorým je taktiež vynovená motorizácia 1750 TBi s výkonom až 240 koní. Pre slabšie motorizácie je štandardne k dispozícii 6 stupňová manuálna prevodovka. Výkonnejšie motorizácie sa pre zmenu kombinujú s automatickou dvojspojkovou prevodovkou TCT. Po novom je práve spomínaná prevodovka TCT výhradnou voľbou aj pri top verzii QV, ktorú sme mali k dispozícii na náš test. Mimochodom, viete, čo má spoločné nová GIULIETTA QV s ikonickým športiakom ALFA ROMEO 4C? Je to práve rovnaké „srdce“ v podobe motorizácie 1750 TBi. Naša otázka aj preto znie: Čo všetko ponúka nová ALFA ROMEO GIULIETTA v kombinácii s magickým zeleným štvorlístkom verzie QV?

 

Vzhľad a rozmery

Jasným dôkazom toho, že talianski dizajnéri patria k absolútne najlepším na svete, je aj ALFA ROMEO GIULIETTA. Novinka ponúka stále veľmi atraktívny a športový dizajn, ktorý je zároveň dostatočne reprezentatívny. Prednej časti dominuje po modernizácii vynovená trojuholníková mriežka s odkazom na bohatú históriu tejto talianskej značky, ktorá zasahuje až do nárazníka. Ďalšiu zmenu predstavujú modifikované svetlomety s peknou grafikou s denným LED svietením. GIULIETTA pôsobí veľmi dynamicky aj pri pohľade zboku. Bočné okná svojimi líniami evokujú nádych kupé. Ten dotvára i typické „Alfacke“ maskovanie kľučiek druhého páru dverí. Nami testovanú verziu QV na blatníkoch zdobil i tradičný zelený štvorlístok. Vďaka svalnatým líniám, ktoré GIULIETTU opticky ešte viac rozširujú, pôsobí veľmi atraktívne i zadná časť vozidla. Poznávacím znamením sú zadné LED svetlomety s grafikou evokujúcou turbínu. Vrcholná verzia QV je ľahko rozpoznateľná aj vďaka dvom výrazným výfukovým koncovkám, ktoré prezrádzajú výkonový potenciál vozidla. Za svoj atraktívny vzhľad si preto novinka zaslúži jednoznačne palec hore. Celkové rozmery vozidla zostali aj po modernizácii bezo zmeny. To v reči čísel znamená, že GIULIETTA meria 4351 mm, šírka dosahuje 1798 mm, výška atakuje 1465 mm a rázvor náprav má hodnotu 2634 mm. Vzhľadom na čo najlepšie jazdné vlastnosti využíva ALFA ROMEO GIULIETTA viacprvkové zavezenie kolies zadnej nápravy. V tomto kontexte je príjemným prekvapením i využiteľný batožinový priestor pravidelného tvaru so základným objemom 350 litrov. Ten je možné sklopením zadných sedadiel zväčšiť až na hodnotu 1500 litrov. Z praktických riešení chválime napríklad otvor určený na prepravu dlhých predmetov. Miernou nevýhodou je, naopak, vyššia nakladacia hrana kufra.

 

Interiér a výbava

Podobne ako zovňajšok, je veľmi atraktívna i kabína novinky. Obzvlášť interiér testovaného vozidla v efektnom červeno čiernom farebnom vyhotovení je skutočnou pastvou pre oči. V rámci modernizácie dostala palubná doska odolnejšie materiály a nové sú napríklad i výplne dverí. Palec hore dávame aj emotívnemu prístrojovému panelu s prekrásnymi kruhovými tubusmi budíkov, ktoré pôsobia veľmi športovo. Rešpekt budí aj ciachovanie rýchlomeru končiace hodnotou 260 km/h. Príjemný je i nový športový volant so sploštenou spodnou časťou a s efektnou hliníkovou dekoratívnou lištou, ktorý padne ideálne do rúk. V strede palubnej dosky je po novom umiestnený dotykový displej s priemerom 6,5 palca multimediálneho systému s navigáciou UConnect. Systém ponúka peknú grafiku a rýchlu odozvu na dotyk. V interiéri testovanej výbavy QV nechýbali ani mnohé športové doplnky, ako napr. dekoratívne lišty na prahoch dverí, efektné hliníkové pedále a podobne. Pochvalu si zaslúžia i príjemné kožené sedadlá vhodné na každodenné používanie. Pre toho, komu by to nestačilo, sú v opcii aj vyslovene športové korýtka. Veľmi dobre je zvládnutá i ergonómia s rozmiestnením jednotlivých ovládačov. V tomto kontexte kvitujeme i prítomnosť „klasickej“ parkovacej brzdy, resp. možnosť manuálneho radenia prevodových stupňov pádlami pod volantom. Typickým prvkom vozidiel ALFA ROMEO je aj ovládač jazdných režimov DNA umiestnený pred voličom automatickej prevodovky. V závislosti od zvoleného jazdného režimu (Dynamic, Natural, All Weather) sa mení odozva motora, prevodovky, riadenia a tiež stabilizačného systému, resp. elektronickej náhrady samosvorného diferenciálu Q2. Testované vozidlo vo výbave Guadrifoglio Verde ponúka aj prvky, ako sú automatická dvojzónová klimatizácia, automatické svetlá, dažďový senzor, parkovacie senzory vpredu i vzadu, vyhrievanie predných sedadiel, spomínaný multimediálny systém UConnect a podobne.

 

Jazda

Pre vozidlá ALFA ROMEO bol vždy príznačný zážitok z jazdy. Inak to, samozrejme, nie je ani v prípade nového modelu GIULIETTA. Už „obyčajná“ GIULIETTA patrí k absolútne najlepšie jazdiacim kompaktom. Nami testovaná verzia Guadrifoglio Verde posúva latku ešte o kus ďalej. Základom pre pôžitok z jazdy je špičkový podvozok s precíznym držaním jazdnej stopy, ktorým novinka disponuje. Vzhľadom na dnešnú dobu je až prekvapivo komunikatívne i riadenie s optimálnou spätnou väzbou. Zárukou zábavy za volantom je aj celkovo nízka hmotnosť vozidla a veľmi dobre fungujúce brzdy. Oproti minulosti je novinka k dispozícii výhradne s automatickou 6 stupňovou prevodovkou TCT, ktorú neváhame zaradiť medzi najlepšie dvojspojkové prevodovky na trhu. Po osobnej skúsenosti konštatujeme, že TCT sa do ostrého modelu GIULIETTA QV vyslovene hodí a neuberá prakticky nič z jazdeného temperamentu vozidla. Prevodovka veľmi pohotovo reaguje na intenzitu stláčania akcelerátora, čo sme v praxi neraz ocenili. Nakoniec sa dostávame k samotnému srdcu, ktorým je motorizácia 1,75 TBi. Tá dostala oproti minulosti hliníkový blok, čím sa znížila celková hmotnosť. V neposlednom rade je o 5 koní zvýšený i maximálny výkon vozidla, ktorý dosahuje teraz až 240 koní. To je na daný objem skutočne impozantná hodnota. Aj napriek prepĺňaniu turbodúchadlom motor svojou charakteristikou veľmi pripomína vysokootáčkové atmosférické agregáty. Záverom nesmieme opomenúť ani jeho prekrásny športový zvuk.

 

A náš celkový dojem?
ALFA ROMEO GIULIETTA nie je na našich cestách príliš častým javom, čo je z nášho pohľadu veľká škoda. Po našej osobnej skúsenosti ju totiž neváhame zaradiť medzi absolútne najlepšie vozidlá vo svojej triede. Testovaná verzia QV z nášho pohľadu predstavuje podstatne dostupnejšiu a praktickejšiu alternatívu k ikonickému modelu ALFA 4C. Nás si doslova získala svojou univerzálnosťou. V závislosti od štýlu jazdy vie byť až prekvapivo úsporná i komfortná, vhodná na každodenné používanie. Po aktivovaní jazdného režimu Dynamic sa však v okamihu dokáže zmeniť na športového dravca, ktorý na ceste dokáže zahanbiť nejedného omnoho športovejšie sa tváriaceho konkurenta, pokojne i z vyššieho segmentu. V Žiline si ALFU ROMEO GIULIETTA QV môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel ALFA ROMEO v našom regióne, spoločnosti Auto Becchi, s. r. o. na Saleziánskej ulici, kde na vás čakajú aj ďalšie modely značky ALFA ROMEO.

 

Autor: Peter Hlačik
Snímky: autor

 

Technické parametre:

Model: ALFA ROMEO GIULIETTA 1,75 TBi Guadrifoglio Verde
Motor: benzín
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 177/240
Krútiaci moment Nm: 340
Maximálna rýchlosť km/h: 244
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 6,0 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: 6
Kombinovaná spotreba 7,0 l na 100 km
Výbava: 1,75 TBi Quadrifoglio Verde (testovaný model) Cena: od 31 730 €
Výbava: 1,4 T Progression Cena: od 17 930 €

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod