Táto stránka využíva cookies. Používaním tejto stránky súhlasíte s používaním cookies. ×

Žilinský Večerník

21. apríl 2019 | Ervín

Súťaže

Beštia

Je to jeden z najlepších naháčov, na akých som kedy jazdil. Vlastne jeden z najrýchlejších. Z nuly na dvesto zrýchli KTM 1290 Super Duke R za sedem sekúnd...

17.04.2018 | 10:13

Áno, fascinuje ma te­ória relativity v mo­toristickej oblasti. V podstate ide o to, že dy­namika, ktorú si v automo­bilovom priemysle kupu­jete za ťažké státisíce eur, je u motoriek k dispozícii doslova za pár tisícoviek. Inými slovami, Super Duke R je rovnako rýchly, alebo ak chcete iba o pár desatín sekúnd pomalší ako jedno z najdrahších áut sveta – Bugatti Chiron. Preto som pri otázke „Koľko to stojí?“ iba dvihol obočie a odvetil „Na to, ako to jazdí, je to výpreda­jová cena.“ Napokon, čosi vyše šestnásťtisíc v porov­naní s oficiálnou cenovkou Chironu, ktorá sa začína na dva a pol milióne eur, vyznieva veľmi smiešne. Pritom v sedle Super Duka pozbierate všetky obdivné pohľady a všetci kamoši vrátane tých, čo nejazdia na motorke, na vás budú pozerať s obdivom. A to je pocit, ktorý sa iba ťaž­ko kupuje za peniaze.

BEZ STRACHU

Tak treba jazdiť s touto beštiou. Hoci sa priznám, že aj mne to chvíľu tr­valo, kým som pocho­pil, že sa nemusím báť. Akcelerácia je doslova jedovatá a chvíľu som si musel zvykať aj na ria­didlá. Sú citlivejšie než ostatné, no to môže byť následkom toho, že ma dávka výkonu prekvapila. Našťastie, vďaka full LED svetlometom sa mi vyhli všetci, ku ktorým som sa rýchlo priblížil a ak nie, tak som to vďaka silnej­ším brzdám ubrzdil. Prakticky každým ki­lometrom rástla moja sebadôvera. Napokon, v zozname technologic­kých výdobytkov nechý­ba ani trakčný systém, ktorý sa, samozrejme, dá aj vypnúť. K dispozícii je aj funkcia Anti-wheelie, ktorá stráži kontakt pred­ného kolesa s asfaltom. Ani tú som nevypol, hoci som chcel, ale potom som si uvedomil cenu svojich celistvých kostí a aj to, že na motorke nie som taký frajer, ako by som chcel. Práve preto som si ne­všimol ani nový tacho­meter, ktorý je údajne lepší a prehľadnejší a vy­zerá hodnotnejšie. Po celý čas som sa pre isto­tu pozeral pred seba. Aj napriek tomu som však z tejto motorky uveliče­ný a ak hľadáte pravého grázla na dvoch kole­sách, ktorého dokážete skrotiť, KTM Super Duke R je najlepšia voľba.

KTM 1290 SUPER DUKE R
Valce/Objem: R4/1301 cm3
Maximálny výkon mo­tora: 132 kW/ 180 k pri 9750 ot./min.
Maximálny krútiaci moment: 141 Nm pri 7000 ot./min.
Priemerná spotreba: 6,5 l/100 km
Cena: 16 190 eur

Zdroj: Majo Bóna

Foto: Archív redakcie

Najčítanejšie z rubriky

Bez volantu

Súťaže | 17.04.2018 10:26

Bez volantu

Renault Captur – francúzsky elegán do mestskej džungle

Súťaže | 17.04.2018 10:17

Renault Captur – francúzsky elegán do mestskej džungle

Legenda

Súťaže | 17.04.2018 10:06

Legenda

|
<
Apríl 2019
>
PON UTO STR ŠTV PIA SOB NED
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Nedeľa    21. Apríl 2019
21.4. 09:10 - 14:00 | Veľkonočný výstup na Goldstein - Višňovská dolina
21.3. 17:00 - 5.5.2019 17:00 | Pripomienky
Horúce kreslo
DNES ZAJTRA UTOROK
6 °C
12 °C
11 °C
zilinskyvecernik_monitor_prod