Žilinský Večerník

24. apríl 2024 | Juraj
| 1°C

Spravodajstvo

Bližšie k tunelu Višňové? NDS začína s hodnotením žiadostí o účasť v súťaži na dokončenie diela

Plánom je ukončiť súťaž a podpísať zmluvu o dielo do konca roka 2020 a motoristom odovzdať dielo do užívania najneskôr do konca roka 2023.

12.05.2020 | 10:30

V rámci verejného obstarávania dokončenia úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové má Národná diaľničná spoločnosť (NDS) za sebou prvý dôležitý míľnik. V pondelok 11. mája boli predložené žiadosti stavebných spoločností o účasť v súťaži a začal sa proces hodnotenia splnenia podmienok účasti. Posudzovať budú predložené referencie či ekonomickú kondíciu spoločností.

„Predpokladáme, ak nebudú uplatnené revízne postupy, a teda nebudú uchádzači namietať prípadné vylúčenie, že proces hodnotenia splnenia podmienok by mal byť ukončený do dvoch mesiacov," uvádza NDS na svojej stránke. 

Žiadosť o účasť predložili:

- Združenie METROSTAV - D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala vrátane tunela Višňové (Metrostav DS a.s. Slovensko, Metrostav a.s. Česko)
- Združenie D1 STRABAG - DOPRASTAV - VÁHOSTAV - TuCon (Strabag s.r.o. Slovensko, Doprastav a.s. Slovensko, Váhostav - SK a.s. Slovensko, TuCon a.s. Slovensko)
- SKANSKA - VIŠŇOVÉ (Skanska SK a.s. Slovensko, Skanska a.s. Česko, Skanska S.A. Poľsko)
- KONZORCIUM: FERROVIAL AGROMÁN SLOVAKIA s.r.o., BUDIMEX S.A. (Ferrovial Agromán Slovakia s.r.o. Slovensko, Budimex S.A. Poľsko)


„Tí uchádzači, ktorí splnia podmienky účasti, postúpia do ďalšej fázy súťaže. Tou je samotný súťažný dialóg. Zo všetkých prihlásených do súťaže budú do samotného súťažného dialógu vybraní len tí najlepší. Vybrané stavebné spoločnosti predstavia v súťažnom dialógu konkrétne technické riešenia a až po ukončení dialógu budú vyzvaní na predloženie konečných ponúk, zahŕňajúcich aj cenu," poznamenala vo svojom stanovisku NDS.


Ako sa ďalej na stránke národnej dialničnej uvádza, ide historicky o najotvorenejšiu súťaž Národnej diaľničnej spoločnosti, ktorej prípravu realizovali maximálne transparentným spôsobom.

„Pred vyhlásením súťaže sme opakovane konzultovali návrh súťažných podkladov s odbornou verejnosťou v rámci prípravných trhových konzultácií, následne všetky relevantné návrhy boli zapracované do súťažných podkladov. Projekt posúdil Útvar hodnoty za peniaze MF SR, inštitút INEKO, súťažné podklady boli taktiež predmetom ex ante kontroly zo strany ÚVO. Národná diaľničná spoločnosť zapracovala do súťažných podkladov všetky návrhy a pripomienky ÚVO. Tendrovú dokumentáciu odsúhlasilo aj Ministerstvo dopravy a výstavby SR."

 Predpokladaná hodnota zákazky je 260,9 miliónov eur a lehota výstavby by nemala byť dlhšia ako 36 mesiacov. Plánom je ukončiť súťaž a podpísať zmluvu o dielo do konca roka 2020 a motoristom odovzdať dielo do užívania najneskôr do konca roka 2023. 

Autor: - r -

Zdroj: NDS

Foto: NDS

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod