Žilinský Večerník

20. apríl 2024 | Marcel
| 2°C

Automoto

BMW 2 ACTIVE TOURER – Revolucionár

Modelovú rodinu prémiového výrobcu BMW prednedávnom rozšíril najnovší člen, ktorým je rodinne orientovaný Rad 2 ACTIVE TOURER. Vďaka žilinskému zastúpeniu značky BMW sme mali možnosť túto novinku otestovať medzi prvými na domácej pôde. Každé novopredstavené BMW je vždy pod drobnohľadom odbornej i laickej verejnosti. Pri dnes testovanej novinke je záujem ešte o niečo vyšší ako obvykle. ACTIVE TOURER totiž prináša revolúciu. Ide o prvé rodinné MPV s logom BMW v znaku, ktoré je navyše ako prvý model v histórii mníchovskej automobilky dostupné s pohonom kolies prednej nápravy! Nové BMW 218d ACTIVE TOURER s vynikajúcim turbodieselom spriahnutým s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Steptronic a vo výbavovej línii Luxury line nám na test zapožičala spoločnosť MD-Bavaria Žilina, s. r. o., autorizovaný predajca vozidiel BMW v našom regióne.

11.11.2014 | 13:37

Modelovú rodinu prémiového výrobcu BMW prednedávnom rozšíril najnovší člen, ktorým je rodinne orientovaný Rad 2 ACTIVE TOURER. Vďaka žilinskému zastúpeniu značky BMW sme mali možnosť túto novinku otestovať medzi prvými na domácej pôde. Každé novopredstavené BMW je vždy pod drobnohľadom odbornej i laickej verejnosti. Pri dnes testovanej novinke je záujem ešte o niečo vyšší ako obvykle. ACTIVE TOURER totiž prináša revolúciu. Ide o prvé rodinné MPV s logom BMW v znaku, ktoré je navyše ako prvý model v histórii mníchovskej automobilky dostupné s pohonom kolies prednej nápravy! Nové BMW 218d ACTIVE TOURER s vynikajúcim turbodieselom spriahnutým s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Steptronic a vo výbavovej línii Luxury line nám na test zapožičala spoločnosť MD-Bavaria Žilina, s. r. o., autorizovaný predajca vozidiel BMW v našom regióne.

 

 

Niektorí skalní fanúšikovia bavorskej značky síce môžu mať k novinke určité výhrady práve z hľadiska koncepcie s poháňanou prednou nápravou, z čisto racionálneho hľadiska ide však jednoznačne o logický a uvážený krok. Po prvýkrát v histórii totiž ponúka BMW alternatívu, resp. riešenie aj pre tých zákazníkov, ktorí uprednostňujú MPV odvodené od nižšej strednej triedy. Práve pri takomto type vozidla je náhon na predné kolesá nielen z hľadiska využiteľnosti batožinového priestoru tou správnou a ideálnou voľbou. Výsledkom tohto snaženia je prvé BMW radu 2 ACTIVE TOURER. Novinka sa na našom trhu momentálne ponúka s trojicou motorizácií a v štyroch stupňoch výbavy a dizajnu. Benzínový základ predstavuje verzia 218i s výkonom 136 koní. Už onedlho benzínovú paletu rozšíri aj verzia 220i s výkonom 192 koní. Výkonovú špičku celého modelového radu nateraz predstavuje verzia 225i s impozantným výkonom až 231 koní. Pre priaznivcov nafty BMW zatiaľ ponúka práve dnes testovaný úsporný a zároveň výkonný 4-valec 218d (150 koní). Neskôr ponuku rozšíri základná vznetová verzia 216d (116 koní) a rovnako aj výkonnejšia alternatíva 220d (190 koní). Základné verzie sú v ponuke so 6-stupňovou mechanickou prevodovkou. Pre výkonnejšie verzie, resp. na želanie je k dispozícii samozrejme i 8-stupňová automatická prevodovka Steptronic v „základnej“, resp. aj športovej verzii. A pozor, BMW pre modelový rad 2 ACTIVE TOURER pripravuje aj verzie s pohonom všetkých kolies xDrive. Späť však k testovanej verzii 218d. Naša úvodná otázka k novému BMW znie celkom jasne: Potvrdí rad 2 ACTIVE TOURER, že je právoplatným a plnohodnotným členom rodiny BMW?

 

 

Vzhľad a rozmery 


Už na prvý pohľad je jasné, že dizajnéri vyvinuli maximálnu snahu o to, aby ACTIVE TOURER vzhľadovo čo najviac zapadol do športovej rodiny BMW. Z nášho pohľadu sa im to rozhodne aj podarilo. Novinka dizajnovo veľmi umne maskuje svoju vyššiu stavbu a proporčne pôsobí veľmi vyvážene. Prednej časti dominujú už typické výrazne predsunuté „ľadvinky“. Športový look novinke dodávajú aj svetlomety s dynamickou grafikou či športovo pôsobiaci nárazník. Pri pohľade zboku zaujme netradične krátky predný previs, čo je pre vozidlá s poháňanou prednou nápravou veľmi netradičné. Vzadu upúta decentný náznak spojlera, pod ktorým sa ukrýva zadný stierač a rovnako i efektné svetlomety s grafikou písmena „l“. Celkovo tak dávame dynamickému dizajnu exteriéru jednoznačne palec hore. Aj z hľadiska celkových rozmerov BMW 2 ACTIVE TOURER právom patrí do segmentu kompaktných MPV. Novinka meria 4 342 mm, jej šírka dosahuje 1 800 mm, výška atakuje 1 555 mm a rázvor náprav má hodnotu 2 670 mm. Pri každom rodinnom MPV je veľmi dôležitá i praktická stránka. V tomto smere nové BMW veľmi prekvapuje. Batožinový priestor s dvojitou podlahou ponúka v základnom usporiadaní 486 litrov. Pochvalu si zaslúži i veľmi pravidelný tvar či možnosť posúvania zadných sedadiel, čím sa dá dodatočne objem zväčšiť. Palec hore dávame i deleným zadným sedadlám v pomere 40/20/40. Po ich sklopení vznikne rovná podlaha a objem kufra narastie až na kapacitu 1 510 litrov. Z praktickej stránky chválime aj elektronicky ovládané piate dvere, ktorými testované vozidlo disponovalo. Navyše je k dispozícii aj príplatkové otváranie, ktoré reaguje na pohyb nohy v blízkosti nárazníka.

 

 

Interiér a výbava 

Hneď po presunutí sa do kabíny nového BMW radu 2 ACTIVE TOURER konštatujeme, že prívlastok Luxury, ktorým sa testovaná verzia pýšila, je skutočne cítiť z každého detailu. Obzvlášť exkluzívny dojem na palube dotvára biela koža s perforáciou či hojné drevené dekory. Okrem vysokej kvality so špičkovým vypracovaním si v BMW dali záležať aj na vynikajúcej ergonómii. Rozmiestnenie jednotlivých prístrojov si zaslúži pochvalu. Logika ovládania na čele s palubným systémom iDrive je rovnaká ako aj pri iných modeloch značky. Multifunkčný a intuitívny systém iDrive ponúka priam nekonečné množstvo funkcií, resp. nastavení so širokou mierou on-line kompatibility. V novinke sa využíva 6,5-palcový displej, ktorý štýlovo „vytŕča“ do priestoru. Systém disponuje špičkovou grafikou s vynikajúcou odozvou na jednotlivé pokyny. Samozrejmosťou je, že komunikuje kompletne v slovenskom jazyku. Praktickou zaujímavosťou je i dostupnosť plnofarebného Head-up displeja, ktorým sa novinka môže pochváliť ako vôbec prvé MPV na trhu. Vyvýšený posed za volantom je veľmi príjemný a zároveň i komfortný, vhodný skutočne pre každý typ postavy. BMW nezaostáva za konkurentmi v triede MPV ani v oblasti odkladacích priečinkov, ktoré v hojnom počte nachádzame najmä na stredovej konzole. Veľkú pochvalu dávame novinke i za priestorové pomery so skvelým výhľadom i na zadných sedadlách. Vďaka vzpriamenejšiemu, ale stále veľmi pohodlnému posedu sa tu bez problémov usadia aj urastenejší pasažieri. Výsadou prémiového segmentu je okrem iného aj veľmi bohatá výbava vozidla, do ktorej sa dá doobjednať prakticky čokoľvek podľa želania a priania zákazníka. Inak to nebolo ani v prípade nami testovanej verzie vo výbavovej a dizajnovej línii Luxury s niektorými prvkami v opcii. Za všetko spomeňme napr. špičkové a efektné osvetlenie interiéru, pneumatiky typu run flat s funkciou monitorovania tlaku, elektronickú reguláciu tlmičov, bezkľúčový prístup a štartovanie, panoramatické strešné okno, vyhrievaný volant, dažďový senzor, parkovací asistent, Head-up displej a mnohé ďalšie.

 

 

Jazda

Zo všetkého najviac sme boli zvedaví na jazdný prejav novinky, konkrétne na to, ako si BMW 2 ACTIVE TOURER bude rozumieť s poháňanou prednou nápravou. Hneď na úvod sa neubránime konštatovaniu, že z nášho pohľadu za bežných okolností nepocíti drvivá väčšina zákazníkov zvyknutých na modely BMW žiadny rozdiel oproti zaužívaným zvyklostiam. Jazdný prejav je pri novinke rovnako suverénny a presvedčivý ako aj pri ostatných „menších“ modeloch BMW. Motor verzie 218d nás prekvapil svojou agilitou a pre rad 2 ACTIVE TOURER je ako stvorený. Pri veľmi slušnej spotrebe paliva ponúka mohutný záťah a nestratí sa ani pri vyššom tempe na diaľnici. Jeho spolupráca s vynikajúcim 8-stupňovým automatom je priam príkladná. Okrem toho, interiér je veľmi dobre odizolovaný a vytvára akúsi prirodzenú bariéru medzi posádkou a vonkajším svetom hodnú prémiového segmentu. Novinka taktiež disponuje troma samostatnými jazdnými režimami šport, comfort a eco pro. Veľkým prekvapením pre nás bolo aj veľmi komunikatívne riadenie s vynikajúcou odozvou, ktorému sekunduje špičkovo odladený podvozok. Z toho v praxi vyplýva, že ani pri vozidle s vyššou stavbou, ako je rad 2 ACTIVE TOURER, rozhodne neprichádzate o emócie a radosť z jazdy, ktoré sú typické pre značku BMW.

 

 

A náš celkový dojem?
 

Nové BMW radu 2 ACTIVE TOURER v našom teste jednoznačne presvedčilo, že na svojej kapote právom nosí znak automobilky BMW. Inovátorský prístup s pohonom predných kolies má za následok lepšie využitie priestoru pre posádku i batožinu. Toto BMW tak dokáže osloviť i tých zákazníkov, ktorí zatiaľ o modeli tejto značky vôbec neuvažovali. Čo je však podstatné, za jeho volantom zažíva vodič rovnaký pocit výnimočnosti s nefalšovanou radosťou z jazdy tak ako doteraz. V Žiline si nové BMW 2 ACTIVE TOURER môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel BMW v našom regióne, spoločnosti MD Bavaria Žilina, s. r. o. na Bytčickej ceste, kde na vás čakajú aj ďalšie modely značky BMW.

 

 

Autor: Peter Hlačik
Snímky: autor

 

Technické parametre:

Model: BMW 218d ACTIVE TOURER Luxury line
Motor: diesel
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 110/150
Krútiaci moment Nm: 330
Maximálna rýchlosť km/h: 208
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,9 s
Prevodovka:  automatická
Počet stupňov:  8
Kombinovaná spotreba:  4,3 - 4,1 l na 100 km
Výbava                                                                               Cena
218i Standard (benzín)                                                  od 26 300 €    
218d Luxury line (testovaný model)                           od 33 700 €

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod