Táto stránka využíva cookies. Používaním tejto stránky súhlasíte s používaním cookies. ×

Žilinský Večerník

19. september 2018 | Konštantín

Zaujímavosti

BMW ukázalo významnú novinku

Mníchovská automobilka nám prednedávnom ukázala hneď dve veľmi očakávané novinky. Okrem reinkarnovaného BMW radu 8, ktoré si predstavíme v niektorom z ďalších čísel, púta veľkú pozornosť aj nová generácia veľkého SUV BMW X5.

09.07.2018 | 13:31

Zaujímavé je v tomto smere to, že aktu­álny model vydržal vo výrobe „len“ pri­bližne 5 rokov. Za kratším životným cyklom dočasne najväčšieho SUV s logom BMW treba pravdepodob­ne hľadať konkurenciu a jej modelovú ofenzívu. A BMW určite nemá v pláne v kon­kurenčnom boji ťahať za kratší koniec.

Štvrtá generácia pôsobí po dizajnovej stránke opäť sebavedomejším a robust­nejším dojmom. Hlavným poznávacím znamením no­vej generácie sú vzájomne prepojené obrovské „ľad­vinky“ s novým tvarovaním. Po technologickej stránke nejde rozhodne len o neja­ký zásadnejší „upgrade“ sú­časného modelu. Novinka je totiž postavená na úpl­ne novej platforme značky BMW s označením CLAR. Identický technický základ zdieľa aj vlajková loď BMW radu 7 a menšie BMW radu 5. Robustný vzhľad v pra­xi podčiarkujú veľkorysej­šie rozmery. Áno, hádate správne, nový model nám rozmerovo opäť vyrástol, a to vo všetkých smeroch. Povinnou jazdou u BMW sú tradične aj technologic­ké inovácie. Už v „základe“ budú napr. dostupné full LED svetlá. Špičkové verzie sa následne budú pýšiť la­serovou technológiou, kto­rú do sériových automobi­lov prinieslo ako prvé práve BMW. Na palube bude rea­litou plne digitálny prístro­jový panel, ako aj dotyková funkcia rozhrania iDrive. Zásadnú inováciu zazna­menal tiež volič automatic­kej prevodovky. Ten opro­ti zaužívaným zvyklostiam ponúka teraz celkom iný tvar. Naopak, tradície pred­chodcov pripomína batoži­nový priestor s typickými dvojdielnymi dverami. Obe časti dverí je možné otvá­rať a zatvárať elektronicky. Prakticky založených uží­vateľov poteší tiež medzi­generačne väčšia kapacita kufra. Priplatiť si bude mož­né aj naďalej za 7-miest­nu verziu. Veľmi vyspelé sú tradične aj asistenčné sys­témy. Autonómne brzdy dokážu na rozdiel od iných vozidiel oveľa citlivejšie re­agovať aj na chodcov či cyk­listov. Chuťovkou je parko­vací asistent, ktorý dokáže v stiesnených priestoroch zaparkovať a vyparkovať aj bez prítomnosti vodiča na palube.

A nakoniec ešte zopár slov azda k tomu najpodstatnej­šiemu, teda palete motorov. V Európe si kvôli emisným li­mitom musíme nechať zájsť chuť na špičkový 8-valec. Ten bude ale dostupný na ďal­ších trhoch. Na zahodenie ale rozhodne nie sú ani výkonné 6-valce, pripravené pre Euró­panov. Na začiatok predaja budú k dispozícii dva benzí­nové aj dva naftové. Neskôr sa v ponuke takmer s isto­tou objaví aj 4-valec, ktorý je v ponuke aj pri súčasnej ge­nerácii. Zabudnúť nemožno ani na hybridné, resp. plug-in hybridné verzie, ktoré taktiež takmer s určitosťou spestria modelovú paletu. Všetky po­honné jednotky sa aj v tomto prípade budú kombinovať výsostne už len s automatic­kou prevodovkou. SUV chúťky značky BMW sa novou generáciou mo­delu X5 rozhodne nekon­čia. Už onedlho sa môžeme tešiť na premiéru väčšieho brata, ktorým bude očaká­vané a superluxusné BMW X7.

Zdroj: - ph -

Foto: BMW

Horúce kreslo
DNES ZAJTRA PIATOK
26 °C
23 °C
23 °C
zilinskyvecernik_monitor_prod