Táto stránka využíva cookies. Používaním tejto stránky súhlasíte s používaním cookies. ×

Žilinský Večerník

17. november 2018 | Klaudia

Automoto

CHEVROLET ORLANDO - Štýlová rodinná záležitosť

V dnešnom vydaní motoristickej rubriky potešíme všetkých fanúšikov rodinne orientovaných vozidiel. Náš test podstúpil MPV CHEVROLET ORLANDO, ktorý pre modelový rok 2014 dostal niekoľko vylepšení. Keď približne pred dvoma rokmi prišlo ORLANDO na náš trh, spôsobilo v triede MPV poriadny vietor. Ponúka totiž sedemmiestny flexibilný interiér už v základe v kombinácii so štýlovým americkým vzhľadom a hodnotným interiérom s bohatou výbavou za veľmi atraktívnu cenu. Nový CHEVROLET ORLANDO s turbodieselom 2,0 VCDi a v najvyššom výbavovom stupni LTZ nám na test zapožičala spoločnosť Autotip, spol. s r. o., autorizovaný predajca vozidiel CHEVROLET v našom regióne.

29.11.2013 | 14:28

V dnešnom vydaní motoristickej rubriky potešíme všetkých fanúšikov rodinne orientovaných vozidiel. Náš test podstúpil MPV CHEVROLET ORLANDO, ktorý pre modelový rok 2014 dostal niekoľko vylepšení. Keď približne pred dvoma rokmi prišlo ORLANDO na náš trh, spôsobilo v triede MPV poriadny vietor. Ponúka totiž sedemmiestny flexibilný interiér už v základe v kombinácii so štýlovým americkým vzhľadom a hodnotným interiérom s bohatou výbavou za veľmi atraktívnu cenu. Nový CHEVROLET ORLANDO s turbodieselom 2,0 VCDi a v najvyššom výbavovom stupni LTZ nám na test zapožičala spoločnosť Autotip, spol. s r. o., autorizovaný predajca vozidiel CHEVROLET v našom regióne.

 

 

CHEVROLET ORLANDO bol predstavený ako úplne nanovo vyvinutý model v roku 2010. Automobilka s veľkým plus v znaku práve ním, najmä na starom kontinente, doplnila svoju modelovú paletu
o skutočne rodinné MPV. Na rok 2014 CHEVROLET pripravil pre model ORLANDO mierne zmeny, resp. vylepšenia. Exteriér vozidla tak po novom zdobia smerovky umiestnené v spätných zrkadlách. No za najzásadnejšiu zmenu môžeme považovať, že už aj ORLANDO disponuje centrálnym 7´´ dotykovým displejom systému MyLink, ktorý je známy i z iných modelov značky. Potešujúci je i fakt, že dotykovým displejom disponuje už i najnižšia výbava LS. Motorovú paletu ORLANDA tvoria logicky zážihové i vznetové agregáty. Benzín v ponuke reprezentuje prepĺňaný agregát 1,4 TURBO s výkonom 140 koní obohatený navyše o systém štart/stop. Ďalšiu benzínovú alternatívu predstavuje osvedčený atmosférický agregát 1,8 16V s výkonom 141 koní. V obidvoch prípadoch má zákazník na výber manuálnu, resp. automatickú prevodovku. Pre priaznivcov nafty CHEVROLET ponúka agregát 2,0 VCDi odladený v dvoch výkonových alternatívach, s výkonom 131 koní, resp. 163 koní, kde je pri výkonnejšom variante taktiež k dispozícii i automatická prevodovka. My dnes testujeme CHEVROLET ORLANDO s výkonnejším naftovým motorom 2,0 VCDi (163 koní), so 6- stupňovým manuálom a funkciou START/STOP.

Naša úvodná otázka tak znie: Naplní CHEVROLET ORLANDO predpoklady ideálneho rodinne orientovaného vozidla?   

 

 

Vzhľad a rozmery 


Z hľadiska dizajnu možno ORLANDO jednoznačne označiť za veľmi originálne. Už na prvý pohľad je z neho cítiť amerického ducha, kde svojou robustnosťou nemá medzi MPV žiadneho konkurenta.
Ochranné plastové olemovanie môže v mnohých dokonca evokovať SUV. Zdanie však klame, ORLANDO je prednokolka a jeho domovom sú asfaltové komunikácie. Prednej časti vozidla dominuje veľká predelená maska chladiča s výrazným fabrickým logom, typická pre vozidlá CHEVROLET. Pri pohľade zboku už dlhá kapota prezrádza, že ide o poriadny kus auta. Robustnosť podčiarkuje spomínané ochranné plastové olemovanie blatníkov a rovnako prahov. Rozmery vozidla len potvrdzujú, že ORLANDO to s prepravou siedmich pasažierov myslí vážne. Vozidlo meria 4652 mm, jeho šírka dosahuje 1836 mm, výška atakuje 1633 mm a rázvor náprav má hodnotu 2760 mm. Batožinový priestor ponúka v najpoužívanejšej 5-miestnej konfigurácii objem 454 litrov. Kufor však v praxi pôsobí oveľa väčším dojmom. Papierová hodnota sa uvádza po kryciu roletku, ktorá je však v tomto modeli umiestnená netradične nízko. Pri využívaní všetkých 7 sedadiel ponúka ORLANDO symbolických 89 litrov. Naopak, po sklopení sedadiel druhého a tretieho radu máte k dispozícii dodávku s rovnou podlahou a objemom až 1499 litrov.

 

 

Interiér a výbava 

Na úvod si priblížme priestorové pomery v zadnej časti kabíny testovaného ORLANDA. Milým prekvapením bolo zistenie, že sedadlá tretieho radu nie sú vyslovene núdzové. Deti, resp. ľudia s výškou
do cca 175 cm sa tu dokážu usadiť vcelku pohodlne so značnou rezervou v oblasti hlavy a bez problémov, takže môžu vzadu absolvovať i dlhšiu trasu. Menším problémom však môže byť samotné nastupovanie či vystupovanie. Po vyklopení lavice druhého radu síce vznikne dostatočne veľká medzera, no určitý akrobatický výkon je pri tomto procese i tak potrebný. Za veľkú výhodu naopak považujeme úplne jednoduchú, intuitívnu a ľahkú manipuláciu s druhým, resp. tretím radom sedadiel. Druhý rad sedadiel je delený v pomere 60:40 a poskytuje skutočne veľkorysé priestorové pomery pre nohy či hlavu i pre dlháňov. Palec hore dávame i samostatným výduchom ventilácie pre pasažierov v druhom rade. Takisto posed za volantom je rovnako veľmi prijemný. Vodiča ORLANDA tak neunavia ani dlhé presuny. Samotná palubná doska je veľmi prehľadná. Jej dominantou je po novom dotykový displej systému MyLink s jednoduchým ovládaním a veľmi peknou grafikou. Osobne sa nám veľmi páči aj „tajná“ výklopná schránka skrytá pod displejom, ktorá sa ideálne hodí na doklady a ukrýva i USB, resp. AUX vstup. Testované ORLANDO v najvyššej výbave LTZ bolo vybavené naozaj veľkoryso, za všetko spomeňme napr. dažďový senzor, automatické svietenie, zadnú parkovaciu kameru, automatickú klimatizáciu a podobne, kde sú niektoré prvky dostupné už v nižších výbavách

 

 

Jazda


CHEVROLET ORLANDO nás veľmi pozitívne prekvapil aj po jazdnej stránke. Vozidlo aj napriek svojim rozmerom a celkovo vyššej stavbe veľmi dobre drží jazdnú stopu a nenakláňa sa ani v zákrutách. Podvozok je zároveň dostatočne komfortný a taktiež veľmi dobre filtruje i nerovnosti našich ciest. Veľmi príjemne je nastavený i posilňovač riadenia. Napriek tomu, že ORLANDO nie je malé, nerobí mu žiadny problém ani manévrovanie v mestskej premávke. Turbodiesel 2,0 VCDi (163 koní) ponúka slušnú jazdnú dynamiku a svojím charakterom je priam stvorený na dlhé diaľničné
presuny. Pochvalu si zaslúži i za slušnú spotrebu paliva, ktorej najmä v meste prospieva veľmi dobre fungujúci systém START/STOP. Priaznivej spotrebe pomáha i 6-stupňová manuálna prevodovka, ktorá sa z nášho pohľadu k celkovému charakteru vozidla vyslovene hodí. 

 

 

A náš celkový dojem?
 

CHEVROLET ORLANDO z nášho pohľadu do bodky napĺňa predstavu ideálneho vozidla pre viacčlenné rodiny. Ako prvý chceme vyzdvihnúť jeho robustný a originálny dizajn. Z hľadiska priestoru pre posádku je taktiež všetko v úplnom poriadku, interiér sa navyše vyznačuje veľmi slušnou flexibilitou. Veľmi sympatické je i to, že sedadlá v treťom rade nie sú len do počtu a v prípade potreby sa úplne jednoduchým úkonom rozložia a dokážu splniť svoju funkciu. ORLANDO tak v konečnom dôsledku ponúka veľmi slušnú hodnotu za veľmi priaznivú cenu. V Žiline si CHEVROLET ORLANDO môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel CHEVROLET v našom regióne, spoločnosti Autotip, spol. s r. o. na Ulici vysokoškolákov, kde na vás čakajú aj ďalšie modely značky CHEVROLET

 

 

Technické parametre:

Model: CHEVROLET ORLANDO 2,0 VCDi START/STOP LTZ
Motor: diesel
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 120/163
Krútiaci moment Nm: 360
Maximálna rýchlosť km/h: 195
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 10,3 s
Prevodovka: manuálna
Počet stupňov: 6
Kombinovaná spotreba: 5,3 l na 100 km
Výbava: 1,8 16V LS (benzín) Cena: od 14 600 €
Výbava: 2,0 VCDi START/STOP LTZ (testovaný model) Cena: od 18 900 €

Horúce kreslo
DNES ZAJTRA PONDELOK
0 °C
-1 °C
-3 °C
zilinskyvecernik_monitor_prod