Žilinský Večerník

26. apríl 2024 | Jaroslava
| 9°C

Automoto

CHEVROLET TRAX Malé SUV ideálne nielen do mesta

V dnešnom vydaní motoristickej rubriky si bližšie predstavíme ďalšiu novinku v čoraz populárnejšom segmente malých mestských SUV, ktorou je CHEVROLET TRAX. CHEVROLET už pri marketingovej prezentácii novinky zdôrazňuje bohaté, viac ako 75-ročné skúsenosti s výrobou modelov podobnej koncepcie a tak TRAX okrem iného ponúka robustný dizajn, solídnu výbavu, vyvážené jazdné vlastnosti a hlavne, na rozdiel od niektorých konkurentov, i možnosť voľby pohonu všetkých kolies. Nový CHEVROLET TRAX s turbodieselom 1,7 D v kombinácii s pohonom všetkých kolies a v druhom najvyššom výbavovom stupni LT nám na test zapožičala spoločnosť Autotip, spol. s r. o., autorizovaný predajca vozidiel CHEVROLET v našom regióne.

04.11.2013 | 10:43

V dnešnom vydaní motoristickej rubriky si bližšie predstavíme ďalšiu novinku v čoraz populárnejšom segmente malých mestských SUV, ktorou je CHEVROLET TRAX. CHEVROLET už pri marketingovej prezentácii novinky zdôrazňuje bohaté, viac ako 75-ročné skúsenosti s výrobou modelov podobnej koncepcie a tak TRAX okrem iného ponúka robustný dizajn, solídnu výbavu, vyvážené jazdné vlastnosti a hlavne, na rozdiel od niektorých konkurentov, i možnosť voľby pohonu všetkých kolies. Nový CHEVROLET TRAX s turbodieselom 1,7 D v kombinácii s pohonom všetkých kolies a v druhom najvyššom výbavovom stupni LT nám na test zapožičala spoločnosť Autotip, spol. s r. o., autorizovaný predajca vozidiel CHEVROLET v našom regióne.

 

Automobilke CHEVROLET doposiaľ chýbal zástupca v novom a prudko sa rozvíjajúcom segmente tzv. mestských SUV. S príchodom modelu TRAX, ktorý je koncipovaný ako globálny model, sa však vzniknutá situácia zásadne mení. Novinka sa prednedávnom začala predávať aj na našom trhu, kde má zákazník na výber spomedzi trojice motorov (dva zážihové a jeden vznetový) a štyroch stupňov výbavy. Benzínový základ predstavuje agregát 1,6 16V (115 koní), ktorý sa ponúka výhradne s pohonom prednej nápravy. Výkonnejšiu alternatívu predstavuje motor 1,4 Turbo (140 koní) s možnosťou voľby konfigurácie pohonu. Pre priaznivcov nafty je určený agregát 1,7 D (130 koní), ktorý taktiež ponúka možnosť  voľby medzi pohonom prednej nápravy, resp. pohonom všetkých štyroch kolies. My dnes testujeme CHEVROLET TRAX so spomínaným naftovým motorom 1,7 D (130 koní) vo verzii s pohonom všetkých kolies, ktorý bude v našich končinách zrejme veľmi častou zákazníckou voľbou.

Naša úvodná otázka tak znie jednoznačne: Ako funguje nový CHEVROLET TRAX v každodennej praxi? 

 

 

Vzhľad a rozmery

Robustný, masívny či svalnatý...  Podobnými prívlastkami by sa dal jedným slovom definovať dizajn nového CHEVROLETU TRAX. V skutočnosti novinka pôsobí naozaj „drsnejšie“ ako mnohé o  riedu či dve väčšie SUV, čím určite mnohých dokáže chytiť za srdce. Masívnej prednej časti dominuje obria delená maska chladiča s fabrickým logom typická aj pre ostatné modely CHEVROLET. Amerického ducha zase evokuje majestátna predná kapota a terénny vzhľad dotvára ochranný plastový nárazník v spodnej časti. Pri pohľade zboku zase zaujmú svalnaté blatníky, ktoré si priam pýtajú veľké kolesá. Zadnej časti taktiež dominuje výrazný plastový nárazník s efektnou dekoračnou lištou. Aj napriek majestátnemu vzhľadu TRAX prekvapuje kompaktnými rozmermi, ktoré ho predurčujú do mestskej premávky. Vozidlo meria 4248 mm, šírka dosahuje 1766 mm, výška atakuje 1674 mm a rázvor náprav má hodnotu 2555 mm. Batožinový priestor pojme v základnom sporiadaní akceptovateľných 356 litrov.  Objem kufra pri sklopených zadných sedadlách dosahuje 1370 litrov. Mierne zdĺhavé je samotné sklápanie sedadiel, kde je potrebné najskôr vyklopiť sedadlo a až potom spustiť operadlo, výhodou ale je úplne rovná podlaha, ktorá týmto úkonom vznikne. Aj keď je TRAX určený prioritne do mesta, ako posledný parameter udávame jeho svetlú výšku, ktorá pri testovanej verzii 4x4 dosahuje 168 mm. 

 

 

Interiér a výbava 
Po presunutí sa do interiéru novinka zaujme príjemne vyšším a pomerne vzpriameným posedom, ktorý má za následok primerané priestorové pomery na zadných sedadlách s priam kráľovským priestorom pre hlavu, ktorú si v TRAXE neudrú ani dlháni. Za volantom si optimálnu polohu nájde naozaj každý, veľmi sa nám páči elektricky ovládaná bedrová opierka, ktorá je súčasťou výbavy LT a zvyšuje komfort i na dlhých cestách. Samotná palubná doska nás oslovila svojím zaujímavým tvarovaním, kde by sme chceli vyzdvihnúť krajné výduchy ventilácie v tvare turbíny, ktoré pôsobia exkluzívne. Okrem toho ponúka i veľké množstvo odkladacích priestorov či uzatvárateľných schránok. Veľmi vtipný je napríklad priestor vedľa stredových výduchov ventilácie, ideálny na odloženie mobilu. Samotný prístrojový panel je po vzore modelu Aveo inšpirovaný svetom motocyklov. To znamená, že pred sebou máte výrazný analógový otáčkomer a vedľa neho vyobrazené ostatné potrebné údaje vrátane rýchlomera v digitálnej podobe. Zaujímavý detail typický pre americké vozidlá je napríklad kompas. Dominantou palubnej dosky TRAXU je i vynikajúci multimediálny systém My-Link so 7´´ dotykovým displejom s veľmi peknou grafikou, ktorý okrem iného ponúka širokú integráciu s inteligentnými telefónmi či prehrávanie filmov. To je však možné, len keď vozidlo stojí. Posledný prvok, ktorý chceme obzvlášť vyzdvihnúť, je praktická zásuvka na 230 V v zadnej časti kabíny. Okrem toho testovaná druhá najvyššia výbava LT ponúka aj typický off-road prvok, ktorým je asistent zjazdu z prudkého kopca a ďalej napríklad zadnú parkovaciu kameru a parkovacie senzory, elektricky ovládané všetky okná, sedadlo spolujazdca sklopné do roviny, ktoré umožňuje prepravu dlhých predmetov, čalúnenie v kombinácii koža/textil, automatické svetlá a podobne. 

 

 

Jazda
Testovaný CHEVROLET TRAX s naftovým motorom 1,7 D nás pozitívne šokoval svojou priaznivom spotrebou, ktorá sa ešte pri nezabehnutom vozidle v kombinovanom cykle pohybovala tesne nad hranicou 5 litrov. Z hľadiska úspory paliva je vítaná i funkcia štart/ stop. Okrem toho agregát dobre spolupracuje i so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, kde 6. stupeň využijete prevažne len na diaľnici. Podvozok TRAXU je tvrdšie odladený, čo nemá zásadný vplyv na úroveň komfortu, ale zároveň zabezpečuje, že sa vozidlo príliš nenakláňa pri prejazdoch zákrut vo vyššom tempe a disponuje veľmi dobrou smerovou stabilitou. Pohon 4x4, resp. AWD funguje plne automaticky bez možnosti zásahov vodiča. Štandardne je TRAX prednokolka, no pri zhoršených adhéznych podmienkach sa automaticky pripája aj pohon zadnej nápravy. Vďaka nemu si TRAX poradí aj s nástrahami mierneho terénu. Pozor si však treba dávať na relatívne nízku hranu predného nárazníka.

 

 

A náš celkový dojem?

CHEVROLET TRAX v našom teste jednoznačne potvrdil, že ide o veľmi schopné a vydarené vozidlo určené nielen do mesta. Medzi jeho hlavné prednosti patrí atraktívny vzhľad, vyvážené jazdné  vlastnosti spojené s pohonom 4x4 či vydarený a pekný interiér, a to všetko za atraktívnu cenu. Každý, kto sa obzerá po novom malom SUV, by tak nový CHEVROLET TRAX rozhodne nemal obísť. V Žiline si novinku môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel CHEVROLET v našom regióne, spoločnosti Autotip, spol. s r. o. na Ulici vysokoškolákov, kde na vás čakajú aj ďalšie modely značky CHEVROLET. 

 

 

Autor: Peter Hlačik
Snímky: autor

 

 

Technické parametre:

Model: CHEVROLET TRAX 1,7 D AWD LT
Motor: diesel
Pohon: 4x4
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 96/130
Krútiaci moment Nm: 300
Maximálna rýchlosť km/h: 183
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 9,4 s
Prevodovka: manuálna
Počet stupňov: 6
Kombinovaná spotreba: 4,9 l na 100 km
Výbava: 1,6 16V FWD LS (benzín, predný pohon) Cena: od 13 990 €
Výbava: 1,7 D AWD LT (testovaný model) Cena: od 19 900 €

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod