Žilinský Večerník

26. apríl 2024 | Jaroslava
| 5°C

Novinky

Fiat predstavil nástupcu úspešného modelu Punto

Atraktívna novinka dostala meno Argo a predávať sa bude zatiaľ iba v Južnej Amerike.

19.06.2017 | 12:49

Talianska automobilka drží svojich fanúšikov a celý motoristický svet v napätí. Dôvodom je očakávanie nového ná­stupcu obľúbeného Punta, ktoré sa v aktuálnej generácii predáva už od roku 2005. Minulý týždeň sa však po mesiacoch napätia ko­nečne zdvihla opona a dynamicky pôsobiaca novinka sa predvied­la v celej svojej kráse. Automobil s názvom Fiat Argo je v tejto chvíli určený len pre trhy krajín Južnej Ameriky a nikto nevie, či dorazí aj na starý kontinent.

Už z prvých predprodukč­ných záberov bolo jasné, že Argo bude zdieľať svoj dizajnový ja­zyk s aktuálnymi modelmi Tipo alebo Mobi, ktoré sú predávané aj v Amerike. Model však navyše prináša niekoľko odlišných detai­lov, medzi ktoré patria výrazné zadné svetlomety a taktiež roz­merné logo automobilky na veku batožinového priestoru. Aj vďaka nim je talianska novinka skutoč­ne atraktívnym vozidlom s je­dinečne dynamickým prejavom, ktorý po dlhej dobe nesiaha pre inšpiráciu do histórie, podobne ako to robil celý rad Fiat 500. Vo­zidlo dlhé 3,99 metra s rázvorom 252 centimetrov bolo predsta­vené vo všetkých produkčných verziách, ktoré zahŕňajú aj ostrú verziu HGT. Tá však nebude jedi­nou okorenenou verziou, úvod­ná Opening Edition bude taktiež niesť niekoľko detailov od špor­tovej divízie Mopar.

V oblasti mo­torizácie bude Argo ponúkať na výber z troch zážihových agregá­tov. Najmenším z nich je litrový trojvalec FireFly so 6-ventilo­vou technikou, dosahujúci ma­ximálny výkon 57 kW pri použití etanolu, ktorý je v Brazílii veľmi populárnym palivom. Druhým motorom je klasický štvorvalec s objemom 1,3 litra naladený na výkon 80 kW a 139 Nm. Oba agre­gáty sú takmer totožné a rozdiel medzi nimi spočíva iba v jedinom valci. Tretím a zároveň najsilnej­ším agregátom je štvorvalcový E.torQ s objemom 1,8 litra, ktorý sa dostane pod kapotu výhradne verziám Precision a HGT. Agregát s dušou športovca dosahuje vý­kon 102 kW a prepožičiava autu slušné zrýchlenie z 0 – 100 km za 9 sekúnd a maximálnu rých­losť 192 km/h. Agregáty sú sé­riovo dodávané s päťstupňovým manuálom, ale dostupná je aj robotizovaná 5-stupňová prevo­dovka alebo 6-stupňový automat. Atraktívna novinka sa bude vy­rábať v brazílskej továrni Betim, ktorá kvôli tomu prešla výraznou modernizáciou. Automobilka in­vestovala do rozvoja digitalizá­cie a aplikácie tzv. Priemyslu 4.0, ktorý zahŕňa bližšiu spoluprácu ľudí a robotov.

Foto: Archív redakcie

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod