Žilinský Večerník

19. apríl 2024 | Jela
| 2°C

Automoto

FORD FIESTA – najpredávanejšie malé auto v Európe dostalo omladzovací facelift

V tohtotýždňovom vydaní rubriky Automoto sa nám dostal do rúk vynovený FORD FIESTA, ktorý prednedávnom podstúpil omladzovaciu kúru. FIESTA je už dlhšiu dobu predajným lídrom kategórie malých automobilov v rámci celej Európy a práve podstúpený facelift jej má pomôcť si ešte viac túto pozíciu upevniť. Okrem vynoveného vzhľadu a niekoľkým novým technológiám vyčnieva malý FORD nad konkurenciou aj špičkovými jazdnými vlastnosťami či solídnou výbavou. Zaujímavá je taktiež i možnosť využiť financovanie na tretiny bez navýšenia. Nový FORD FIESTA s motorom 1,25 Duratec pod kapotou nám na test zapožičala Žilinská spoločnosť VIP auto, s. r. o., autorizovaný predajca vozidiel FORD a VOLVO v našom regióne.

03.04.2013 | 14:46

V tohtotýždňovom vydaní rubriky Automoto sa nám dostal do rúk vynovený FORD FIESTA, ktorý prednedávnom podstúpil omladzovaciu kúru. FIESTA je už dlhšiu dobu predajným lídrom kategórie malých automobilov v rámci celej Európy a práve podstúpený facelift jej má pomôcť si ešte viac túto pozíciu upevniť. Okrem vynoveného vzhľadu a niekoľkým novým technológiám vyčnieva malý FORD nad konkurenciou aj špičkovými jazdnými vlastnosťami či solídnou výbavou. Zaujímavá je taktiež i možnosť využiť financovanie na tretiny bez navýšenia. Nový FORD FIESTA s motorom 1,25 Duratec pod kapotou nám na test zapožičala Žilinská spoločnosť VIP auto, s. r. o., autorizovaný predajca vozidiel FORD a VOLVO v našom regióne.

FORD vyrába model FIESTA už od roku 1976. Aktuálna VI. generácia debutovala v roku 2008, bola po prvýkrát navrhnutá v duchu kinetického dizajnu a už svojím príchodom vyvolala ošiaľ. Spomínaný komerčný úspech FIESTY tak rozhodne nie je náhoda. Vozidlo totiž v sebe kombinuje atraktívny dizajn, špičkové jazdné vlastnosti, dobrú kvalitu, akceptovateľné priestorové pomery atď. Omladzovací facelift po štyroch rokoch je preto len logickým ťahom od FORDU a FIESTA je pripravená na ďalšiu životnú etapu. Modernizácia sa po vizuálnej stránke dotkla najmä prednej časti, ktorú podrobnejšie rozoberáme nižšie. Zaujímavosťou sú však i inteligentné systémy (My Key, Sync...), ktoré nová FIESTA obsahuje, resp. môže obsahovať. Technológia My Key dostupná už v základe umožňuje majiteľovi vozidla naprogramovať sekundárne kľúče od zapaľovania, určité nastavenia či funkcie, ako je napríklad maximálna rýchlosť, hlasitosť audia a podobne. My Key teda supluje funkciu rodičovského zámku, čo určite ocenia najmä rodičia mladých vodičov.

Naša otázka aj preto znie jasne: Ako zmodernizovaná FIESTA funguje v praxi?

Vzhľad a dizajn:

Po dizajnovej stránke sa faceliftovaná novinka najviac odlišuje kompletne prepracovanou prednou časťou. Po prvýkrát prináša práve nová FIESTA úplne novú lichobežníkovú masku chladiča, ktorú
môžeme neskôr očakávať i pri novom MONDEU aj ďalších modeloch s modrým oválom v znaku. Pri pohľade spredu ako prvá padne do oka už spomínaná nová maska chladiča. Tá vďaka svojim
pozdĺžnym pochrómovaným lamelám FIESTU opticky rozširuje. Nový je taktiež i predný nárazník, predná kapota s výraznejšími prelismi a efektne úzke a zároveň dlhé predné svetlomety. V zadnej časti novinky sa odohrali len kozmetické zmeny, novú grafiku dostali napríklad zadné svetlomety. Vďaka povestnému kinetickému dizajnu značky FORD tak i vynovená FIESTA pôsobí veľmi vyvážene,
dynamicky či športovo, čím mnohých ľudí určte chytí za srdce. Po rozmerovej stránke nová FIESTA meria 3969 mm, široká je 1978 mm, výška vozidla dosahuje 1495 mm a rázvor náprav má hodnotu
2489 mm. Batožinový priestor ponúka v základnom usporiadaní akceptovateľných 276 litrov. Po sklopení zadných operadiel síce nevznikne rovná podlaha, zato objem narastie až na 960 litrov. FIESTA po novom dostala aj tzv. bezzátkovú nádrž „Easy Fuel“ známu z iných modelov FORD, ktorá uľahčuje a zjednodušuje tankovanie, pričom zabezpečí, že sa vám ani „nechtiac“ nepodarí načerpať naftu namiesto benzínu a naopak.

Interiér:

Interiér novej FIESTY sa modernizoval taktiež len kozmeticky. Vo FORDE zrejme usúdili, že netreba veľmi meniť to, čo je už dobré a osvedčené. Pozorné oko si aj napriek tomu všimne prepracovanú
opierku vo dverách s novým elektrickým ovládaním okien a zrkadiel, mierne pozmenenú grafiku palubných ukazovateľov či ďalšie drobnosti. Posed za volantom i výhľad smerom dopredu veľmi chválime. Po ergonomickej stránke je taktiež všetko, ako má byť, jednotlivé ovládače sú hneď poruke a presne tam, kde ich aj očakávate. FIESTA poteší i dostatočným množstvom prelivov na drobnosti po celej kabíne. Samotná palubná doska je pomerne členitá a zaujímavo tvarovaná, čím je zároveň originálna. Priestorovými pomermi vzadu sa FIESTA nijako nevymyká danej triede vozidiel. Jedinú výčitku máme len k chýbajúcim stropným držadlám, tie môžu najmä pri svižnejšej jazde spolucestujúcim chýbať. Testované vozidlo bolo v základnej výbave Trend X + sada Flexibility, no i napriek tomu bola naša FIESTA solídne vybavená. Daná výbava zahŕňala napríklad vyhrievanie čelného skla a tiež i predných sedadiel, manuálnu klimatizáciu, palubný počítač, denné svietenie, USB/AUX vstup a podobne a to všetko za zaujímavú cenu s možnosťou financovania na tretiny.

Jazda:

Po stránke jazdných vlastností patrí azda úplne každý FORD k tomu najlepšiemu v danej triede. Výnimkou nie je ani nová FIESTA, tá ponúka naozaj špičkové jazdné vlastnosti, ktoré musia uspokojiť
aj tých náročnejších. Najväčšiu poklonu si zaslúži špičkový vyladený podvozok. Ten dokonale drží stopu aj pri vyšších rýchlostiach v tiahlych zákrutách a zároveň si dokáže poradiť aj s našimi nie príliš
kvalitnými cestami. Vozidlo pritom poskytuje posádke dostatočný komfort a do kabíny neprenikajú rušivé zvuky ani pri vyšších rýchlostiach. Opomenúť nemôžeme ani príjemné riadenie. FORD  ponúka pre novú FIESTU vcelku širokú paletu motorov, vrátane motora roka 2012 1,0 Eco-Boost. Testovaná FIESTA však mala pod kapotou osvedčený benzínový štvorvalec 1,25 Duratec, ktorý ponúka maximálny výkon 82 koní. Tento agregát sa ideálne hodí do mestskej premávky, dokáže sa rýchlo zahriať, citeľne ožíva vo vyšších otáčkach, kde ponúka i pekný športový zvukový prejav. K danému motoru sa ideálne hodí i 5-stupňový manuál.

Celkový dojem?

Vynovená FIESTA má všetky predpoklady na to, aby si udržala líderstvo medzi malými automobilmi. Omladzovací facelift priniesol prepracovanú prednú časť v modernom duchu a tiež niekoľko nových technológií, ako je napríklad My Key. Veľmi silnou stránkou malého FORDU zostávajú aj naďalej špičkové jazdné vlastnosti či solídna výbava. Nový FORD FIESTA preto rozhodne odporúčame každému, kto si potrpí práve na zážitky z jazdy. Lákavá je i aktuálna ponuka financovania na tretiny, kde novú FIESTU môžete mať už od 3333 €.

V Žiline si nový FORD FIESTA môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel FORD, spoločnosti VIP Auto, s. r. o., na ulici Pri celulózke, výjazd zo Žiliny smerom
do Martina, kde na vás čakajú i ďalšie modely značky FORD či VOLVO.

 

Autor: Peter Hlačik
Snímky: autor

 

Technické parametre:
Model: FORD FIESTA 1,25 Duratec 16 V Trend X
Motor: benzín
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 60/82
Točivý moment Nm: 114
Maximálna rýchlosť km/h: 168
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 13,3 s
Prevodovka: manuálna
Počet stupňov: 5
Kombinovaná spotreba: 5,2 l na 100 km
Výbava: 1,25 Duratec 16 V Trend X (testovaný model) Cena: od 9999 €
Výbava: 1,0 EcoBoost SCTi Titanium Plus Cena: od 12 690 €

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod