Žilinský Večerník

25. apríl 2024 | Marek
| 5°C

Automoto

HONDA CR-V 1,6 i-DTEC 4x2 - Ideálna nielen do mesta

Novú HONDU CR-V sme prvý krát testovali približne pred rokom, tesne po zahájení jej predaja na našom trhu. Dnes sa k tomuto populárnemu SUV vraciame znova. V rámci nášho testu si podrobnejšie predstavíme novú verziu s pohonom prednej nápravy a hlavne s úplne novým turbodieslom 1,6 i-DTEC ukrytým pod prednou kapotou. O túto kombináciu sa totiž ponuka tohto modelu len prednedávnom rozrástla. Novú HONDU CR-V vo verzii 4x2, s motorom 1,6 i-DTEC (4x2), v prostrednej výbave Elegance, nám na test zapožičala Žilinská spoločnosť AGBA MOTOR spol. s r. o., autorizovaný predajca vozidiel HONDA.

06.12.2013 | 14:35

Novú HONDU CR-V sme prvý krát testovali približne pred rokom, tesne po zahájení jej predaja na našom trhu. Dnes sa k tomuto populárnemu SUV vraciame znova. V rámci nášho testu si podrobnejšie predstavíme novú verziu s pohonom prednej nápravy a hlavne s úplne novým turbodieslom 1,6 i-DTEC ukrytým pod prednou kapotou. O túto kombináciu sa totiž ponuka tohto modelu len prednedávnom rozrástla. Novú HONDU CR-V vo verzii 4x2, s motorom 1,6 i-DTEC (4x2), v prostrednej výbave Elegance, nám na test zapožičala Žilinská spoločnosť AGBA MOTOR spol. s r. o., autorizovaný predajca vozidiel HONDA.

 

 

Model CR-V sa radí k spoluzakladateľom dnes  veľmi populárneho segmentu SUV. Po prvýkrát bol tento model v podobe konceptu odprezentovaný v roku 1995 pri príležitosti tokijského
autosalónu. Predaj prvej generácie populárneho SUV v sériovej podobe odštartoval následne v roku 1997. V minulom roku sa do Európy dostala úplne nová Honda CR-V, ktorá sa momentálne predáva už vo svojej štvrtej generácii. Ako sme už spomenuli v úvode, len prednedávnom sa táto novinka začala u nás predávať aj s úplne novým, ľahkým a úsporným turbodieselom 1,6 i-DTEC. Motor je vyvinutý v duchu filozofie značky HONDA - Earth Dreams Technology a kombinuje sa výhradne s pohonom kolies prednej nápravy. Okrem toho motorová paleta CR-V aj naďalej obsahuje osvedčený turbodiesel 2,2 i-DTEC s výkonom 150 koní s pohonom 4x4. Pre priaznivcov benzínových motorov HONDA ponúka motor 2,0 i-VTEC s výkonom 155 koní, ktorý je k dispozícii vo verzii 4x2 a rovnako i vo verzii 4x4. My dnes však testujeme HONDU CR-V so spomínaným naftovým motorom 1,6 i-DTEC, ktorý spolupracuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Naša úvodná otázka tak znie jednoznačne: Ako v novej HONDE CR-V funguje kombinácia nového motora s pohonom predných kolies?

 

 

Vzhľad a rozmery
Z hľadiska dizajnu je pre japonské SUV charakteristická kombinácia výrazných kriviek s ostrými hranami, ktorá ako celok pôsobí veľmi moderným dojmom. Prednej časti dominuje výrazná maska chladiča s mohutnými lamelami, ktorá opticky tvorí jeden celok s dynamickými svetlometmi. Veľmi originálne sú i výrazné vertikálne orientované svetlomety končiace až pri streche, ktoré dominujú zadnej časti nového CR-V. Z hľadiska celkových rozmerov sa novinka drží štandardov v triede, aj keď opticky pôsobí vcelku robustne. Vozidlo meria 4570 mm, jeho šírka dosahuje 1820 mm, výška atakuje 2630 mm a rázvor náprav má hodnotu 2630 mm. Batožinový priestor pojme v základnom usporiadaní veľmi slušných 589 litrov. Veľmi sa nám páči, že v HONDE zostalo, na rozdiel od niektorých konkurentov, pod podlahou miesto aspoň pre dojazdové koleso, ktoré pri SUV môže prísť vždy vhod. Za sofistikovaný systém sklápania delených sedadiel druhého radu si CR-V zaslúži taktiež veľkú pochvalu. Ovláda sa priamo z kufra zatiahnutím za príslušnú páčku. V dvojmiestnej konfigurácii získate takmer ideálnu rovnú podlahu a objem až 1669 litrov. Ďalší údaj, ktorý stojí za zmienku, je celkový úbytok hmotnosti, ktorý oproti verzii 2,2 i-DTEC (4x4) predstavuje až 116 kg. Posledný parameter, ktorý sa pri vozidlách typu SUV patrí uviesť, je celková svetlá výška. Tá sa nemenila a dosahuje 165 mm, podobne ako pri ostatných verziách. 

 

 

Interiér a výbava
Kabína nového CR-V ponúka až nečakane veľa priestoru a interiér zároveň pôsobí veľmi vzdušným dojmom. Vzadu sa bez výrazných problémov dokážu usadiť aj traja pasažieri, ktorých cestovný komfort výrazne zvyšuje absencia stredového tunelu. Vpredu je posed taktiež veľmi prijemný. Prístrojová doska ponúka vynikajúce dielenské spracovanie a pomerne kvalitné materiály tak ako je to pri japonských vozidlách dobrým zvykom. Palubovka je i ergonomicky veľmi dobre zvládnutá. Obzvlášť chceme vyzdvihnúť polohu páky manuálnej prevodovky s veľmi presným chodom, ktorá padne ideálne do ruky. Na prístrojovom paneli sú zobrazované všetky potrebné a dôležité údaje vo veľmi prehľadnej podobe. Dominantou interiéru je inteligentný multifunkčný displej (i-MID) s priemerom 5´´, ktorý zobrazuje množstvo zaujímavých údajov a tiež napríklad i obraz parkovacej kamery. Trochu na škodu je preto fakt, že v menu jazykov chýba slovenčina. Za zmienku ešte určite stojí, že v ľavej časti palubnej dosky sa nachádza „zelené“ tlačidlo ECON. Po jeho aktivovaní sa mierne utlmia reakcie plynového pedála a elektronické palubné systémy vrátane klimatizácie sa taktiež prepnú do úsporného módu. Odmenou za to je však ešte prijateľnejšia spotreba paliva. To do akej miery jazdíte ekonomicky, napovedá i farebné (biele, resp. zelené) podsvietenie prístrojového panelu. Z hľadiska vybavenia sa nová HONDA CR-V ponúka v piatich stupňoch výbavy. Nami testovaná verzia Elegance sa nachádza presne uprostred a ponúka prvky, ako sú napr.: predné i zadné parkovacie senzory, duálna automatická klimatizácia, zadná parkovacia kamera, systém štart/stop, vyhrievanie predných sedadiel, USB vstup, asistent rozjazdu do kopca a podobne. 

 

Jazda

Nový turbodiesel 1,6 i-DTEC sa už pri modeli CIVIC ukázal vo veľmi dobrom svetle. Jeho výkon 120 koní bez problémov a s rezervou postačuje i na väčšie CR-V. Motor sa okrem priaznivej spotreby vyznačuje i veľmi tichým prejavom a v kabíne ho takmer nepočuť. Za ako naozaj príkladnú označujeme i jeho spoluprácu s vynikajúcou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Zásadné konštrukčné zmeny pri vzniku tejto verzie zaznamenal i podvozok. Celkovo novinka pôsobí sebaistým dojmom a jazdí veľmi agilne. Vo väčšine prípadov, vrátane ľahšieho terénu, si pri predvídavej jazde vystačíte
i s pohonom prednej nápravy. Najviac však kombináciu úsporného turbodieselu s pohonom predných kolies oceníte v meste či na spevnených komunikáciách, kde sa nová Honda CR-V skutočne cíti ako ryba vo vode. V Žiline si novú HONDU CR-V môžete prísť pozrieť a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel HONDA, spoločnosti AGBA MOTOR, spol. s r. o. na Predmestskej ulici, do nového showroomu, ktorý ako prvý v Európe splna štandardy značky HONDA a kde na vás čakajú i ďalšie modely HONDA. 

 

 

Peter Hlačik
Snímky autor

 

 

Technické parametre:

Model: HONDA CR-V 1,6 i-DTEC 4x2 Elegance
Motor: diesel
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 88/120
Krútiaci moment Nm: 300
Maximálna rýchlosť km/h: 182
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 11,2 s
Prevodovka: manuálna
Počet stupňov: 6
Kombinovaná spotreba: 4,5-4,7 l na 100 km
Výbava: 2,0 i-VTEC 4x2 S (benzín) Cena: od 20 990 €
Výbava: 1,6 i-DTEC 4x2 Elegance (testovaný model) Cena: od 25 490 €

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod