Žilinský Večerník

25. apríl 2024 | Marek
| 3°C

Automoto

HONDA CR-V – krok vpred

Japonská automobilka HONDA v práve prebiehajúcom roku 2015 prichádza s pomerne výraznou modelovou ofenzívou. Prednedávnom sa u nás začal predávať vynovený kompaktný model HONDA CIVIC, resp. kombi HONDA CIVIC TOURER, ktorý sme už podrobili testu. Modelové portfólio značky dopĺňa rovnako modernizované SUV HONDA CR V, ktoré aktuálne testujeme. A aby toho nebola málo, tak HONDA už onedlho na náš trh uvedie športový model HONDA CIVIC TYPE R. Po ňom sa môžeme tešiť na úplne nový crossover HONDA HR V a taktiež na ďalšiu generáciu modelu HONDA JAZZ. Vráťme sa však späť k dnes testovanej novinke. Tá v rámci modernizácie podstúpila okrem očakávaných úprav exteriéru a interiéru aj niekoľko významných funkčných zmien. Tou najzásadnejšou je úplne nová motorizácia 1,6 i DTEC. Novú HONDU CR V s novým twinturbo dieselom 1,6 i DTEC v kombinácii so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou, s pohonom všetkých kolies a v top výbave Executive nám na test zapožičala spoločnosť AGBA MOTOR, spol. s r. o., autorizovaný predajca vozidiel HONDA v našom regióne.

18.05.2015 | 15:38

Japonská automobilka HONDA v práve prebiehajúcom roku 2015 prichádza s pomerne výraznou modelovou ofenzívou. Prednedávnom sa u nás začal predávať vynovený kompaktný model HONDA CIVIC, resp. kombi HONDA CIVIC TOURER, ktorý sme už podrobili testu. Modelové portfólio značky dopĺňa rovnako modernizované SUV HONDA CR V, ktoré aktuálne testujeme. A aby toho nebola málo, tak HONDA už onedlho na náš trh uvedie športový model HONDA CIVIC TYPE R. Po ňom sa môžeme tešiť na úplne nový crossover HONDA HR V a taktiež na ďalšiu generáciu modelu HONDA JAZZ. Vráťme sa však späť k dnes testovanej novinke. Tá v rámci modernizácie podstúpila okrem očakávaných úprav exteriéru a interiéru aj niekoľko významných funkčných zmien. Tou najzásadnejšou je úplne nová motorizácia 1,6 i DTEC. Novú HONDU CR V s novým twinturbo dieselom 1,6 i DTEC v kombinácii so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou, s pohonom všetkých kolies a v top výbave Executive nám na test zapožičala spoločnosť AGBA MOTOR, spol. s r. o., autorizovaný predajca vozidiel HONDA v našom regióne.

 

HONDA CR-V patrí medzi najpopulárnejšie športovo-úžitkové vozidlá. Prvá generácia modelu HONDA CR V sa do predaja dostala už v roku 1997 a zaradila sa tak medzi priekopníkov v dnes takej populárnej kategórie SUV. Aktuálna štvrtá generácia sa na našom trhu objavila v roku 2012. Po troch rokoch od uvedenia do predaja je nedávna modernizácia úplne logickým ťahom výrobcu. Dizajnové zmeny novinky si podrobnejšie predstavíme nižšie. Asi najvýznamnejšou novinkou je uvedenie novej motorizácie 1,6 i DTEC. Tá dokáže plniť najprísnejšiu emisnú normu Euro 6 aj bez prídavného roztoku Ad Blue. A ponúka ešte lepšie jazdné parametre ako motorizácia s objemom 2,2 litra, ktorá tento rok končí. Zaujímavosťou je, že daná motorizácia bude k dispozícii aj s novým špičkovým 9 stupňovým automatom v kombinácií s pohonom všetkých štyroch kolies. Pochádza z dielne renomovanej spoločnosti ZF. Okrem toho sa v rámci modernizácie vylepšenia dočkal aj podvozok. Jazdný komfort zvyšuje aj podstatne lepšie akustické odizolovanie kabíny, ako to bolo v minulosti. V neposlednom rade dostala nová HONDA CR V v najvyššej výbave balík Honda Sensing. Systém disponuje asistentom na zmiernenie následkov zrážky monitorovaním mŕtveho uhla, ako aj korekciou pri samovoľnom vybočení z jazdného pruhu, automatickým prepínaním diaľkových svetiel, ďalej čítačkou dopravných značiek či monitorovaním priestoru za vozidlom. Čerešničkou na torte je nový inteligentný adaptívny tempomat, ktorý ako prvý na svete dokáže monitorovať viac jazdných pruhov súčasne. Za pomoci radaru a kamery vyhodnocuje jazdu ostatných vozidiel a dokáže predvídať vozidlá, ktoré vojdú do jazdnej dráhy. Vďaka tomu upraví rýchlosť vozu s predstihom a nie je nutné intenzívne brzdenie. Na našom trhu sa aktuálne nová HONDA CR V ponúka v piatich výbavách a s pohonom predných i všetkých štyroch kolies. Zážihovú ponuku motorov reprezentuje benzínový 4 valec 2,0 i VTEC s výkonom 155 koní. Základnou voľbou je verzia s pohonom len prednej nápravy a 6 stupňovou manuálnou prevodovkou. Daná motorizácia je ďalej v ponuke aj vo verzii s pohonom všetkých kolies. Tu má zákazník možnosť voľby medzi 6 stupňovou manuálnou prevodovkou, resp. 5 stupňovým automatom. Pre priaznivcov nafty HONDA do ponuky zaradila dve motorizácie s rovnakým objemom 1,6 litra. Prvou voľbou je turbodiesel 1,6 i DTEC s výkonom 120 koní, ktorý sa kombinuje len s pohonom prednej nápravy a 6 stupňovou manuálnou prevodovkou. Top motorizáciou je novinka prepĺňaná hneď dvoma turbodúchadlami 1,6 i DTEC s výkonom 160 koní. Tento motor sa kombinuje zásadne s pohonom všetkých kolies a s 6 stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo s novým 9 stupňovým automatom. My sme v dnešnom teste siahli práve po kombinácii nového biturbodiesela a 6 stupňového manuálu, ktorá by mohla byť veľmi častou zákazníckou voľbou. Naša úvodná otázka aj preto znie jasne: Čo všetko ponúka modernizovaná HONDA CR V?

 

 

Vzhľad a rozmery

Dizajn a vzhľad sú v dnešnej dobe veľmi dôležité atribúty aj pri návrhu nových automobilov. Aktuálna generácia HONDY CR V ponúka neopozerané tvary a rozhodne ju radíme medzi dizajnovo atraktívnych zástupcov kategórie SUV. Po vizuálnej modernizácii pôsobí novinka ešte viac štýlovo a zároveň športovo. Najvýraznejšie sa zmeny dotkli prednej časti vozidla. Nové sú predné svetlá a rovnako i maska chladiča. Tá teraz tvorí so svetlami opticky jeden celok. Zmenami prešiel i predný nárazník, vďaka ktorému je novinka opticky širšia. V neposlednom rade dostala HONDA CR V aj nové hmlovky obdĺžnikového tvaru. V zadnej časti sa taktiež udiali mierne optické zmeny. Pozornému oku neunikne nová grafika zadných svetlometov, pozmenený nárazník, ako aj pochromovaná lišta, ktorá zdobí piate dvere. Podľa očakávania zostali zachované celkové rozmery vozidla. To v reči čísel znamená, že nová HONDA CR V meria 4605 mm, šírka vozidla dosahuje 1820 mm, výška atakuje 1685 mm a rázvor náprav má hodnotu 2630 mm. Batožinový priestor disponuje v základnom usporiadaní solídnou hodnotou 589 litrov. Veľmi sa nám páči, že v HONDE zostalo, na rozdiel od niektorých konkurentov, pod podlahou miesto pre dojazdové koleso, ktoré pri SUV môže prísť vždy vhod. Za sofistikovaný systém sklápania delených sedadiel druhého radu si CR V zaslúži taktiež veľkú pochvalu. Ovláda sa priamo z kufra zatiahnutím za príslušnú páčku. V dvojmiestnej konfigurácii získate takmer ideálnu rovnú podlahu a objem až 1669 litrov. Testované vozidlo v najvyššej výbave ponúkalo aj komfortné elektronické ovládanie dverí kufra. Palec hore dávame aj samotnému elektromotoru, ktorému tento úkon netrvá príliš dlho. Posledný parameter, ktorý sa pri vozidlách typu SUV patrí uviesť, je svetlá výška vozidla. V tomto smere ponúka nová HONDA CR V priechodnosť do výšky 165 mm.

 

 

Interiér

Modernizácia, samozrejme, nemohla obísť ani interiér novinky. Hodnotnejší dojem v kabíne navodzuje využívanie kvalitnejších materiálov. Samotné dielenské opracovanie dosahuje tradične veľmi vysokú úroveň. Miernymi zmenami prešiel taktiež stredový tunel, ktorý ponúka nové riešenia odkladacích priehradiek. Najvýznamnejšou novinkou interiéru HONDY CR V je ale každopádne 7 palcový multimediálny dotykový displej systému Honda Connect, ktorý si našiel miesto uprostred palubnej dosky. Systém ponúka veľmi peknú grafiku, rýchlu odozvu na dotyk a komunikuje kompletne v slovenskom jazyku. Jeho súčasťou je i navigácia a rovnako široké spektrum internetových aplikácií. Po novom v slovenskom jazyku komunikuje aj menší displej palubného  počítača, za čo dávame novinke palec hore. Už tradične sa nám páči aj veľmi prehľadný prístrojový panel s veľmi dobre čitateľnými údajmi. Tak ako každá HONDA, i nový model CR V myslí i na ekonomiku prevádzky. V ľavej časti palubnej dosky sa nachádza „zelené“ tlačidlo ECON. Po jeho aktivovaní sa mierne utlmia reakcie plynového pedála a elektronické palubné systémy sa rovnako prepnú do úsporného módu. Odmenou za to je však ešte prijateľnejšia spotreba paliva. To, do akej miery jazdíte ekonomicky, napovedá i momentálne biele, resp. zelené podsvietenie okolia prístrojového panela. Rodinne orientovaných zákazníkov celkom iste poteší priestrannosť novinky. Kabína HONDY CR V ponúka až nečakane veľa priestoru a interiér zároveň pôsobí veľmi vzdušným dojmom. Vzadu sa bez výrazných problémov dokážu usadiť aj traja dospelí pasažieri, ktorých cestovný komfort výrazne zvyšuje absencia stredového tunela. Prípadnú manipuláciu s detskými sedačkami zase zľahčujú doširoka sa otvárajúce dvere. Testované vozidlo v najvyššej výbave Executive disponovalo prakticky všetkým, na čo si spomeniete. Pritom mnohé prvky sú už dostupné i v nižších výbavách. Pokrokové bezpečnostné systémy sme už spomínali. Vozidlo ďalej ponúklo kožený interiér, bezkľúčový prístup a štartovanie, automatickú klimatizáciu, parkovacie senzory vpredu i vzadu, zadnú parkovaciu kameru, automatické prepínanie svetiel, dažďový senzor, vyhrievanie predných sedadiel, panoramatické strešné okno a podobne.

 

Jazda

Podľa očakávania sme boli najviac zvedaví na jazdný prejav novinky. Hneď na úvod musíme pochváliť aj v praxi citeľne lepšie odhlučnenie interiéru. V dôsledku modifikovaného podvozku, ktorý dostal napríklad prepracované zavesenie kolies, a kde sa zväčšil i samotný rozchod kolies, sa novinka na ceste správa stabilnejšie a istejšie. Vďaka zmenám na podvozku sa zlepšila i celková tuhosť karosérie, čo znova zaručuje suverénnejší jazdný prejav. Takže za celkovo veľmi šoférsky jazdný prejav si novinka zaslúži jednoznačne pochvalu. Najväčšiu pozornosť ale púta nový motor pod prednou kapotou. Turbodiesel s dvojitým prepĺňaným 1,6 i DTEC (160 koní) výkonovo dokonca prekonáva väčšiu motorizáciu s objemom 2,2 litra, ktorú v ponuke nahrádza. Aj keď sa menší objem v prvopočiatku môže javiť ako nevýhoda, opak je pravdou. Výhodou menšieho motora je bezpochyby nižšia hmotnosť. Vďaka dvom turbodúchadlám nemá motor prakticky žiadne hluché miesto. Dostatočná porcia krútiaceho momentu je k dispozícii už od nízkych otáčok. Príjemným prekvapením je tak v konečnom dôsledku jazdná dynamika, kedy sa ani nechce veriť, že pod kapotou pracuje „len“ motor s objemom 1,6 litra. Nová motorizácia od HONDY tak rozhodne patrí ku klenotom vo svojej kategórii. Nakoniec si neodpustíme hodnotenie viackrát spomínaných jazdných asistentov. Počas nášho testu ich nevyviedla z miery skutočne žiadna dopravná situácia. Aj preto ich neváhame zaradiť k tomu najlepšiemu, čo momentálne automobilový priemysel ponúka.

 

A náš celkový dojem?

Nová HONDA CR V je po zmysluplnej modernizácii veľmi dobre pripravená na ďalšiu životnú etapu. Vizuálne omladenie dodáva novinke citeľne nový nádych. Oveľa podstatnejšie sú však zmeny, ktoré nie je na prvý pohľad vidieť. Krokom vpred sú citeľne lepšie jazdné vlastnosti. A čerešničku na torte predstavuje veľmi vydarená nová motorizácia 1,6 i DTEC. Z nášho pohľadu sa tak novinka radí medzi najlepšie cestné SUV dostupné na našom trhu. V Žiline si novú HONDU CR V môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k autorizovaného predajcovi vozidiel HONDA v našom regióne, spoločnosti AGBA MOTOR, spol. s r. o. na Predmestskej ulici, kde na vás čakajú aj ďalšie modely HONDA.

 

Autor: Peter Hlačik
Snímky: autor

 

Technické parametre:

Model: HONDA CR-V 1,6 i-DTEC Executive
Motor: diesel
Pohon: 4x4
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 118/160
Krútiaci moment Nm: 350
Maximálna rýchlosť km/h: 202
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 9,7 s
Prevodovka: manuálna
Počet stupňov: 6
Kombinovaná spotreba: 4,9 – 5,1 l na 100 km
Výbava testovacieho vozidla: 1,6 i-DTEC Executive s balíkom Honda SENSING 6MT Cena: 38 299 €
Výbava: 2,0 i VTEC S (benzín, predný pohon) Cena: od 21 350 €

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod