Žilinský Večerník

27. apríl 2024 | Jaroslav
| -2°C

Z regiónu

Hranatá Karosa sa rozlúčila so žilinskými cestami, nasledovať ju budú aj ďalšie vozidlá

Dopravný podnik mesta Žiliny (DPMŽ) sa dostáva do finálnej etapy modernizácie svojho vozidlového parku. Vyraďuje tak staré vozidlá, ktoré viac nevyhovujú a postupne ich nahrádzajú nové, modernejšie a ekologickejšie.

20.09.2018 | 14:12

V sobotu 8. septembra sa so žilinskými cestami i cestujúcou verejnosťou rozlúčila historická „Hranatá Karosa“, ktorá počas celého dňa premávala na mimoriadnej okružnej linke číslo 93. „Týmto dňom sme uzavreli éru autobusov Karosa radu 700, ktoré v žilinskej MHD verne slúžili viac než 35 rokov,“ informoval Dopravný podnik mesta Žiliny. Karosa B732 v sobotu premávala od železničnej stanice, prechádzala centrom mesta, žilinskými sídliskami a trasu ukončila na autobusovom nástupišti.


NOVÉ NAHRÁDZAJÚ STARÉ

V súvislosti s mimoriadnou rozlúčkovou jazdou boli na niektorých zastávkach zriadené aj špeciálne „fotozastávky“, na ktorých si mohla verejnosť dnes už historické vozidlo aj odfotografovať. „Vrátane fotografií si ako trvalú pripomienku cestujúci odniesli aj lístky s odtlačkom pečiatky s motívom rozlúčkovej jazdy,“ doplnil dopravný podnik. Ukončením rozlúčkovej jazdy sa Karosa stala prvým historickým vozidlom, ktoré bude slúžiť na prezentačné účely DPMŽ a mesta Žilina. Dopravný podnik sa v súčasnosti dostáva už do záveru rozsiahlej modernizácie svojho vozidlového parku, jej ukončenie je naplánované na jeseň tohto roka.

ROZŠÍRIA „ZBIERKU“ HISTORICKÝCH VOZIDIEL

Staré a nevyhovujúce autobusy a trolejbusy sa preto postupne vyraďujú. Podľa generálneho riaditeľa DPMŽ Jána Barienčíka sa aktuálne pripravujú znalecké posudky pre vyradenie prvej várky autobusov. „Pôjde o 15 kusov, z ktorých 3 sú určené na likvidáciu a 12 kusov sa pokúsime predať do prevádzky cez obchodnú verejnú súťaž. Pokiaľ sa nám to nepodarí, budú taktiež zošrotované,“ uviedol Ján Barienčík. Z prevádzky podľa jeho slov postupne vyraďujú aj trolejbusy, prvú várku už dopravný podnik odpredal do šrotu. „Po dodaní ďalších 12 kusov bude časť z nich s vysokou pravdepodobnosťou taktiež odpredaná do šrotu. Z nich si DPMŽ niektoré ponechá vo svojom stave ako historické vozidlá, určite pôjde o jeden kĺbový a jeden krátky trolejbus,“ načrtol plány DPMŽ jeho generálny riaditeľ.
Dopravný podnik podľa Jána Barienčíka uvažuje aj o ponechaní niekoľkých kusov Karos z deväťstovkového radu. V rámci obnovy vozidlového parku bude do prevádzky do konca roka zaradených ešte trinásť dieselových autobusov, dva elektrobusy a šesť krátkych a šesť kĺbových trolejbusov.

Foto: Autorka

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod