Žilinský Večerník

24. apríl 2024 | Juraj
| 3°C

Automoto

HYUNDAI i10 - Malé veľké auto

S ambíciou patriť medzi najlepších v danom segmente sa pri kórejskej značke HYUNDAI v poslednom období stretávame pri jej každom novopredstavenom modeli. Inak to nie je ani pri najaktuálnejšej novinke nášho trhu, ktorá patrí do segmentu mini-automobilov a je ňou druhá generácia HYUNDAI i10, ktorú práve dnes testujeme. To, že HYUNDAI si dal na novej generácii modelu i10 obzvlášť záležať a postavil skutočne dospelé auto, dokazuje aj prestížne ocenenie Auto Best 2014, ktoré novinka prednedávnom získala. Nový HYUNDAI i10 so zážihovým štvorvalcom 1,2 MPI a v najvyššom výbavovom stupni Comfort nám na test zapožičala spoločnosť ALTERIA MOTOR, s. r. o., autorizovaný predajca vozidiel HYUNDAI v našom regióne.

05.05.2014 | 08:47

S ambíciou patriť medzi najlepších v danom segmente sa pri kórejskej značke HYUNDAI v poslednom období stretávame pri jej každom novopredstavenom modeli. Inak to nie je ani pri najaktuálnejšej novinke nášho trhu, ktorá patrí do segmentu mini-automobilov a je ňou druhá generácia HYUNDAI i10, ktorú práve dnes testujeme. To, že HYUNDAI si dal na novej generácii modelu i10 obzvlášť záležať a postavil skutočne dospelé auto, dokazuje aj prestížne ocenenie Auto Best 2014, ktoré novinka prednedávnom získala. Nový HYUNDAI i10 so zážihovým štvorvalcom 1,2 MPI a v najvyššom výbavovom stupni Comfort nám na test zapožičala spoločnosť ALTERIA MOTOR, s. r. o., autorizovaný predajca vozidiel HYUNDAI v našom regióne.

 

 

V posledných rokoch sa malé automobily tešia čoraz väčšej popularite a svoje uplatnenie nachádzajú najmä v mestách. Už prvá generácia i10, predstavená v roku 2007 ako nástupca modelu HYUNDAI Atos, zaznamenala úspech a zaradila sa medzi najobľúbenejšie modely v danej kategórii. Nová generácia HYUNDAI i10, ktorú práve dnes testujeme, znova prekonáva nastolenú latku a bez preháňania môžeme povedať, že ide o skutočne dospelé vozidlo. Na rozdiel od mnohých konkurentov sa novinka viacej ako na imidž a osobitý štýl sústreďuje na praktickú stránku a funkčnosť,  začo si získala naše sympatie. Toto tvrdenie len podčiarkuje fakt, že sa HYUNDAI i10 vyrába len v praktickejšej 5-dverovej verzii. Na našom trhu sa momentálne nový HYUNDAI i10 predáva v troch výbavových stupňoch a s dvojicou zážihových motorizácií. Základ predstavuje nový benzínový 3-valec 1,0 MPI s výkonom 66 koní, pri ktorom HYUNDAI ponúka aj možnosť doobjednať si fabrickú prestavbu na LPG. Výkonnejšiu alternatívu predstavuje dnes testovaný 4-valec 1,2 MPI so slušným výkonom až 87 koní. Štandardne sa obe motorizácie kombinujú s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, no na želanie je k dispozícii aj 4-stupňový automat. Naša úvodná otázka k novinke znie celkom jasne:

Čo možno očakávať od HYUNDAI i10 v každodennej praxi?

 

 

Vzhľad a rozmery

Ako sme už naznačili v predošlej časti, dizajn nového HYUNDAI i10 neprekypuje prílišnými módnymi výstrelkami, no ako celok pôsobí moderne a veľmi vyvážene. Tak ako ostatné modely HYUNDAI, aj nový i10 je navrhnutý v dizajnovom duchu „fluidic sculpture“, čo sa dá vysvetliť ako štýl „tekutej sochy“. Pri pohľade spredu tak zaujme už tradičná lichobežníková maska chladiča. Moderne pôsobí aj tvarovanie svetlometov čí výrazné hmlovky, ktoré dotvára efektný oblúčik denného LED svietenia. Pri pohľade zboku dodáva novinke výrazne dynamický náboj zase zaujímavo tvarovaná ochranná plastová lišta v spodnej časti dverí či efektné 15´´ kolesá z ľahkých zliatin. To, že je nový HYUNDAI i10 skutočne dospelejším vozidlom, odráža aj medzigeneračný nárast rozmerov, najmarkantnejší pri dĺžke vozidla +80 mm, čo sa veľmi pozitívne odzrkadlilo aj v životnom priestore pre posádku. Novinka meria 3665 mm, šírka dosahuje 1660 mm, výška atakuje 1500 mm a rázvor náprav má hodnotu 2385 mm. Oproti predchodcovi si približne o 10 % polepšil i batožinový priestor, ktorý aktuálne ponúka v základnom usporiadaní na triedu mini-aut slušných 252 litrov. Sympatické je, že pod podlahou zostalo miesto i na dojazdovú pneumatiku. Po sklopení delených zadných sedadiel sa kapacita pre batožinu zväčší až na hodnotu 1046 litrov.

 


Interiér a výbava 

 

Po presunutí sa do kabíny musíme ako prvé oceniť a vyzdvihnúť jej priestrannosť a vzdušnosť. Aj napriek tomu, že i10 je najmenší model značky, konštruktéri veľmi umne čarovali s priestorom. Posed za volantom je pomerne vzpriamený, ale zároveň príjemne pohodlný. Ideálnu pozíciu za volantom by si tak v novinke bez problémov mal nájsť každý vodič. Na zadných sedadlách cestujúci taktiež netrpia nedostatkom priestoru. Relatívne pohodlne sa tu za seba dokonca usadia aj dvaja pasažieri s výškou približne 180 cm. Palubná doska pôsobí veľmi solídnym a hodnotným dojmom. Rozmiestnenie jednotlivých ovládačov a ich ergonómia je priam príkladná. Veľmi dobre vyzerá i dvojfarebná kombinácia plastov palubnej dosky a rovnako poťahov sedadiel. Tento milý a zároveň imidžový detail určite ocení najmä nežnejšie pohlavie. Palec hore dávame aj prehľadnému prístrojovému panelu, ten okrem iného disponuje aj ukazovateľom teploty chladiacej kvapaliny, čo už často nie je pravidlom ani pri mnohých modeloch o segment vyššie. Z hľadiska výbavy disponuje nový HYUNDAI i10 už v základe všetkými bezpečnostnými systémami vrátane šiestich airbagov, centrálnym zamykaním, palubným počítačom, rádiom s CD a USB vstupom, ale napríklad aj zaujímavou funkciou monitorovania tlaku v pneumatikách. Naše testované vozidlo vo výbave Comfort bolo vybavené viac ako slušne a ponúkalo na túto triedu vozidiel skutočne zaujímavé prvky, ako napr.: LED predné svetla s funkciou nasvietenia zákrut, asistent rozjazdu do kopca, automatická klimatizácia, inteligentný kľuč so štartovaním tlačidlom, zadné parkovacie senzory a podobne. 

 


Jazda

Nový HYUNDAI i10 sa medzi „dospelé“ vozidlá radí jednoznačne aj po stránke jazdných vlastností. Vynikajúci atmosférický benzínový agregát s výkonom 87 koní na ľahučkú novinku s prehľadom a rezervou postačuje a i10 sa nebráni ani dynamickej jazde. Výborne je odstupňovaná aj 5-stupňová manuálna prevodovka. Aj keď je novinka postavená a skonštruovaná prevažne do mestskej premávky, v prípade potreby bezproblémovo zvláda aj presuny po diaľnici, k čomu prispieva i skvelý podvozok. Ten je tichý a zároveň komfortný a neváhame ho zaradiť k tomu najlepšiemu v danej triede. Palec hore dávame aj vynikajúcim brzdám. Nový HYUNDAI i10 má dokonca na všetkých štyroch kolesách kotúče, čím sa môže pochváliť len skutočne málo konkurentov. 

A náš celkový dojem?

Nový HYUNDAI i10 v našom teste jednoznačne potvrdil svoje kvality. Nebojíme sa tvrdenia, že ide o skutočne plnohodnotné vozidlo, na ktorom sa nešetrilo a patrí k najlepším v danej kategórii. Vnútorným priestorom s praktickou 5-dverovou karosériou sa novinka dokonca veľmi približuje súčasnej generácii väčšieho súrodenca HYUNDAI i20. Nová generácia i10 presvedčila aj po stránke jazdných vlastností. Každý, kto sa obzerá po novom, prevažne mestskom presúvadle, by tak novinku rozhodne nemal obísť. V jej prospech hovoria aj aktuálne bonusy, ako je napríklad financovanie na pätiny alebo tiež záruka bez obmedzenia počtu kilometrov po dobu piatich rokov. V Žiline si nový HYUNDAI i10 môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel HYUNDAI v našom regióne, spoločnosti ALTERIA MOTOR, s. r. o. na Predmestskej ulici, kde na vás čakajú aj ďalšie modely značky HYUNDAI.  

 

 

Autor: Peter Hlačik
Snímky: autor

 

 

Technické parametre:

Model: HYUNDAI i10 1,2 MPI Comfort A/C

Motor: benzín
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 64/87
Krútiaci moment Nm: 120
Maximálna rýchlosť km/h: 171
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 12,3 s
Prevodovka: manuálna
Počet stupňov: 5
Kombinovaná spotreba: 4,9 l na 100 km
Výbava: 1,0 MPI Start Cena: od 7 799 €
Výbava: 1,2 MPI Comfort A/C (testovaný model) Cena: od 10 299 €

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod