Žilinský Večerník

19. apríl 2024 | Jela
| 5°C

Automoto

HYUNDAI i20 – Silný hráč

V prvom tohtoročnom teste sa bližšie pozrieme na najnovší model z dielne HYUNDAI, ktorý sa u nás začal predávať len prednedávnom. V našich končinách sú veľmi populárne tzv. malé automobily segmentu B. Tie v nejednom prípade plnia aj funkciu plnohodnotného vozidla pre rodinu. Na prelome rokov dorazilo na náš trh hneď niekoľko nových modelov v danej kategórii. Medzi najlepších i najschopnejších sa bez preháňania radí aj nová generácia HYUNDAI i20, ktorý tento týždeň testujeme. Nový HYUNDAI i20 so zážihovým štvorvalcom 1,4 CVVT a v najvyššej výbave Style nám na test zapožičala spoločnosť ALTERIA MOTOR, s. r. o., autorizovaný predajca vozidiel HYUNDAI v našom regióne.

21.01.2015 | 17:43

V prvom tohtoročnom teste sa bližšie pozrieme na najnovší model z dielne HYUNDAI, ktorý sa u nás začal predávať len prednedávnom. V našich končinách sú veľmi populárne tzv. malé automobily segmentu B. Tie v nejednom prípade plnia aj funkciu plnohodnotného vozidla pre rodinu. Na prelome rokov dorazilo na náš trh hneď niekoľko nových modelov v danej kategórii. Medzi najlepších i najschopnejších sa bez preháňania radí aj nová generácia HYUNDAI i20, ktorý tento týždeň testujeme. Nový HYUNDAI i20 so zážihovým štvorvalcom 1,4 CVVT a v najvyššej výbave Style nám na test zapožičala spoločnosť ALTERIA MOTOR, s. r. o., autorizovaný predajca vozidiel HYUNDAI v našom regióne.

 

História modelového radu i20 sa začala písať v roku 2008, keď debutovala prvá generácia. Kompletne nanovo vyvinutá druhá generácia zaznamenala premiéru koncom minulého roka. Novinka dokonale vystihuje ambíciu značky HYUNDAI, ktorou je patriť vždy medzi najlepších v danom segmente. Nový HYUNDAI i20 bol aj preto vyvinutý kompletne v Európe, aby sa trafil presne do vkusu tunajších zákazníkov. Už na prvý pohľad pôsobí veľmi sebavedomo a dospelo. Medzigeneračne zaznamenala nová i20 značný nárast celkových rozmerov, čo sa logicky pozitívne premietlo do priestorových pomerov pre posádku či batožinu. V tomto smere sa novinka radí k lídrom segmentu. Zaujímavosťou novej generácie i20 je i fakt, že okrem dnes testovanej základnej verzie ponuku neskôr rozšíri i atraktívna 3-dverová verzia. Momentálne je na našom trhu nový HYUNDAI i20 dostupný v troch výbavách s pomerne pestrou paletou motorov. Benzínový základ predstavuje motor 1,25 CVVT s výkonom 75 koní. Rovnaká motorizácia je k dispozícii aj vo variante s výkonom 84 koní. Výkonovú špičku nateraz predstavuje benzínový motor 1,4 CVVT s výkonom rovných 100 koní. HYUNDAI myslel aj na priaznivcov nafty, pre ktorých do ponuky zaradil motorizácie 1,1 CRDi (75 koní), resp. 1,4 CRDi (90 koní). Slabšie benzínové varianty spolupracujú s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Pre všetky ostatné verzie je štandardne k dispozícii 6-stupňová manuálna prevodovka. Na želanie zákazníka je, samozrejme, k dispozícii aj automatická prevodovka. Už onedlho motorovú paletu pre HYUNDAI i20 rozšíri i úplne nový trojvalcový prepĺňaný agregát 1,0 T-GDI s výkonom až 120 koní. My sme si pre dnešný test zvolili verziu s benzínovým atmosférickým štvorvalcom, ktorý je kombinovaný so 6-stupňovým manuálom v najvyššej výbave a predstavuje určite atraktívnu zákaznícku voľbu. Naša úvodná otázka znie aj preto jasne:

Potvrdí nový HYUNDAI i20 svoju príslušnosť k špičke segmentu malých vozidiel?

 

 

Vzhľad a rozmery 
 

Dizajn nového HYUNDAI i20 je podobne, ako je to i pri ostatných nových modeloch značky, navrhnutý v duchu „fluidic sculpture“, čo sa dá vysvetliť ako štýl „tekutej sochy“. Vozidlo pôsobí z každého uhľa pohľadu veľmi sebavedomo a atraktívne. Dominantou prednej časti je už tradične výrazná šesťuholníková maska chladiča, ktorá dodáva vozidlu veľmi dynamický nádych. Zaujímavým dizajnovým prvkom disponuje novinka aj pri bočnom pohľade. Efektný načierno lakovaný c-stĺpik má evokovať tzv. ilúziu vznášajúcej sa strechy. Pri pohľade zozadu nás zaujali svetlomety s výraznou grafikou. Tie sú navyše predelené, podobne ako je to pri vozidlách z vyšších segmentov. Aj to je jasný dôkaz toho, že nový a atraktívny HYUNDAI i20 vznikol bez kompromisov, bez všadeprítomného prílišného šetrenia prostriedkov. To, že novinka patrí k rozmerovej špičke segmentu nielen opticky, prezrádzajú aj jej celkové rozmery. Vozidlo meria 4035 mm (medzigeneračne +40 mm), jeho šírka dosahuje 1734 mm (+24 mm), výška atakuje 1474 mm (-16 mm) a rázvor náprav má hodnotu 2570 mm (+45 mm). Oproti predchodcovi si o rovných 31 litrov polepšil i batožinový priestor. Novinka tak ponúka kufor s objemom až 326 litrov v základnom usporiadaní, resp. 1042 litrov pri sklopených zadných sedadlách. Ide o hodnoty, ktoré patria taktiež k špičke v danom segmente. Z praktických riešení dávame palec hore napríklad aj dvojitej podlahe kufra, vďaka ktorej je možné sklopiť sedadlá do úplnej roviny, čo stále nie je v tejto triede štandardom.

 

 

Interiér a výbava 
 

Kabína nového HYUNDAI i20 už na prvý pohľad či dotyk pôsobí veľmi príjemným dojmom. Interiér je oproti predchodcovi výrazne vzdušnejší i priestrannejší. Subjektívne sme najväčší rozdiel pocítili v celkovej šírke kabíny, ktorou novinka dvojicu pasažierov či už vpredu, alebo vzadu priam rozmaznáva. Veľmi príjemný je i samotný posed za volantom s optimálnym rozsahom možností nastavenia volantu či sedadla a s palubnou doskou orientovanou na vodiča. Pocit vzdušnosti ešte viac podčiarkuje i slušný výhľad do všetkých strán. Materiály použité v interiéri pôsobia veľmi hodnotným a kvalitným dojmom. Väčšina plastov na palubnej doske je mäkčená, čo taktiež v tejto triede nepatrí k štandardu. Tvary palubnej dosky sú pomerne konzervatívne, bez zbytočných módnych výstrelkov, ale zato s veľmi dobrou ergonómiou a rozmiestnením jednotlivých ovládačov. Palubná doska testovanej verzie spolu s výplňami všetkých dverí i čalúnením sedadiel bola v efektnom dvojfarebnom vyhotovení. Obzvlášť chceme pochváliť veľmi prehľadný prístrojový panel s kombináciou analógových a digitálnych ukazovateľov, kde nechýba ani teplomer chladiacej kvapaliny. Aj napriek tomu, že sme testovali najvyššiu výbavu, vozidlo nedisponovalo dotykovým displejom. Čo sa v počiatku môže javiť ako konkurenčná nevýhoda, je skôr premyslený ťah. HYUNDAI totiž namiesto často spomaleného systému zrkadlenia mobilných aplikácií mirror link umiestnil na vrchnú časť palubnej dosky jednoduché uchytenie, na ktoré si je možné upevniť smartphone a tak využívať napr. v ňom dostupnú navigáciu. Z hľadiska celkovej výbavy je na tom nový HYUNDAI i20 dobre už pri základnej výbave. Nami testovaná výbava Style zahŕňala napríklad aj prvky ako elektrické ovládanie všetkých okien, automatická klimatizácia s funkciou chladenia priehradky spolujazdca, zadné parkovacie senzory, dažďový senzor, automatické LED denné svietenie, vyhrievanie predných sedadiel, vyhrievanie volantu, samostmievajúce vnútorné spätné zrkadlo, lakťová opierku a podobne.

 

Jazda

Aj jazdný prejav nového HYUNDAI i20 dokonale podčiarkuje viackrát spomenutý fakt, a to, že novinka je skutočné dospelé vozidlo. Palec hore dávame vynikajúcemu odhlučneniu kabíny spojenému s akustickou pohodou na palube. K absolútnym lídrom segmentu patrí aj suverénny a istý podvozok nového HYUNDAI i20. Ten je odladený predovšetkým na komfortnú či pohodlnú jazdu, ktorá je spojená so špičkovým odfiltrovaním nerovnosti našich ciest. Testovaný benzínový štvorvalec 1,4 CVVT je z nášho pohľadu ideálnym kompromisom. Je vhodný rovnako do mestskej premávky, ako aj na výlety mimo mesta. Vďaka šiestemu prevodovému stupňu sa novinka rozhodne nestratí ani na diaľnici, resp. pri dlhších presunoch.

 

A náš celkový dojem?
 

Nový HYUNDAI i20 zaznamenal medzigeneračne obrovský krok smerom vpred. Novinka právom patrí k absolútnym lídrom segmentu. V jednom balení ponúka moderný i vzhľadný dizajn, špičkové priestorové pomery pre posádku, hodnotný interiér a tiež suverénne jazdné vlastnosti. Každý, kto uvažuje o kúpe nového vozidla zo segmentu „B“, by tak rozhodne túto novinku nemal obísť. V Žiline si nový HYUNDAI i20 môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel HYUNDAI v našom regióne, spoločnosti ALTERIA MOTOR, s. r. o. na Predmestskej ulici, kde na vás čakajú aj ďalšie modely značky HYUNDAI.

 

Autor: Peter Hlačik
Snímky: autor

 

Technické parametre:

Model: HYUNDAI i20 1,4 CVVT Style 
Motor: benzín
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 74/100
Krútiaci moment Nm: 134
Maximálna rýchlosť km/h: 184
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 11,6 s
Prevodovka:  manuálna
Počet stupňov:  6
Kombinovaná spotreba  5,5 l na 100 km
Výbava: 1,2 i Classic Cena: od 8 990 €
Výbava: 1,4 i Style (testovaný model) Cena: od 12 590 €

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod