Táto stránka využíva cookies. Používaním tejto stránky súhlasíte s používaním cookies. ×

Žilinský Večerník

17. november 2018 | Klaudia

Automoto

Kia Carens – rodinne orientované MPV, na ktoré sa oplatilo počkať

Vdnešnom vydaní rubriky automoto testujeme horúcu novinku nášho trhu v segmente MPV, novú Kiu Carens. Značka Kia istý čas nemala na starom konti- nente v ponuke svojho modelového portfólia žiadne typické MPV-čko. Aj preto je, ako už napovedá samotný titulok, nový Carens veľmi očakávaný model. Ide o globál- ny model, ktorý prichádza už vo svojej tretej generácii, avšak po prvýkrát pochádza z pera dvorného dizajnéra značky Kia Petra Schreyera. Okrem pôsobivého dizajnu prináša predovšetkým veľkorysé priestorové podmienky, solídne jazdné vlastnosti, slušnú výbavu a to všetko za zaujímavú cenu. Novinku s naftovým motorom 1.7 CRDi a vo vyššom stupni výbavy EX nám na test zapožičala spoločnosť NOVÝ TOPCAR, spol. s r. o., autorizovaný predajca vozidiel Kia v našom regióne.

27.06.2013 | 14:51

Vdnešnom vydaní rubriky automoto testujeme horúcu novinku nášho trhu v segmente MPV, novú Kiu Carens. Značka Kia istý čas nemala na starom kontinente v ponuke svojho modelového portfólia žiadne typické MPV-čko. Aj preto je, ako už napovedá samotný titulok, nový Carens veľmi očakávaný model. Ide o globálny model, ktorý prichádza už vo svojej tretej generácii, avšak po prvýkrát pochádza z pera dvorného dizajnéra značky Kia Petra Schreyera. Okrem pôsobivého dizajnu prináša predovšetkým veľkorysé priestorové podmienky, solídne jazdné vlastnosti, slušnú výbavu a to všetko za zaujímavú cenu. Novinku s naftovým motorom 1.7 CRDi a vo vyššom stupni výbavy EX nám na test zapožičala spoločnosť NOVÝ TOPCAR, spol. s r. o., autorizovaný predajca vozidiel Kia v našom regióne.

 

História modelu Carens sa začala písať už v roku 1999, keď debutovala jeho prvá generácia. Aktuálna tretia generácia, ktorú dnes testujeme, absolvovala svoju svetovú premiéru na minuloročnom jesennom autosalóne v Paríži a na náš trh vstúpila počas Autosalónu Bratislava v apríli tohto roka. Novinka je postavená na platforme druhej generácie modelu cee´d, a ako sme už spomenuli v úvode, aj nový Carens navrhol šéfdizajnér Peter Schreyer. To sa v realite premietlo do jej veľmi vydareného vzhľadu, ktorým ešte viac zapadá do modernej rodiny modelov Kia. Na našom trhu sú pre novinku momentálne k dispozícii dva agregáty - zážihový motor 1.6 GDi a vznetový 1.7 CRDi, ktorý je dostupný v dvoch výkonových alternatívach. Pre silnejší diesel je k dispozícii aj automatická prevodovka. Okrem toho si možno nový Carens na želanie zadovážiť aj v 7-miestnej verzii. My však dnes testujeme klasickú 5-miestnu verziu so 6-stupňovým manuálom a s výkonnejším dieselovým motorom pod kapotou, čo je z nášho pohľadu pre toto MPV ideálna kombinácia.

 

Naša úvodná otázka aj preto znie: ako nová Kia Carens funguje v bežnej praxi a ako sa popasuje s úlohou rodinne orientovaného vozidla?

 

 

DIZAJN A VZHĽAD

 

Na začiatok si nový Carens priblížme z hľadiska dizajnu a rozmerov. Práve pri dizajne je najmarkantnejší výrazný posun smerom vpred, ktorý novinka medzigeneračne zaznamenala. Novú Kiu Carens rozhodne neváhame označiť ako veľmi pôsobivú, resp. atraktívnu. Pri pohľade spredu zaujme výrazne pochrómovaná „tigria“ maska chladiča, ktorý ju svojím tvarom okamžite radí medzi ostatné Kia modely. Efektné sú tiež výrazné svetlá s integrovaným LED svietením či zaujímavé hmlovky. Pri bočnom pohľade zase upúta pozvoľna stúpajúce čelné sklo, ktoré tvorí takmer jednu líniu s prednou kapotou, z čoho je jasné, že sa obzvlášť myslelo na aerodynamiku. Zozadu novinka zaujme pomerne veľkými svetlometmi so zaujímavou grafikou. Ak sa na novú Kiu Carens pozrieme v  reči čísel, zistíme, že novinka je dokonca o niečo málo kratšia i nižšia ako minulá generácia, čo sa však nijako negatívne neprejavilo v priestore pre posádku. Nový Carens teda meria 4525 mm, široký je 1805 mm, výška vozidla dosahuje 1610 mm a rázvor náprav má hodnotu 2750 mm. Pri rodinne orientovaných vozidlách je vždy veľmi dôležitý i batožinový priestor, resp. jeho variabilita. Tu nás novinka nesklamala. Práve naopak - kufor ponúka vďaka veľkým piatym dverám veľmi dobrý prístup. Batožinový priestor má i pravidelný tvar a v 5-miestnej konfigurácii slušný objem 536 litrov. Ak sklopíme sedadlá v druhom rade, Carens sa zmení na dodávku s rovnou podlahou a objem narastie až na 1694 litrov. Okrem toho chválime i odkladacie priečinky na drobnosti pod podlahou kufra, kde sa v prípade potreby dá odložiť aj krycia roletka.

 

 

INTERIÉR

 

Po presunutí sa do interiéru nás nový Carens na prvý dojem zaujal tmavým sfarbením vrátane čalúnenia stropu, ktoré sa nám subjektívne veľmi páčilo. Posed za volantom je veľmi komfortný a pohodlný. Obzvlášť chválime príjemné sedadlá s výrazným bočným vedením, ktoré vás veľmi dobre podrží aj v zákrutách. Miernym neduhom môže byť iba výhľad šikmo vpred, ktorý čiastočne obmedzuje mohutný A-stĺpik. Použité materiály a ich dielenské spracovanie sú v Carense, podobne ako aj v ostatných modeloch Kia, na veľmi slušnej úrovni. Samotná palubná doska je veľmi prehľadná s logicky rozmiestnenými ovládačmi. Veľkú pochvalu si taktiež zaslúži trojramenný multimediálny volant, ktorý padne ideálne do rúk. Nachádza sa na ňom pomerne veľké množstvo tlačidiel, čo nemusí vyhovovať úplne každému, no nás veľmi zaujala možnosť nastaviť si, podobne ako v modeloch cee´d, odozvu riadenia v troch režimoch: Comfort, Sport a Normal. Z nášho pohľadu je to veľmi sympatické spestrenie, keďže Carens je v prvom rade rodinné MPV. To, že bol nový Carens navrhnutý a skonštruovaný najmä pre potreby rodiny, jasne dokazuje skutočne priestranný druhý rad sedadiel. Ako veľké pozitívum hodnotíme tri rovnako veľké samostatné sedadlá, ktoré možno nezávisle od seba posúvať, resp. polohovať ich operadlá, čo je veľmi praktické a príjemné. Pri inštalovaní detských sedačiek taktiež určite oceníte doširoka sa otvarujúce zadné dvere. Pochvalu si okrem toho zaslúžia aj praktické výsuvné tieniace roletky zadných okien alebo výklopné stolíky integrované v operadlách predných sedadiel. Testovaný Carens vo verzii EX bol vybavený veľmi bohato, spomeňme napríklad automatické svietenie, dažďový senzor, zadné parkovacie senzory, duálnu automatickú klimatizáciu, vyhrievaný volant, Bluetooth, AUX/ USB vstup a podobne.

 

 

JAZDA

 

Testovanú Kiu Carens poháňal silnejší turbodiesel 1.7 CRDi s maximálnym výkonom 136 koní, ktorý spolupracoval so 6-stuňovou manuálnou prevodovkou. Z nášho pohľadu túto kombináciu vrelo odporúčame, pretože sa do rodinne orientovaného auta vyslovene hodí. Úsporný a vcelku kultivovaný motor má dostatok výkonu, aby si poradil aj so zaťaženým vozidlom a nesklamal nás ani svojou jazdnou dynamikou, ktorej napomáha príkladná spolupráca s danou prevodovkou. Odladením podvozka radíme nový Carens medzi neutrálne modely. To znamená, že ponúka ideálny kompromis medzi komfortnou a  športovou jazdou, čo ocenia iste mnohí, a najmä rodiny s deťmi.

 

 

A náš celkový dojem?

 

Nová Kia Carens v našom teste jednoznačne potvrdila, že ide o vozidlo navrhnuté pre potreby rodiny s deťmi. Po dizajnovej stránke je to štýlové a atraktívne vozidlo. Pri vozidlách typu MPV sa veľmi dbá na priestorové a úžitkové parametre, kde novinka vďaka priestrannému batožinovému priestoru a tiež dômyselne premyslenému druhému radu sedadiel taktiež obstála veľmi dobre. Okrem toho si nás Carens získal aj svojím jazdným prejavom a ovládaním, čím sa ideálne hodí na každodenné využívanie. Každý, kto sa obzerá po novom, rodinne orientovanom MPV, by novú Kiu Carens nemal prehliadnuť. V Žiline si nové MPV Kia Carens môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať u autorizovaného predajcu vozidiel Kia v našom regióne, v spoločnosti NOVÝ TOPCAR, spol. s r. o. na Bytčickej ceste, kde na vás čakajú aj ďalšie modely značky Kia.

 

 

Autor: Peter Hlačik

Snímky: Autor

 

 

Technické parametre

 

Model: KIA CARENS 1.7 CRDi EX

Motor: diesel

Pohon: predný

Počet valcov: 4

Výkon kW/koní: 100/136

Krútiaci moment Nm: 330

Maximálna rýchlosť km/h: 191

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 10,4 s

Prevodovka:  manuálna

Počet stupňov:  6

Kombinovaná spotreba:  5,9 l na 100 km

Výbava: 1,6 GDi LX (benzín) Cena: od 17 900 €  

Výbava: 1,7 CRDi CX (testovaný model) Cena: od 22 400 €

Horúce kreslo
DNES ZAJTRA PONDELOK
4 °C
-2 °C
1 °C
zilinskyvecernik_monitor_prod