Žilinský Večerník

5. máj 2024 | Lesana, Lesia
| 20°C

Novinky

Lancia Delta Integrale hlási návrat v limitovanej edícii

Taliansko-americký koncern FCA predne­dávnom zasiahla ne­čakaná smrť jeho prezidenta Sergia Marchionneho. Prá­ve jeho zásluhou sa dokázal automobilový gigant dostať z toho najhoršieho.

17.09.2018 | 13:06

Skupi­na sa okrem toho vyznaču­je netradične veľmi pestrým zastúpením jednotlivých značiek. Niektoré z nich, ako napríklad Jeep, sú na výsl­ní a predpovedá sa im svetlá budúcnosť. Iné to majú, ako sa hovorí, nahnuté a balan­sujú doslova nad hranicou odchodu na automobilový cintorín. Najlepším príkla­dom z druhej skupiny je bez­pochyby značka Lancia, jed­na z najstarších talianskych automobiliek založená už v roku 1906.

Ešte pred pár rokmi mala práve Lancia ambíciu plniť úlohu akejsi luxusnej divízie v koncerne FCA. Po stiahnutí značky Chrysler z európske­ho priestoru sa s logom Lan­cia aj u nás ďalej predávali preoblečené modely Chrysler 300 alias Lancia Thema ale­bo Chrysler Voyager ako Lan­cia Voyager. Tento strategic­ký ťah sa ukázal neskôr ako obrovský prešľap a o bezpo­hlavných „Američanov“ s ta­lianskym pasom jednoducho nebol žiadny záujem.

Značke Lancia neskôr os­tal v ponuke jediný model. Reč je o automobile Lancia Ypsilon, s ktorým sa predne­dávnom značka stiahla vý­hradne už len na domáci ta­liansky trh. Isté je, že súčasný Ypsilon je na konci svojho životného cyklu a o tom, čo bude ďalej so značkou Lan­cia, sa prakticky vôbec neho­vorí. Mnohí ale napriek tomu stále spomínajú na slávne časy modelov, akými boli Stratos či Delta. Tie patrili v 90. rokoch minulého storo­čia k najúspešnejším účastní­kom majstrovstiev sveta rely.

Aktuálne sa o slovo pri­hlásila talianska spoločnosť s názvom Automobili Amos. Tú založil automobilový pretekár a nadšenec Euge­nio Amos. Práve táto ma­nufaktúra chce v najbližšom čase znova vypustiť do sveta reinkarnovaný model Lan­ciu Delta. V tomto prípade pod názvom Delta Futuris­ta. V malosériovej výrobe 20 exemplárov pôjde o kom­plexnú prestavbu klasické­ho hatchbacku do moderné­ho šatu. Najmarkantnejšou zmenou je prestavba karo­série pôvodnej 5-dverovej na športovú 3-dverovú. Do výbavy tak pribudnú prvky typické pre dnešné vozidlá, a to všetko pri zachovaní čo najautentickejšej podoby. Vylepšeniam sa, samozrejme, nevyhol ani motor pod pred­nou kapotou. Znovuzrodená Delta disponuje prepĺňaným benzínovým 2-litrom s výko­nom 330 koní. Samozrejmos­ťou bude aj pohon všetkých štyroch kolies.

Moderná Delta bude vzni­kať na základe precíznej ruč­nej výroby. Mimoriadne šo­kujúca je v tomto prípade aj cenovka. V Automobili Amos si totiž svoj model Delta Fu­turista cenia minimálne na 300 000 eur. -

Zdroj: - ph -

Foto: Automobili Amos

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod