Táto stránka využíva cookies. Používaním tejto stránky súhlasíte s používaním cookies. ×

Žilinský Večerník

25. september 2018 | Vladislav

Automoto

MAZDA 6 – dizajnová ikona

Štýlová MAZDA 6 sa v tomto roku dočkala faceliftu spojeného s mnohými vylepšeniami. Po nedávnej skúsenosti s praktickou verziou kombi (WAGON) sme tentokrát testovali z nášho pohľadu ešte atraktívnejší sedan. MAZDA 6 patrí globálne medzi veľmi žiadané a obľúbené modely. Atraktívny a štýlový zovňajšok pôsobí stále veľmi nadčasovo a moderne. Vonkajší dizajn aj preto celkom pochopiteľne pri modernizácii prešiel len veľmi jemnými kozmetickými zásahmi. Výraznejšie i citeľnejšie zmeny sa udiali v interiéri, ktorý teraz pôsobí hodnotnejšie i modernejšie. Facelift so sebou priniesol aj novinky, ktoré nie sú na prvý pohľad vidieť. Reprezentujú ich niektoré nové technologické riešenia, ale najmä pohon všetkých štyroch kolies, ktorý je dostupný výhradne pri naftových verziách s karosériou typu WAGON. Novú MAZDU 6 s dieselovou motorizáciou 2,2 Skyactiv-D (150 koní), v kombinácii so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou, v prostrednom výbavovom stupni Attraction, nám na test zapožičala spoločnosť ALTERIA MOTOR, s. r. o., autorizovaný predajca vozidiel MAZDA v našom regióne.

30.11.2015 | 16:12

Štýlová MAZDA 6 sa v tomto roku dočkala faceliftu spojeného s mnohými vylepšeniami. Po nedávnej skúsenosti s praktickou verziou kombi (WAGON) sme tentokrát testovali z nášho pohľadu ešte atraktívnejší sedan. MAZDA 6 patrí globálne medzi veľmi žiadané a obľúbené modely. Atraktívny a štýlový zovňajšok pôsobí stále veľmi nadčasovo a moderne. Vonkajší dizajn aj preto celkom pochopiteľne pri modernizácii prešiel len veľmi jemnými kozmetickými zásahmi. Výraznejšie i citeľnejšie zmeny sa udiali v interiéri, ktorý teraz pôsobí hodnotnejšie i modernejšie. Facelift so sebou priniesol aj novinky, ktoré nie sú na prvý pohľad vidieť. Reprezentujú ich niektoré nové technologické riešenia, ale najmä pohon všetkých štyroch kolies, ktorý je dostupný výhradne pri naftových verziách s karosériou typu WAGON. Novú MAZDU 6 s dieselovou motorizáciou 2,2 Skyactiv-D (150 koní), v kombinácii so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou, v prostrednom výbavovom stupni Attraction, nám na test zapožičala spoločnosť ALTERIA MOTOR, s. r. o., autorizovaný predajca vozidiel MAZDA v našom regióne.

 

Dizajn Kodo a pokrokové technológie Skyactiv sú bezpochyby hlavnými piliermi novej a veľmi úspešnej éry značky MAZDA. Aktuálna tretia generácia modelu MAZDA 6 bola predstavená v roku 2013. Pri pohľade na jej atraktívne krivky a nadčasový dizajn sa ani nechce veriť, že toto vozidlo sa predáva už takmer celé tri roky. Približne v polovičke výrobného cyklu dozrel čas na povinnú jazdu v podobe faceliftu, resp. modernizácie. Ako sme už naznačili v úvode, dizajn prešiel len decentnými zmenami. Naopak, veľmi prospešné zásahy sa udiali v interiéri nového modelu. Spomenuté technické inovácie reprezentuje napríklad LED technológia pri svetlách, lepšie odizolovanie i odhlučnenie interiéru a v neposlednom rade tiež spomínaný pohon všetkých kolies. Ten verzia WAGON komplete prevzala z modelu MAZDA CX 5. Hirošimská automobilka aj naďalej vsádza na pokrokový balík technológií Skyactiv. Ten so sebou prináša citeľné odľahčenie najdôležitejších komponentov vozidla s prihliadnutím na lepšiu spotrebu paliva a nižšie emisie. Skyactiv zahŕňa tiež moderné jazdné asistenty a napríklad aj technológiu i eloop. Tá premieňa kinetickú energiu vznikajúcu pri brzdení na elektrickú energiu, ktorou sú v prípade potreby napájané elektronické systémy vozidla. Nová MAZDA 6 je k dispozícii v dvoch karosárskych verziách, a to ako elegantný sedan alebo priestranné kombi s označením WAGON. Dostupná je s päticou samostatných výbav a pomerne pestrou paletou motorov. Benzín v ponuke reprezentuje dvojliter Skyactiv G odladený na výkony 145, resp. 165 koní. Silnejšia verzia je okrem 6 stupňovej manuálnej prevodovky k dispozícii aj s automatom s rovnakým počtom stupňov. Motorovú špičku celého modelového radu predstavuje zážihová motorizácia 2,5 Skyactiv G s výkonom 192 koní, kombinovaná výhradne s automatickou prevodovkou. Pre priaznivcov nafty MAZDA ponúka motor 2,2 Skyactiv D rovnako s dvoma výkonovými verziami (150 koní alebo 175 koní). Obe verzie majú v ponuke okrem 6 stupňovej manuálnej prevodovky aj 6 stupňový automat. Pri verzii WAGON je v prípade vznetových verzií teraz v ponuke aj verzia s pohonom všetkých kolies AWD. Pri slabšej verzii (150 koní) sa pohon 4x4 kombinuje so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou. Pri silnejšej verzii (175 koní) sa pohon všetkých kolies dodáva zas výhradne so 6 stupňovou automatickou prevodovkou. My sme pri teste siahli po verzii Skyactiv D (150 koní) so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá by z nášho pohľadu mohla byť veľmi žiadanou zákazníckou voľbou. Naša úvodná otázka tak znie: Aká je nová MAZDA 6 v praxi?

 

Vzhľad a rozmery
 

„Duša v pohybe“ alebo inak dizajnový jazyk Kodo prináša svoje ovocie. Nová MAZDA 6 patrí z nášho pohľadu stále jednoznačne k najkrajším a najatraktívnejším zástupcom v strednej triede. Obzvlášť v nami testovanej verzii s prenikavou červenou metalízou RED Soul pôsobí ako magnet na oči. Decentné dizajnové zmeny, ktoré so sebou priniesol facelift, reprezentuje prepracovaná maska chladiča s novými výraznými pochromóvanými lamelami. Pozornému oku neunikne ani jemne pozmenený predný nárazník. Ten dostal taktiež chrómový dekór v oblasti hmlových svetiel. Zmeny zaznamenala aj grafika predných svetiel s LED technológiou. Bočné proporcie verzie sedan s pozvoľna klesajúcou líniou strechy pôsobia veľmi vyvážene i elegantne. Prakticky bezo zmien zostala zadná časť vozidla. Tak ako doteraz jej dominujú efektné svetlomety s krásnou grafikou. Pozornosť pútajú i dve výrazné športovo pôsobiace koncovky výfuku. Z nášho pohľadu sa atraktívny dizajn modelu MAZDA 6 rozhodne podaril a takmer každého dokáže chytiť za srdce. Celkové rozmery vozidla zostali rovnako prakticky bez zmeny. V reči čísel sme ich pre zaujímavosť porovnali s verziou WAGON. Nová MAZDA 6 meria 4870 mm (+65 mm oproti verzii WAGON), totožná šírka vozidla dosahuje 1840 mm, výška atakuje 1450 mm (-30 mm) a rázvor náprav má hodnotu 2830 mm (+80 mm). Batožinový priestor ponúka v základom usporiadaní slušnú prepravnú kapacitu s hodnotou 489 litrov v základnom usporiadaní, čo je len o 33 litrov menej v porovnaní s verziou WAGON. Veľmi dobre zvládnutý je tiež mechanizmus otvárania veka kufra, ktorý nijako neobmedzuje prístup k batožine. V prípade núdze je, samozrejme, možné aj pri verzii sedan dodatočne citeľne zvýšiť prepravnú kapacitu sklopením zadných operadiel prostredníctvom jednoduchého úkonu priamo z pozície kufra. Prijemným prekvapením je, že i pri tejto konfigurácii zostala zachovaná dokonale rovná podlaha. Dostatočne veľký je i deliaci otvor medzi batožinovým priestorom a kabínou, ktorý dovoľuje prepravovať i rozmernejšie predmety. Z praktickej stránky je preto najviac limitujúcim faktorom menší nakladací otvor, s ktorým treba logicky pri každej karosérii typu sedan vždy počítať.

 

Interiér a výbava
 

Viackrát avizované zmeny v interiéri sú badateľné hneď na prvý pohľad. Pozmenená palubná doska pôsobí vďaka novým riešeniam s využitím kvalitnejších materiálov citeľne hodnotnejšie, ako to bolo v minulosti. Najzásadnejšou zmenou je nové umiestnenie multimediálneho rozhrania Mazda Connect. Prepracovaný 7 palcový multifunkčný displej teraz štýlovo vytŕča do priestoru. Nové a logickejšie usporiadanie dostal aj združený ovládač HMI umiestnený na stredovej konzole. Systém ponúka okrem množstva funkcií tiež veľmi peknú grafiku. Keď vozidlo stojí, je možné jednotlivé funkcie ovládať združeným ovládačom a aj prostredníctvom dotyku. Za jazdy sa z hľadiska bezpečnosti infotainment ovláda zásadne prostredníctvom združeného ovládača. Novinkou je, že toto rozhranie komunikuje kompletne v slovenskom jazyku. Zmeny zaznamenal aj prístrojový panel, ktorý po novom ponúka krajšiu grafiku zobrazovaných údajov. Inováciou v podobnom duchu prešiel aj panel klimatizácie. Kompletne prepracovaná je i stredová konzola. Ponúka napr. nové riešenie odkladacieho priestoru pre nápoje. Klasickú parkovaciu brzdu nahradil jej elektronický ekvivalent. Z užívateľského hľadiska sa nám páči aj jednoduchšie ovládanie voliča automatickej prevodovky. Ako celok interiér vynovenej MAZDY 6 pôsobí stále veľmi športovo. Tento pocit ešte znásobuje multifunkčný volant ideálnej veľkosti a s optimálnou hrúbkou venca. Kabína priam dýcha vzdušnosťou. Na nedostatok priestoru sa nebudú sťažovať ani cestujúci v druhom rade. Vo dvojici sa cestuje vzadu vďaka veľmi pohodlným sedadlám priam kráľovsky. Oproti verzii kombi sme vzadu subjektívne cítili ešte viac priestoru pre nohy, čo je logickým dôsledkom predĺženého rázvoru. Okrem toho nás príjemne prekvapila dostatočná priestorová rezerva v oblasti hlavy. Tá zostala zachovaná aj napriek elegantným a atraktívnym líniám verzie sedan. Nami testované vozidlo disponovalo tentokrát dostupnejším prostredným výbavovým stupňom Attraction. Z nášho pohľadu je už i výbava Attraction skutočne veľmi atraktívna i zaujímavá. Obsahuje totiž prvky, ako sú napríklad všetky bezpečnostné systémy, plnohodnotné LED svietenie vrátane hmloviek, vyhrievanie predných sedadiel, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, systém monitorovania mŕtveho uhla, automatická klimatizácia, bezkľúčové štartovanie a mnoho iných.

 

Jazda
 

Zážitok z jazdy s veľmi príjemným športovým nádychom patrí k najväčším prednostiam aj pri novej MAZDE 6. V MAZDE vodič neustále cíti, že vozidlo skutočne riadi, čo nie je pri mnohých konkurenčných vozidlách pravidlom. Veľmi sa nám páči komunikatívne riadenie s dostatočnou spätnou väzbou a tiež špičkovo naladený podvozok. Slabšia naftová motorizácia 2,2 Skyactiv D (1500 koní) disponuje v praxi stále dostatočnou výkonovou rezervou. Zaujímavosťou je aj fakt, že plní najnovšiu emisnú normu Euro 6 aj bez nutnosti pridávania Adblue. Športovú atmosféru ideálne dotvára aj manuálne radenie v krátkych dráhach a s veľmi presnou kulisou 6 stupňovej manuálnej prevodovky. V praxi nás technológia Skyactiv presvedčila aj názorne. Systém štart – stop (MAZDA ho označuje i stop) sa považuje vo všeobecnosti za veľmi otravný. V MAZDE na naše prekvapenie ale funguje veľmi dobre a motor na rozdiel od mnohých konkurentov dokáže po vypnutí opätovne naštartovať v bleskurýchlom čase. Dôkazom toho, že Skyactiv dáva zmysel, bola aj nami dosiahnutá spotreba paliva, ktorá nemala ďaleko od hodnôt deklarovaných výrobcom. Za zmienku pri faceliftovom modeli určite stoja aj špičkové LED svetlá, ktoré vrele odporúčame. Disponujú vynikajúcim svetelným účinkom a rovnako veľmi príjemným bielym odtieňom svetelného lúča.

 

A náš celkový dojem?
 

Nová MAZDA 6 v našom teste dokázala, že podstúpila zmysluplnú modernizáciu a je výborne pripravená na ďalšiu životnú etapu. Nadčasový dizajn zovňajšku žiadne zásadné zmeny nepotreboval. Naproti tomu sa citeľne zlepšil interiér. Po skúsenosti s oboma verziami sa našim subjektívnym favoritom stáva práve aktuálne testovaná verzia sedan. Z nášho pohľadu ponúka totiž ešte o štipku viac elegancie ako praktickejšie ladená kombi verzia WAGON. V Žiline si novú MAZDU 6 v oboch karosárskych verziách môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel MAZDA v našom regióne, spoločnosti ALTERIA MOTOR, s. r. o., na Predmestskej ulici, kde na vás čakajú i ďalšie modely značky MAZDA.

 

Autor: Peter Hlačik

Snímky: autor

 

Technické parametre

Model: MAZDA 6 2,2 Skyactiv-D Attraction
Palivo: diesel
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 110/150
Krútiaci moment Nm: 380
Maximálna rýchlosť km/h: 211
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 9,0 s
Prevodovka: manuálna
Počet stupňov: 6
Kombinovaná spotreba: 4,8 l na 100 km

Výbava: MAZDA 6 2,2 Skyactiv-D Attraction (testovaný model) Cena: od 28 690 €

Výbava: MAZDA 6 2,0 Skyactiv-G Emotion (benzín) Cena: od 21 990 €

Horúce kreslo
DNES ZAJTRA ŠTVRTOK
9 °C
9 °C
13 °C
zilinskyvecernik_monitor_prod