Táto stránka využíva cookies. Používaním tejto stránky súhlasíte s používaním cookies. ×

Žilinský Večerník

26. september 2018 | Edita

Automoto

MAZDA 6 WAGON – modernizáciu zdobí pohon všetkých kolies

Automobilka MAZDA oslavuje v tomto roku výročie 55 rokov od spustenia výroby osobných automobilov. Určite aj práve preto je rok 2015 veľmi plodný na nové modely z dielne tejto japonskej značky. Okrem iných na náš trh pred pár mesiacmi dorazila aj vylepšená MAZDA 6. Práve tú sme v jej praktickejšej kombi verzii aktuálne podrobili testu. MAZDA 6 patrí globálne medzi veľmi žiadané a obľúbené modely. Atraktívny a štýlový zovňajšok pôsobí stále veľmi nadčasovo a moderne. Vonkajší dizajn aj preto celkom pochopiteľne zaznamenal len veľmi jemné kozmetické zásahy. Výraznejšie zmeny prebehli v interiéri, ktorý teraz pôsobí hodnotnejšie i modernejšie. Facelift so sebou priniesol aj novinky, ktoré nie sú na prvý pohľad viditeľné. Reprezentujú ich niektoré nové technologické riešenia, ale najmä pohon všetkých štyroch kolies. Štvorkolka je dostupná výhradne pri naftových verziách s karosériou typu WAGON. Novú MAZDU 6 WAGON so špičkovou dieselovou motorizáciou 2,2 Skyactiv D (175 koní) v kombinácii so 6-stupňovou automatickou prevodovkou, v najvyššej výbave Revolution TOP a vo verzii s pohonom všetkých kolies ADW, nám na test zapožičala spoločnosť ALTERIA MOTOR, s. r. o., autorizovaný predajca vozidiel MAZDA v našom regióne.

09.11.2015 | 14:03

Automobilka MAZDA oslavuje v tomto roku výročie 55 rokov od spustenia výroby osobných automobilov. Určite aj práve preto je rok 2015 veľmi plodný na nové modely z dielne tejto japonskej značky. Okrem iných na náš trh pred pár mesiacmi dorazila aj vylepšená MAZDA 6. Práve tú sme v jej praktickejšej kombi verzii aktuálne podrobili testu. MAZDA 6 patrí globálne medzi veľmi žiadané a obľúbené modely. Atraktívny a štýlový zovňajšok pôsobí stále veľmi nadčasovo a moderne. Vonkajší dizajn aj preto celkom pochopiteľne zaznamenal len veľmi jemné kozmetické zásahy. Výraznejšie zmeny prebehli v interiéri, ktorý teraz pôsobí hodnotnejšie i modernejšie. Facelift so sebou priniesol aj novinky, ktoré nie sú na prvý pohľad viditeľné. Reprezentujú ich niektoré nové technologické riešenia, ale najmä pohon všetkých štyroch kolies. Štvorkolka je dostupná výhradne pri naftových verziách s karosériou typu WAGON. Novú MAZDU 6 WAGON so špičkovou dieselovou motorizáciou 2,2 Skyactiv D (175 koní) v kombinácii so 6-stupňovou automatickou prevodovkou, v najvyššej výbave Revolution TOP a vo verzii s pohonom všetkých kolies ADW, nám na test zapožičala spoločnosť ALTERIA MOTOR, s. r. o., autorizovaný predajca vozidiel MAZDA v našom regióne

 

Dizajn Kodo a pokrokové technológie Skyactiv sú, bezpochyby, hlavnými piliermi novej a veľmi úspešnej éry značky MAZDA. Aktuálna, tretia generácia modelu MAZDA 6 bola predstavená v roku 2013. Pri pohľade na jej atraktívne krivky a nadčasový dizajn sa ani nechce veriť, že toto vozidlo sa predáva už takmer celé tri roky. Približne v polovičke výrobného cyklu dozrel čas na povinnú jazdu v podobe faceliftu, resp. modernizácie. Ako sme už naznačili v úvode, dizajn prešiel len decentnými zmenami. Naopak, veľmi prospešné zásahy sa udiali v interiéri nového modelu. Spomenuté technické inovácie reprezentuje napríklad LED technológia pri svetlách, lepšie odizolovanie i odhlučnenie interiéru a v neposlednom rade aj už spomínaný pohon všetkých kolies. Ten novinka komplete prevzala z modelu MAZDA CX 5. Hirošimská automobilka aj naďalej stavia na pokrokovom balíku technológie Skyactiv. Ten so sebou prináša citeľné odľahčenie najdôležitejších komponentov vozidla, s prihliadnutím na lepšiu spotrebu paliva a nižšie emisie. Skyactiv zahŕňa tiež moderné jazdné asistenčné prvky a napríklad aj technológiu i eloop. Tá premieňa kinetickú energiu vznikajúcu pri brzdení na elektrickú energiu, ktorou sú v prípade potreby napájané elektronické systémy vozidla. Nová MAZDA 6 je k dispozícii v dvoch karosárskych verziách. A to ako elegantný sedan alebo priestranné kombi s označením WAGON. Dostupná je s päticou samostatných výbav a pomerne pestrou paletou motorov. Benzín v ponuke reprezentuje dvojliter Skyactiv G, doladený na výkony 145 resp. 165 koní. Silnejšia verzia je okrem 6 stupňovej manuálnej prevodovky k dispozícii aj s automatom s rovnakým počtom stupňov. Motorovú špičku celého modelového radu predstavuje zážihová motorizácia 2,5 Skyactiv G s výkonom 192 koní, kombinovaná výhradne s automatickou prevodovkou. Pre priaznivcov nafty MAZDA ponúka motor 2,2 Skyactiv D rovnako s dvomi výkonovými verziami (150 koní alebo 175 koní). Obe verzie majú v ponuke okrem 6 stupňovej manuálnej prevodovky aj 6 stupňový automat. Pri verzii WAGON je v prípade vznetových verzií teraz v ponuke aj verzia s pohonom všetkých kolies AWD. Pri slabšej verzii (150 koní) sa pohon 4x4 kombinuje so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou. Pri silnejšej verzii (175 koní) sa pohon všetkých kolies dodáva zase výhradne so 6 stupňovou automatickou prevodovkou. My sme pri teste siahli po verzii Skyactiv D (175 koní) A/T (6 stupňový automat) AWD (pohon všetkých kolies), ktorá z nášho pohľadu predstavuje veľmi atraktívnu zákaznícku voľbu. Naša úvodná otázka znie: Čo všetko v praxi ponúka nová MAZDA 6 WAGON?

 

Vzhľad a rozmery
 

„Duša v pohybe“ alebo inak dizajnový jazyk Kodo prináša svoje ovocie. Nová MAZDA 6 patrí z nášho pohľadu stále jednoznačne k najkrajším a najatraktívnejším zástupcom v strednej triede. Najmä v nami testovanej verzii s prenikavou červenou metalízou RED Soul pôsobí ako magnet pre oči. Decentné dizajnové zmeny, ktoré so sebou priniesol facelift, reprezentuje prepracovaná maska chladiča s novými a výraznými pochrómovanými lamelami. Pozornému oku neunikne ani jemne pozmenený predný nárazník. Dostal rovnako chrómový dekór v oblasti hmlových svetiel. Zmeny zaznamenala aj grafika predných svetiel s LED technológiou. Bočné proporcie ponúkajú aj naďalej výrazne svalnaté krivky blatníkov. Prakticky bezo zmien zostala tiež zadná časť vozidla. Tak, ako doteraz, jej dominujú efektné svetlomety s krásnou grafikou. Pozornosť pútajú aj dve výrazne športovo pôsobiace koncovky výfuku. Z nášho pohľadu sa atraktívny dizajn modelu MAZDA 6 rozhodne podaril a takmer každého dokáže chytiť za srdce. Celkové rozmery vozidla zostali praktický bezo zmien. To v reči čísel znamená, že nová MAZDA 6 WAGON meria 4805 mm, šírka vozidla dosahuje 1840 mm, výška atakuje 1480 mm (+5 mm) a rázvor náprav má hodnotu 2750 mm. Pri vozidlách typu kombi je veľmi dôležitý i parameter objemu batožinového priestoru. Potešujúcim faktom je, že napriek pohonu všetkých kolies zostala prepravná kapacita plne zachovaná. Po tomto zásahu sa len mierne zmenšila palivová nádrž. Nová MAZDA 6 WAGON ponúka batožinový priestor s kapacitou 522 litrov v základnom usporiadaní, resp. až 1648 litrov pri sklopených zadných sedadlách. Pri sklápaní zadných sedadiel sa tradične využíva systém Karakuri. V praxi sa po jednoduchom zatiahnutí za páčky umiestnené priamo v kufri delené zadné operadlá pohotovo sklopia, pričom vytvoria ideálne rovnú podlahu. Z užívateľského hľadiska je batožinový priestor veľmi dobre prístupný a disponuje nakladacou hranou v optimálnej výške. Posledný detail, ktorému dávame palec hore, je krycia roletka. Tá môže byť prichytená aj pod úrovňou okna piatych dverí. Pri otvorení sa vtedy automaticky zodvihne, čo robí kufor ešte prístupnejším.

 

 

Interiér a výbava
 

Viackrát avizované zmeny v interiéri sú badateľné hneď na prvý pohľad. Pozmenená palubná doska pôsobí vďaka novým riešeniam s využitím kvalitnejších materiálov citeľne hodnotnejšie, ako to bolo v minulosti. Najzásadnejšou zmenou je nové umiestnenie multimediálneho rozhrania Mazda Connect. Prepracovaný 7 palcový multifunkčný displej teraz štýlovo vytŕča do priestoru. Nové a logickejšie usporiadanie dostal aj združený ovládač HMI umiestnený na stredovej konzole. Systém ponúka okrem množstva funkcií tiež veľmi peknú grafiku. Keď vozidlo stojí, je možné jednotlivé funkcie ovládať združeným ovládačom a aj prostredníctvom dotyku. Za jazdy sa z hľadiska bezpečnosti infotainment ovláda zásadne prostredníctvom združeného ovládača. Toto rozhranie teraz navyše komunikuje komplet v slovenskom jazyku. Zmeny zaznamenal aj prístrojový panel, ktorý má teraz krajšiu grafiku zobrazovaných údajov. Inováciou v podobnom duchu prešiel aj panel klimatizácie. Kompletne prepracovaná je i stredová konzola. Ponúka napr. nové riešenie odkladacieho priestoru pre nápoje. Klasickú parkovaciu brzdu nahradil jej elektronický ekvivalent. Z užívateľského hľadiska sa nám páči aj jednoduchšia kulisa ovládania voliča automatickej prevodovky. Ako celok interiér vynovenej MAZDY 6 pôsobí stále veľmi športovo. Športový zážitok znásobuje aj multifunkčný volant ideálnej veľkosti a s optimálnou hrúbkou venca. Kabína priam dýcha vzdušnosťou. Na nedostatok priestoru sa nebudú sťažovať ani cestujúci v druhom rade. Vo dvojici sa tu cestuje priam kráľovsky. V prípade troch pasažierov vzadu môže toho prostredného obmedziť výraznejší stredový tunel. To je logický dôsledok pohonu 4x4. Nami testované vozidlo v špičkovej výbave Revolution TOP obsahovalo prakticky všetko, na čo si spomeniete. A to napr.: kožené čalúnenie, elektricky ovládané predné sedadlá s pamäťou, vyhrievanie predných aj zadných sedadiel, adaptívny tempomat, inteligentný brzdový asistent, vynikajúco hrajúci audio systém Bose s 11 reproduktormi, parkovaciu kameru, bezkľúčový prístup a štartovanie, head-up displej, parkovací asistent, jazdné asistenty, konkrétne automatické prepínanie diaľkových svetiel, monitorovanie samovoľného vybočenia z jazdného pruhu, prevenciu pred nárazom zozadu, monitorovanie mŕtveho uhla a podobne. Pre úplnosť dodávame, že mnohé zo spomenutých prvkov vrátane jazdných asistentov sú k dispozícii už i pri nižších výbavách.

 

Jazda

Zážitok z jazdy s veľmi príjemným športovým nádychom patrí k najväčším prednostiam aj pri novej MAZDE 6 WAGON. V MAZDE šofér neustále cíti, že vozidlo skutočne riadi, čo nie je pri mnohých konferenčných vozidlách pravidlom. Veľmi sa nám páči komunikatívne riadenie s dostatočnou spätnou väzbou a tiež špičkovo naladený podvozok. Najvýkonnejšia naftová motorizácia 2,2 Skyactiv-D (175 koní) ponúka v praxi dostatočnú výkonovú rezervu. Zaujímavosťou je aj fakt, že plní najnovšiu emisnú normu Euro 6 aj bez nutnosti pridávania AdBlue. Motoru príjemne sekunduje aj 6-stupňová automatická prevodovka s veľmi dobre naladeným softwareom. Ten v prípade potreby dovolí motor vytáčať až k červenému poľu otáčkomera. V praxi nás technológia Skyactviv presvedčila aj názorne. Systém štart stop (MAZDA ho označuje i-stop) sa považuje vo všeobecnosti za veľmi otravný. V MAZDE na naše prekvapenie ale funguje veľmi dobre a motor na rozdiel od mnohých konkurentov dokáže po vypnutí opätovne naštartovať v bleskurýchlom čase. Pohon všetkých kolies nie je pri bežnej jazde prakticky vôbec cítiť. MAZDA 6 prevzala technológiu 4x4 s medzinápravovou spojkou kompletne od súrodenca CX-5. Za bežných okolností využíva trakciu prednej nápravy. Pohon zadných kolies ovládaný plne automaticky prichádza k slovu až pri preklze kolies prednej nápravy, resp. pri zhoršených adhéznych podmienkach.

 

A náš celkový dojem?
 

Nová MAZDA 6 WAGON v našom teste dokázala, že podstúpila zmysluplnú modernizáciu a je výborne pripravená na ďalšiu životnú etapu. Nadčasový dizajn zovňajšku žiadne zásadné zmeny nepotreboval. Oproti tomu sa citeľne zlepšil interiér. Verzia s pohonom všetkých kolies je vítaným spestrením modelového radu, vďaka ktorému dokáže novinka osloviť i potenciálnych zákazníkov, ktorí zatiaľ o tejto štýlovej kráske neuvažovali. V Žiline si novú MAZDU 6 WAGON môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel MAZDA v našom regióne, spoločnosti ALTERIA MOTOR s. r. o., na Predmestskej ulici, kde na vás čakajú i ďalšie modely značky MAZDA.

 

Autor: Peter Hlačik
Snímky: autor

 

Technické parametre


Model: MAZDA 6 WAGON 2,2 Skyactiv-D A/T AWD Revolution TOP
Palivo: diesel
Pohon: 4x4
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 129/175
Krútiaci moment Nm: 420
Maximálna rýchlosť km/h: 209
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 9,1 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: 6
Kombinovaná spotreba 5,4 l na 100 km

Výbava: MAZDA 6 WAGON 2,2 Skyactiv-D A/T AWD Revolution TOP (testovaný model) Cena: od 36 990 €

Výbava: MAZDA 6 2,0 Skyactiv-G Emotion (benzín, karoséria sedan) Cena: od 21 990 €.

Horúce kreslo
DNES ZAJTRA PIATOK
12 °C
12 °C
15 °C
zilinskyvecernik_monitor_prod