Žilinský Večerník

29. marec 2024 | Miroslav
| 9°C

Šport

Mikulášsky darček futbalistov potešil a zahrial pri srdci

Detské krízové centrum Náruč malo aspoň na pár chvíľ veľkú radosť z ďalšieho nezištného gesta svojich podporovateľov. Medzi nich sa zaradili aj žilinskí futbalisti, keď v spojení s jednou reštauráciou v širšom centre mesta výťažok z predaja Šošonburgra putoval pre detičky.

12.12.2022 | 19:06

Od augustovej akcie, v ktorej sa viac ako dva mesiace predával špeciálny Šošonburger, Šošoni vyzbieranú čiastku odovzdali symbolicky na sviatok svätého Mikuláša. Mikuláš však nebol iba o odovzdaní finančného šeku, lôpt či sladkostí. Bol najmä o spolupatričnosti, ktorú samotní Šošoni zdieľali s deťmi z OZ Náruč. "Sme radi, že sme sa od obsluhovania v reštaurácii dostali až sem a mohli peniazmi či loptami pomôcť a rozveseliť deti z krízového centra. Je iné o tom iba počúvať a potom tu reálne sedieť s deťmi či vychovávateľmi v centre a sledovať ich prácu. Určite to v nás, najmä v tomto predvianočnom období, prebudilo ešte viac luďskosti, solidarity a zanechalo úprimný úsmev aj na našich tvárach. Snáď sme deťom spríjemnili Mikuláša," hovorí Matúš Rusnák, ktorý s Bensonom Anangom a Dávidom Ďurišom prišli do centra. Z rúk futbalistov si prevzal šek v hodnote 500 eur riaditeľ Detského krízového centra Róbert Braciník. "Spolupráca s MŠK Žilina je roky-rokúca. Za tie roky sa vždy nájde zo strany Šošonov forma podpory pre deti z nášho centra. Okrem vyzbieraného výťažku, ktorý poteší a vieme ho použiť na športové aktivity, výlety či pomôcky, je skvelé, že prišli aj samotní futbalisti a poctili nás svojou návštevou. Je na deťoch vidieť spontánny kontakt, tešia sa, že môžu byť s reálnymi futbalistami. Dostali skutočné lopty, spýtali sa na kariéru futbalistu. Takže toto autentické stretnutie určite deti obohatilo a spríjemnilo im mikulášske popoludnie, za čo im ďakujeme." Prvotný nápad vzniku Šošonburgra vzišiel u majiteľa jednej zo žilinských  reštaurácií  Pavla Bugáňa. „V spolupráci s mediálnym tímom MŠK sme tomu dali v našej žilinskej pobočke ešte vyšší rozmer a vyzbierané peniaze poputovali pre toto krízové centrum. Sme radi za iniciatívu a, snáď, začiatok dlhodobejšej spolupráce.  Predalo sa takmer 190 Šošonburgrov, čo je slušné. Bol to druhý najpredávanejší burger z našej ponuky, ľudia si ho obľúbili.“

Autor: Juraj Vnuk, redaktor

Foto: Daniel Stehlík - cvak.sk

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod