Spracovanie využitia územia pod frekventovanou cestou je podľa Dušana Mellnera aktuálnou témou nielen v Žiline. S podobnou otázkou, ako sa postarať o zabudnuté lokality pod vyťaženými križovatkami, ktoré sú zaťažené dopravou, sa dnes podľa neho musia vysporiadavať aj mestá v iných častiach sveta.
„Frambor je dobrý príklad toho, ako to vyzerá, keď sa podobné územie zanedbá. Tento problém je potrebné riešiť preto, aby tu nezostala „čierna diera,“ vysvetľuje architekt a rodák zo Žiliny Dušan Mellner.
AKO PREBUDIŤ STRATENÉ ÚZEMIE
Študenti dostali zadanie, v rámci ktorého budú pre Frambor hľadať rôzne funkcie využitia, teda to, čo by tu bolo reálne umiestniť.
„Ide o historicky významnú lokalitu a keďže je v meste deficit zelených plôch, natíska sa tu napríklad funkcia parku s ďalšími rekreačnými funkciami,“ konštatuje architekt.
Ako ďalej pokračuje, perspektíva takéhoto zámeru podľa neho je, no realizácia nie je najmä z hľadiska financií jednoduchá. „S ohľadom na bezpečnosť chodcov by bolo potrebné zrealizovať tu aj niektoré bezpečnostné prvky.“
Jednotlivé koncepty, ktoré budú študenti v závere obhajovať, plánujú komunikovať s rôznymi subjektmi, ktorých názory zapracujú aj do návrhov. „Chceme ukázať, akým spôsobom môže toto stratené územie dostať druhý život.“