Žilinský Večerník

23. apríl 2024 | Vojtech
| -2°C

Zaujalo nás

Niečo sa vám v Žiline nepáči? Odkážte to primátorovi

Mesto Žilina tu chce byť pre ľudí. Preto sa po rokoch odmlky opätovne zapája do projektu Odkaz pre starostu.

08.02.2019 | 14:00

Portál Odkaz pre starostu mal pôvodne slúžiť len pre obyvateľov Bratislavy a okolia. Záujem o tento projekt bol však mimoriadne veľký, a tak sa jeho portfólio postupne rozšírilo aj o ďalšie obce a mestá. Do roku 2012 bola súčasťou známeho portálu na podnety a sťažnosti aj Žilina. Administrátori stránky však naše mesto zo zoznamu vyradili, a to z pochopiteľného dôvodu: radnica na podnety dlhodobo nereagovala.

V Žilinskom večerníku sme o tejto téme písali v roku 2016. Vtedajší hovorca mesta Pavol Čorba odôvodnil „neochotu“ mesta komunikovať tým, že radnica radšej bude „hovoriť“ s obyvateľmi priamo ako sprostredkovane. Obyvatelia Žiliny mohli donedávna nahlasovať podnety cez aplikáciu City Monitor. Súčasné vedenie mesta sa ju rozhodlo zrušiť a nanovo obnoviť spoluprácu s portálom Odkaz pre starostu. „Vnímame to ako funkčnejšiu aplikáciu. Dokonca od apríla dostane nové moduly, ktoré nám výrazne pomôžu, čo sa týka odsledovania procesu a komunikácie s občanmi. Bude tomu predchádzať kampaň, aby sme ľudí naučili používať túto aplikáciu,“ informoval na minulotýždňovej tlačovej konferencii mesta primátor Žiliny Peter Fiabáne. 

Mesto od tohto kroku očakáva, že sa práve pomocou tejto jednoduchej a efektívnej aplikácie zvýši záujem obyvateľov riešiť problémy v rámci Žiliny. „Z našej strany je istota, že tento proces bude kontrolovaný. Bude na to určený človek, ktorý bude zodpovedať za to, aby sa konkrétny podnet dostal ďalej a bude sledovať, ako je riešený a ako sa dostáva spätná väzba k občanovi,“ povedal primátor. Zároveň chcú s ľuďmi diskutovať aj o investičných projektoch, ktoré sa týkajú verejného priestoru, hlavne v ich prípravnej fáze. „Ak napríklad pripravujeme revitalizáciu vnútrobloku na sídlisku, tak to nemôžeme robiť na stole na mestskom úrade, ale musíme v nejakej fáze komunikovať aj s obyvateľmi, pretože sa to týka najmä ich,“ vysvetlil Peter Fiabáne. 

Ďalšou aktivitou, ktorou sa chce mesto priblížiť k svojim obyvateľom, sú pravidelné stretnutia primátora s občanmi. Ako informoval Peter Fiabáne, tieto stretnutia sa budú konať vždy vo štvrtok, pričom obyvatelia sa budú musieť najprv vopred telefonicky nahlásiť. Zároveň bude radnica pravidelne zverejňovať dvojtýždňový pracovný harmonogram primátora s informáciami o tom, kde a s kým sa hlava mesta stretne.

Foto: - z h -

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod