Žilinský Večerník

4. máj 2024 | Florián
| 17°C

Automoto

NISSAN PULSAR – Návrat vo veľkom štýle

Rok 2014 je pre značku NISSAN z hľadiska uvedenia nových modelov na trh veľmi plodný. Po veľmi očakávaných crossoveroch, resp. SUV NISSAN QASHQAI, JUKE a X-TRAIL svoju premiéru zaznamenal aj nový zástupca v stále najpopulárnejšom segmente C, ktorým je nový NISSAN PULSAR. Táto horúca novinka nášho trhu znamená pre japonskú značku návrat do kategórie rodinných kompaktov po niekoľkých rokoch absencie. Hneď na úvod treba povedať, že v NISSANE nenechali nič na náhodu a na novom hatchbacku si dali mimoriadne záležať. PULSAR určite aj preto patrí v mnohých meradlách k absolútnej špičke segmentu. Nový NISSAN PULSAR s oboma momentálne dostupnými motorizáciami, zážihovou 1,2 DIG-T, ako aj so vznetovou 1,5 dCi, vždy v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, nám na test zapožičala spoločnosť POINT a. s. ŽILINA, autorizovaný predajca vozidiel NISSAN v našom regióne.

28.11.2014 | 15:30

Rok 2014 je pre značku NISSAN z hľadiska uvedenia nových modelov na trh veľmi plodný. Po veľmi očakávaných crossoveroch, resp. SUV NISSAN QASHQAI, JUKE a X-TRAIL svoju premiéru zaznamenal aj nový zástupca v stále najpopulárnejšom segmente C, ktorým je nový NISSAN PULSAR. Táto horúca novinka nášho trhu znamená pre japonskú značku návrat do kategórie rodinných kompaktov po niekoľkých rokoch absencie. Hneď na úvod treba povedať, že v NISSANE nenechali nič na náhodu a na novom hatchbacku si dali mimoriadne záležať. PULSAR určite aj preto patrí v mnohých meradlách k absolútnej špičke segmentu. Nový NISSAN PULSAR s oboma momentálne dostupnými motorizáciami, zážihovou 1,2 DIG-T, ako aj so vznetovou 1,5 dCi, vždy v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, nám na test zapožičala spoločnosť POINT a. s. ŽILINA, autorizovaný predajca vozidiel NISSAN v našom regióne.

 

Ako sme už naznačili v úvode, značka NISSAN nemala v posledných rokoch zastúpenie v najžiadanejšom segmente rodinných kompaktov segmentu C. Úplne nový NISSAN PULSAR sa tak stáva duchovným nástupcom populárnej ALMERY, resp. modelu TIIDA. Novinka bola vyvinutá v európskej centrále japonskej značky so zameraním na potreby a očakávania tunajších zákazníkov. Technický základ, resp. platformu zdieľa PULSAR so súrodencami QASHQAI, resp. X-TRAIL. To je spolu s veľkorysým rázvorom vynikajúci základ na nadštandardné priestorové pomery, najmä v zadnej časti kabíny. Okrem toho, novinka môže ponúkať aj užitočné technologické hračky bezpečnostného štítu NISSAN SAFETY SHIELD, ktorý obsahuje funkciu monitorovania mŕtveho uhla, upozornenie pred samovoľným vybočením z jazdného pruhu alebo tiež automatické núdzové brzdenie. Nadštandardným prvkov v tejto triede vozidiel je stále aj užitočný systém monitorovania okolia vozidla z vtáčej perspektívy, ktorý už poznáme z iných modelov NISSAN. Na našom trhu sa momentálne PULSAR predáva v troch samostatných výbavách a s dvojicou motorizácií. Benzín v ponuke reprezentuje vynikajúci turbodúchadlom prepĺňaný štvorvalec 1,2 DIG-T s maximálnym výkonom 115 koní. Ten je okrem verzie s manuálnou prevodovkou k dispozícii aj s automatickou CVT prevodovkou. Naftovú alternatívu predstavuje osvedčený a úsporný turbodiesel 1,5 dCi s výkonom 110 koní, ktorý je v ponuke výhradne so 6-stupňovým manuálom. Zaujímavosťou je, že už v budúcom roku motorovú paletu rozšíri výkonnejšia benzínová motorizácia 1,6 DIG-T pôvodom z NISSANU JUKE NISMO. My sme vďaka žilinskému zastúpeniu značky NISSAN mali možnosť otestovať a porovnať obe momentálne dostupné motorizácie. Naša úvodná otázka aj preto znie: Čo všetko ponúka nový NISSAN PULSAR a ktorá motorizácia mu sedí viac?

 

 

Vzhľad a rozmery
 

Nový PULSAR neváhame označiť ako sympatické a dizajnovo vydarené vozidlo. Už na prvý pohľad svojím vzhľadom zapadá do modelovej rodiny NISSAN. To znamená, že prednej časti dominuje pre modely NISSAN typicky tvarovaná maska chladiča s dynamickými mriežkami. Optickú robustnosť vozidlu dodáva aj rozšírený predný nárazník. Bočnej siluete dodáva originálny nádych pre zmenu pozvoľná stúpajúca línia bočných okien či dva výrazné prelisy na dverách. Zadnej časti dominuje rovnako masívne tvarovaný nárazník. Športového ducha evokuje jeho spozná potlač, ktorá štruktúrou pripomína karbónové vlákna. Osobitný šmrnc novému PULSARU dodáva aj pomerne výrazný zadný spojler. To, že novinka patrí k priestorovým rekordérom segmentu, prezrádzajú aj jej vonkajšie rozmery. PULSAR meria 4387 mm, jeho šírka dosahuje 2017 mm, výška atakuje 1520 mm a rázvor náprav má veľkorysú hodnotu 2700 mm. Batožinový priestor ponúka v základnom usporiadaní slušný objem s hodnotou 385 litrov, resp. až rekordných 1395 litrov pri sklopených zadných sedadlách. Z praktického hľadiska oceňujeme aj pravidelné tvarovanie batožinového priestoru. Opticky vyššiu nakladaciu hranu evokuje chýbajúca medzipodlaha. Pod podlahou aj napriek tomu zostal priestor pre rezervnú pneumatiku. Miernu nevýhodu v konečnom dôsledku môže predstavovať len výraznejší skok, ktorý vznikne pri sklopených operadlách zadných sedadiel.

 

 

Interiér
 

Príjemne sme sa cítili hneď po nastúpení do veľmi vzdušnej kabíny nového NISSANU PULSAR. Interiér svojím dizajnom a stvárnením taktiež zapadá do najnovšej modelovej rodiny značky NISSAN. V praxi tak PULSAR disponuje kvalitnými materiálmi s dielenským opracovaním na veľmi vysokej úrovni. Ergonómia s rozmiestnením jednotlivých prístrojov je taktiež priam príkladná. Posed za volantom s vynikajúcimi a pohodlnými sedadlami je veľmi príjemný. Osobitne chceme vyzdvihnúť praktické mäkčenie lakťových opierok vo všetkých štyroch dverách, ktoré je neoceniteľné a komfortné najmä pri dlhých presunoch. Prehľadná palubná doska ponúka jednoduché a čisté línie bez zbytočných módnych výstrelkov. Za jej dominantu môžeme už tradične označiť 5,8-palcový LED dotykový multimediálny displej systému NissanConnect. Ten komunikuje kompletne v slovenskom jazyku a okrem navigácie ponúka množstvo zaujímavých i užitočných funkcií so širokou možnosťou on-line prepojenia. Užitočnou i praktickou pomôckou je napríklad systém monitorovania okolia z vtáčej perspektívy prostredníctvom kamier, ktorým môže PULSAR disponovať. Osobitnú kapitolu predstavujú priestorové pomery na zadných sedadlách. Tu získava novinka výrazne navrch a radí sa k absolútnym lídrom segmentu! V priestore pre nohy a kolená zadných pasažierov NISSAN PULSAR dokonca prekonáva i mnoho zástupcov z vyšších segmentov. Z hľadiska výbavy sme mali v rámci dvojitého testu možnosť okúsiť prostredný stupeň Acenta a rovnako i najvyššiu výbavu Tekna. Na začiatok treba povedať, že už v základe pri výbave Visia je na tom PULSAR veľmi dobre. Štandardom sú všetky bezpečnostné prvky, manuálna klimatizácia, tempomat, el. ovládanie všetkých okien, centrálne zamykanie, multifunkčný volant a podobne. Prostredná výbava Acenta pridáva navyše napr.: vyhrievanie predných sedadiel, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, lakťovú opierku, predné hmlovky, kožený volant atď. Top výbava Tekna obsahuje prakticky všetko, načo si spomeniete, vrátane technológie bezpečnostného štítu, automatických LED svetiel, dažďového senzora, inteligentného kľúča, systému NissanConnect s kamerovým panoramatickým pohľadom a podobne. Samozrejme, jednotlivé výbavy je možné dopĺňať, resp. kombinovať s výhodnými balíkmi podľa želania.

 

Jazda

Skôr, ako si porovnáme benzínovú a naftovú motorizáciu nového NISSANU PULSAR, musíme vyzdvihnúť všeobecné prednosti, ktoré zdobia obe verzie. Ako prvé chválime vynikajúcu aerodynamiku novinky so skvele odizolovaným interiérom. Akustickú pohodu na palube si celkom logicky ešte viac užijete v benzínovej verzii s tichším motorom. Špičkovo nastavený je aj podvozok novinky. Ten veľmi presvedčivo filtruje nerovnosti našich ciest a pritom sa nebráni ani dynamickej jazde. Pochváliť musíme i komunikatívne a veľmi presné riadenie. Obe motorizácie disponujú približne rovnakým výkonom, 115 koní benzín, resp. 110 koní diesel. Zážihový agregát DIG-T 115 nás suverénne presvedčil už pri teste NISSAN-u QASHQAI. Do kompaktného PULSARU sa subjektívne hodí ešte viac. Vďaka prepĺňaniu pôsobí veľmi energicky a má dostatok sily v pomerne širokom spektre otáčok. Medzi jeho hlavné prednosti však patrí kultivovanosť s príjemnou spotrebou paliva. Špičkovou spotrebou sa môže popýšiť aj vznetová motorizácia. Tá vďaka masívnejšiemu krútiacemu momentu so skorým nástupom v dynamike nijako nestráca na benzínového konkurenta. Obe motorizácie ťažia aj zo spolupráce so skvele odstupňovanou manuálnou prevodovkou. Turbodieselovú verziu so skvelou spotrebou by sme odporúčali všetkým, ktorí častejšie jazdia na dlhé trasy. Do mesta a aj na bežné používanie sa z nášho pohľadu viac hodí vynikajúci benzínový motor. Ten sa stáva vďaka vyššie spomenutému a aj vďaka nižšej nadobúdacej cene favoritom nášho porovnávania.

 

A náš celkový dojem?
 

Nový NISSAN PULSAR v našom teste jednoznačne presvedčil. V NISSANE si na jeho vývoji a konštrukcii dali obzvlášť záležať. Svojím veľkorysým a priestranným interiérom hľadá adekvátnu konkurenciu v segmente rodinných kompaktov skutočne len veľmi ťažko. Či už si kupujúci zvolí benzínovú, resp. dieselovú verziu, tak ani v jednom prípade neurobí chybu. Obe moderné motorizácie sa k duchu a charakteru nového PULSARU vyslovene hodia a dokonale tu nachádzajú svoje opodstatnenie. V Žiline si nový NISSAN PULSAR môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel NISSAN v našom regióne, spoločnosti POINT a. s. Žilina na Ulici vysokoškolákov, kde na vás čakajú aj ďalšie modely značky NISSAN.

 

Autor: Peter Hlačik
Snímky: autor

 

Technické parametre:

Model: NISSAN PULSAR DIG-T 115 Tekna
Motor: benzín
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 85/115
Krútiaci moment Nm: 190
Maximálna rýchlosť km/h: 190
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 10,7 s
Prevodovka: manuálna
Počet stupňov: 6
Kombinovaná spotreba  5,0 l na 100 km
Výbava                                                                               Cena
DIG-T 115 Visia                                                            od 13 450 €    
DIG-T 115 Tekna (testovaný model)                        od 18 150 €

 

 

 

Model: NISSAN PULSAR dCi 110 Acenta
Motor: diesel
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 81/110
Krútiaci moment Nm: 260
Maximálna rýchlosť km/h: 190
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 11,5 s
Prevodovka:  manuálna
Počet stupňov:  6
Kombinovaná spotreba  3,6 l na 100 km
Výbava                                                                               Cena
dCi 110 Visia                                                                  od 15 550 €    
dCi 110 Acenta (testovaný model)                            od 18 400 €

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod