Žilinský Večerník

19. apríl 2024 | Jela
| 3°C

Automoto

OPEL ADAM - Malý elegán útočí na ženské srdcia

V dnešnom teste skúšame horúcu novinku nášho trhu v triede mini vozidiel, ktorou je OPEL ADAM. Nemecká značka OPEL si v rámci svojej stratégie zaumienila prinášať na trhy nové modely často s odlišnou koncepciou, ako tomu bolo doteraz. Dokonalým príkladom tejto filozofie je aj nový model ADAM. Najmenší model značky OPEL určený prioritne do mesta si dokonale potrpí na imidž, čo musí byť každému úplne jasné už pri prvom pohľade. Okrem toho je pre túto novinku veľmi výstižná aj až neskutočne široká paleta možností individualizácie, resp. personalizácie. Nový OPEL ADAM s benzínovým motorom 1,2i TWINPORT ECOTEC v kombinácii s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou a v strednom výbavovom stupni GLAM nám na test zapožičala spoločnosť Autotip, spol. s r. o., autorizovaný predajca vozidiel OPEL v našom regióne.

06.09.2013 | 11:33

V dnešnom teste skúšame horúcu novinku nášho trhu v triede mini vozidiel, ktorou je OPEL ADAM. Nemecká značka OPEL si v rámci svojej stratégie zaumienila prinášať na trhy nové modely často s odlišnou koncepciou, ako tomu bolo doteraz. Dokonalým príkladom tejto filozofie je aj nový model ADAM. Najmenší model značky OPEL určený prioritne do mesta si dokonale potrpí na imidž, čo musí byť každému úplne jasné už pri prvom pohľade. Okrem toho je pre túto novinku veľmi výstižná aj až neskutočne široká paleta možností individualizácie, resp. personalizácie. Nový OPEL ADAM s benzínovým motorom 1,2i TWINPORT ECOTEC v kombinácii s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou a v strednom výbavovom stupni GLAM nám na test zapožičala spoločnosť Autotip, spol. s r. o., autorizovaný predajca vozidiel OPEL v našom regióne.

 

 

ADAM, ktorý dnes testujeme, je úplne od základov nanovo vyvinutý a skonštruovaný model. No i  napriek tomu sa k nemu viaže silný historický odkaz. V roku 1862 totiž v nemeckom meste Rüsselheim založil značku s bleskom v znaku Adam Opel. Malý model, ktorý nesie jeho krstné meno, bol prvýkrát predstavený v roku 2012, teda presne po 150 rokoch od založenia tejto značky. Novinka OPEL ADAM sa na našom trhu momentálne predáva výhradne s benzínovými agregátmi. Základ predstavuje agregát 1,2i s výkonom 70 koní. Druhú alternatívu predstavuje agregát 1,4i, ktorý je k dispozícii v dvoch výkonových variantoch s maximálnym výkonom 88, resp. rovných 100  koní. Okrem toho všetky motorizácie môžu disponovať aj systémom štart-stop, ktorý šetrí palivo a OPEL, podobne ako aj pri svojich ostatných modeloch, ponúka i fabrickú LPG verziu ADAMA. Všetky spomenuté motorizácie sa momentálne ponúkajú výhradne v  kombinácii s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. My dnes testujeme OPEL ADAM so základnou motorizáciou (1,2i – 70 koní), naša úvodná otázka však znie jednoznačne:

 

čo všetko sa ukrýva pod náz- vom OPEL ADAM?

 

Vzhľad a rozmery

Je to práve dizajn, ktorý spravidla predáva mini automobily. A inak tomu nie je ani pri tejto novinke, kde si dizajnéri skutočne zaslúžia veľkú pochvalu, a kde je prívlastok imidžový naozaj veľmi výstižný. Toto tvrdenie ešte viac podčiarkla naša osobná skúsenosť s ADAMOM, ten totiž svojím vzhľadom pútal pozornosť, kdekoľvek sme sa s  ním pohli. Pri pohľade spredu zaujme pomerne veľmi nízko umiestnená maska chladiča s veselým úsmevom. Zaujímavo sú tvarované i svetlomety, ktoré hlavne s efektne integrovaným denným svietením spolu v kombinácii s  výrazne okrúhlymi smerovkami dodávajú prednej časti veľmi originálny nádych. Pri bočnom pohľade zase zaujme originálne dvojité lakovanie so strechou, ktorá je akoby oddelená od karosérie. Veľmi efektné sú i veľké 17´´ kolesá či dynamická krivka smerujúca od kľučky dverí smerom dozadu. Zadnej časti potom dominuje výrazný nárazník a svetlá s originálnou grafikou. Celkovo tak dávame dizajnu OPLA ADAM jednoznačne palec hore. To, že novinka patrí do kategórie mini automobilov, najlepšie dokazujú celkové rozmery. Vozidlo meria 3698 mm, šírka dosahuje 1720 mm, výška atakuje 1484 mm a rázvor náprav má hodnotu 2311 mm. Batožinový priestor ponúka v základnom usporiadaní objem 170 litrov, čo by mohla byť vzhľadom k predurčeniu ADAMA akceptovateľná hodnota. Za mierny neduh však považujeme pomerne vysokú nakladaciu hranu. Keď už sme pri praktickej stránke vozidla, treba dodať, že zadné operadlá sa dajú veľmi jednoducho sklopiť priamo z kufra a v takejto konfigurácii ADAM odvezie až 663 litrov batožiny. Za zmienku ešte stojí spomenúť i  imidžové otváranie dverí kufra, ktoré sa odomknú stlačením loga OPEL.

 

 

Interiér a výbava

Vnútrajšok ADAMA sa nesie v  rovnakom duchu ako jeho exteriér. Už na prvý pohľad, resp. dotyk, pôsobí totiž veľmi štýlovo až luxusne. Čo sa nám obzvlášť páči, je jeho serióznosť. OPEL sa totiž na rozdiel od mnohých konkurentov v interiéri neodhodlal ku žiadnym často zbytočným módnym výstrelkom, ale naopak, zostal skôr konzervatívny, za čo si od nás zaslúžil veľkú pochvalu. Samotná palubná doska ponúka veľmi čisté línie a tvary. Sú na nej použité pomerne hodnotné materiály s veľmi dobrým dielenským opracovaním. Najmä mladí zákazníci určite ocenia veľmi širokú možnosť variácií pri skladbe interiéru malého OPLA. Nám osobne sa veľmi páči napríklad vrchná časť palubovky so štruktúrovaným povrchom, tiež luxusne pôsobiace kruhové výduchy ventilácie či vynikajúci volant. Z používateľského hľadiska je vďaka dobre tvarovaným sedadlám, ktoré navyše disponujú i výrazným bočným vedením, veľmi príjemný i samotný posed za volantom. K výhľadu z vozidla nemáme žiadne výhrady, snáď až na efektný, ale široký „c“ stĺpik, ktorý čiastočne obmedzuje výhľad šikmo vzad. OPEL ADAM je konštruovaný ako 4-miestne vozidlo. Miesta vzadu sú však vhodné len pre deti, resp. pre nižšie postavy, ľudí nad 180 cm vzadu už značne obmedzuje najmä priestor na hlavu, to však vzhľadom k celkovým rozmerom vozidla nie je prekvapivé zistenie. Z hľadiska výbavy je na tom ADAM veľmi dobre. Testované vozidlo v strednom stupni GLAM disponovalo napríklad automatickou klimatizáciou, vyhrievaním volantu, pevnou presklenou strechou a podobne.

 

 

Jazda

Testovaný OPEL ADAM poháňal základný motor 1,2i s výkonom 70 koní. Spomenutý maximálny výkon je pre malý OPEL tak akurát, a aj preto sa táto motorizácia hodí skôr na pohodové jazdenie po meste, resp. na krátke trasy, za čo sa agregát odmení i vcelku priaznivou spotrebou paliva. Pre tých, ktorým viac záleží na jazdnej dynamike či športovejšom jazdnom prejave, je vhodný skôr výkonnejší agregát 1,4i. Z hľadiska ovládateľnosti si ADAM zaslúži jednoznačne pochvalu, riadenie ide veľmi ľahko, čo ocení najmä nežnejšie pohlavie, pre ktoré OPEL pripravil i funkciu city. Po jej aktivovaní posilňovač riadenia ešte znásobí svoj účinok, čo pri manévrovaní určite ocení nejedna dáma. Okrem toho nás ADAM veľmi prekvapil aj slušným odhlučnením interiéru, a to i pri vyšších rýchlostiach. Podvozok vozidla pôsobil aj vďaka pomerne veľkým kolesám s nízkoprofilovými pneumatikami pomerne tvrdo, no na druhej strane zostal i  dostatočne komfortný.

 

 

A náš celkový dojem?

OPEL ADAM v našom teste potvrdil, že ide o veľmi pekné a elegantné vozidlo s osobitným štýlom. Má jednoznačne zacielené na skupinu mladých ľudí, ktorým umožní priam nekonečnú škálu personalizácie. Svojimi jazdnými vlastnosťami a veľmi ľahkým ovládaním sa najviac hodí do mestskej premávky, kde sa OPEL ADAM cíti ako ryba vo vode. V Žiline si nový OPEL ADAM môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel OPEL v našom regióne, spoločnosti Autotip, spol. s r. o. na Ulici vysokoškolákov, kde na vás čakajú aj ďalšie modely značky OPEL.

 

 

Autor: Peter Hlačik

Snímky: autor

 

 

Technické parametre:

Model:  OPEL ADAM 1,2i TWINPORT GLAM

Motor: benzín

Pohon: predný

Počet valcov: 4

Výkon kW/koní: 51/70

Krútiaci moment Nm: 115

Maximálna rýchlosť km/h: 165

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 14,9 s

Prevodovka:  manuálna

Počet stupňov:  5

Kombinovaná spotreba: 5,3 l na 100 km

Výbava: 1,2i ADAM  Cena: od 9 490 €    

Výbava:  1,2i GLAM (testovaný model) Cena: od 11 890 €

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod