Žilinský Večerník

24. apríl 2024 | Juraj
| 2°C

Automoto

OPEL CORSA – krok správnym smerom

V u nás veľmi obľúbenom segmente malých vozidiel sa v poslednom období s novinkami priam roztrhlo vrece. Pozadu nechcel ostať ani jeden z celoeurópsky najsilnejších hráčov v tejto triede, ktorým je OPEL CORSA. Po siedmich rokoch sme sa i na našom trhu dočkali dlhoočakávanej, v poradí už piatej generácie, ktorú aktuálne testujeme. Nový OPEL CORSA ponúka podľa očakávania nový dizajn, moderne koncipovaný interiér a rovnako i kompletne modifikovaný podvozok. V neposlednom rade OPEL s príchodom novej CORSY zavádza aj úplne nové motorizácie, ktoré reprezentuje celohliníkový zážihový trojvalcový turboagregát s objemom jedného litra. Nový OPEL CORSA so štýlovou 3 dverovou karosériou, s úplne novým benzínovým motorom 1,0 Turbo Ecotec v kombinácii so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou a vo výbave Sport nám na test zapožičala spoločnosť Autotip, spol. s r. o., autorizovaný predajca vozidiel OPEL v našom regióne.

20.04.2015 | 11:24

V u nás veľmi obľúbenom segmente malých vozidiel sa v poslednom období s novinkami priam roztrhlo vrece. Pozadu nechcel ostať ani jeden z celoeurópsky najsilnejších hráčov v tejto triede, ktorým je OPEL CORSA. Po siedmich rokoch sme sa i na našom trhu dočkali dlhoočakávanej, v poradí už piatej generácie, ktorú aktuálne testujeme. Nový OPEL CORSA ponúka podľa očakávania nový dizajn, moderne koncipovaný interiér a rovnako i kompletne modifikovaný podvozok. V neposlednom rade OPEL s príchodom novej CORSY zavádza aj úplne nové motorizácie, ktoré reprezentuje celohliníkový zážihový trojvalcový turboagregát s objemom jedného litra. Nový OPEL CORSA so štýlovou 3 dverovou karosériou, s úplne novým benzínovým motorom 1,0 Turbo Ecotec v kombinácii so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou a vo výbave Sport nám na test zapožičala spoločnosť Autotip, spol. s r. o., autorizovaný predajca vozidiel OPEL v našom regióne.

 

OPEL CORSA uzrel prvýkrát svetlo sveta už v roku 1982. Počas doby svojej existencie sa zaradil k jedným z najpredávanejších vozidiel v segmente B. Z minulej generácie modelu CORSA sa priemerne za rok minulo až 370 000 kusov. Toto číslo najlepšie demonštruje, že pre značku OPEL ide o veľmi dôležitý model. Na úspech predchodcov chce minimálne nadviazať najnovšia, v poradí piata generácia, ktorá bola predstavená na jeseň minulého roka. To, že si na nej dal OPEL mimoriadne záležať, dokazuje napríklad aj prestížne ocenenie Auto Best pre rok 2015, ktoré nová CORSA získala. Novinka po novom môže v závislosti od požiadavky zákazníka disponovať širokým spektrom výbavy typickej pre vyššie segmenty. Patria sem i bezpečnostné prvky, ako je dištančný tempomat, čítačka dopravných značiek a tiež výstraha hroziacej nehody. Aktívne založených ľudí určite zaujme možnosť dovybaviť si novú CORSU aj výrobcom patentovaným nosičom bicyklov FlexFix. Nový OPEL CORSA je už tradične k dispozícii v dvoch karosárskych verziách, a to v štýlovom a zároveň športovom 3 dverovom vyhotovení, ako i v praktickej 5 dverovej verzii. Na našom trhu sa momentálne novinka predáva hneď v piatich samostatných výbavách a s veľmi pestrou paletou motorov. Benzínový základ predstavuje atmosférický 4 valec 1,2 Ecotec s výkonom 70 koní. Atmosférickú ponuku dopĺňa ešte motor 1,4 Ecotec (90 koní), ktorý je dostupný aj s automatickou prevodovkou. Prepĺňané motorizácie reprezentuje motor 1,4 Turbo Ecotec s výkonom 100 koní. Úplnou novinkou v ponuke je prepĺňaný 3 valec 1,0 Turbo Ecotec, ktorý ponúka dva výkonové varianty, s max. výkonom 90, resp. 115 koní. Pre priaznivcov nafty zaradil OPEL do ponuky veľmi úspornú motorizáciu 1,3 CDTI s výkonom 95 koní. Absolútnym vrcholom bude už tradične športový OPEL CORSA OPC, ktorý svoju oficiálnu premiéru zaznamenal len pred pár dňami pri príležitosti autosalónu v Ženeve. My sme si pre test zvolili veľmi atraktívnu 3 dverovú karosársku verziu s úplne novou motorizáciou 1,0 Turbo Ecotec (115 koní). Naša úvodná otázka tak znie: Čo všetko ponúka nový OPEL CORSA v praxi?

 

Vzhľad a rozmery

OPEL sa pri dizajne novej generácie modelu CORSA vydal namiesto zásadnej revolúcie skôr cestou postupnej evolúcie s dobrusovaním detailov. Aj napriek tomu, že základné proporcie a tvary novinky zostali prakticky totožné s minulým modelom, je nová generácia ľahko identifikovateľná už na prvý pohľad. Predné partie s atraktívnymi tvarmi a líniami sú inšpirované menším modelom OPEL ADAM. Zaujímavým prvkom sú úplne nové predné svetlomety s tzv. krídlovým dizajnom. Tie dodávajú novinke nezameniteľný nádych. Pri bočnej siluete vyniká tradičný „hokejkový“ prelis v spodnej časti dverí. Tu sa pochopiteľne aj najzásadnejšie prejavuje rozdiel oboch karosárskych verzií. Nami testovaná 3 dverová verzia ponúka dizajnovo atraktívnu, dynamickejšie klesajúcu líniu strechy oproti praktickejšej verzii s dvomi pármi dverí. Zadná časť vozidla pôsobí taktiež veľmi atraktívne. Zaujali nás delené zadné svetlá s peknou grafikou či športovo pôsobiaca pochrómovaná koncovka výfuku ukrytá v spodnej časti svalnatého nárazníka. Z hľadiska celkových rozmerov sme porovnali novú CORSU s predchodcom. Po premietnutí do reči čísel novinka meria 4021 mm (+22 mm), jej šírka dosahuje 1746 mm (+9 mm), výška atakuje 1481 mm (-7 mm) a rázvor náprav má hodnotu 2510 mm (-1 mm). Batožinový priestor ponúka v základnom usporiadaní na danú triedu postačujúci objem 280 litrov. Po sklopení zadných sedadiel táto hodnota narastie až na 1090 litrov. Daňou za efektné tvary karosérie z vysokopevnostnej ocele je ale menší nakladací otvor.

 

Interiér a výbava

Nový OPEL CORSA sa okrem atraktívneho vzhľadu môže popýšiť aj úplne novým a moderným interiérom. Už pri prvom zoznámení na nás kabína novinky pôsobila na danú triedu skutočne hodnotným dojmom. Z interiéru tak inými slovami nie je veľmi cítiť všadeprítomné šetrenie nákladov. Nová palubná doska moderných tvarov má veľmi dobre zvládnutú ergonómiu. Oproti minulej generácii je tu citeľne menej tlačidiel a jednotlivé ovládacie prvky nachádzame tam, kde ich podvedome aj očakávame. Veľkú pochvalu si zaslúži štýlový prístrojový panel, ktorý v prehľadnej podobe zobrazuje všetky potrebné údaje. Palec hore dávame najmä efektným digitálnym ukazovateľom teploty chladiacej kvapaliny, resp. stavu paliva v nádrži. Pochvalu si zaslúži aj prehľadný palubný počítač, ktorý dokáže zobrazovať hneď tri sledované hodnoty súčasne. Dominantou palubnej dosky nami testovaného vozidla bol multimediálny systém IntelliLink s veľkým 7 palcovým dotykovým displejom. Toto rozhranie s vydarenou grafikou a kompletne v slovenskom jazyku ponúka široké možnosti integrácie s mobilnými či počítačovými aplikáciami. Jedinou chybičkou krásy je, že displej je umiestnený o niečo nižšie, ako by sme potrebovali. Z užívateľského hľadiska musíme, naopak, pochváliť veľmi dobrý výhľad z kabíny a najmä pohodlné sedadlá s výrazným bočným vedením. Priestorové pomery v zadnej časti kabíny sú v praxi veľkorysejšie, ako sa javia na prvý pohľad. Po 3 dverovej verzii častejšie siahnu mladí aktívni ľudia. Pre rodinne orientovaných záujemcov je za akceptovateľný príplatok 500 eur k dispozícii praktickejšia 5 dverová verzia. Sympatické na novej CORSE je aj to, že už v základnej výbave to nie je, ako sa hovorí, úplne „holé auto“. Okrem štandardných bezpečnostných prvkov obsahuje napr. aj asistent rozjazdu do kopca, elektrické ovládanie predných okien, monitorovanie tlaku v pneumatikách, denné svietenie, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním a podobne. Nami testovaná výbava Sport s niektorými prvkami v opcii pridáva napr. aj vyhrievanie predných sedadiel i volantu, automatickú klimatizáciu, dažďový senzor, automatické svetlá s LED denným svietením, spomínaný audiosystém IntelliLink a podobne.

 

Jazda

Z hľadiska hodnotenia samotnej jazdy sme boli, samozrejme, najviac zvedaví na novú prepĺňanú motorizáciu. Skôr, ako sa k nej dostaneme, však chceme vyzdvihnúť prepracovaný podvozok novej CORSY. Ten poskytuje za každých okolností potrebnú dávku istoty, a to aj na cestách s horším povrchom. Odladený je skôr na komfort a pohodlie, ale proti srsti mu nie je ani dynamická jazda. Veľmi dobre je v novinke odhlučnená i kabína, čo v nemalej miere zvyšuje celkový jazdný komfort. Úplne nová motorizácia 1,0 Turbo Ecotec sa celkom iste radí k tomu najlepšiemu vo svojej objemovej triede. Motor s celkovým výkonom 115 koní je veľmi energický v širokom spektre otáčok a zároveň dostatočne agilný. Svojím charakterom sa do novej CORSY vyslovene hodí. Potešujúci je aj fakt, že si za svoje služby pýta len málo paliva. K úspore pomáha okrem režimu Eco a systému štart/stop i veľmi dobre odstupňovaná 6 stupňová manuálna prevodovka.

 

A náš celkový dojem?

Nový OPEL CORSA má všetky predpoklady na to, aby minimálne zopakoval veľký komerčný úspech svojich predchodcov. Nová generácia ponúka svieži dizajn, nový interiér a dostupnosť najmodernejších výbavových prvkov. Okrem toho je silnou stránkou novinky aj podmanivý jazdný prejav a rovnako vynikajúca nová benzínová motorizácia 1,0 Turbo Ecotec. V neposlednom rade ťahá OPEL tromf z rukáva aj aktuálnymi akčnými cenami. V Žiline si nový OPEL CORSA môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel OPEL v našom regióne, spoločnosti Autotip, spol. s r.o., na Ulici vysokoškolákov, kde na vás čakajú aj ďalšie modely značky OPEL.

 

Autor: Peter Hlačik
Snímky: autor

 

Technické parametre
Model: OPEL CORSA 1,0 Turbo Ecotec Sport
Motor: Benzín
Pohon: predný
Počet valcov: 3
Výkon kW/koní: 85/115
Krútiaci moment Nm: 170
Maximálna rýchlosť km/h: 195
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 10,3 s
Prevodovka: manuálna
Počet stupňov: 6
Kombinovaná spotreba: 4,9 l na 100 km

Výbava: 1,0 Turbo Ecotec Sport (testovaný model) Cena: od 12 090 €
Výbava: 1,2 Ecotec Selection Cena: od 7790 €

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod