Žilinský Večerník

25. apríl 2024 | Marek
| 8°C

Automoto

OPEL INSIGNIA COUNTRY TOURER – Dobrodruh v obleku

Rüsselsheimskú automobilku v strednej triede zastupuje model OPEL INSIGNIA. Tento populárny a obľúbený model si počas doby svojej existencie zaslúžene vydobyl vskutku slušné renomé v kategórii tzv. biznis vozidiel. Jeho nesporné kvality najlepšie odráža napr. i prestížny titul, Európske auto roka 2009. Približne pred dvoma rokmi podstúpila táto vlajková loď značky OPEL očakávaný facelift. Modernizácia so sebou priniesla okrem tradičných zmien exteriéru, resp. interiéru i niekoľko nových technických riešení, ktoré nie sú na prvý pohľad vidieť. Prijemným spestrením faceliftu sa stal aj príchod úplne novej outdoorovej verzie s prívlastkom COUNTRY TOURER. My sme sa v rámci tohto testu zamerali práve na tento veľmi atraktívny model, ktorý si okrem spevnených ciest trúfa aj na nástrahy ľahkého terénu. Nový OPEL INSIGNIA COUNTRY TOURER vo verzii s pohonom všetkých kolies a so špičkovým bi-tubrodieslom 2,0 CDTi v kombinácii so 6-st. automatickou prevodovkou nám na test zapožičala spoločnosť Autotip spol. s r. o., autorizovaný predajca vozidiel OPEL v našom regióne.

10.08.2015 | 15:49

Rüsselsheimskú automobilku v strednej triede zastupuje model OPEL INSIGNIA. Tento populárny a obľúbený model si počas doby svojej existencie zaslúžene vydobyl vskutku slušné renomé v kategórii tzv. biznis vozidiel. Jeho nesporné kvality najlepšie odráža napr. i prestížny titul, Európske auto roka 2009. Približne pred dvoma rokmi podstúpila táto vlajková loď značky OPEL očakávaný facelift. Modernizácia so sebou priniesla okrem tradičných zmien exteriéru, resp. interiéru i niekoľko nových technických riešení, ktoré nie sú na prvý pohľad vidieť. Prijemným spestrením faceliftu sa stal aj príchod úplne novej outdoorovej verzie s prívlastkom COUNTRY TOURER. My sme sa v rámci tohto testu zamerali práve na tento veľmi atraktívny model, ktorý si okrem spevnených ciest trúfa aj na nástrahy ľahkého terénu. Nový OPEL INSIGNIA COUNTRY TOURER vo verzii s pohonom všetkých kolies a so špičkovým bi-tubrodieslom 2,0 CDTi v kombinácii so 6-st. automatickou prevodovkou nám na test zapožičala spoločnosť Autotip spol. s r. o., autorizovaný predajca vozidiel OPEL v našom regióne.

 

 

Celoeurópsky veľmi obľúbený model OPEL INSIGNIA uzrel svetlo sveta v roku 2008 ako nástupca modelu VECTRA. Po piatich rokoch výroby bol facelift, resp. zásadná modernizácia z prelomu rokov 2013/2014 logickým ťahom výrobcu, aby mohla INSIGNIA aj naďalej súperiť s najlepšími vo svojej kategórii. Medzi silné zbrane tohto modelového radu patrí veľmi široká a pestrá ponuka jednotlivých verzií. Tú, ako sme už naznačili v úvode, ešte doplnila aj dnes testovaná verzia COUNTRY TOURER. Okrem nej ponúka OPEL pre model INSIGNIA aj ďaľšie tri karosárske verzie. A to elegantný a reprezentatívny sedan, praktický hatchback, resp. liftback a tiež priestranné kombi, ktoré sa označuje prívlastkom SPORTS TOURER. Pre úplnosť dodajme, že nami testovaná verzia OPEL INSIGNIA COUNTRY TOURER sa ponúka len s karosériou typu kombi. A aby toho nebolo málo, samostatnú kapitolu predstavuje špičková verzia dielne Opel Performance Center, ktorou je top športová verzia INSIGNIA OPC s benzínovým motorom 2,8 Turbo a s výkonom až 325 koní. Celkovo je na našom trhu pre modelový rad INSIGNIA aktuálne veľmi pestrá ponuka jednotlivých výbav a rovnako motorizácií. Zážihový základ predstavuje atmosférický motor 1,8 Ecotec (140 koní). Ponuku potom dopĺňa agregát 1,4 Turbo (140 koní), ktorý sa okrem klasickej benzínovej verzie ponúka aj s úspornou fabrickou prestavbou na LPG. Novinkou je agregát 1,6 Turbo SIDI s výkonom 170 koní. Benzínovú paletu uzatvára motor 2,0 Turbo s výkonom 250 koní. Pre priaznivcov nafty OPEL ponúka výhradne prepĺňané agregáty. Vznetový základ predstavuje motor 1,6 CDTi s výkonom 120, resp. 136 koní. Atraktívnejšou voľbou v ponuke turbodieslov je motor 2,0 CDTi. Ten je dostupný v troch výkonových alternatívach s výkonom 120 koní, 130 koní, resp. 163 koní. Štandardom pri všetkých verziách je 6-stupňová manuálna prevodovka. Pri väčšine motorizácií je na želanie k dispozícii aj 6-stupňový automat. Pri silnejších verziách ponuku obohacuje aj pohon všetkých kolies. Nami testovaná verzia COUNTRY TOURER je v ponuke buď so zážihovými motormi 1,6 TURBO (170 koní a pohon prednej nápravy), resp. 2,0 TURBO (250 koní a pohon 4x4), alebo so vznetovými motormi. Tu základ predstavuje verzia 1,6 CDTi (120, resp. 136 koní + pohon prednej nápravy). Výkonnejšou voľbou je verzia 2,0 CDTi (170 koní) dospupná s pohonom prednej nápravy, ako aj vo verzii 4x4. Špičkovú naftovú alternatívu reprezentuje práve nami testovaná BiTurbo (195 koní a pohon všetkých kolies). Naša úvodná otázka preto znie celkom jasne: Čo sa v praxi ukrýva pod označením OPEL INSIGNIA COUNTRY TOURER ?

 


VZHĽAD A ROZMERY

Už štandardný OPEL INSIGNIA pôsobí veľmi elegantne, uhladene a tiež reprezentatívne. Testovanú verziu COUNTRY TOURER zdobí po celom obvode pomerne výrazné oplastovanie karosérie. To pridáva k už spomenutým vlastnostiam základného modelu navyše ešte aj robustnosť a odolnosť. Práve vďaka ochrannému oplatovaniu je táto verzia veľmi ľahko rozpoznateľná už na prvý pohľad. Za dizajn zovňajšku tak za nás dávame novinke jednoznačne palec hore. Moderné elegantné línie s dynamickým nádychom dominujú celému vozidlu pri akomkoľvek uhle pohľadu. Predný, resp. zadný nárazník zdobia kontrastne zafarbené ochranné štíty, ktoré dodávajú verzii COUNTRY TOURER osobitný nádych. Celkový charakter vozidla podčiarkujú rovnako aj efektné kolesá z ľahkých zliatin, v našom prípade s priemerom 18 palcov. Výkonový potenciál motora prezrádza taktiež efektná dvojitá koncovka výfuku. Z hľadiska celkových rozmerov prinášame porovnanie testovanej verzie COUNTRY TOURER so štandardným kombi SPORTS TOURER. To v reči čísel znamená, že nami testovaná verzia meria 4920 mm (+7 mm), jeho šírka dosahuje 1858 mm (+2 mm), výška atakuje 1526 mm ( +13 mm) a rázvor náprav má identickú hodnotu 2737 mm. Batožinový priestor ponúka už v základom usporiadaní objem s hodnotou 540 litrov. Po sklopení zadných sedadiel je možné objem navýšiť až na hodnotu 1530 litrov. Z praktického hľadiska musíme vyzdvihnúť najmä symetrické tvarovanie kufra so značnou dĺžkou ložnej plochy. Sympatické je, že pod podlahou zostalo miesto na rezervnú pneumatiku. Ako mierny nedostatok sa môže javiť výrazne tvarovaný nárazník s pomerne dlhým previsom. Ten môže v určitých situáciách zhoršiť prístup k vnútornému okraju vskutku dlhej ložnej plochy kufra. Naopak, OPEL si veľkú pochvalu zaslúži za prepracovanie mnohých detailov. Pochvalu si zaslúži elektrické otváranie dverí batožinového priestoru s možnosťou prednastavenia výšky zdvihu, ktorými nami testované vozidlo disponovalo. A keďže na piatych dverách sú umiestnené nedelené koncové svetlomety s elegantnou grafikou, výrobca samostatným párom funkčných núdzových svetiel dovybavil netradične aj okraje batožinového priestoru. Posledný parameter, ktorým sa nami testovaná verzia odlišuje od štandardného kombi, je podľa očakávania vyššia svetla výška. COUNTRY TOURER disponuje približne o 2 cm lepšou svetlosťou.

 

 


INTERIÉR A VÝBAVA

Interiér modelu OPEL INSIGNIA pôsobí už na prvý pohľad či dotyk veľmi hodnotným a kvalitným dojmom. Kabína disponuje kvalitnými materiálmi so špičkovou úrovňou dielenského opracovania. Najzásadnejšou zmenou po facelifte je prepracovaná stredová konzola s neporovnateľne nižším počtom samostatných tlačidiel, ako to bolo pred modernizáciou. K rozmiestneniu prístrojov a jednotlivých ovládacích prvkov nemáme žiadne výhrady. Veľkú pochvalu si zaslúži prehľadný prístrojový panel. Ten v sebe ponúka kombináciu klasických analógových ukazovateľov a LCD displeja, ktorý je schopný zobrazovať širokú škálu údajov. Primárne slúži ako rýchlomer. Vo veľmi peknej podobe ale zobrazuje aj ďalšie údaje o jazde, resp. môže vyobrazovať navigáciu, telefón alebo multimédiá. Ide o veľmi pekné riešenie, za ktoré si OPEL jednoznačne zaslúži pochvalu. Dominantou palubnej dosky testovaného vozidla bol centrálny dotykový displej nového informačno-zábavného systému Intelli Link s priemerom 8 palcov. Spomínaný systém ponúka široké množstvo osobnej personalizácie a zároveň integrácie s externými zariadeniami. Komunikuje komplet v slovenčine a po vzore prémiových značiek disponuje hneď viacerými možnosťami ovládania. Okrem dotyku, resp. hlasu je veľmi originálne ovládanie prostredníctvom dotykového touchpadu, ktorý je umiestnený na stredovej konzole. Na tento typ ovládania si je ale potrebné určitý čas zvykať. Z hľadiska priestoru pre posádku je na tom INSIGNIA taktiež veľmi dobre. Posed vpredu a za volantom ešte viac spríjemňujú vynikajúce sedadlá s optimálnym bočným vedením, ktoré sú priam predurčené na dlhé cesty. Na nedostatok priestoru sa rozhodne nemôžu sťažovať ani zadní pasažieri. Testovaná verzia COUNTRY TOURER disponovala aj modernými jazdnými asistentmi. Napríklad monitorovaním vybočenia z jazdného pruhu, sledovaním mŕtveho uhla, pokročilým parkovacím asistentom, adaptívnym tempomatom, asistentom zmierňujúcim následky kolízie atď. Obzvlášť musíme pochváliť inteligentné bi-xenónové automatické svetlomety „Opel Eye“ s vynikajúcim svetelným účinkom. Testované vozidlo zdobili aj prvky ako polokožený interiér, bezkľúčový prístup a štartovanie, panoramatické strešné okno, automatické svetlá, dažďový senzor, automatická klimatizácia, vyhrievanie predných sedadiel, vyhrievanie volantu, prémiový zvukový systém Bose, navigácia a podobne.

 


JAZDA

Testovaný OPEL INSIGNIA COUNTRY TOURER nás presvedčil aj vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami. Obzvlášť silnou stránkou tejto verzie je presvedčivý adaptívny podvozok. Okrem štandardného režimu ponúka aj viac komfortný režim Tour alebo, naopak, režim Sport. Po jeho aktivovaní sa zafarbí prístrojový panel dočervena, výrazne sa priostria reakcie na stláčanie akcelerátora a zároveň sa do športového režimu prednastaví aj prevodovka či riadenie. Špičkový BiTurbo diesel s objemom dva litre a s výkonom 195 koní má s veľkou rezervou dostatok sily i na veľkú INSIGNIU COUNTRY TOURER. Vozidlu dokáže udeliť až prekvapivo slušnú jazdnú dynamiku. Výhrady nemáme ani k jeho spolupráci so 6-st. automatickou prevodovkou. Verzia COUNTRY TOURER je podľa výrobcu určená aj do ľahkého terénu. Obzvlášť pri nami testovanej verzii s pohonom všetkých kolies dokázala testovaná verzia bez problémov prekonať všetky nástrahy ľahkého terénu, ktoré sme si pre ňu pripravili. O pohon 4x4 sa stará plne automatická technológia, ktorá využíva elektronický diferenciál s obmedzeným preklzom a spojkou typu Haldex. Tá dokáže v extrémnych prípadoch preniesť všetok krútiaci moment na kolesá zadnej nápravy. V praxi je preto pre verzie s pohonom všetkých kolies pri jazde mimo spevnených ciest limitujúca až svetla výška vozidla, resp. nájazdové uhly. Pre pohyb v teréne vybavil OPEL verziu COUNTRY TOURER okrem ochranného oplastovania aj užitočným krytom pod motorovým priestorom.

 


A náš celkový dojem ?

Nový OPEL INSIGNIA COUNTRY TOURER v našom teste jednoznačne dokázal, že patrí medzi veľmi univerzálne vozidlá so širokou škálou využitia. Veľmi presvedčivo a suverénne sa správa na spevnených cestách, na ktorých sa mení na veľmi komfortný hltač veľkej porcie diaľničných kilometrov. Popritom sa však COUNTRY TOURER rozhodne nestratí ani v ľahkom teréne. Vďaka pohonu 4x4 si poradí s nástrahami počasia a tiež bez problémov pri zhoršených adhéznych podmienkach dopraví celú rodinu k chate, resp. na lyžovačku. V Žiline si nový OPEL INSIGNIA COUNTRY TOURER môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel OPEL v našom regióne, spoločnosti Autotip spol. s r .o., na ulici Vysokoškolákov, kde na vás čakajú aj ďalšie modely značky OPEL.

 

 

Auto:r Peter Hlačik
Snímky: autor

 

Technické parametre:

Model: OPEL INSIGNIA COUNTRY TOURER 2,0 CDTi
Motor: Diesel
Pohon: 4x4
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 143/195
Krútiaci moment Nm: 400
Maximálna rýchlosť km/h: 210
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 9,9 s
Prevodovka: Automatická
Počet stupňov: 6
Kombinovaná spotreba 6,6 l na 100 km

Výbava                                                                                Cena
1,6 TURBO COUNTRY TOURER (benzín)                                               od 32 240 €    
2,0 CDTi COUNTRY TOURER 4x4 (testovaný model)                             od 40 540 €

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod