Žilinský Večerník

26. apríl 2024 | Jaroslava
| -3°C

Automoto

OPEL INSIGNIA - Veľké prekvapenie v triede manažérskych vozidiel

V dnešnom teste si bližšie predstavíme nový OPEL INSIGNIA. Vlajková loď nemeckej značky s bleskom v znaku prednedávnom podstúpila omladzovací facelift. Nová INSIGNIA okrem obligátnych zmien v dizajne exteriéru i interiéru dostala v rámci modernizácie i niekoľko nových technických riešení na podvozku či v riadení. Ponuku okrem toho rozšírili aj nové motorizácie a úplne nová outdoorová verzia Country Tourer. My dnes testujeme klasický 5-dverový hatchback, ktorý môže slúžiť rodinám, ale rovnako aj ako manažérske vozidlo vo firemných flotilách. Nový OPEL INSIGNIA s tubodieselom 2,0 CDTi, automatickou 6-stupňovou prevodovkou a v najvyššom výbavovom stupni Cosmo nám na test zapožičala spoločnosť Autotip, spol. s r. o., autorizovaný predajca vozidiel OPEL v našom regióne.

09.05.2014 | 12:03

V dnešnom teste si bližšie predstavíme nový OPEL INSIGNIA. Vlajková loď nemeckej značky s bleskom v znaku prednedávnom podstúpila omladzovací facelift. Nová INSIGNIA okrem obligátnych zmien v dizajne exteriéru i interiéru dostala v rámci modernizácie i niekoľko nových technických riešení na podvozku či v riadení. Ponuku okrem toho rozšírili aj nové motorizácie a úplne nová outdoorová verzia Country Tourer. My dnes testujeme klasický 5-dverový hatchback, ktorý môže slúžiť rodinám, ale rovnako aj ako manažérske vozidlo vo firemných flotilách. Nový OPEL INSIGNIA s tubodieselom 2,0 CDTi, automatickou 6-stupňovou prevodovkou a v najvyššom výbavovom stupni Cosmo nám na test zapožičala spoločnosť Autotip, spol. s r. o., autorizovaný predajca vozidiel OPEL v našom regióne.

 

 

Obľúbený a populárny OPEL INSIGNIA uzrel svetlo sveta už v roku 2008 ako nástupca modelu VECTRA. Po piatich rokoch výroby bol facelift, resp. zásadná modernizácia z konca minulého roku, úplne logickým ťahom výrobcu a INSIGNIA je teraz vynikajúco pripravená na svoju ďalšiu životnú etapu. Facelift priniesol očakávanú zmenu dizajnu prednej i zadnej časti, vďaka čomu pôsobí novinka
už na prvý pohľad veľmi  moderne a zároveň elegantne. Okrem toho ponúka tento modelový rad skutočne pestrú ponuku rôznych verzií a rovnako motorizácií. V rámci karosárskeho zhotovenia sú k dispozícii hneď štyri verzie. Okrem dnes testovaného 5-dverového  hatchbacku je v ponuke aj elegantný sedan, priestrannékombi s prívlastkom Sports Tourer a rovnako úplná novinka Country Tourer. Tá si vďaka zvýšenému podvozku, ochrannému oplastovaniu a v kombinácii s pohonom všetkých kolies trúfa i do ľahkého terénu.  Výkonovú špičku už tradične predstavuje top športová verzia
INSIGNIA OPC s benzínovým motorom 2,8 Turbo a s výkonom až 325 koní. Okrem vrcholnej verzie je ďalej v ponuke deväť ďalších motorizácií. Zážihový základ predstavuje atmosférický motor 1,8 Ecotec (140 koní). Ponuku potom dopĺňa agregát 1,4 Turbo (140 koní), ktorý je okrem klasickej benzínovej verzie v ponuke aj s úspornou fabrickou prestavbou na LPG. Úplnou novinkou je agregát 1,6 Turbo SIDI s výkonom 170 koní. Benzínovú paletu uzatvára motor 2,0 Turbo s výkonom 250 koní. Pre priaznivcov nafty OPEL ponúka prepĺňané agregáty 2,0 CDTi v troch výkonových alternatívach s výkonom 120 koní, 130 koní, resp. 163 koní. Dieselový výkonový strop predstavuje motorizácia 2,0 CDTi BiTurbo s výkonom až 195 koní. Štandardom pri všetkých verziách je 6-stupňová manuálna prevodovka. Pri vybraných motorizáciách je na želanie k dispozícii aj 6-stupňový automat a rovnako i pohon 4x4. Momentálne sa nový OPEL INSIGNIA na našom trhu predáva až s päticou výbavových
stupňov. Naša úvodná otázka tak znie:

Čo v praxi prináša nový OPEL INSIGNIA? 

 

 

Vzhľad a rozmery 

 

Dizajn a vzhľad je do značnej miery subjektívna záležitosť. No napriek tomu sa domnievame, že sa nájde len málokto, koho dizajn novej INSIGNIE nechytí za srdce. Moderné elegantné línie s dynamickým nádychom dominujú celému vozidlu pri akomkoľvek uhle pohľadu. Facelift priniesol úplne nové nárazníky vpredu aj vzadu, širšiu masku chladiča a napríklad i svetlomety s novou grafikou a usporiadaním. Luxusný nádych vozidlu dodávajú aj niektoré pochrómované dekoračné lišty. Tie nájdeme napríklad pri hmlových svetlách, ako olemovanie línie bočných okien, či na piatych dverách ako efektné optické prepojenie oboch svetlometov. Z hľadiska celkových rozmerov sa INSIGNIA vždy radila medzi najväčšie a zároveň najpriestrannejšie vozidlá v danej triede. V reči čísel to znamená, že novinka meria 4842 mm, jej šírka dosahuje 1856 mm, výška atakuje 1498 mm a rázvor náprav má hodnotu 2737 mm. Batožinový priestor ponúka v základom usporiadaní
veľkorysý objem s hodnotou 530 litrov. Z praktického hľadiska musíme vyzdvihnúť najmä symetrické tvarovanie kufra s priam veľkorysou dĺžkou ložnej plochy a taktiež praktické priehradky na drobnosti pod podlahou kufra. Po sklopení zadných sedadiel objem pre batožinu narastie až na hodnotu 1470 litrov.  

 

 

Interiér a výbava
 

Popri exteriérových zmenách sa zásadnej modernizácie dočkal aj interiér novej INSIGNIE. Najzásadnejšou zmenou je nová stredová konzola s neporovnateľne nižším počtom samostatných tlačidiel, ako to bolo pred faceliftom. Samotná palubná doska, rovnako aj interiér novej INSIGNIE, pôsobia veľmi kvalitným a hodnotným dojmom s vynikajúcim dielenským opracovaním. Dominantou palubovky pri testovanej INSIGNII bol nový centrálny dotykový displej informačno-zábavného systému Intelli Link s veľkosťou 8´´. Systém Intelli Link ponúka široké množstvo osobnej personalizácie a zároveň integrácie s mobilnými i počítačovými aplikáciami, čo na cestách určite dokáže oceniť nejeden manažér. Celý systém komunikuje kompletne v slovenčine, za čo mu dávame palec hore. Po vzore prémiových značiek je ovládanie palubného systému okrem dotyku možné aj prostredníctvom hlasu, resp. pomocou nového a zaujímavého dotykového touchpadu, ktorý je umiestnený na stredovej konzole. Na tento typ ovládania si ale treba určitý čas zvykať. Z hľadiska priestoru pre posádku je na tom novinka taktiež veľmi dobre. Posed vpredu a za volantom ešte viac spríjemňujú vynikajúce sedadlá s optimálnym bočným vedením, ktoré sú priam predurčené na dlhé cesty. Na nedostatok priestoru sa rozhodne nemôžu sťažovať ani zadní pasažieri. Vyšší jedinci si ale musia dávať pozor na hlavu pri nastupovaní, resp. vystupovaní zozadu, čo je dôsledok elegantne sa znižujúcej línie strechy. Pri testovanej verzii Cosmo chceme vyzdvihnúť ešte jeden detail, ktorým je prístrojový panel. Ten tvorí kombinácia tradičných analógových ukazovateľov hladiny paliva, teploty chladiacej kvapaliny a dominantného otáčkomera na druhej strane. Uprostred nich sa nachádza ďalší displej s priemerom 4,8´´, ktorý slúži ako rýchlomer a vo veľmi peknej podobe zobrazuje aj ďalšie údaje o jazde, resp. môže zobrazovať navigáciu či multimédiá. Displej ponúka dva režimy grafického zobrazovania údajov, a to cesta a šport. Veľmi elegantné riešenie, za ktoré si OPEL jednoznačne zaslúži palec hore! Testovaná výbava Cosmo disponovala rovnako veľkým počtom jazdných asistentov, ako je napríklad monitorovanie vybočenia z jazdného pruhu, sledovanie mŕtveho uhla, pokročilý parkovací asistent, adaptívny tempomat, brzdový asistent, parkovacie senzory, cúvacia kamera, monitorovanie priestoru za vozidlom pri cúvaní a podobne. Obzvlášť vyzdvihnúť chceme i inteligentné Bi-Xenónové automatické svetlomety Opel Eye s vynikajúcim svetelným účinkom. Okrem toho testované vozidlo zdobili aj prvky, ako je dažďový senzor či dvojzónová automatická klimatizácia, vyhrievanie predných sedadiel, vyhrievanie volantu, prémiový zvukový systém Bose a podobne. 

 

Jazda

Testovaný OPEL INSIGNIA zdobia aj vynikajúce jazdné vlastnosti a presvedčivý podvozok.Ako prvé musíme vyzdvihnúť vynikajúcu aerodynamiku s takmer dokonale odizolovaným interiérom. Modernizáciou a úpravami prešiel i spomínaný podvozok vozidla, čím sa výrazne zlepšila jeho agilita. Vykonané zmeny majú za následok, že vo vozidle je príjemne ticho a to i pri vyšších rýchlostiach. Dvojlitrový turbodiesel s výkonom 163 koní má s rezervou dostatok sily i na veľkú INSIGNIU, a okrem iného vyniká i solídnou spotrebou paliva. 6-stupňová automatická prevodovka preraďuje jednotlivé stupne veľmi hladko a motor sa neustále snaží držať v čo najnižších otáčkach. Je to vyslovene komfortný prvok a spolu s danou motorizáciou sa priam ideálne hodí na každodenné dlhé presuny a z INSIGNIE sa tak stáva efektný a veľmi pohodlný hltač diaľničných kilometrov. Agregát má však i dostatočný výkonový potenciál na dynamickú jazdu. V tomto prípade je potrebné stláčať akcelerátor s väčšou razanciou alebo prepnúť automat do manuálneho módu a INSIGNIA sa nebude brániť ani športovej jazde. 

 

 

A náš celkový dojem?

Nový OPEL INSIGNIA v našom teste príjemne prekvapil.  Zmysluplný facelift a modernizácia ho radia stále k tomu najlepšiemu v danej triede. Novinka ponúka atraktívny a elegantný dizajn, ktorý sa spolu s hodnotným interiérom musí páčiť širokému spektru koncových užívateľov. Veľmi široká je i ponuka karosárskych verzií či motorizácií  a rovnako výbavy. Novinka preto dokáže nielen vďaka svojej univerzálnosti poslúžiť rovnako dobre ako rodinný automobil, resp. aj ako manažérske vozidlo.V Žiline si nový OPEL INSIGNIA môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel OPEL v našom regióne, spoločnosti Autotip, spol. s r. o. na Ulici vysokoškolákov, kde na vás čakajú aj ďalšie modely značky OPEL. 

 

 

 

Autor: Peter Hlačik
Snímky: autor

 

 

 

Technické parametre:


Model: OPEL INSIGNIA 2,0 CDTi Cosmo
Motor: diesel
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 120/163
Krútiaci moment Nm: 350
Maximálna rýchlosť km/h: 215
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 9,6 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: 6
Kombinovaná spotreba: 5,7 l na 100 km
Výbava: 1,8 Ecotec Insignia (benzín) Cena: od 20 490 €
Výbava: 2,0 CDTi Cosmo (testovaný model)  Cena: od 32 290 €

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod