Žilinský Večerník

25. apríl 2024 | Marek
| 1°C

Automoto

PEUGEOT 508 SW – vylepšená vlajková loď

V prestížnej triede takzvaných business vozidiel sme v nedávnej dobe zaznamenali príchod hneď niekoľkých významných či očakávaných noviniek. Jednou z nich je aj nový PEUGEOT 508, ktorý koncom minulého roka dorazil na náš trh vo vynovenej podobe. Vlajková loď francúzskej značky s levom v znaku dostala v rámci faceliftu okrem očakávanej optickej modernizácie aj mnoho zmien, ktoré nie je na prvý pohľad vidieť. Presnejšie, ide o vynovenú paletu motorov alebo napríklad aj o dostupnosť nových jazdných asistentov. My sme pri aktuálnom teste siahli po praktickejšej kombi verzii, ktorá v označení nesie prívlastok SW. Je samozrejmosťou, že faceliftom prešiel kompletný modelový rad. Ten, okrem verzie kombi, zahŕňa aj elegantný sedan a tiež zvýšenú outdoorovú verziu 508 RXH. Nový PEUGEOT 508 SW s novým turbodieselom 2,0 BlueHDI v kombinácii s automatickou prevodovkou a v limitovanej edícii s výbavou Business Line nám na test zapožičala spoločnosť FINAL-CD Žilina, najväčší koncesionár značky PEUGEOT, zastúpený v našom regióne.

02.06.2015 | 10:55

V prestížnej triede takzvaných business vozidiel sme v nedávnej dobe zaznamenali príchod hneď niekoľkých významných či očakávaných noviniek. Jednou z nich je aj nový PEUGEOT 508, ktorý koncom minulého roka dorazil na náš trh vo vynovenej podobe. Vlajková loď francúzskej značky s levom v znaku dostala v rámci faceliftu okrem očakávanej optickej modernizácie aj mnoho zmien, ktoré nie je na prvý pohľad vidieť. Presnejšie, ide o vynovenú paletu motorov alebo napríklad aj o dostupnosť nových jazdných asistentov. My sme pri aktuálnom teste siahli po praktickejšej kombi verzii, ktorá v označení nesie prívlastok SW. Je samozrejmosťou, že faceliftom prešiel kompletný modelový rad. Ten, okrem verzie kombi, zahŕňa aj elegantný sedan a tiež zvýšenú outdoorovú verziu 508 RXH. Nový PEUGEOT 508 SW s novým turbodieselom 2,0 BlueHDI v kombinácii s automatickou prevodovkou a v limitovanej edícii s výbavou Business Line nám na test zapožičala spoločnosť FINAL-CD Žilina, najväčší koncesionár značky PEUGEOT, zastúpený v našom regióne.

 

Nový zástupca v strednej triede PEUGEOT 508 sa u nás prvýkrát objavil v roku 2011 a v portfóliu značky nahradil model 407, ako i model 607. Úplne nanovo vyvinutý model sa na trhu uchytil veľmi dobre. To najlepšie odráža i fakt, že sa zatiaľ predalo už viac ako 370 000 kusov tohto modelového radu. Model PEUGEOT 508 vďaka reprezentatívnemu a uhladenému dizajnu odštartoval tiež novú éru značky PEUGEOT. Na tú neskôr nadviazali aj ďalšie úspešné modely, ako je napr. PEUGEOT 208 či PEUGEOT 308. Plánované vylepšenie, ktoré PEUGEOT 508 podstúpil koncom minulého roka, prinieslo so sebou podľa očakávania množstvo inovácií. Dizajnové zmeny si podrobnejšie predstavíme nižšie. Okrem nich novinka dostala vynovenú paletu motora, ktorý spĺňa najprísnejšie emisné normy. Medzi nové prvky výbavy pribudol moderne koncipovaný multimediálny systém so 7-palcovým dotykovým displejom. Pre novinku sú teraz taktiež k dispozícii aj jazdné assist služby. Patrí sem monitorovanie mŕtveho uhla a tiež funkcia núdzového brzdenia. Novinka sa na našom trhu aktuálne predáva so štvoricou výbav, ktoré dopĺňa práve testovaná edícia Bussines Line, prispôsobená flotilovým zákazníkom. Pre verzie sedan i kombi je k dispozícii pestrá paleta motorov. Zážihový základ predstavuje motor 1,6 VTi s výkonom 120 koní. Výkonnejšou alternatívou je nová motorizácia 1,6 THP s výkonom až 165 koní. Pre priaznivcov nafty zaradil PEUGEOT tradične do ponuky osvedčené a mimoriadne úsporné motory HDi, resp. BlueHDi. Vznetovým základom je verzia 1,6 e-HDI s funkciou štart/stop a výkonom 115 koní. Medzi najžiadanejšie motorizácie bude celkom iste patriť novinka v ponuke, motor 2,0 BlueHDi, ktorý je dostupný v dvoch alternatívach s výkonom 140 koní, resp. 163 koní. Výkonovú špičku už tradične predstavuje športovo ladená verzia 508 GT s turbodieselom 2,2 HDi (204 koní). Pestrá je aj paleta prevodoviek. V závislosti od verzie je k dispozícii 6-st. manuálna, 6-st. automatická, prípadne 6-st. robotizovaná prevodovka. Čerešničkou na torte ostáva aj naďalej verzia 508 RXH. Okrem už tradičnej diesel hybridnej verzie s kombinovaným výkonom 200 koní a s pohonom všetkých kolies, kde kolesá zadnej nápravy poháňa elektromotor, je k dispozícii už aj dostupnejšia verzia 508 RHX 2,0 BlueHDi (180 koní) s pohonom len predných kolies. My sme ale testovali „klasické“ kombi PEUGEOT 508 SW s novým turbodieselom 2,0 BlueHDi (163 koní) v kombinácii so 6 stupňovým automatom, ktorý by mohol byť veľmi častou zákazníckou voľbou. Naša úvodná otázka tak znie: Čo všetko ponúka vynovený PEUGEOT 508 SW?

 

Vzhľad a rozmery

Už pri prvom pohľade na nový PEUGEOT 508 je jasné, že ide o vlajkovú loď značky. Vozidlo ponúka veľmi pekný, uhladený a zároveň reprezentatívny dizajn bez zbytočných módnych výstrelkov. Facelift so sebou priniesol najzásadnejšie zmeny pri prednej časti vozidla. Úplne nová je výrazne širšia a zároveň užšia maska chladiča s horizontálnymi lamelami. Uprostred nej si našlo miesto fabrické „levie“ logo. Toto riešenie evokuje prémiový nádych. Pozornému oku neunikne ani pozmenený predný nárazník. Ten teraz pôsobí výrazne dynamickejšie, ako tomu bolo doposiaľ. Elegantnú grafiku majú aj predné svetlomety. Tie v našom prípade disponovali tzv. Full LED technológiou. Po našej skúsenosti ju vrele odporúčame, keďže ponúka, vskutku, impozantný svetelný účinok. Poznávacím znamením novinky je aj štýlové denné LED svietenie v tvare bumerangu. Celkovú ladnosť novinky podčiarkuje aj veľmi vyvážená bočná silueta s pomerne krátkymi prevismi karosérie. Zadná časť testovanej verzie SW zostala i po facelifte prakticky bezo zmien. Naopak, verzia sedan ponúka nový zadný nárazník a rovnako pozmenenú grafiku svetiel. Príslušnosť k triede business vozidiel prezrádzajú aj celkové rozmery novinky. PEUGEOT 508 SW meria 4 829 mm (nárast +5 mm zásluhou pozmeneného predného nárazníka), jeho šírka dosahuje 1 828 mm, výška atakuje 1 476 mm a rázvor náprav má hodnotu 2 817 mm. Jedným z najväčších benefitov verzie kombi je veľkorysý a dobre prístupný batožinový priestor. Novinka ponúka v základnom usporiadaní solídny objem 512 litrov. Ten môže po sklopení zadných sedadiel do takmer ideálnej roviny narásť až na hodnotu 1 598 litrov. Z praktických riešení chceme vyzdvihnúť pravidelné tvarovanie batožinového priestoru, taktiež otvor umožňujúci prepravu dlhých predmetov a v neposlednom rade i sofistikovaný systém sklápania zadných sedadiel priamo z kufra. Nakoniec nesmieme opomenúť ani prítomnosť plnohodnotného rezervného kolesa, za čo si novinka zaslúži jednoznačne palec hore. Testovaná výbava Business Line ponúka aj veľmi komfortné elektrické otváranie dverí batožinového priestoru.

 

Interiér

Luxusný nádych vlajkovej lode značky je cítiť aj z kabíny vynoveného 508 SW. Veľmi sa nám páči prístup konštruktérov a dizajnérov, ktorí sa v interiéri pohrali s mnohými detailmi. Ako prvé spomeňme netradičné umiestnenie štartovacieho tlačidla vľavo pod volantom. Vedľa neho sa nachádza i ovládanie elektronickej parkovacej brzdy. Rovnako za zmienku stojí napr. aj otočný ovládač, prostredníctvom ktorého sa dá jednoducho nastaviť úroveň odsunutia panoramatickej strechy. Vtipne je vyriešený i ovládací panel pre elektrické nastavenie zrkadiel. Ten je ukrytý v samostatnej priehradke taktiež v ľavej spodnej časti palubnej dosky. Na rozdiel od menších súrodencov ponúka model 508 volant štandardnej veľkosti. Vďaka príjemnému tvaru padne ideálne do rúk a veľmi dobre sa s ním manévruje. Miernymi zmenami v rámci faceliftu prešiel tiež dobre čitateľný prístrojový panel. Ten, na rozdiel od zaužívaných zvyklostí, ponúka hneď 5 analógových ukazovateľov. Okrem otáčkomera, rýchlomera a merača spotreby paliva, si tu svoje miesto našiel aj teplomer pre chladiacu kvapalinu a rovnako aj teplomer oleja. To je ďalší sympaticky dôkaz toho, že PEUGEOT na svojom top modeli jednoducho nešetril. Najzásadnejšou novinkou je však určite prítomnosť nového multimediálneho rozhrania s navigáciou a so 7 palcovým dotykovým displejom. Systém disponuje intuitívnym ovládaním s veľmi dobrou a rýchlou odozvou na dotyk. Ponúka i mnoho zaujímavých funkcií, ako je napr. kalkulačka či kalendár a chýbať nemôžu, samozrejme, ani internetové aplikácie. Z používateľského hľadiska chválime aj prítomnosť samostatného tlačidla na multifunkčnom volante, prostredníctvom ktorého sa dá kedykoľvek vrátiť do hlavného menu. Ako jediný mierny ergonomický nedostatok sa nám javí obmedzená kapacita odkladacích priečinkov na stredovej konzole. Naopak, veľkú pochvalu si zaslúžia veľmi pohodlné sedadlá, ktoré sú priam predurčené aj na dlhé presuny. Veľmi dobre je na tom novinka so, skutočne, veľkorysými priestorovými pomermi na zadných sedadlách. Tu sa pohodlne odvezú aj nadmerne vysokí pasažieri. Nami testovaná limitovaná edícia Business Line, odvodená od top výbavy Allure, disponovala takmer všetkým, na čo si spomeniete, ako aj mnohými nadštandardnými prvkami. Za všetky uveďme polokožený interiér, automatickú dvojzónovú klimatizáciu, parkovací asistent, kameru na cúvanie, systém na monitorovanie mŕtveho uhla, dažďový senzor, vyhrievané predné sedadlá, presklenú panoramatickú strechu a podobne.

 

Jazda

Už po absolvovaní prvých kilometrov na nás nový PEUGEOT 508 SW zapôsobil ako veľmi prijemný „hltač“ veľkej porcie diaľničných kilometrov, ktorý je, samozrejme, vhodný i na každodenné používanie. Zásluhu na tom má predovšetkým veľmi dobre odizolovaný interiér. Ten zaručuje akustickú pohodu na palube za každých podmienok. A rovnako i vynikajúci, komfortne naladený podvozok, na ktorý sa však dá spoľahnúť aj pri dynamickej jazde. Pýchou testovaného modelu bola ale celkom iste nová špičková motorizácia 2,0 BlueHDi s výkonom 163 koní. Novinka je pre veľké kombi ako stvorená. Motor má s rezervou dostatočnú porciu výkonu aj pre plne zaťažené vozidlo a za svoje služby si podľa očakávania nepýta ani veľa paliva. Na komfortnú nôtu s čo najlepšou spotrebou je zladené i súžitie spomínaného motora so 6 stupňovou automatickou prevodovkou. V prípadoch, keď si chce vodič užiť za volantom viac zábavy, stačí aktivovať jazdný režim „S“ (sport) na stredovej konzole. Pre ešte náročnejších je tu aj možnosť manuálneho radenia prevodových stupňov pádlami pod volantom.

 

A náš celkový dojem?

Nový PEUGEOT 508 SW v našom teste jednoznačne dokázal, že podstúpil zmysluplný facelift, ktorým zároveň potvrdil, že je veľmi dobre pripravený na ďalšiu životnú etapu. Medzi jeho najväčšie tromfy v konkurenčnom boji patrí, okrem atraktívneho a reprezentatívneho dizajnu, i vynikajúci pomer medzi cenou a nadobudnutou hodnotou. Vďaka tomu dokáže zaujať viacčlenné rodiny ako aj firemnú klientelu. Absolútnou novinkou je i nová služba PEUGEOT PAUŠÁL ALL INCLUSIVE. Ide o možnosť dlhodobého prenájmu vozidla za zvýhodnených podmienok, s ktorým prichádza práve PEUGEOT ako vôbec prvá značka na Slovensku. V Žiline si nový PEUGEOT 508 SW môžete pozrieť a vyskúšať u najväčšieho autorizovaného predajcu vozidiel PEUGEOT v našom regióne, spoločnosti FINAL CD, spol. s r. o., s https://www.finalcd.sk/kontakt/zilina/ kde na vás čakajú aj ďalšie modely značky PEUGEOT a príjemný a profesionálny tím pracovníkov FINAL CD Žilina.

 

Autor: Peter Hlačik
Snímky: autor

 

Technické parametre:

Model: PEUGEOT 508 SW 2,0 BlueHDi Business Line
Motor: diesel
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 120/163
Krútiaci moment Nm: 340
Maximálna rýchlosť km/h: 223
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 9,5 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: 6
Kombinovaná spotreba: 5,5 l na 100 km

Výbava: 2,0 BlueHDi Business Line (testovaný model) Cena: od 32 090 €
Výbava: 1,6 VTi Access (karoséria sedan) Cena: od 22 440 €

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod