Žilinský Večerník

3. máj 2024 | Galina
| 16°C

Spravodajstvo

Po výkopoch sú vraj cesty ako tankodrom

Už vyše roka sa v okrese Bytča robí verejná kanalizácia a vodovod. Niektorí obyvatelia nie sú spokojní s priebehom prác, najmä so stavom ciest, ktoré vraj zostávajú po výkopoch rozbité a ťažko prejazdné.

07.09.2015 | 13:34

Už vyše roka sa v okrese Bytča robí verejná kanalizácia a vodovod. Niektorí obyvatelia nie sú spokojní s priebehom prác, najmä so stavom ciest, ktoré vraj zostávajú po výkopoch rozbité a ťažko prejazdné.
 

BYTČA. Od júla minulého roka sa v okrese Bytča, konkrétne v obciach Malá Bytča, Hliník, Kotešová, Veľké Rovné, Kolárovice, Petrovice, Štiavnik a Hvozdnica realizuje výstavba 65 kilometrov verejnej kanalizácie a 52,5 kilometra verejného vodovodu. Práce postupne napredujú, niektorým sa však nepáči, akým spôsobom.

 

Neodborne a necitlivo

„Podľa môjho názoru je kvalita prác hrozná. Zásyp po výkopových prácach sa robí necitlivo a neodborne. Cesta je hrboľatá a jazdením po tejto komunikácii sa nadmerne ničí a opotrebúva vozidlo. Celá „Bytča“ je rozkopaná, cesty nedokončené, bez asfaltu. Platíme si cestnú daň, tak prečo máme trpieť takéto komunikácie?“ pýta sa čitateľ Peter zo Štiavnika.

 

Čo na to vlastník?

Vlastníkom časti ciest, popod ktoré sa ťahá kanalizácia, je Žilinská župa. Zaujímali sme sa, aký majú názor na celú situáciu. Hovorkyňa Lenka Záteková nám zaslala takéto vyjadrenie: „Žilinský samosprávny kraj je správcom úsekov ciest Kotešová – Veľké Rovné, Petrovice a Hvozdnica – Štiavnik, na ktorých momentálne prebieha realizácia stavby stavebníkom Severoslovenské vodárne a kanalizácie. Cesta bola odovzdaná stavebníkovi, čiže investorovi, ktorý spolu s dodávateľom zodpovedá za stav cesty. V prípade ohrozenia zjazdnosti je povinný zaistiť jej bezpečnosť a po ukončení prác zrealizovať asfaltovú úpravu daného úseku. Správa ciest ŽSK tento stav kontroluje a pokiaľ bude cesta po skončení stavebných prác vyhovovať zadaným podmienkam, správa ciest ju od stavebníka prevezme, pokiaľ nie, stavebník je povinný zabezpečiť jej ďalšiu úpravu.“
 

Na opravu majú ešte čas

Zodpovednosť za stav ciest nesú všetci účastníci výstavby, a to zhotoviteľ, ktorým sú tri súkromné spoločnosti, stavebný dozor a investor, Severoslovenské vodárne a kanalizácie, a. s. (SEVAK). „Kontrola prác sa vykonáva na pravidelných kontrolných dňoch na stavbe za účasti všetkých zainteresovaných,“ hovorí Jozef Vrábel, hovorca spoločnosti SEVAK.

Keďže termín dokončenia výstavby je stanovený na rok 2016, na opravu ciest majú ešte niekoľko mesiacov. Miestne cesty by podľa hovorcu SEVAKU mohli byť hotové už v tomto roku, závisí to od toho, ako sa dohodnú s dotknutými obcami. Na štátne cesty sa zamerajú až v budúcom roku, pričom do tejto zimy by chceli stihnúť aspoň ich dočasnú úpravu.
 

Michala Stehlíková
Snímka PH

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod