Žilinský Večerník

7. máj 2024 | Monika
| 10°C

Spravodajstvo

Razenie tunela Višňové je už v plnom prúde

Jeden z kľúčových úsekov diaľnice D1 pri Žiline má za sebou ďalší míľnik. Za účasti ministra dopravy Jána Počiatka sa minulý utorok tradičným aktom krstenia začalo razenie tunela Višňové (7 520 m). Vyrazené sú už prvé desiatky metrov tunela z východnej aj západnej strany.

15.06.2015 | 13:56

Jeden z kľúčových úsekov diaľnice D1 pri Žiline má za sebou ďalší míľnik. Za účasti ministra dopravy Jána Počiatka sa minulý utorok tradičným aktom krstenia začalo razenie tunela Višňové (7 520 m). Vyrazené sú už prvé desiatky metrov tunela z východnej aj západnej strany.
 

VIŠŇOVÉ. „Južný obchvat Žiliny s dlhoočakávaným tunelom Višňové ušetrí vodičom desiatky minút, ktoré už nebudú tráviť v kolónach alebo na križovatkách v centre mesta, zvýši sa bezpečnosť na cestách v celom kraji a v neposlednom rade sa výrazne pokročí vpred pri budovaní diaľničného spojenia východu a západu krajiny,“ povedal na slávnostnej ceremónii minister dopravy Ján Počiatek.
 

Dokončenie do roku 2019

Diaľničný úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s najdlhším slovenským tunelom Višňové je súčasťou 25,8 kilometra dlhého južného obchvatu Žiliny. Úspory, ktoré južný obchvat tohto krajského mesta prinesie, sú značné: čas potrebný na prejazd sa skráti v priemere o 23 minút, teda viac ako o polovicu. Vzhľadom na vysokú intenzitu dopravy na tomto úseku je možné povedať, že iba vodiči osobných áut za 24 hodín ušetria spolu 1 333 hodín a približne 4 000 litrov paliva. Celý južný obchvat mesta Žilina (vrátane úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka) by mal byť hotový v roku 2019.
 

Cesta popod Strečno bude minulosťou

Tunel Višňové je budovaný ako dvojrúrový s jednosmernou premávkou, pričom jeho dĺžka bude po dokončení 7 520 metrov. Úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala, s celkovou dĺžkou 13,5 kilometra, poskytne rýchlejšiu, komfortnejšiu, no predovšetkým bezpečnejšiu alternatívu k súčasnej ceste prvej triedy I/18 popod Strečno. Tá dlhodobo patrí medzi kritické nehodové lokality na slovenskej cestnej sieti. Denné intenzity podľa sčítania dopravy z roku 2010 presiahli 25‑tisíc vozidiel denne, čo radí túto cestu medzi najvyťaženejšie extravilánové úseky ciest I. triedy na našom území.
 

Z európskych peňazí

Tento projekt bude financovaný v dvoch fázach z Kohézneho fondu. Prvá fáza z Operačného programu Doprava (2007 – 2013) a druhá fáza z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (2014 – 2020). Celková výška nenávratného finančného príspevku z Európskej únie je 383,3 milióna eur.

-mk-, -nds-, -mif-
Snímka Pavol Ďurčo

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod