Žilinský Večerník

25. apríl 2024 | Marek
| 6°C

Automoto

RENAULT CAPTUR – štýlový mestský crossover so širokou škálou individualizácie

V tohtotýždňovom vydaní motoristickej rubriky testujeme ďalšiu horúcu a očakávanú novinku na našom trhu, nový RENAULT CAPTUR. Najnovší počin francúzskej značky, ktorý je postavený na platforme nového CLIA, smeruje do prudko sa rozvíjajúceho segmentu mestských crossoverov. Tu sa chce CAPTUR presadiť najmä vďaka svojej dizajnovej originalite, nezameniteľnému štýlu a prakticky neobmedzenej možnosti osobnej individualizácie podľa želaní a prianí konkrétneho zákazníka. Nový RENAULT CAPTUR v najvyššom výbavovom stupni Dynamique a s dieselovým motorom 1,5 dCi nám na test zapožičala Žilinská spoločnosť AUTO MARKET, a. s., autorizovaný predajca vozidiel RENAULT v našom regióne.

04.07.2013 | 10:10

V tohtotýždňovom vydaní motoristickej rubriky testujeme ďalšiu horúcu a očakávanú novinku na našom trhu, nový RENAULT CAPTUR. Najnovší počin francúzskej značky, ktorý je postavený na platforme nového CLIA, smeruje do prudko sa rozvíjajúceho segmentu mestských crossoverov. Tu sa chce CAPTUR presadiť najmä vďaka svojej dizajnovej originalite, nezameniteľnému štýlu a prakticky neobmedzenej možnosti osobnej individualizácie podľa želaní a prianí konkrétneho zákazníka. Nový RENAULT CAPTUR v najvyššom výbavovom stupni Dynamique a s dieselovým motorom 1,5 dCi nám na test zapožičala Žilinská spoločnosť AUTO MARKET, a. s., autorizovaný predajca vozidiel RENAULT v našom regióne.

 

Historicky prvý malý crossover od RENAULTU dostal označenie CAPTUR. Tento názov je odvodený od slovného spojenia „Carpe diem“, čo v preklade znamená „užívaj si deň“, a to je pre toto imidžové vozidlo naozaj veľmi výstižné. To, že sú mestské crossovery čoraz populárnejšie, nie je vôbec vec náhody. Samotný RENAULT CAPTUR v sebe kombinuje napríklad vyšší posed typický pre SUV, niektoré úžitkové prednosti, ktoré poznáme z vozidiel typu MPV, a to všetko v rozmerovo kompaktnom balení ideálnom do mestskej premávky. Významným bonusom k spomenutým atribútom je i už spomínaná možnosť personalizácie. Tá spočíva vo veľkom množstve farebných variácií exteriéru i interiéru, ktoré môžu byť doplnené napríklad i o polepy, čo ocenia najmä ženy. Nový RENAULT CAPTUR sa na našom trhu predáva výhradne s prepĺňanými agregátmi, kde sa k dvom zážihovým motorom pridáva aj tubrodiesel 1,5 dCi, ktorý dnes testujme.

 

Naša úvodná otázka aj preto znie: Čo všetko sa skrýva za označením CAPTUR?

 

Dizajn a rozmery

Po dizajnovej stránke si dovolíme novinku označiť ako magnet na oči. Počas testu totiž nový CAPTUR pútal pozornosť všade, kde sme sa pohli. Osobitný imidž mu bezpochyby okrem ladných tvarov dodáva i  dvojfarebne lakovaná karoséria, ako i taktiež veľmi efektné dvojfarebné kolesá z ľahkých zliatin. Pri pohľade spredu je jasne badateľné príbuzenstvo s modelom CLIO, kde hrá rovnako prím výrazné fabrické logo zarezané do prednej kapoty. Okrem toho sa nám veľmi páči i výrazne pochromované olemovanie hmloviek a denných LED svetiel. Pri bočnom pohľade najviac vynikne elegantná dvojfarebná karoséria či kolesá. Dynamickosť novinky ešte viac umocňuje zaujímavo tvarované ochranné oplastovanie spodnej časti dverí, ktoré okrem toho z  praktického hľadiska plní i ochrannú funkciu a vy si tak neušpiníte nohavice. Vzadu sa chrómom taktiež nešetrilo a CAPTUR okrem toho zaujme i robustným plastovým nárazníkom či grafikou svetlometov. Ak si novinku priblížime i v reči čísel, zisťujeme, že meria 4122 mm, široká je 1778 mm, výška vozidla dosahuje 1566 mm a rázvor náprav má hodnotu 2606 mm. Pre úplnosť dodávame aj údaj o svetlej výške, ktorá dosahuje slušných 170  mm. Objem batožinového priestoru ponúka v základnom usporiadaní hodnotu 377 litrov. Veľmi praktické je i dvojité dno kufra, resp. zadná posuvná lavica, vďaka ktorej sa dá kufor dodatočne zväčšiť. Po sklopení sedadiel druhého radu získame takmer dokonale rovnú podlahu a objem kufra narastie na veľmi slušných 1235 litrov.

 

 

Interiér a výbava

Ani po presunutí sa do interiéru RENAULT CAPTUR v originalite nezaostáva. Práve naopak, veľké množstvo farebných variácií, resp. poťahov či vzorov je dostupných i v kabíne. Samotná prístrojová doska potom ponúka i niekoľko veľmi zaujímavých, resp. efektných detailov. Prístrojový panel kombinuje podobne ako v novom CLIU  digitálny rýchlomer s analógovým otáčkomerom a palivomerom. Dominantou palubnej dosky je centrálny dotykový displej systému RENAULT R-Link, ktorý okrem vynikajúcej navigácie ponúka aj niektoré vyslovene zaujímavé funkcie, ako je emulátor zvuku motora, indikátor kvality vonkajšieho vzduchu, resp. vyhodnocovanie ekologickej jazdy a podobne. Dizajnovo veľmi zaujímavo je stvárnené i ovládanie klimatizácie a palec hore dávame aj praktickej výsuvnej zásuvke, ktorá nahradila schránku pred spolujazdcom. Nežnejšie pohlavie potešia určite aj prakticky odzipsovateľné poťahy sedadiel. Z hľadiska priestorových pomerov nemáme k novému CAPTURU žiadne výhrady, vpredu sa sedí pohodlne a vďaka vyššej stavbe karosérie je z vozidla i veľmi dobrý výhľad. Vzadu má novinka celkom logicky oproti CLIU výrazne navrch najmä v priestore pre hlavu. Testované vozidlo v najvyššom výbavovom stupni Dynamique obsahovalo okrem už spomenutého dvojitého lakovania karosérie či multimediálneho systému RENAULT R-link i napríklad automatickú klimatizáciu, dažďový senzor, funkciu osvetlenia zákrut, parkovacie senzory a pod.

 

Jazda

Testovaný RENAULT CAPTUR poháňal osvedčený a zároveň úsporný turbodiesel 1,5 dCi s celkovým výkonom 90 koní, ktorý sa k celkovému charakteru vozidla vyslovene hodí. Motor vynikajúco spolupracoval s presnou 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Aj napriek papierovo neveľkému výkonu dokáže vozidlu udeliť veľmi slušnú dynamiku. Vzhľadom na úsporu paliva sme si pochvaľovali aj systém štart/stop alebo tzv. ECO mod, po ktorého aktivovaní sa mierne utlmia reakcie na stláčanie plynového pedála, ale na druhej strane jazdíte citeľne úspornejšie. Z hľadiska jazdných vlastností je naladenie podvozka skôr komfortné, čo oceníte hlavne na našich nie príliš kvalitných cestách. Aj vďaka slušnej svetlej výške si CAPTUR dokáže poradiť i s nástrahami terénu, preto je možno na škodu, že automobilka RENAULT vôbec nepočíta s verziou 4x4. Na druhej strane väčšinu svojho života strávi CAPTUR v meste, resp. na spevnených cestách, kde si úplne vystačí aj s pohonom prednej nápravy.

 

Celkový dojem?

Nový RENAULT CAPTUR v našom teste obstal na výbornú. Novinka ponúka veľmi vydarený dizajn exteriéru i interiéru s mnohými originálnymi detailmi, ktoré sa jednoducho musia páčiť. Silným argumentom v prospech nového CAPTURU je i veľké množstvo variácií, resp. osobnej personalizácie. Okrem dizajnu ponúka novinka i slušné priestorové a úžitkové parametre, čo je pri každom vozidle taktiež veľmi dôležité. V prospech RENAULTU CAPTUR v konkurenčnom boji môže zavážiť aj veľmi slušná výbava a atraktívna cena a tiež napríklad akcia „silné päť ky RENAULT“. Tie okrem iné ho ponúkajú možnosť výberu medzi: 5-ročnou zárukou, 5-ročným využívaním rozšírených asistenčných služieb, pohonnými hmotami v  hodnote 555  € alebo 5-ročným (60 000 km) servisom zdarma. Pri financovaní je tu možnosť odloženia piatich mesačných splátok, prípadne financovanie na ¼ cez Renault Finance. V Žiline si nový RENAULT CAPTUR môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel RENAULT v našom regióne, spoločnosti AUTO MARKET, a. s. na Košickej ulici, kde na vás čakajú i ďalšie  modely značiek RENAULT a DACIA.

 

Autor: Peter Hlačik

Snímky: Autor

 

 

Technické parametre:

Model: RENAULT CAPTUR 1,5 dCi Dynamique

Motor: nafta

Pohon: predný

Počet valcov: 4

Výkon kW/koní: 66/90

Točivý moment Nm: 220

Maximálna rýchlosť km/h: 171

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:  13,1 s

Prevodovka:  manuálna

Počet stupňov: 5

Kombinovaná spotreba: 3,6 l na 100 km

Výbava: 0,9 TCe Authentique (benzín) Cena: od 11 990 €    

Výbava: 1,5 dCi Dynamique (tes- tovaný model) Cena: od 16 790 €

 

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod