Táto stránka využíva cookies. Používaním tejto stránky súhlasíte s používaním cookies. ×

Žilinský Večerník

22. november 2018 | Cecília

Automoto

RENAULT CLIO – štýlová a sexi IV. generácia vyzerá famózne a prináša i nový motor

V tohtotýždňovom vydaní rubriky Automoto potešíme určite všetkých priaznivcov originálneho a neopozeraného dizajnu, skúšame totiž horúcu novinku v triede malých automobilov, nový RENAULT CLIO. Francúzsky RENAULT bol vždy povestný svojimi dizajnovými výstrelkami. Nové CLIO štvrtej generácie je však samostatná kapitola. Vychádza z krásneho konceptu DeZir a pod jeho ľúbivé krivky a tvary sa podpísal nový šéfdizajnér značky RENAULT, Holanďan Laurens Van den Acker. Nový RENAULT CLIO s úplne novým trojvalcovým motorom 0,9 TCe pod kapotou nám na test zapožičala žilinská spoločnosť AUTO MARKET, a. s., autorizovaný predajca vozidiel RENAULT a DACIA v našom regióne.

08.04.2013 | 15:16

V tohtotýždňovom vydaní rubriky Automoto potešíme určite všetkých priaznivcov originálneho a neopozeraného dizajnu, skúšame totiž horúcu novinku v triede malých automobilov, nový RENAULT CLIO. Francúzsky RENAULT bol vždy povestný svojimi dizajnovými výstrelkami. Nové CLIO štvrtej generácie je však samostatná kapitola. Vychádza z krásneho konceptu DeZir a pod jeho ľúbivé krivky a tvary sa podpísal nový šéfdizajnér značky RENAULT, Holanďan Laurens Van den Acker. Nový RENAULT CLIO s úplne novým trojvalcovým motorom 0,9 TCe pod kapotou nám na test zapožičala žilinská spoločnosť AUTO MARKET, a. s., autorizovaný predajca vozidiel RENAULT a DACIA v našom regióne.

 

Nový RENAULT CLIO IV. generácie už pri svojom debute poriadne rozvíril vody v kategórii malých áut. Ako sme už spomenuli v úvode, novinka naozaj skvele vyzerá, ale to zďaleka nie je jej jediná prednosť. Nové CLIO sa môže okrem toho popýšiť jedným z najlepších hodnotení bezpečnosti v kategórii malých áut podľa metodiky EURO NCAP. Ďalej tiež napríklad i ocenením Zlatý volant za rok 2012 v kategórii malých áut. Ďalšou zaujímavosťou je, že oproti svojmu predchodcovi nové CLIO mierne narástlo a to vo všetkých smeroch s výnimkou výšky, kde naopak nastal mierny pokles. Čo je pozitívne ešte viac, je fakt, že novinka je i ľahšia ako predchádzajúca generácia. Francúzi sa rozhodli pri novom CLIU taktiež upustiť od 3-dverovej verzie, možno aj práve preto nájdeme kľučky zadných dverí zamaskované pri oknách. V neposlednom rade dostalo nové CLIO aj úplne nový benzínový agregát 0,9 TCe s prepĺňaním. Ide o vôbec prvý trojvalcový agregát v histórii RENAULTu.
Úvodná otázka znie teda veľmi jasne: Ako sa všetky spomínané zmeny pri novom CLIU prejavili v každodennom využívaní ?

Dizajn a vzhľad:

Dizajn automobilov je vždy značne subjektívny v závislosti od jednotlivca. My si však i napriek tomu dovolíme tvrdiť, že nové CLIO patrí momentálne k vzhľadovo najatraktívnejším autám, ktoré sa u nás predávajú. Novinka je naozaj neopozeraná a testovaný exemplár v červenej farbe pútal zaslúženú pozornosť všade, kde sme sa pohli. Pri pohľade spredu vozidlu jednoznačne dominuje obrovské fabrické logo a zaujímavé svetlomety s efektným denným LED svietením. Pri pohľade zboku zase zaujme dynamicky stúpajúca okenná línia, ktorá evokuje 3-dverové coupé. Esteticky zaujímavá je i dekoračná lišta v spodnej strane dverí a tiež naozaj miniatúrne okienko pri C-stĺpiku. V dynamike rozhodne nezaostáva ani zaujímavo a športovo tvarovaná zadná časť vozidla. Vyššie sme sa už zmienili, že nové CLIO generačne vyrástlo, čo v reči čísel znamená, že novinka meria 4062 mm, široká je 1945 mm, výška vozidla dosahuje 1448 mm, rázvor náprav má hodnotu 2589 mm. Na pohľad hlboký batožinový priestor ponúka v základnom usporiadaní primeraný objem 300 litrov. Otvor kufra má však trošku neprakticky vyššiu nakladaciu hranu. Zaujímavosťou CLIA je i rezerva umiestnená zospodu vozidla. Po sklopení zadných operadiel síce nezískate rovnú podlahu, ale objem pre batožinu vzrastie až na 1146 litrov.

Interiér:

Óda na dizajn pokračuje aj v interiéri nového CLIA. Testované vozidlo malo komplet celý interiér v efektnej červeno-čiernej kombinácii. Ten spolu s veľkým množstvom leštených plôch s klavírnym
lakom navodzoval na danú kategóriu vcelku luxusnú atmosféru. Leštená plocha sa dokonca nachádzala aj v spodnej časti koženého volantu či v opierkach dverí. Len škoda, že toto krásne stvárnenie interiéru je náchylné na znečistenie prachom či odtlačkami. Z hľadiska ergonómie máme miernu výhradu snáď len k umiestneniu tlačidla tempomatu, resp. obmedzovača rýchlosti. To sa
nachádza na stredovom tuneli vedľa parkovacej brzdy, pri každodennom používaní je to však už len otázka zvyku či praxe. Dizajnovo zaujímavo stvárnený je i prístrojový panel, kde sa medzi analógovým otáčkomerom a palivomerom nachádza digitálny rýchlomer. Absolútnu pochvalu si zaslúži i nový multimediálny systém s navigáciou MediaNav. Ponúka veľký dotykový displej, ktorý má i veľmi peknú grafiku a jeho ovládanie je veľmi intuitívne. Priestorové pomery v novom CLIU sú adekvátne danej kategórii vozidiel. Testované vozidlo v najvyššej výbave Dynamique ponúka všetko potrebné, ako napríklad klimatizáciu, palubný počítač, multimediálny systém MediaNav so súborom máp, USB/ AUX vstup, veľmi pekne hrajúce audio Renault Bass Reflex a podobne. Avšak mnohé
spomenuté prvky a tiež napríklad karta na štartovanie a odomykanie, asistent rozjazdudo kopca či denné LED osvetlenie sú k dispozícii už v základnej výbave.

Jazda:

Významnou novinkou pri novom CLIU je i nový prepĺňaný agregát 0,9 TCe. Nový motor aj vďaka turbodúchadlu ponúka vzhľadom na počet valcov solídnu jazdnú dynamiku. Chválime i jeho kultivovaný
prejav, motor nie je hlučný a do kabíny preniká len minimum vibrácií. Nový agregát sa k novému CLIU vcelku hodí a dobre funguje i jeho spolupráca s 5-stupňovým manuálom. Z hľadiska spotreby je prínosom i systém štart-stop, či tzv. ECO režim, po ktorého aktivácii sa prejav agregátu mierne utlmí, ale na druhej strane sa zníži i spotreba paliva. K samotnej spotrebe paliva sa objektívne vyjadriť nevieme, keďže sme jazdili s novým, ešte nezabehnutým vozidlom. Riadenie je pomerne presné, i keď možno až trošku zbytočne preposilňované. Veľmi prekvapuje pre Francúza netypicky tvrdšie naladenie podvozka, ktoré jednoznačne chválime.

Celkový dojem?

Z nového RENAULTu CLIO IV. generácie sa bezpochyby stáva veľmi silný hráč v kategórii malých automobilov. Medzi jeho hlavné prednosti patrí krásny a originálny dizajn interiéru i exteriéru, ktorý má jednoznačný potenciál osloviť najmä mladých ľudí. Významným bonusom je i široká škála možností individualizácie vďaka veľkému množstvu doplnkov či farebných variácií. Nové CLIO vás nesklame ani svojimi jazdnými vlastnosťami a okrem toho má už i RENAULT k dispozícii aj trojvalcový agregát, ktorý sa v novinke rozhodne nestratí.

V Žiline si nový RENAULT CLIO môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel RENAULT v našom regióne, spoločnosti AUTO MARKET, a. s. na Košickej ulici, kde na vás čakajú i ďalšie modely značiek RENAULT a DACIA.

Peter Hlačik
Snímky autor

Technické parametre:
Model: RENAULT CLIO 0,9 TCe Dynamique
Motor: benzín
Pohon: predný
Počet valcov: 3
Výkon kW/koní: 66/90
Točivý moment: Nm 135
Maximálna rýchlosť: km/h 182
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 12,2 s
Prevodovka: manuálna
Počet stupňov: 5
Kombinovaná spotreba: 4,5 l na 100 km
Výbava: 1,2 16 V Authentique Cena: od 9 190 €
Výbava: 0,9 TCe Dynamique (testovaný model) Cena: 12 190 €

Horúce kreslo
DNES ZAJTRA SOBOTA
2 °C
2 °C
5 °C
zilinskyvecernik_monitor_prod