Žilinský Večerník

29. apríl 2024 | Lea
| 8°C

Spravodajstvo

Rodine zamŕzajú dvere. Dočkajú sa výmeny?

Radoslav Hurka z Nezbudskej Lúčky si v lete 2013 objednal vchodové dvere na svoj rodinný dom v spoločnosti Obnovstav z Kysuckého Nového Mesta. Namontovali ich v auguste 2013. Začali mu však namŕzať a rosiť sa. Žiadal reklamáciu. Prvýkrát neúspešne, druhýkrát síce pochodil, ale výmeny sa zatiaľ nedočkal. Obrátil sa na Žilinský večerník.

01.06.2015 | 12:42

Radoslav Hurka z Nezbudskej Lúčky si v lete 2013 objednal vchodové dvere na svoj rodinný dom v spoločnosti Obnovstav z Kysuckého Nového Mesta. Namontovali ich v auguste 2013. Začali mu však namŕzať a rosiť sa. Žiadal reklamáciu. Prvýkrát neúspešne, druhýkrát síce pochodil, ale výmeny sa zatiaľ nedočkal. Obrátil sa na Žilinský večerník.
 

NEZBUDSKÁ LÚČKA. „Dvere sme si objednali júli 2013. Prišli pracovníci a presvedčili nás, že si na dom máme osadiť radšej hliníkové dvere a kovanie. Vraj je to tak najlepšie. Dvere však neplnia svoju funkciu. Rosia sa a tvoria sa na nich cencúle. Preto sme si uplatnili reklamáciu,“ hovorí Radoslav Hurka.

Na prvý raz im ju spoločnosť neuznala. Pracovník mal totiž pri obhliadke zistiť, že v chodbe sa nenachádza žiadne vykurovacie teleso a v miestnosti nie je možné udržať stabilnú teplotu. „Otvorenie dverí do obytnej a vykurovanej časti má za následok, že do chodby vnikne vlhký a teplý vzduch, ktorý sa vyzráža a dvere sa zarosia. Rosa potom pri mrazoch zamŕza. Z daného šetrenia je vaša sťažnosť posúdená ako neopodstatnená. Odporúčame vám umiestniť do chodby vykurovacie teleso, ktoré vám bude temperovať priestor chodby a tým zabránite vytváraniu rosenia a námrazy na vchodových dverách,“ reagoval na prvú sťažnosť konateľ spoločnosti Peter Míchny.

Na dverách sa však objavili ďalšie chyby. Cez kovanie prefukovalo, naďalej sa rosili a zamŕzali. Kúpili si skrátka dvere, ktoré neplnili svoju funkciu. Jednoducho neboli vhodné ako vonkajšie domové dvere. „V predajni, kde sme ich objednávali, nám ich však odporučili ako najvhodnejšie,“ dodávajú nešťastní Hurkovci. Preto žiadali okamžité riešenie. „Firma nakoniec súhlasila, že ich vymení. Naťahuje sa to však už od januára. Najskôr vraj nemal kovanie, potom montážnikov. Dvere máme už 15 mesiacov a nič,“ dodali.

Peter Míchny potvrdil, že problém rodiny Hurkovcov sa snaží vyriešiť. Na sklade má vraj druhé kovanie, problém je však naozaj v tom, že majú veľa práce. „Máme dohodnuté a vysúťažené termíny a keď ich nedodržíme, hrozia nám pokuty. V najbližšom možnom termíne im dvere vymeníme. Možno už na budúci týždeň,“ povedal.

Konateľ spoločnosti však zároveň dodal, že tak urobí, hoci by nemusel. Bola to totiž reklamácia, ktorú nemuseli uznať. „V miestnosti je totiž vlhko a nekúri sa tam. Fyzika nás nepustí. Pán Hurka tvrdí, že problém je vo dverách, ale nie je to tak. Je to podobné ako pri plastových oknách. Problém je aj v tom, že sú tam osadené hliníkové dvere. Hliník je vodič, je chladnejší. Oni tvrdia, že náš človek im také odporučil. Ja mám však informácie, že oni si ich vybrali a trvali na tom,“ hovorí Peter Míchny.

Dvere im vymení za nové, plastové. Ale to je vraj len jeho dobrá vôľa. Ak sa vraj budú sťažovať nabudúce, tak nepovolí, hoci by sa obrátili na súd. No, kto vie, ako by ten súd dopadol.
 

Michal Filek
Snímka archív

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod