Táto stránka využíva cookies. Používaním tejto stránky súhlasíte s používaním cookies. ×

Žilinský Večerník

16. november 2018 | Agnesa

Automoto

ŠKODA Octavia – III. generácia je dokonalejšia a lepšia v každom smere

V dnešnom teste sme vyskúšali horúcu novinku od značky ŠKODA, model Octavia, ktorý prichádza už vo svojej III. generácii. Octavie minulých generácií patria dodnes medzi najpopulárnejšie modely a to nielen u nás. Po našej skúsenosti v redakčnom teste nepochybujeme o tom, že na tento úspech nadviaže aj najnovšia III. generácia. Tá medzigeneračne povyrástla s dôrazom na priestor pre posádku, prináša mnohé inovácie a tiež osvedčenú a špičkovú koncernovú techniku. ŠKODU Octaviu III. generácie v karosárskej verzii liftback, vo výbavovom stupni AMBITION a s naftovým motorom 1,6 TDI CR DFP pod kapotou nám na test zapožičala spoločnosť AUTOCENTRUM - Minárik, s. r. o., autorizovaný predajca vozidiel ŠKODA v našom regióne.

20.04.2013 | 12:53

V dnešnom teste sme vyskúšali horúcu novinku od značky ŠKODA, model Octavia, ktorý prichádza už vo svojej III. generácii. Octavie minulých generácií patria dodnes medzi najpopulárnejšie modely a to nielen u nás. Po našej skúsenosti v redakčnom teste nepochybujeme o tom, že na tento úspech nadviaže aj najnovšia III. generácia. Tá medzigeneračne povyrástla s dôrazom na priestor pre posádku, prináša mnohé inovácie a tiež osvedčenú a špičkovú koncernovú techniku. ŠKODU Octaviu III. generácie v karosárskej verzii liftback, vo výbavovom stupni AMBITION a s naftovým motorom 1,6 TDI CR DFP pod kapotou nám na test zapožičala spoločnosť AUTOCENTRUM - Minárik, s. r. o., autorizovaný predajca vozidiel ŠKODA v našom regióne.

 

Najnovšia Octavia, ktorú dnes testujeme, je v poradí už III. generáciou v novodobej histórii tohto modelu, kde prvá generácia Octavie debutovala už v roku 1996. Zaujímavý je aj fakt, že modelový rad Octavia je dlhodobo najpredávanejším a zároveň ťažiskovým modelom Mladoboleslavskej značky. Určite aj preto v Škode pri návrhu novej generácie nenechali nič na náhodu a na novej Octavii si dali obzvlášť záležať. Silnou stránkou tohto modelu je, že svojím spôsobom prakticky nemá konkurenciu. Nová Octavia je síce postavená na podvozkovej platforme MQB tak ako aj ďalšie modely koncernu VW, no práve pohľadná karoséria typu liftback s obrovským batožinovým priestorom jej dáva značnú konkurenčnú výhodu. Neskôr sa samozrejme môžeme tešiť aj na ďalšie karosárske verzie, už o pár dní sa u nás objaví nové kombi, zrejme ešte tento rok sa dočkáme aj ostrej verzie RS a neskôr ponuku rozšíri napríklad aj nová Octavia Scaut.

My však dnes testujeme klasický liftback a naša otázka znie: Má aj tretia generácia Octavie všetky predpoklady na to, aby sa stala bestsellerom?

Dizajn novinky má, rovnako ako pri ŠKODE Rapid, na svedomí slovenský dizajnér Jozef Kabaň. Ten hľadal inšpiráciu pri tvorbe kriviek novej Octavie III napríklad aj v českom kryštáli. Preto nie je prekvapujúce, že novinka na prvý pohľad zaujme svojimi súmernými, ale hranatými líniami, ktoré neváhame označiť ako veľmi moderné. Pri pohľade spredu padne do oka zaujímavo hranatá maska chladiča, do ktorej je v strede vklinené nové fabrické logo okrídleného šípu. Za zmienku ďalej stoja krásne svetlomety s nahnevaným výrazom a pomerne veľké hmlovky v spodnej časti. Pri pohľade zboku je novinka proporčne vyvážená. Tu sa nám veľmi páči výrazná línia umiestnená nad kľučkami dverí, ktorá sa tiahne pozdĺž celým vozidlom. Zadnej časti zase dominujú efektné svetlomety s grafikou v tvare písmena „c“. Ak sa bližšie pozrieme na novú Octaviu v reči čísel, zisťujeme, že meria 4659 mm (medzigeneračný nárast cca 9 cm), šírka dosahuje 1814 mm, výška vozidla je 1461 mm a rázvor náprav má hodnotu až 2680 mm (medzigeneračný nárast až cca 11 cm). Pozitívne je, že napriek citeľnému rastu rozmerov je novinka ľahšia ako predchodkyňa. Batožinový priestor dosahuje v základnom usporiadaní vynikajúcich 590 litrov, resp. až 1580 litrov pri sklopených sedadlách. Kufor je okrem toho aj veľmi dobre prístupný a disponuje obrovským nakladacím otvorom a poteší tiež otvor v strednom sedadle, ktorý dovoľuje prepravovať dlhé predmety. Z praktických detailov s mottom „Simply Clever“ spomeňme napríklad škrabku na ľad vo veku nádrže.

 

 

 

Po presunutí sa do interiéru novej Octavie ako prvé musíme vyzdvihnúť použitie na pohľad aj dotyk naozaj kvalitných materiálov s vynikajúcim dielenským spracovaním. Dizajn samotnej palubnej dosky má čisté a pomerne jednoduché línie bez zbytočných módnych výstrelkov, i keď i tu nájdeme niekoľko leštených plôch či líšt. Z hľadiska ergonómie je všetko presne tak, ako má byť. Veľmi taktiež chválime slušný počet odkladacích priestorov na drobnosti, ako sú kľúče, mobil a podobne. Vtipná je tiež napríklad priehradka na reflexnú vestu pod sedadlom vodiča, ktorá by však mohla byť väčšia. Z praktického využitia pri novej Octavii ale jednoznačne najviac chválime priestorové pomery pre posádku, kde medzigeneračne nastal výrazný posun smerom vpred. Nová Octavia ponúka naozaj kráľovský priestor aj pre cestujúcich na zadných sedadlách, kde sa pohodlne usadia aj osoby s výškou nad 180 cm. Limitujúcim sa pre obzvlášť vysokých ľudí vzadu stáva až priestor pre hlavu a nie pre nohy. Z hľadiska nových technológií si je možné do novej Octavie v závislosti od výbavy doobjednať prakticky čokoľvek. Testované vozidlo v strednom stupni výbavy AMBITION a s niektorými príplatkovými doplnkami disponovalo napríklad audio systémom Bolero so stredovým multimediálnym displejom s krásnou grafikou a širokou škálou funkcií, ďalej tiež napr. parkovacími
senzormi vpredu i vzadu, systémom štart-stop, automatickou klimatizáciou, tempomatom a podobne.

 

Testovaná Octavia mala pod kapotou osvedčený a úsporný turbodiesel 1,6 TDI CR DFP. Motor poskytuje celkový výkon 105 koní, čo plne postačuje i na zaťažené vozidlo. Kto však túži po lepšej dynamike, môže siahnuť i po výkonnejšom dieselovom agregáte 2,0 TDI. Testovaný motor spolupracoval s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, kde nám však najmä na diaľnici trošku chýbal šiesty prevodový stupeň. Riadenie a radenie prevodových stupňov je veľmi precízne. Podvozok aj napriek zadnej náprave s jednoduchou konštrukciou veľmi dobre drží stopu a zvláda aj nerovnosti našich ciest. Výčitku máme snáď len k tomu, že pri prejazde viacerých nerovností za sebou sa zadná náprava vedela ozvať výraznejším hlukom. Inak nová Octavia jazdí veľmi dobre.

 

Celkový dojem?

 

Nová ŠKODA Octavia aj v našom teste potvrdila, že je po všetkých stránkach lepšia a dokonalejšia ako predchádzajúca generácia. Po dizajnovej stránke je to veľmi vydarené a reprezentatívne vozidlo, čo určite ocenia v nejednej firme. Octavia III taktiež výrazne povyrástla, čo sa odzrkadlilo najmä v priestore pre posádku. Priestrannému interiéru a obrovskému batožinovému priestoru sa zase poteší nejedna rodina s deťmi. Okrem toho nová Octavia prináša i širokú škálu najmodernejších systémov, tiež výbav či doplnkov. Ak k tomu všetkému pripočítame povestnú kvalitu a techniku koncernu VW, tak potom má nová Octavia všetky predpoklady, aby nadviazala na komerčný úspech minulej generácie, ba ho aj prekonala.

 

V Žiline či Bytči si novú ŠKODU Octaviu môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel ŠKODA v našom regióne, spoločnosti AUTOCENTRUM Minárik, s. r. o., kde
na vás čakajú i ďalšie modely značky ŠKODA.

 

Peter Hlačik
Snímky autor

 

Technické parametre:
Model: ŠKODA Octavia 1,6 TDI CR DPF
Motor: diesel
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon pri ot./min.: kW/koní 77/105
Točivý moment pri ot./min.: Nm 250
Maximálna rýchlosť km/h: 194
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 1 0,8 s
Prevodovka: manuálna
Počet stupňov: 5
Kombinovaná spotreba: 3,8 l na 100 km

Výbava: 1,2 TSI ACTIVE (benzín) Cena: od 13 990 €
Výbava: 1,6 TDI CR DPF AMBITION (testovaný model) Cena: 18 970 €

 

 

 

Horúce kreslo
DNES ZAJTRA NEDEĽA
2 °C
3 °C
-2 °C
zilinskyvecernik_monitor_prod