Žilinský Večerník

26. apríl 2024 | Jaroslava
| -5°C

Automoto

ŠKODA Yeti Facelift jej výrazne prospel

Prvé vozidlo, ktoré v roku 2014 testujeme, je vynovená ŠKODA Yeti, populárne SUV, ktoré v sebe kombinuje hneď niekoľko predností ostatných modelov značky s okrídleným šípom v znaku. Silnou stránkou Yetiho je napríklad vyspelý podvozok z Octavie 4x4 alebo variabilné sedadlá VarioFlex. Facelift prichádza približne po štyroch rokoch od začatia predaja tohto populárneho modelu a prináša so sebou najmä kompletne prepracovanú prednú masku v duchu nového dizajnového smerovania českej značky. Okrem toho sa nový Yeti po prvýkrát predáva v dvoch variantoch. Okrem  tandardnej verzie pribudla aj „terénnejšia“ verzia s prívlastkom Outdoor. Yeti ďalej prináša aj niekoľko zmien v interiéri a tiež rozšírenú ponuku motorov a prevodoviek. Novú ŠKODU Yeti s turbodieselom 2,0 TDI, automatickou prevodovkou DSG a v akčnej výbave Mont Blanc nám na test zapožičala spoločnosť IMPA Žilina, s. r. o., autorizovaný predajca a servis vozidiel ŠKODA v našom regióne.

03.02.2014 | 15:20

Prvé vozidlo, ktoré v roku 2014 testujeme, je vynovená ŠKODA Yeti, populárne SUV, ktoré v sebe kombinuje hneď niekoľko predností ostatných modelov značky s okrídleným šípom v znaku. Silnou stránkou Yetiho je napríklad vyspelý podvozok z Octavie 4x4 alebo variabilné sedadlá VarioFlex. Facelift prichádza približne po štyroch rokoch od začatia predaja tohto populárneho modelu a prináša so sebou najmä kompletne prepracovanú prednú masku v duchu nového dizajnového smerovania českej značky. Okrem toho sa nový Yeti po prvýkrát predáva v dvoch variantoch. Okrem  tandardnej verzie pribudla aj „terénnejšia“ verzia s prívlastkom Outdoor. Yeti ďalej prináša aj niekoľko zmien v interiéri a tiež rozšírenú ponuku motorov a prevodoviek. Novú ŠKODU Yeti s turbodieselom 2,0 TDI, automatickou prevodovkou DSG a v akčnej výbave Mont Blanc nám na test zapožičala spoločnosť IMPA Žilina, s. r. o., autorizovaný predajca a servis vozidiel ŠKODA v našom regióne.

 

 

Škoda Yeti uzrela svetlo sveta po prvýkrát v roku 2009. Pre mladoboleslavskú automobilku to bola zároveň premiéra medzi vozidlami v populárnej kategórii SUV. „Snežný muž“ sa hneď po svojom príchode na trh dočkal veľkého úspechu a trvalo sa zaradil medzi najobľúbenejšie modely ŠKODA. Nová ŠKODA Yeti 2014 štartuje so zaujímavou cenou už od 13 999 €, čo je ešte o niečo menej ako základná cena modelu pred faceliftom. Zásadnou a významnou novinkou je už vyššie spomínaná nová „off-road“ verzia Outdoor. Nový Yeti sa aj naďalej predáva v dvoch konfiguráciách pohonu 
4x2, resp. 4x4. Vo verzii s pohonom všetkých štyroch kolies novinka využíva už najnovšiu spojku Haldex piatej generácie. Okrem štyroch tradičných stupňov výbavy sú pre Yetiho k dispozícii aj dva nové akčné modely s atraktívnou výbavou. Bohatá motorová paleta ponúka výhradne preplňované agregáty a pozostáva zo štyroch naftových a troch benzínových motorov. Základ predstavuje zážihový agregát 1,2 TSI s výkonom 105 koní vo verzii 4x2. Najvýkonnejšou alternatívou je naopak vznetový turbodiesel 2,0 TDI odladený na výkon až 170 koní, ktorý je dostupný zásadne vo verzii 4x4. Okrem manuálnych prevodoviek je pre väčšinu motorov k dispozícii aj dvojspojkový automat DSG. My dnes testujeme novú ŠKODU Yeti s top motorizáciou 2,0 TDI (170 koní) v kombinácii so 7-stupňovou DSG prevodovkou, ktorá by mohla byť veľmi častou zákazníckou voľbou. Naša úvodná otázka preto znie: Čo možno v praxi očakávať od faceliftovanej ŠKODY Yeti?

 

 

 

Vzhľad a rozmery 


Dizajnové zmeny mali jasný cieľ, ktorým je priblíženie sa najnovšej dizajnovej línii značky ŠKODA. V praxi tak Yeti ponúka kompletne modifikovanú prednú časť vozidla, ktorej dominujú úplne nové predné svetlá s dynamickým nádychom. Novinka teraz disponuje i ďalšími typicky škodaváckymi črtami, ako sú výrazné hmlovky alebo kapota s už tradičným výstupkom, ktorý nesie fabrické logo. Dizajnové zmeny sa dotkli aj zadnej časti, kde nachádzame tradičný lichobežníkový prelis, ktorý nesie uchytenie poznávacej značky, rovnako i charakteristickú grafiku zadných svetlometov v tvare písmena „C“. Vonkajšie rozmery novej ŠKODY Yeti sa prakticky nezmenili. Vozidlo meria 4 222 mm, jeho šírka dosahuje 1 733 mm, výška atakuje 1 691 mm a rázvor náprav má hodnotu 2 476 mm. Batožinový priestor pravidelného tvaru ponúka sympatických 416 litrov. Po sklopení zadných flexibilných sedadiel objem kufra narastie až na 1 580 litrov. Veľmi praktický je i sieťový, resp. fixačný program, ktorým verzia Mont Blanc disponuje. Posledným parametrom, ktorý pri vozidlách typu SUV zvykneme uvádzať, je svetlá výška, ktorá pri novinke dosahuje veľmi slušných 180 mm. 

 

 

Interiér a výbava 

Facelift so sebou priniesol aj niekoľko zásadných noviniek v interiéri. V závislosti od verzie novinka ponúka napríklad bezkľúčové odomykanie alebo napríklad i parkovaciu kameru. Samozrejmosťou je aj niekoľko originálnych riešení v duchu Simply Clever, ako je úchytka parkovacieho lístka na čelnom skle, schránka na reflexnú vestu pod sedadlom vodiča a podobne. Samotná kabína pôsobí veľmi vzdušným a priestranným dojmom. Veľmi príjemný je i posed za volantom s vynikajúcim výhľadom. Elegantná a prehľadná palubná doska vďaka kvalitným materiálom a vynikajúcemu dielenskému spracovaniu pôsobí veľmi hodnotným dojmom. Dominantou testovanej verzie Mont Blanc bol multimediálny systém s navigáciou Amundsen+, ktorý využíva 5´´ dotykový displej. Veľkú pochvalu si Yeti zaslúži aj za životný priestor pre zadných pasažierov. K dispozícii sú tu tri samostatné sedadlá, ktoré sa dajú nezávislé od seba sklápať. V prípade potreby je ich možné jednoduchým úkonom úplne vybrať, čím sa získa až 1 760 litrov pre batožinu. Testovaná ŠKODA Yeti v akčnom modeli Mont Blanc disponovala i veľmi slušnou výbavou. Štandardom tejto verzie je napríklad spomínaný bezkľúčový prístup do vozidla a rovnako štartovanie, automatické svetlá s hmlovkami s funkciou osvetlenia zákrut, dažďový senzor, monitorovanie tlaku v pneumatikách, zadné parkovacie senzory, dvojzónová automatická klimatizácia, tempomat, vyhrievanie predných sedadiel a mnoho ďalších prvkov. 

 

 

 

Jazda

Nová ŠKODA Yeti v našom teste suverénne potvrdila svoje kvality aj z hľadiska jazdných vlastností. Ide skutočne o univerzálne vozidlo, ktoré je možné používať v meste, na dlhé diaľničné presuny
a k tomu všetkému disponuje i veľmi slušnými schopnosťami jazdy v teréne. Testovaný model s najvýkonnejším turbodieselom 2,0 TDI (170 koní) vo verzii 4x4 v kombinácii s prevodovkou DSG disponuje výkonným, ale zároveň i úsporným a kultivovaným motorom, ktorý udeľuje vozidlu veľmi slušnú jazdnú dynamiku. Jazda s prevodovkou DSG je veľmi príjemná a pohodlná. Pre dynamickejší zážitok z jazdy ponúka prevodovka  štandardne i režim S, teda Sport. Vďaka spojke Haldex piatej generácie jazdí Yeti za normálnych okolností úsporne s využitím pohonu prednej nápravy. Pri zhoršených adhéznych podmienkach sa automaticky pripája pohon zadnej nápravy. Pre jazdu v teréne slúži tlačidlo off-road na palubnej doske. Po jeho aktivovaní riadiaca jednotka automaticky prednastaví terénny režim, vďaka ktorému si bez problémov Yeti poradí takmer so všetkými nástrahami, s ktorými sa dá stretnúť mimo spevnených ciest. V teréne sa pre ŠKODU Yeti stávajú často limitujúcimi až nájazdové uhly, resp. svetlá výška. 

 

 

 

A náš celkový dojem?
 

Nová ŠKODA Yeti potvrdila, že ide o veľmi vyvážené vozidlo vhodné rovnako pre rodiny ako aj pre ľudí, ktorí vyznávajú aktívny životný štýl a často sa pohybujú i mimo spevnených ciest. Facelift po
štyroch rokoch bol logickým ťahom a okrem nového a veľmi vydareného dizajnu priniesol i mnoho nových a užitočných prvkov. Z Yetiho sa tak aj vďaka novej verzii Outdoor po novom stáva vozidlo, ktoré si podľa svojich individuálnych potrieb dokáže prispôsobiť úplne každý. V Žiline si novú ŠKODU Yeti môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel ŠKODA v našom regióne, spoločnosti IMPA Žilina, s. r. o. na ulici Pri rieke, kde na vás čakajú aj ďalšie modely značky ŠKODA.

 

Autor: Peter Hlačik

Snímky: autor

 

 

Technické parametre
Model: ŠKODA YETI 2,0 TDI MONT BLANC
Motor: diesel
Pohon: 4x4
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 125/170
Krútiaci moment Nm: 350
Maximálna rýchlosť km/h: 197
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,6 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: 6
Kombinovaná spotreba: 6,3 l na 100 km
Výbava: 1,2 TSI Active (benzín 4x2) Cena: od 13 999 €
Výbava: 2,0 TDI Mont Blanc (testovaný model) Cena: od 24 789 €

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod