Táto stránka využíva cookies. Používaním tejto stránky súhlasíte s používaním cookies. ×

Žilinský Večerník

20. november 2018 | Félix

Automoto

SUBARU FORESTER - Lesník ponúka špičkovú techniku a dokonalé jazdné vlastnosti

V dnešnom vydaní motoristickej rubriky skúšame nový SUBARU FORESTER, ktorý sa predáva už vo svojej štvrtej generácii. Novinka sa svojimi rozmermi a priestorom radí do kategórie rodinne orientovaných SUV, no okrem toho prináša SUBARU špičkovú techniku, ktorú reprezentuje najmä agregát s konštrukciou typu Boxer a tiež symetrický pohon všetkých kolies. Najmä vďaka týmto atribútom ponúka nový FORESTER vynikajúce jazdné vlastnosti na asfaltových komunikáciách a rovnako aj na nespevnených cestách či v ľahkom teréne. Nový SUBARU FORESTER s 2-litrovým turbodieselom typu Boxer, 6-stupňovým manuálom a v strednej výbave Comfort, nám na test zapožičala spoločnosť Avion, spol. s r. o., autorizovaný predajca vozidiel SUBARU v našom regióne.

20.06.2013 | 15:49

V dnešnom vydaní motoristickej rubriky skúšame nový SUBARU FORESTER, ktorý sa predáva už vo svojej štvrtej generácii. Novinka sa svojimi rozmermi a priestorom radí do kategórie rodinne orientovaných SUV, no okrem toho prináša SUBARU špičkovú techniku, ktorú reprezentuje najmä agregát s konštrukciou typu Boxer a tiež symetrický pohon všetkých kolies. Najmä vďaka týmto atribútom ponúka nový FORESTER vynikajúce jazdné vlastnosti na asfaltových komunikáciách a rovnako aj na nespevnených cestách či v ľahkom teréne. Nový SUBARU FORESTER s 2-litrovým turbodieselom typu Boxer, 6-stupňovým manuálom a v strednej výbave Comfort, nám na test zapožičala spoločnosť Avion, spol. s r. o., autorizovaný predajca vozidiel SUBARU v našom regióne.

 

ŠTVRTÁ GENERÁCIA – PRAVÉ RODINNÉ SUV.

História modelu FORESTER sa začala písať už v roku 1997, keď uzrela svetlo sveta jeho prvá generácia. Zaujímavé pritom je, že prvá i druhá generácia neboli typickými SUV, ako ich poznáme dnes, ale išlo skôr o verzie kombi s pohonom 4x4 a mierne vyššou svetlou výškou. Skutočná revolúcia nastala s príchodom tretej generácie, ktorá už bola plnohodnotným SUV. Najnovší FORESTER medzigeneračne zase o niečo narástol, z čoho profitujú najmä cestujúci na zadných sedadlách. Okrem toho bol výrazne vylepšený i symetrický pohon všetkých kolies a tiež agregáty pod kapotou. Okrem testovaného dieselu môže novinku poháňať i benzínový agregát, kde sa verzie s automatickou prevodovkou dodávajú v kombinácii s prídavným inteligentným systémom pohonu všetkých kolies SUBARU X-Mode.

 

Naša úvodná otázka tak znie: Ako nové SUBARU FORESTER funguje v bežnej praxi, a čo dokáže symetrický pohon 4x4?

 

VÄČŠÍ A VARIABILNEJŠÍ.

Na začiatok si novinku priblížme z hľadiska dizajnu a  rozmerov. Pri pohľade spredu je zrejmá podobnosť s menším modelom SUBARU XV. FORESTER zaujme novou 6-uholníkovou maskou chladiča s výraznou pochromovanou lištou, ktorá nesie fabrické logo. Pri pohľade zboku pôsobí novinka veľmi vyvážene, celá spodná časť vozidla je olemovaná ochrannou plastovou lištou, ktorej spodný lem prekrýva prah dverí, vďaka čomu si nikto z posádky nezašpiní nohavice. Zadná časť zase zaujme výrazným spojlerom nad oknom piatych dverí či zaujímavými svetlami, ktoré výrazne zasahujú do bokov karosérie. Ak sa na nový FORESTER pozrieme z hľadiska rozmerov, zistíme, že meria 4595 mm, medzigeneračný nárast +35 mm, šírka vozidla dosahuje 1795  mm, výška 1735 mm a rázvor náprav má hodnotu 2640 mm, čo predstavuje nárast o 25 mm oproti predchodcovi. Pri vozidlách typu SUV je zaujímavý aj parameter svetlej výšky, tu sa novinka so svojimi 220  mm radí k  najlepším v segmente. Batožinový priestor ponúka v základnom usporiadaní slušných 505 litrov. Pochváliť musíme i sofistikovaný a veľmi pohodlný systém sklápania zadných operadiel elektrickými spínačmi ovládanými priamo z kufra. Po sklopení zadných operadiel síce novinka neponúka úplne rovnú podlahu, ale objem pre batožinu narastie na 1592 litrov. Pod dnom batožinového priestoru sa nachádzajú samostatné priehradky na drobnosti, zostal tu priestor i na dojazdové koleso, za čo dávame palec hore. Naopak, výhradu máme k otváraniu dverí kufra, ktoré sa otvárajú pomerne nízko a pozor na hlavu si musia dávať už osoby s výškou tesne pod 180 cm.

 

INTERIÉR A VÝBAVA

Interiér nového SUBARU FORESTER sa nesie v pomerne konzervatívnom japonskom duchu, čo znamená, že tu nenájdete žiadne módne výstrelky, ale je orientovaný vyslovene na funkčnosť. Kvalita použitých materiálov a ich dielenské spracovanie sú na veľmi dobrej úrovni. Osobitnú pochvalu si zaslúži trojramenný športový volant s ideálnou hrúbkou venca, ktorý prirodzene padne do rúk. Po ergonomickej a funkčnej stránke nemáme k  interiéru novinky žiadne výrazné výhrady, až na veľmi krátku lakťovú opierku. FORESTER ponúka na hlavnom displeji s veľmi peknou grafikou množstvo zaujímavých údajov, ako je napríklad údaj o spotrebe či o čase poslednej jazdy od naštartovania motora. LCD displej zobrazuje v grafickej podobe napríklad aj momentálnu funkciu pohonu 4x4, obraz parkovacej kamery a ďalšie dôležité údaje. Pri tom všetkom je na škodu, že má pomerne malý priemer, len 4,3´´. Naopak, novinka vyslovene boduje veľmi dobrým výhľadom do všetkých strán a  tiež veľmi slušnými priestorovými pomermi, kde sa za seba bez problémov dokážu posadiť i osoby s výškou viac ako 185 cm. Testovaný SUBARU FORESTER vo výbave Comfort bol vybavený naozaj nadštandardne. Spomeňme napríklad funkciu automatického svietenia, xenónové svetlomety, vyhrievanie predných sedadiel, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, dvojzónovú klimatizáciu, dažďový senzor, parkovaciu kameru, USB/AUX konektor a podobne.

 

NA CESTY I DO TERÉNU.

SUBARU FORESTER nás jednoznačne najviac zaujal špičkovými jazdnými vlastnosťami. Pod kapotou testovaného modelu pracoval už viackrát spomínaný agregát Boxer Diesel. Pre úplnosť dodávame, že ide o agregát s odlišnou konštrukciou, ktorý má protichodné valce, preto označenie Boxer. Výhodou tejto konštrukcie je okrem iného nižšia hmotnosť a  kompaktný plochý tvar. Toto všetko, spolu so symetrickým pohonom 4x4 a nízkym ťažiskom, vytvára dokonalé jazdné vlastnosti a FORESTER je naozaj aj pri rýchlych prejazdoch zákrutami či v hraničných situáciách veľmi dobre ovládateľný. Za jeho volantom si toho môžete dovoliť naozaj veľa. Navyše má veľmi presné riadenie a skvele nastavený podvozok, ktorý ideálne filtruje nerovnosti nespevnených ciest. Vďaka solídnej svetlej výške a pohonu 4x4 FORESTER hravo prekoná i nejednu terénnu prekážku. K charakteru vozidla sa veľmi hodí i 6-stupňový manuál s veľmi krátkym prvým i druhým prevodovým stupňom, ktoré oceníte práve v teréne.

 

A NÁŠ CELKOVÝ DOJEM ?

SUBARU FORESTER v našom teste obstál na výbornú. Z hľadiska dizajnu je otázkou individuálneho vkusu, jeho prednosti sa ukrývajú predovšetkým niekde úplne inde. Rodiny s deťmi určite poteší jeho priestranný a variabilný interiér, vyznávačov aktívneho životného štýlu zase jeho jazdné vlastnosti, či už na ceste alebo v teréne. Určite aj preto si nový SUBARU FORESTER dovolíme zaradiť k najlepším autám v triede SUV. Okrem vyššie spomenutých atribútov v prospech FORESTERA môže zavážiť i momentálne výrazné cenové zvýhodnenie. V Žiline si nový SUBARU FORESTER môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel SUBARU v našom regióne, spoločnosti Avion, spol. s r. o. na Košickej ulici, kde na vás čakajú i ďalšie modely značky SUBARU – štýlový mestský crossover SUBARU XV či luxusný SUBARU OUTBACK s čerstvou novinkou – dieselovým motorom s automatickou prevodovkou Lineartronic.

 

 

Autor: Peter Hlačik

Snímky: autor

 

 

Technické parametre:
Model: SUBARU FORESTER 2,0 D Comfort

Motor: diesel

Pohon: 4x4

Počet valcov: 4

Výkon kW/koní: 108/147

Točivý moment Nm: 350

Maximálna rýchlosť km/h: 190

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 10,2 s

Prevodovka:  manuálna

Počet stupňov:  6

Kombinovaná spotreba: 5,9 l na 100 km

Výbava:   2,0 i Classic (benzín)   Cena: od 25 990 €

Výbava: 2,0 D Classic (diesel)   Cena: od 27 990 €

Horúce kreslo
DNES ZAJTRA ŠTVRTOK
2 °C
1 °C
1 °C
zilinskyvecernik_monitor_prod