Žilinský Večerník

28. marec 2024 | Soňa
| 6°C

Automoto

SUZUKI SWIFT - Veľa „muziky“ za rozumnú cenu

V dnešnom teste si bližšie predstavíme jedno z najpopulárnejších vozidiel v kategórii malých automobilov, ktorým je nové SUZUKI SWIFT. Ako už napovedá titulok, novinku môžeme bez preháňania zaradiť k tomu najlepšiemu vo svojej kategórii, najmä vďaka bezkonkurenčnému pomeru celkovej ceny a následne nadobudnutej hodnoty. V minulom roku podstúpil SWIFT kozmetický facelift. Zaujímavosťou je i fakt, že v globálnom meradle je prave SWIFT celosvetovo najpredávanejší model japonskej značky. Nový SUZUKI SWIFT s vynikajúcim a úsporným benzínovým motorom 1,2 VVT v kombinácii s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou a v najvyššom výbavovom stupni GS spolu s módnym a imidžovym dvojfarebným lakovaním nám na test zapožičala spoločnosť A - AUTO, s. r. o., autorizovaný predajca vozidiel SUZUKI v našom regióne.

14.05.2014 | 17:51

V dnešnom teste si bližšie predstavíme jedno z najpopulárnejších vozidiel v kategórii malých automobilov, ktorým je nové SUZUKI SWIFT. Ako už napovedá titulok, novinku môžeme bez preháňania zaradiť k tomu najlepšiemu vo svojej kategórii, najmä vďaka bezkonkurenčnému pomeru celkovej ceny a následne nadobudnutej hodnoty. V minulom roku podstúpil SWIFT kozmetický facelift. Zaujímavosťou je i fakt, že v globálnom meradle je prave SWIFT celosvetovo najpredávanejší model japonskej značky. Nový SUZUKI SWIFT s vynikajúcim a úsporným benzínovým motorom 1,2 VVT v kombinácii s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou a v najvyššom výbavovom stupni GS spolu s módnym a imidžovym dvojfarebným lakovaním nám na test zapožičala spoločnosť A - AUTO, s. r. o., autorizovaný predajca vozidiel SUZUKI v našom regióne.

 

 

Dnes testované SUZUKI SWIFT zaznamenalo svoju oficiálnu premiéru v roku 2010, ako v poradí druhá novodobá generácia tohto modelového radu. Približne po troch rokoch výroby nasledovala vo svete automobilov tradičná a tak trochu povinná jazda v podobe faceliftu. Na prvý pohľad sú pri novinke zmeny takmer neviditeľné. Konštruktéri sa pri modernizácii zamerali len na dobrusovanie detailov, ako je mierne modifikovaný predný nárazník s väčším nasávacím otvorom. Pribudli taktiež smerovky umiestnené v spätných zrkadlách či módne LED denné svietenie dostupné pri vyšších verziách. Na našom trhu sa momentálne táto novinka predáva s dvoma základnými motorizáciami. Benzínovú alternatívu predstavuje práve dnes testovanýatmosférický 4-valcový motor 1,2 VVT s výkonom 94 koní. Štandardne sa táto motorizácia dodáva s 5‑stupňovou manuálnou prevodovkou. Pre tých, ktorí vyznávajú komfortnú jazdu, má SUZUKI pre danú motorizáciu k dispozícii aj 4-stupňovú automatickú prevodovku. Pri nižšej výbave GLX s cenou 10 990 € je nový SWIFT vôbec najdostupnejšie vozidlo s automatickou prevodovkou na našom trhu. Okrem toho sa benzínová motorizácia kombinuje aj s verziou s pohonom všetkých štyroch kolies, kde SUZUKI opäť nemá konkurenciu. Pre priaznivcov nafty má nový SWIFT rovnako alternatívu, ktorú predstavuje úsporná motorizácia 1,3 DDiS, ktorá poskytuje maximálny výkon 75 koní a dodáva sa výhradne s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Okrem toho modelový rad SWIFT rozširuje aj športovo orientovaná verzia SWIFT SPORT, ktorá sa po novom ponúka aj s praktickou 5-dverovou karosériou, a pod jej kapotou ukrýva agregát 1,6 VVT s výkonom 136 koní. Z hľadiska výbavy je na tom SUZUKI SWIFT veľmi dobre. Už základná verzia GLX disponuje napr. 7 airbagmi,  ESP, manuálnou klimatizáciu,  el. ovládaním všetkých okien, palubným počítačom a podobne. Z hľadiska celkovej bezpečnosti sa novinka môže pochváliť aj celkovo najtuhšou karosériou vo svojej triede. Naša úvodná otázka aj preto znie:

V čom spočíva čaro nového SUZUKI SWIFT v každodennej praxi?

 

 

Vzhľad a rozmery
 

Dizajn SUZUKI SWIFT je z nášho pohľadu i po rokoch veľmi moderný a nadčasový. Novinka sa vyvarovala zbytočným módnym výstrelkom a aj preto stále pôsobí z každého uhla pohľadu dynamicky a atraktívne. Prednej a rovnako i zadnej časti vozidla dominujú výrazné svetlomety. Všetky štyri kolesá sú umiestnené takmer až v rohoch karosérie. To vozidlo opticky rozširuje a okrem iného je SWIFT vďaka tomu i vynikajúco ovládateľný. Nami testovaná verzia ponúkala kontrastné a zároveň štýlové dvojfarebné lakovanie karosérie s bielou strechou a rovnako spätnými zrkadlami, ktoré si je možne na želanie objednať v štyroch farebných kombináciách. Naše vozidlo disponovalo navyše i bielymi prahmi a tiež napríklad efektným zadným krídlom či športovými 16´´ kolesami Sparco. Aj celkové rozmery nového SUZUKI SWIFT prezrádzajú, že ide o zástupcu v kategórii malých vozidiel. Novinka meria 3850 mm, široká je 1695 mm, výška vozidla dosahuje 1510 mm a rázvor náprav má hodnotu 2430 mm. Batožinový priestor so základným objemom 211 litrov príliš neohúri, no na druhej strane na stredne veľký nákup tento objem s rezervou postačuje. Po sklopení zadných sedadiel objem narastie až na 902 litrov a v SWIFTE je možné prevážať i objemnejšie predmety. Ako mierny nedostatok sa môže javiť i vyššia nakladacia hrana, čo je ale logická daň za extrémne tuhú karosériu.  

 

 

Interiér a výbava 


Interiér nového SWIFTU zostal i po facelifte prakticky bez zmien. Novinku predstavujúakurát niektoré nové poťahy sedadiel. Posed za volantom a na predných sedadlách je veľmi príjemný a pohodlný s dostatkom priestoru vo všetkých smeroch. Priestorové pomery na zadných sedadlách sú na danú triedu vozidiel akceptovateľné. Vyšších zadných pasažierov môže celkom logicky limitovať priestor pre nohy, tak ako je to u väčšiny vozidiel v kategórii malých automobilov. Deti a nižšie postavy sa však i vzadu odvezú veľmi pohodlne. Jednoznačný palec hore dávame palubnej doske. Jej tvary a rovnako i kvalita, dielenské spracovanie a celkové tmavé spracovanie pôsobí veľmi hodnotne a zároveň dospelo a je tu cítiť určitú inšpiráciu vlajkovou loďou, modelom Kizashi. Z praktického hľadiska chválime i dostatočný počet prelisov či schránok na odloženie drobností s praktickou uzatvárateľnou schránkou v hornej časti palubnej dosky. Z ergonomického hľadiska je taktiež všetko, ako má byť. Jediným prehreškom je len nepraktické prepínanie údajov palubného počítača, resp. počítadla kilometrov tyčinkami na prístrojovom paneli, načo sa však dá po krátkom čase zvyknúť. Pochvalu si zaslúži naopak vynikajúci trojramenný kožený multifunkčný volant. Disponuje  ideálnou hrúbkou venca a veľmi dobre sa s ním manipuluje. Viackrát sme už spomenuli, že z hľadiska výbavy je na tom SUZUKI SWIFT už v základe veľmi dobre. Nami testovaná verzia GS pridáva na túto triedu vozidiel aj skutočne zaujímavé prvky, ako je napríklad automatická klimatizácia, vyhrievanie predných sedadiel, bluetooth rozhranie, bezkľúčové odomykanie a rovnako štartovanie vozidla, automatické svietenie, tempomat atď.

 

Jazda


SUZUKI SWIFT v nás zanechalo veľmi silný dojem aj z hľadiska jazdných vlastností Musíme konštatovať, že už dávno sme nejazdili na takom zábavnom malom aute. Pod prednou kapotou pracuje vynikajúci atmosférický agregát so slušným výkonom 94 koní. Motor je veľmi kultivovaný, pri voľnobežných, resp. nízkych otáčkach ho takmer vôbec nie je počuť. Jeho temperament sa, ako je to pri atmosférických motorizáciách zvykom, prebúdza pri vyšších otáčkach, kde vrcholí aj krivka krútiaceho momentu. Vtedy sa motor prejaví i nádherným športovým zvukom. Okrem toho je hlavnou prednosťou danej motorizácie i vynikajúca spotreba paliva, čo sa potvrdilo aj v našom teste. V praxi to znamená, že pri pokojnej jazde nie je problém jazdiť aj pod hranicou 5 l/100 km v kombinovanom cykle. Zážitok z dynamickej jazdy ešte viac umocňuje vynikajúci a zábavný podvozok, s ktorým dodáva potrebnú istotu i pri rýchlych prejazdoch zákrutami. Pochvalu si zaslúžia i vynikajúce brzdy s kotúčmi na všetkých štyroch kolesách. 

 

 

A náš celkový dojem?

Nové SUZUKI SWIFT v našom teste jednoznačne potvrdilo, že ide o veľmi zábavný malý automobil. Jeho dizajn obzvlášť s doplnkami a dvojfarebným lakovaním je veľmi originálny a zároveň nadčasový, interiér zas pôsobí veľmi hodnotným dojmom a disponuje slušnou výbavou. Medzi najväčšie prednosti SWIFTU však patrí veľmi atraktívna cena, za ktorú získate plnohodnotné vozidlo bez kompromisov. V Žiline si nové SUZUKI SWIFT môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel SUZUKI v našom regióne, spoločnosti A - AUTO, s. r. o. na Kvačalovej ulici, kde na vás čakajú i ďalšie modely značky SUZUKI.

 

 

Autor: Peter Hlačik
Snímky: autor

 

Technické parametre:

Model: SUZUKI SWIFT 1,2 VVT GS
Motor: benzín
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 69/94
Krútiaci moment Nm: 118
Maximálna rýchlosť km/h: 165
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 12,3 s
Prevodovka: manuálna
Počet stupňov: 5
Kombinovaná spotreba: 5,0 l na 100 km
Výbava: 1,2 VVT GLX  Cena: od 9250 €
Výbava: 1,2 VVT GS (testovaný model)  Cena: od 10 990 €

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod