Žilinský Večerník

26. apríl 2024 | Jaroslava
| 8°C

Automoto

SUZUKI SX4 S-CROSS Zacielené na vrchol segmentu

Ďalšou horúcou novinkou nášho trhu, ktorú si dnes podrobnejšie predstavíme, je úplne nové SUZUKI SX4 S-CROSS. Japonská automobilka novým modelom umne rozšírila svoje modelové portfólio o priestranného kríženca SUV s hatchbackom, ktorý má skutočne všetky predpoklady na to, aby sa zaradil medzi bestsellery nášho trhu v čoraz populárnejšej kategórii crossoverov určených nielen do mesta. SUZUKI pri novinke zúročilo aj svoje bohaté skúsenosti s výrobou automobilov s pohonom 4x4, kde patrí ku absolútnej automobilovej špičke. Novinka tak okrem pohonu prednej nápravy ponúka i nový a veľmi sofistikovaný pohon všetkých kolies All Grip. Nový SUZUKI SX4 S-CROSS s benzínovým agregátom 1,6 VVT v kombinácii s bezstupňovou automatickou prevodovkou CVT, s pohonom všetkých kolies All Grip a v najvyššom výbavovom stupni Elegance+, nám na test zapožičala spoločnosť A-AUTO, s. r. o., autorizovaný predajca vozidiel SUZUKI v našom regióne.

01.11.2013 | 23:00

Ďalšou horúcou novinkou nášho trhu, ktorú si dnes podrobnejšie predstavíme, je úplne nové SUZUKI SX4 S-CROSS. Japonská automobilka novým modelom umne rozšírila svoje modelové portfólio o priestranného kríženca SUV s hatchbackom, ktorý má skutočne všetky predpoklady na to, aby sa zaradil medzibestsellery nášho trhu v čoraz populárnejšej kategórii crossoverov určených nielen do mesta. SUZUKI pri novinke zúročilo aj svoje bohaté skúsenosti s výrobou automobilov s pohonom 4x4, kde patrí ku absolútnej automobilovej špičke. Novinka tak okrem pohonu prednej nápravy  ponúka i nový a veľmi sofistikovaný pohon všetkých kolies All Grip. Nový SUZUKI SX4 S-CROSS s benzínovým agregátom 1,6 VVT v kombinácii s bezstupňovou automatickou prevodovkou CVT, s pohonom všetkých kolies All Grip a v najvyššom výbavovom stupni Elegance+, nám na test zapožičala spoločnosť A-AUTO, s. r. o., autorizovaný predajca vozidiel SUZUKI v našom regióne.

 

 

Na úvod sa bližšie pristavme pri samotnej identite nového modelu. Aj napriek skratke SX4 v názve nie je model S-CROSS nástupcom prvej generácie SX4, ktorá zostáva aj naďalej v predaji a jej priamy nástupca bude predstavený až v budúcom roku. Zásadný rozdiel medzi SX4 a novým S-CROSSOM predstavuje nárast rozmerov a najmä priestoru pre posádku a batožinu, kde patrí novinka o kategóriu vyššie než pôvodná SX4. Zaujímavé pritom je, že nový model S-CROSS vznikol kompletne v réžii japonskej značky, čo sa veľmi pozitívne odzrkadlilo na mnohých detailoch, na ktorých si v SUZUKI dali obzvlášť záležať. Novinka sa na našom trhu predáva v piatich rozumne odstupňovaných výbavových stupňoch. Spomedzi motorov je na výber benzínový atmosférický agregát 1,6 VVT s výkonom 120 koní, ktorý je možné nakombinovať s 5-stupňovým manuálom, resp. prevodovkou CVT. Pre priaznivcov nafty je k dispozícii motor 1,6 DDiS s rovnakým výkonom, ktorý sa kombinuje výhradne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Pre oba typy motorizácií je k dispozícii voľba pohonu len prednej nápravy, resp. inteligentného pohonu 4x4 All Grip. My dnes testujeme SUZUKI SX4 S-CROSS so zážihovým agregátom 1,6 VVT v kombinácii s komfortnou prevodovkou CVT vo verzii s pohonom všetkých kolies, ktorý sa bude zrejme tešiť veľkej obľube.

Naša úvodná otázka tak aj preto znie: Čo všetko sa ukrýva za prívlastkom S-CROSS?

 

 

Vzhľad a rozmery

Automobilka SUZUKI sa v najbližšom čase chce viac sústrediť na zákazníkov starého kontinentu, čo sa celkom jasne odzrkadlilo aj na dizajne a celkovom spracovaní modelu S-CROSS. Novinka pôsobí ako celok proporčne vyvážene a už na prvý pohľad je badateľný dôraz na aerodynamiku vozidla. Prednej časti tak dominuje obdĺžniková maska chladiča so zaujímavo tvarovanými lamelami, veľmi vydarené sú i predné svetlomety s efektným denným LED svietením. Drsnejší vzhľad vozidla dotvára i ochranné oplastovanie spodnej časti celého vozidla či mnohé pochrómované 
doplnky. Subjektívne nás veľmi zaujali i zaujímavo tvarované 17´´ kolesá, ktoré sú štandardom pri výbave Elegance+. To, že je SUZUKI SX4 S-CROSS skutočne dospelým crossoverom, najlepšie odzrkadľujú jeho rozmery. Vozidlo meria 4 300 mm (+45 mm oproti SX4), šírka dosahuje 1 765 mm, výška atakuje 1 580 mm a rázvor náprav má hodnotu 2 600 mm (+100 oproti SX4). S-CROSS okrem toho disponuje aj solídnym objemom batožinového priestoru, ktorý v základnom usporiadaní ponúka objem 440 litrov, po sklopení zadných sedadiel narastie až na hodnotu 1 269 litrov. Z hľadiska praktickosti si novinka zaslúži pochvalu i za polohovateľné dno, kde zostal priestor i na dojazdové koleso, a tiež za detail uchytenia krycej roletky, vďaka ktorému majú do batožinového priestoru prístup i zadní pasažieri. Posledný parameter, ktorý stojí za zmienku, je svetlá výška, tá pri verzii 4WD dosahuje 170 mm. 

 

 

Interiér a výbava
Ak sa detailnejšie pristavíme pri interiéri novinky, ako prvú musíme vyzdvihnúť kvalitu použitých materiálov a ich veľmi dobré dielenské opracovanie. Aj z hľadiska ergonómie je tu všetko tak, ako má byť a rozmiestnenie jednotlivých ovládačov je logické a funkčné. Japonského ducha je cítiť snáď len z prepínania údajov palubného počítača „tyčinkami“ na prístrojovom paneli. Samotná palubná doska novinky si vzala výraznú inšpiráciu z vlajkovej lode značky, modelu Kizashi. Obzvlášť chceme pochváliť veľmi prehľadný a dobre čitateľný prístrojový panel a tiež multifunkčný volant, ktorý padne ideálne do rúk. V testovanej verzii volant disponoval dokonca športovým radením predvolených prevodových stupňov prevodovky CVT pádlami. Z používateľského hľadiska je veľmi príjemné i samotné sedenie na predných sedadlách s vyšším posedom a veľmi dobrým výhľadom. Vzadu disponuje S‑CROSS slušnými priestorovými pomermi a vďaka tvarovaniu zadnej lavice sa tu pohodlne usadia i traja priemerne urastení dospelí pasažieri. Z hľadiska výbavy predstavuje testovaná verzia Elegance+ to najlepšie, čo má SUZUKI v ponuke, obsahuje napríklad bezkľúčový prístup do vozidla a štartovanie, automatickú dvojzónovú klimatizáciu, kožené čalúnenie sedadiel, automatické svetlá i stierače, parkovacie senzory vpredu i vzadu, panoramatické otvárateľné  trešné okno a podobne. Mnohé prvky sú pritom dostupné i v nižších výbavách. 

 

 

Jazda
Testované SUZUKI SX4 S‑CROSS poháňal vylepšený a veľmi vydarený atmosférický zážihový agregát 1,6 VVT. Maximálny výkon 120 koní papierovo obzvlášť neohúri, ale v praxi na veľmi ľahký S‑CROSS s prehľadom a rezervou postačuje. Veľmi dobrá je i jeho spolupráca s prevodovkou CVT, vďaka ktorej sa jazda stáva veľmi komfortnou, a ktorá pre náročných ponúka i možnosť manuálneho radenia 7 prevodových stupňov. Podvozok veľmi dobre filtruje nerovnosti našich ciest a zároveň disponuje i vynikajúcou smerovou stabilitou. Systém, vďaka ktorému nový S-CROSS vyniká nad konkurenciou, je nový pohon všetkých kolies All Grip, ktorý disponuje štyrmi jazdnými režimami. Okrem automatického módu je tu i režim Sport, po ktorého aktivovaní sa výrazne priostria
odozvy na stláčanie plynového pedálu a inak sa prerozdeľuje i krútiaci moment medzi nápravami. Do nepohody sú naopak určené módy Snow (sneh, prípadne blato), resp. systém Lock elektronická uzávierka medzinápravového diferenciálu).

 

 

A náš celkový dojem?
Nové SUZUKI SX4 S-CROSS v našom teste obstálo na výbornú. Vďaka vylepšeným priestorovým pomerom je to skutočne plnohodnotný crossover, ktorého hlavnou konkurenčnou výhodou je sofistikovaný pohon všetkých kolies All Grip. Ten zaručuje skutočný pôžitok z jazdy bez ohľadu na povrch či poveternostné podmienky. Každý, kto sa obzerá po novom rodinne zameranom crossoveri, by tak rozhodne S-CROSS nemal obísť. V jeho prospech môže zavážiť i atraktívny uvádzací bonus vo výške 2 000 €. V Žiline si novinku môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel SUZUKI v našom regióne, spoločnosti A-AUTO, s. r. o. na Kvačalovej ulici, kde na vás čakajú aj ďalšie modely značky SUZUKI 

 

 

Autor: Peter Hlačik
Snímky: autor

 

 

Technické parametre:

Model: SUZUKI SX4 S-CROSS 1,6 VVT 4WD Elegance+ CVT
Motor: benzín
Pohon: 4x4
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 88/120
Krútiaci moment Nm: 156
Maximálna rýchlosť km/h: 165
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 13,5s
Prevodovka: automatická CVT
Počet stupňov: 7
Kombinovaná spotreba: 5,7 l na 100 km
Výbava: 1,6 VVT 2WD Start (predný pohon) Cena: 14 000 €
Výbava: 1,6 VVT 4WD Elegance+ CVT (testovaný model) Cena: 23 000 €

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod