Táto stránka využíva cookies. Používaním tejto stránky súhlasíte s používaním cookies. ×

Žilinský Večerník

20. september 2018 | Ľuboslav, Ľuboslava

Automoto

TOYOTA Auris Touring Sport - kombi triafa priamo do čierneho

V dnešnom vydaní motoristickej rubriky testujeme najnovší prírastok medzi kombi modelmi v nižšej strednej triede, ktorým je nová TOYOTA Auris Touring Sport. Japonská značka sa druhou generáciou modelového radu Auris trafila priamo do čierneho. Po našej nedávnej skúsenosti so základným modelom jednoznačne konštatujeme, že nová generácia zaznamenala výrazný posun smerom vpred a to skutočne vo všetkých smeroch. V TOYOTE aj napriek tomu nechceli nechať nič na náhodu a zo základného modelu odvodili aj nádherné kombi, ktoré zrejme aj na základe svojho dynamického dizajnu dostalo netradičné označenie Touring Sport, skrátene TS. Novú TOYOTU Auris TS s benzínovým motorom 1,6 Valvematic v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a v strednom výbavovom stupni Active nám na test zapožičala spoločnosť AT a. s., Žilina, autorizovaný predajca vozidiel TOYOTA v našom regióne.

20.09.2013 | 08:50

V dnešnom vydaní motoristickej rubriky testujeme najnovší prírastok medzi kombi modelmi v nižšej strednej triede, ktorým je nová TOYOTA Auris Touring Sport. Japonská značka sa druhou generáciou modelového radu Auris trafila priamo do čierneho. Po našej nedávnej skúsenosti so základným modelom jednoznačne konštatujeme, že nová generácia zaznamenala výrazný posun smerom vpred a to skutočne vo všetkých smeroch. V TOYOTE aj napriek tomu nechceli nechať nič na náhodu a zo základného modelu odvodili aj nádherné kombi, ktoré zrejme aj na základe svojho dynamického dizajnu dostalo netradičné označenie Touring Sport, skrátene TS. Novú TOYOTU Auris TS s benzínovým motorom 1,6 Valvematic v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a v strednom výbavovom stupni Active nám na test zapožičala spoločnosť AT a. s., Žilina, autorizovaný predajca vozidiel TOYOTA v našom regióne.

 

Vozidlá typu kombi sa vďaka svojej širokej využiteľnosti tešia stále mimoriadne veľkej popularite. Značka TOYOTA mala až do príchodu nového Aurisu TS naposledy zastúpenie medzi „kombíkmi“ v segmente „c“ pred šiestimi rokmi zásluhou modelu Corolla Combi. Prvá generácia Aurisu tak možno trochu na škodu karosársku verziu kombi vôbec neponúkala. V minulom roku však debutovala druhá, svojím spôsobom revolučná generácia Aurisu, ktorá už ponúka aj karosársku verziu kombi, ktorú práve dnes testujeme. Nové kombi sa momentálne na našom trhu predáva až s troma alternatívami pohonu. Klasiku v podobe zážihových, resp. vznetových agregátov dopĺňa i hybridná verzia, ktorá tradične, ako je u TOYOTY zvykom, kombinuje benzínový agregát s elektromotorom. Zaujímavosťou pritom je, že batérie hybridnej verzie nijako neobmedzujú batožinový priestor, keďže sú ukryté pod zadnými sedadlami. Benzínové agregáty sú v ponuke dva, základ predstavuje motor 1,33 VVT-i s výkonom 99 koní, silnejšiu alternatívu predstavuje agregát 1,6 Valvematic s výkonom 132 koní. Priaznivci nafty majú na výber taktiež z dvoch možností, medzi agregátmi 1,4 D-4D (90 koní), resp. 2,0 D-4D (124 koní). My dnes testujeme Auris TS s populárnym zážihovým motorom 1,6 Valvematic, ktorý bude určite častou zákazníckou voľbou.

Naša úvodná otázka preto znie: Čo všetko ponúka nová TOYOTA Auris Touring Sport?

 

 

Vzhľad a rozmery

TOYOTA bola v minulosti často kritizovaná za akúsi fádnosť svojich modelov. Je tak veľmi potešujúce, že práve príchodom nového Aurisu nastala v tomto smere značná zmena a TOYOTA ponúka dizajnovo atraktívne modely. Toto tvrdenie dokonale odzrkadľuje aj nový Auris TS. Už na prvý pohľad je jasné, že svojím atraktívnym dizajnom vychádza zo základného modelu. Atraktívna predná časť tak pôsobí najmä vďaka zaujímavým svetlometom veľmi dynamicky, až športovo. Pri pohľade zboku pôsobí nový „kombík“ veľmi vyvážene. Obzvlášť sa nám páči pozvoľna klesajúca línia strechy v kombinácii so stúpajúcou spodnou hranou okien, čo pôsobí ako celok veľmi dynamicky. Zadná časť vozidla si zachovala prakticky identické a dizajnovo atraktívne svetlomety ako základný Auris. Z hľadiska rozmerov ponúka kombi rovnaký rázvor ako kompaktná verzia, celkom logicky však narástla celková dĺžka, a to až o 285 mm. TOYOTA Auris TS tak meria 4560 mm, šírka dosahuje 1760 mm, výška atakuje 1475 mm a rázvor náprav má hodnotu 2600 mm. Pri každom vozidle typu kombi je obzvlášť dôležitý batožinový priestor, ktorým sa Auris TS radí k rekordérom segmentu. V reči čísel kufor v základnom usporiadaní ponúka 530 litrov, resp. až 1658 litrov. Mimochodom, delené zadné sedadlá je možné efektne sklápať priamo z kufra potiahnutím za príslušnú páčku. Samozrejmosťou je v tomto prípade aj dokonale rovná podlaha kufra, ktorú je možné i polohovať. Pod podlahou sa nachádza aj dostatočné množstvo využiteľných priečinkov na rôzne drobnosti či povinnú výbavu. Z používateľského hľadiska obzvlášť chválime i symetrický tvar batožinového priestoru, kryciu roletku s dvoma polohami zasúvania či príjemne nízku nakladaciu hranu.

 

 

Interiér a výbava 


Interiér TOYOTY Auris TS je prakticky totožný s interiérom základného modelu. To v praxi znamená, že vás obklopujú kvalitné materiály s veľmi dobrým dielenským opracovaním. Samotná palubná doska je netradične kolmá, čo pôsobí veľmi efektne. Za jej dominantu možno označiť centrálny dotykový displej systému TOYOTA Touch, známy aj z ostatných modelov japonskej značky, ktorý ponúka veľmi peknú grafiku a niekoľko zaujímavých funkcií. Okrem toho sa na ňom zobrazuje i obraz parkovacej kamery. Samotný posed za volantom je veľmi príjemný, multifunkčný volant i páka manuálnej prevodovky ideálne padnú do rúk, čo určite mnohí ocenia. Veľmi príjemne a pohodlne sa cestuje aj na zadných sedadlách, ktoré poskytujú dostatok priestoru. Testované vozidlo v strednom stupni výbavy Active aj vďaka niekoľkým príplatkovým paketom ponúka hneď niekoľko zaujímavých predností. Za všetky spomeňme napríklad parkovacie senzory vpredu aj vzadu, nteligentný parkovací asistent, zadnú parkovaciu kameru, bezkľúčový prístup i štartovanie, dažďový senzor, automatické svetlá, automatickú klimatizáciu a podobne.

 

 

Jazda


Testovanú TOYOTU Auris TS poháňal vydarený a odolný atmosférický agregát 1,6 Valvematic. Motor v kombinácii so 6-stupňovým manuálom sa k celkovému charakteru rodinne orientovaného vozidla ideálne hodí. Maximálny výkon 132 koní bez problémov postačuje i na plne zaťažené vozidlo. Jazdná dynamika tohto agregátu je taktiež akceptovateľná, motor výrazne ožíva pri vyšších otáčkach, no i napriek tomu Aurisu TS najviac svedčí pohodový jazdný štýl. V interiéri je vďaka veľmi dobrému odhlučneniu príjemne ticho, podvozok je dostatočne komfortný, no ak je treba, vďaka
viacprvkovému zaveseniu zadnej nápravy vás podrží aj v hraničných situáciách. Vďaka pomerne nízkemu ťažisku sa Auris TS veľmi dobre ovláda a suverénne si počína i pri prejazde dlhých zákrut. Riadenie i radenie je veľmi presné a aj preto je Auris TS vhodný rovnako na dlhé presuny ako aj do mestskej premávky.

 

 

A náš celkový dojem?

TOYOTA Auris Touring Sport v našom teste jednoznačne potvrdila svoje kvality. Po dizajnovejstránke ide o veľmi atraktívne vozidlo. Z užívateľského hľadiska verzia kombi ponúka veľkorysý batožinový priestor s množstvom sofistikovaných riešení, za čo jej dávame jednoznačne palec hore. Po stránke jazdných vlastností si nás taktiež získala. Ak k tomuto všetkému pripočítame povestnú kvalitu japonskej značky, je zrejmé, že Auris TS sa stáva atraktívnou voľbou pre rodiny, ako i pre firemných zákazníkov. V Žiline si novú TOYOTU Auris TS môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel TOYOTA v našom regióne, spoločnosti AT a. s., Žilina na Dlhej ulici, kde na vás čakajú aj ďalšie modely značky TOYOTA.

 

Autor: Peter Hlačik
Snímky: autor

 

Technické parametre:
Model: TOYOTA Auris Touring Sport 1,6 Valvematic Active
Motor: benzín
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 97/132
Krútiaci moment Nm: 160
Maximálna rýchlosť km/h: 195
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 10,5 s
Prevodovka: manuálna
Počet stupňov: 6
Kombinovaná spotreba: 6,1 l na 100 km
Výbava: 1,33 Dual VVT-i Power Cena: od 14 490 €
Výbava: 1,6 Valvematic Active (testovaný model) Cena: od 15 990 €

Horúce kreslo
DNES ZAJTRA SOBOTA
23 °C
23 °C
9 °C
zilinskyvecernik_monitor_prod