Táto stránka využíva cookies. Používaním tejto stránky súhlasíte s používaním cookies. ×

Žilinský Večerník

14. november 2018 | Irma

Automoto

TOYOTA AVENSIS KOMBI - Facelift v znamení prepracovaného dizajnu a množstva vylepšení

V dnešnom teste skúšame vynovený AVENSIS KOMBI od TOYOTY. AVENSISU patriacemu do segmentu strednej triedy bola v minulosti vyčítaná azda až prílišná konzervatívnosť či fádnosť. Pravdepodobne aj na základe toho sa v TOYOTE v minulom roku odhodlali k výraznému a zásadnému faceliftu exteriéru. Omladený AVENSIS je tak pripravený na ďalšiu životnú etapu, okrem nového vzhľadu medzi jeho hlavné prednosti patria aj atraktívne ceny, solídna výbava, špičkové motory, vynikajúce jazdné vlastnosti a najmä variabilný a priestranný interiér, čo platí rovnako pre verziu sedan i pre verziu kombi. Novú TOYOTU AVENSIS KOMBI s vynikajúcim naftovým motorom 2,0 D-4D nám na test zapožičala Žilinská spoločnosť AT a. s., autorizovaný predajca vozidiel TOYOTA v našom regióne.

14.06.2013 | 10:24

V dnešnom teste skúšame vynovený AVENSIS KOMBI od TOYOTY. AVENSISU patriacemu do segmentu strednej triedy bola v minulosti vyčítaná azda až prílišná konzervatívnosť či fádnosť. Pravdepodobne aj na základe toho sa v TOYOTE v minulom roku odhodlali k výraznému a zásadnému faceliftu exteriéru. Omladený AVENSIS je tak pripravený na ďalšiu životnú etapu, okrem nového vzhľadu medzi jeho hlavné prednosti patria aj atraktívne ceny, solídna výbava, špičkové motory, vynikajúce jazdné vlastnosti a najmä variabilný a priestranný interiér, čo platí rovnako pre verziu sedan i pre verziu kombi. Novú TOYOTU AVENSIS KOMBI s vynikajúcim naftovým motorom 2,0 D-4D nám na test zapožičala Žilinská spoločnosť AT a. s., autorizovaný predajca vozidiel TOYOTA v našom regióne.

 

 

História modelového radu AVENSIS sa začala písať už v roku 1997, keď bola predstavená prvá generácia, ktorá v hierarchii značky nahradila model Carina. Súčasná tretia generácia prišla na trh v roku 2008, no ako sme už spomenuli v úvode, omladzovací facelift podstúpila len prednedávnom, presnejšie v minulom roku. Vynovený AVENSIS tak má momentálne značný potenciál, aby dokázal osloviť vďaka prepracovanému dizajnu nejedného nového zákazníka, ktorý doteraz o tomto modeli neuvažoval. Jeho špičková technika, tiež povestná kvalita značky TOYOTA či úžitkové parametre a zaujímavá cena môžu byť dostatočným argumentom na to, aby nový AVENSIS rozšíril vozový park firiem či organizácií. Naša počiatočná otázka znie aj preto jasne a logicky: Čo inovatívne, resp. zaujímavé ponúka vynovená TOYOTA AVENSIS v nabitej kategórii vozidiel strednej triedy?

 

 

Dizajn a vzhľad:

Na úvod si predstavme výrazné dizajnové zmeny, ktoré sú badateľné už na prvý pohľad. V skratke a jednou vetou by sa dalo povedať, že facelift priniesol zmeny v zmysle náhrady konzervatívnych oblých tvarov novými, výrazne hranatejšími a modernejšími líniami, na základe čoho AVENSIS výrazne omladol a vyzerá k svetu. Pri pohľade spredu zaujmú atypicky tvarované svetlomety s veľmi efektným denným LED svietením, ktoré ďalej ukrývajú i natá- čacie Bi-xenónové svetlomety. Okrem toho je výrazne prepracovaný i predný nárazník, ktorý zvýrazňuje šírku vozidla. Pri bočnom pohľade na nový AVENSIS zaujmú nové kolesá z ľahkých zliatin v efektnom tmavom vyhotovení. Dynamický charakter kombi dotvára i pozvoľna stúpajúca línia bočných okien. Zozadu taktiež zaujmú pomerne veľké svetlomety s výraznou grafikou. To, že AVENSIS patrí do strednej triedy, prezrádzajú aj jeho rozmery; dĺžka vozidla dosahuje 4780 mm, jeho šírka je 1810 mm, výška atakuje 1480  mm a rázvor náprav AVENSISU je až 2700 mm. Pri každom vozidle typu kombi je obzvlášť dôležitý i údaj o objeme batožinového priestoru, tu vynovený AVENSIS ponúka veľmi slušných 543 litrov. Z praktického hľadiska určite každý majiteľ AVENSISU ocení i veľmi veľký a priestranný nakladací otvor, ktorý ponúkajú 5. dvere. Nakladacia hrana kufra je v ideálnej výške a batožinový priestor poteší i skvelým využitím vďaka symetrickému tvaru. Palec hore dávame aj posuvným kotviacim okám, otvoru na prepravu dlhých predmetov či dvojitému dnu a ďalším priehradkám na drobnosti. Obzvlášť kvitujeme i to, že v AVENSISE zostal priestor i na dojazdovú rezervu. Delené zadné operadlá sa dajú jednoducho a intuitívne sklopiť. Po ich sklopení získame úplne rovnú podlahu kufra a jeho objem narastie až na 1609 litrov.

 

 

Interiér:

Na rozdiel od exteriéru sa interiér TOYOTY AVENSIS zásadných a prevratných zmien v rámci faceliftu nedočkal. Z hľadiska priestoru pre posádku je v AVENSISE všetko v úplnom poriadku. Sedadlá vpredu aj vzadu sú veľmi pohodlné a vhodné aj na dlhé diaľničné presuny. Ďalšiu pochvalu v našom teste AVENSIS zožal za priestor pre zadných cestujúcich. Veľmi pozitívne je, že v zadnej časti kabíny má vynovená TOYOTA úplne rovnú podlahu, to znamená, že sa tu naozaj pohodlne a komfortne usadia i traja pasažieri, kde ich neobmedzuje stredový tunel. Samotná palubná doska sa v AVENSISE vyhýba akýmkoľvek výstrednostiam a nesie sa skôr v jednoduchom a praktickom duchu, s prihliadnutím na maximálnu funkčnosť. Ani z hľadiska ergonómie nemáme k AVENSISU žiadne výhrady, všetky ovládače sú usporiadané logicky a maximálne poruke. Vcelku zaujímavo je umiestnené ovládanie elektronickej parkovacej brzdy. To sa nachádza na palubnej doske tesne pod štartovacím tlačidlom. Za dominantu palubnej dosky môžeme označiť centrálny dotykový displej multimediálneho systému Toyota Touch známy aj z ďalších modelov japonskej značky. Po grafickej stránke za systémom Toyota Touch mierne zaostáva displej palubného počítača, čo je možno škoda. Kvalita dielenského spracovania interiéru AVENSISU je prvotriedna. I samotné materiály použité v kabíne sú kvalitné. Testovaný AVENSIS bol v druhom najvyššom výbavovom stupni Sol, ale už aj v základe je vybavený veľmi slušne. Výbava Sol ponúka navyše napríklad kombinované čalúnnie sedadiel kožou, resp. Alcantarou, tiež bezkľúčový prístup a  štartovanie tlačidlom. Prvky ako zadná parkovacia kamera, automatické svietenie, dažďový senzor, automatická klimatizácia a podobne sú dostupné už v nižších výbavách.

 

 

 

Jazda:

Pod kapotou testovaného AVENSISU KOMBI pracoval osvedčený agregát 2,0 D-4D s  výkonom 125 koní. Daný motor si nás svojou úspornosťou a pružnosťou doslova získal a aj preto ho vrelo do AVENSISU odporúčame. Agregát skvele spolupracoval so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, ktorej prvé stupne sú vcelku krátke. Naopak, dlhý 5. a 6. prevod sa ideálne hodí na diaľnicu. Jazdnými vlastnosťami sa vynovená TOYOTA taktiež môže porovnávať s najlepšími. Veľmi sa nám páči naladenie podvozka, ktorý veľmi dobre drží stopu a je pritom jedno, či je vozidlo zaťažené alebo prázdne. Aj samotné riadenie je veľmi intuitívne a nie zbytočne preposilňované, čo sa nám páči. Nový AVENSIS tak jednoducho spĺňa všetky predpoklady ideálneho a priestranného vozidla nielen na dlhé presuny.

 

 

 

Celkový dojem?

Vynovená TOYOTA AVENSIS KOMBI sa v našom teste vykryštalizovala ako vozidlo bez výrazných slabín, vhodné rovnako pre rodiny ako aj pre firmy. Facelift, ktorý prednedávnom podstúpila, ju najmä po dizajnovej stránke výrazne zatraktívnil. Medzi ďalšie silné stránky nového AVENSISU patrí priestranný interiér, ktorý ocenia nielen viacčlenné rodiny, a špičková technika so širokou motorovou paletou. Navyše na našom trhu TOYOTA momentálne ponúka atraktívnu a zvýhodnenú verziu AVENSIS Style Edition s cenovým zvýhodnením, predĺženou zárukou a s doplnkovou výbavou zdarma. Každý, kto sa obzerá po novom a priestrannom vozidle strednej triedy, by tak novú TOYOTU AVENSIS rozhodne nemal prehliadnuť. V Žiline si novú TOYOTU AVENSIS môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel TOYOTA v našom regióne, spoločnosti AT a. s. na Dlhej ulici, kde na vás čakajú i ďalšie mo- dely značky Toyota.

 

 

Autor: Peter Hlačik

Snímky: autor

 

 

Technické parametre:

Model: TOYOTA AVENSIS KOMBI 2,0 D-4D Sol

Motor: diesel

Pohon: predný

Počet valcov: 4

Výkon.: kW/koní 91/125

Točivý moment Nm: 310

Maximálna rýchlosť km/h: 200

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 10,0 s

Prevodovka: manuálna

Počet stupňov: 6

Kombinovaná spotreba: 4,6 l na 100 km

Výbava: 1,6 Valvematic Terra (benzín)  Cena: od 19 900 € 

Výbava: 2,0 D-4D Sol (testovaný model) Cena: od 25 100 €

Horúce kreslo
DNES ZAJTRA PIATOK
9 °C
4 °C
2 °C
zilinskyvecernik_monitor_prod