Žilinský Večerník

18. apríl 2024 | Valér
| 1°C

Automoto

TOYOTA COROLLA - Legenda v jedenástom pokračovaní

V tohtotýždňovom vydaní motoristickej rubriky testujeme ďalšiu horúcu novinku nášho trhu od japonskej značky TOYOTA, ktorou je elegantný rodinne orientovaný sedan COROLLA. V TOYOTE sa v tomto roku s novinkami doslova roztrhlo vrece, automobilka tak veľmi výrazne obmieňa, resp. rozširuje svoje modelové portfólio o nové a atraktívne modely, čoho jasným dôkazom je aj v poradí už 11. generácia modelu COROLLA, ktorá po dizajnovej stránke vychádza z veľmi atraktívneho konceptu Furia. Novú TOYOTU COROLLA s vynikajúcim benzínovým motorom 1,6 Valvematic v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a vo výbavovom stupni Active nám na test zapožičala spoločnosť AT a. s. Žilina, autorizovaný predajca vozidiel TOYOTA v našom regióne.

07.11.2013 | 08:59

V tohtotýždňovom vydaní motoristickej rubriky testujeme ďalšiu horúcu novinku nášho trhu od japonskej značky TOYOTA, ktorou je elegantný rodinne orientovaný sedan COROLLA. V TOYOTE sa v tomto roku s novinkami doslova roztrhlo vrece, automobilka tak veľmi výrazne obmieňa, resp. rozširuje svoje modelové portfólio o nové a atraktívne modely, čoho jasným dôkazom je aj v poradí už 11. generácia modelu COROLLA, ktorá po dizajnovej stránke vychádza z veľmi atraktívneho konceptu Furia. Novú TOYOTU COROLLA s vynikajúcim benzínovým motorom 1,6 Valvematic v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a vo výbavovom stupni Active nám na test zapožičala spoločnosť AT a. s. Žilina, autorizovaný predajca vozidiel TOYOTA v našom regióne.

 

Legendárny modelový rad COROLLA začal písať svoju históriu už v roku 1966, keď debutovala prvá generácia. Od tých čias sa COROLLA v automobilovom svete stala skutočným pojmom a tiež synonymom pre spoľahlivosť. Prednedávnom sa u nás začala predávať v celkovom poradí už jedenásta generácia, a aj vďaka nej sa TOYOTA COROLLA môže pochváliť prívlastkom najpredávanejšieho automobilu na svete. Novinka prináša medzigeneračne množstvo vylepšení, inovácií či špičkovú techniku a v neposlednom rade i viac priestoru pre posádku či batožinu, čo určite mnohí z nás ocenia. Najnovšia generácia sa na našom trhu momentálne predáva v dvoch výbavových stupňoch a s trojicou motorov pod kapotou. Agregáty sú štandardne kombinované so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Zážihový základ predstavuje osvedčený agregát 1,33 VVT-i s výkonom 99 koní. Výkonnejšiu benzínovú alternatívu predstavuje agregát 1,6 Valvematic (132 koní), ktorý je možné nakombinovať aj s novou CVT prevodovkou Multidrive S. Pre priaznivcov nafty TOYOTA pripravila agregát 1,4 D-4D (90 koní), kde je taktiež možná voľba prevodovky medzi 6-stupňovým manuálom a automatizovanou manuálnou prevodovkou Toyota MultiMode. My dnes testujeme TOYOTU COROLLA so spomínaným atmosférickým benzínovým motorom 1,6 Valvematic vo verzii so 6-stupňovou manuálnou prevodovou, ktorá bude v našich končinách zrejme veľmi častou zákazníckou voľbou.

Naša úvodná otázka tak znie jednoznačne: Čo možno v praxi očakávať od jedenástej generácie TOYOTA COROLLA? 

 

 

Vzhľad a rozmery 

Japonská značka v poslednom období kladie zvýšený dôraz na dizajnovú stránku svojich modelov, čoho typickým príkladom je aj nová COROLLA. Novinka si obzvlášť zakladá na elegantnom a modernom dizajne. Zmysel a význam týchto slov je najmarkantnejšie viditeľný napríklad na parkovisku nákupného centra, kde medzi ostatnými modelmi pôsobia línie a krivky COROLLY skutočne ako magnet pre oči. Obzvlášť nápaditá je predná časť vozidla s nízkou mriežkou chladiča a výraznými svetlometmi. Zadná časť pôsobí zase veľmi mohutne a eleganciu podčiarkujú ýrazné zadné svetlomety. Okrem toho je vydarený dizajn novinky aj veľmi funkčný, hodnota koeficientu aerodynamickéhoodporu vzduchu dosahuje len 0,27 cd, čo má za následok príjemné ticho v interiéri i pri vyšších rýchlostiach. Z hľadiska celkových rozmerov nová COROLLA medzigeneračne vyrástla, čo sa pozitívne prejavilo najmä v priestore pre posádku. Novinka tak meria 4620 mm medzigeneračne +80 mm), šírka dosahuje 1775 mm, výška atakuje 1465 mm a rázvor náprav má hodnotu 2700 mm (medzigeneračný nárast až +100 mm). Objem batožinového priestoru ponúka v základnom usporiadaní veľmi slušných 452 litrov. Pochváliť musíme i dostatočne veľký nakladací otvor. Palec hore si zaslúži i široké spektrum možností otvorenia veka kufra. To je možné okrem klasického spôsobu odistiť aj z miesta vodiča, resp. veľmi efektne i kľúčikom centrálneho zamykania. Samozrejmosťou je i možnosť sklopenia zadných delených sedadiel, čím sa objem kufra dodatočne zvýši. Pri ukladaní nákladu však treba myslieť na pánty veka kufra, ktoré čiastočne zasahujú do priestoru pre batožinu. 

 

 

Interiér a výbava 
Interiér novinky a samotná palubná doska sa veľmi ponášajú na ten, ktorý už poznáme z modelu Auris. To znamená, že COROLLA rovnako ponúka veľmi dobré materiály s vynikajúcou kvalitou dielenského opracovania. Kolmá palubná doska s logickým a prehľadným rozmiestnením ovládačov prináša i niekoľko vylepšení. Tým najzásadnejším je nový multimediálny systém Toyota Touch 2 s dotykovým displejom s priemerom 6,1“. Ten okrem intuitívneho ovládania, vynovenej grafiky a niekoľkých nových funkcií ponúka po prvýkrát i komunikáciu v slovenčine. Novinka nás ale najviac šokovala svojím vnútorným priestorom. I keď sa to na prvý pohľad nezdá, predné sedadlá sú veľmi komfortné a posed na nich nie je nepríjemný ani po niekoľkých hodinách strávených nonstop za volantom. Priestor pre zadných pasažierov je v COROLLE priam kráľovský, bez problémov a veľmi pohodlne sa tu za seba dokážu usadiť i „dlháni“ s výškou viac ako 185 cm. Novinka ponúka i veľmi slušnú výbavu, kde už prvý a zároveň testovaný stupeň Active disponuje prvkami, ako je automatická dvojzónová klimatizácia, denné svietenie technológiou LED, elektricky ovládané všetky okná, zadná parkovacia kamera, asistent rozjazdu do kopca, spomínaný multimediálny systém Toyota Touch 2 a podobne. 

 

 

Jazda

Testovaná TOYOTA COROLLA mala pod kapotou vynikajúci a spoľahlivý atmosférický benzínový agregát 1,6 Valvematic. Daný agregát sa ku celkovému charakteru a určeniu vozidla vyslovene hodí. Disponuje dostatočným výkonom a svedčia mu aj vyššie otáčky, pri ktorých citeľne ožíva jeho temperament a jazdná dynamika. Čo je podstatné, a to i pri svižnejšej jazde, akceptovateľná zostáva i jeho palivová spotreba. Chvályhodná je i spolupráca motora s veľmi presnou a zároveň vynikajúco odstupňovanou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou s veľmi presným indikátorom optimálneho preradenia. Naladením podvozka sa COROLLA vyslovene hodí na naše cesty. Jej podvozok je dostatočne komfortný a zároveň tichý, čím bez problémov zvláda nerovnosti našich ciest. Vozidlo je ako celok veľmi dobre ovládateľné a sebaisto sa správa i pri prejazde tiahlymi zákrutami. 

 

 

A náš celkový dojem?
Jedenásta generácia TOYOTY COROLLA ideálne dopĺňa modelové portfólio japonskej značky. V našom teste jednoznačne ukázala svoje kvality a prednosti. Novinka ponúka v novom atraktívnom
dizajnovom balení nadštandardné priestorové pomery, špičkovú techniku, vynikajúce jazdné vlastnosti, slušnú výbavu a to všetko za atraktívnu cenu. Z praktického hľadiska okrem priestranného interiéru celkom iste oceníte aj veľmi dobrý podvozok, príjemné ticho v interiéri a motor, ktorý je vhodný rovnako do mesta ako i na dlhé presuny. V Žiline si novú TOYOTU COROLLA môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel TOYOTA v našom regióne, spoločnosti AT a. s. Žilina na Dlhej ulici, kde na vás čakajú aj ďalšie modely japonskej značky TOYOTA. 

 

 

Autor: Peter Hlačik
Snímky: autor

 

 

Technické parametre:

Model: TOYOTA COROLLA 1,6 Valvematic Active
Motor: benzín
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 97/132
Krútiaci moment Nm: 160
Maximálna rýchlosť km/h: 200
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 10 s
Prevodovka: manuálna
Počet stupňov: 6
Kombinovaná spotreba: 6,0 l na 100 km
Výbava: 1,33 Dual VVT-i Active Cena: od 14 990 €
Výbava: 1,6 Valvematic Active (testovaný model) Cena: od 15 690 €

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod