Táto stránka využíva cookies. Používaním tejto stránky súhlasíte s používaním cookies. ×

Žilinský Večerník

18. november 2018 | Eugen

Automoto

Toyota Verso – zmysluplný facelift priniesol množstvo vylepšení a svieži dizajn

Tohtotýždňovým testom potešíme určite všetkých, ktorí sa obzerajú po novom rodinnom aute. Skúšame totiž čerstvú novinku na našom trhu, faceliftovanú Toyotu Verso. Japonská značka sa po uvedení novej generácie úspešného Aurisu rozhodla zmodernizovať aj model Verso. Najmarkantnejšie zmeny sa udiali v dizajne, kde je úplne prepracovaná predná časť vozidla, tá sa po novom veľmi ponáša práve na model Auris a tým ešte viac zapadá do rodiny Toyota. Novú Toyotu Verso s vynoveným naftovým motorom 2,0 D-4D DPF pod kapotou v strednom výbavovom stupni Active nám na test zapožičala spoločnosť AT, a. s., Žilina, autorizovaný predajca vozidiel Toyota v našom regióne.

13.03.2013 | 09:25

Tohtotýždňovým testom potešíme určite všetkých, ktorí sa obzerajú po novom rodinnom aute. Skúšame totiž čerstvú novinku na našom trhu, faceliftovanú Toyotu Verso. Japonská značka sa po uvedení novej generácie úspešného Aurisu rozhodla zmodernizovať aj model Verso. Najmarkantnejšie zmeny sa udiali v dizajne, kde je úplne prepracovaná predná časť vozidla, tá sa po novom veľmi ponáša práve na model Auris a tým ešte viac zapadá do rodiny Toyota. Novú Toyotu Verso s vynoveným naftovým motorom 2,0 D-4D DPF pod kapotou v strednom výbavovom stupni Active nám na test zapožičala spoločnosť AT, a. s., Žilina, autorizovaný predajca vozidiel Toyota v našom regióne.

Japonská Toyota chystá v tomto roku na našom trhu výraznú modelovú ofenzívu, ktorú odštartoval práve kompaktný Auris. Po ňom prichádza vynovená Toyota Verso, ktorá, ako sme už spomenuli, podstúpila výrazný facelift. Ten sa najviac odzrkadlil v exteriérových zmenách, najmä pri prednej časti, tiež modernizáciou motorovej palety a bohatšou výbavou vrátane nového palubného systému Toyota Touch a nakoniec s vylepšenými jazdnými vlastnosťami. Všetky tieto zmeny majú jasnú ambíciu posunúť nové Verso medzi najlepšie rodinne orientované vozidlá na našom trhu. Otázka teda znie veľmi jasne: Ako zmodernizovaná Toyota Verso funguje v praxi?

Dizajn a vzhľad

Ak sa bližšie pristavíme pri exteriérových zmenách, ako prvá jednoznačne padne do oka výrazne a zásadne modifikovaná predná časť. Pri pohľade spredu na nové Verso by asi len málokto hádal,
že ide o facelift a nie o novú generáciu. Novinka tak teraz pôsobí veľmi atraktívne, ba až športovo. Prepracovaná predná časť Verso opticky rozširuje a zároveň znižuje, a to najmä zásluhou širokej mriežky chladiča a výraznejšieho fabrického loga. Pri zadnej časti vozidla sa naopak udiali len kozmetické a takmer neviditeľné zmeny. Pri pohľade zboku pôsobí vynovené Verso veľmi vyvážene, čomu napomáha aj štýlový pozdĺžny strešný nosič. Pozorné oko si všimne aj jednu významnú zmenu v podobe úplne nových spätných zrkadiel s integrovanými smerovkami. Tie majúu významný
podiel na zníženom aerodynamickom hluku. Aj z hľadiska celkových rozmerov vozidla nachádzame pri novom Verse mierne zmeny, novinka po novom meria 4460 mm, široká je 1790 mm, výška vozidla dosahuje 1670 mm a rázvor náprav má hodnotu 2780 mm. Objem a variabilita batožinového priestoru je dôležitý parameter pri kažnom MPV. Kufor Toyoty Verso ponúka v základnom usporiadaní pri 5 sedadlách slušných 484 litrov, pri sklopení druhého radu získate úplne rovnú podlahu a objem až 1009 litrov. Okrem objemu boduje Verso i variabilitou batožinového priestoru, konkrétne polohovateľným dnom, v 5-miestnom vyhotovení je k dispozícii i priestor so samostatnými delenými priehradkami na náradie a iné drobnosti namiesto tretieho radu sedadiel. Veľkou výhodou Toyoty Verso je i dostupnosť 7-miestnej verzie, vďaka paketu Family už od výbavy Active, čo určite ocenia početnejšie rodiny s deťmi.

Interiér

V interiéri vynoveného Versa sa neudiali žiadne zásadné či prevratné zmeny. Inžinieri v Toyote sa zamerali skôr na drobnosti a detaily, ako je napríklad lepšie umiestnenie radiacej páky, kvalitnejšie materiály a podobne. Po usadnutí za volant novej Toyoty Verso si ako prvé všimnete umiestenie ukazovateľov, resp. prístrojového panela v strede palubnej dosky, orientované značne na vodiča. Toto riešenie niekomu vyhovuje viac a inému zase menej. Objektívne sú ale údaje veľmi dobre čitateľné a prístroje prehľadné. Veľkú pochvalu si Verso zaslúži za vyšší posed so skvelým výhľadom, čomu napomáha i trojuholníkové okienko umiestnené tesne za A-stĺpikom. Z hľadiska ergonómie je taktiež všetko tak, ako má byť. Jednotlivé ovládače sú presne tam, kde ich intuitívne aj očakávate. Pripomienku máme snáď len k absencii „trojbliku“ smeroviek, ktorý Verso po Aurise nezdedilo, čo je škoda. Pri rodinných vozidlách sú veľmi dôležité i priestorové pomery, v tomto smere Verso prekvapuje. Na predných sedadlách je miesta dostatok, no Verso boduje aj viac ako slušným priestorom vzadu. Osobitnú pochvalu si zaslúžia tri samostatné sedadlá druhého radu, ktoré sa dajú nezávisle posúvať a upravovať môžete aj sklon operadiel. Strednému pasažierovi v oblasti pre nohy vôbec neprekáža stredový tunel, kedže Verso má úplne rovnú podlahu. Doširoka sa otvárajúce dvere taktiež uľahčujú manipuláciu napríklad s detskými sedačkami. To, že je Verso naozaj zamerané predovšetkým na rodinu, dokazujú aj detaily, ako sú napríklad výklopné stolíky vzadu alebo tiež panoramatické zrkadielko, na základe ktorého má vodič prehľad o zadných pasažieroch. Testované vozidlo vo výbave Active disponovalo ďalej napríklad automatickou klimatizáciou, zadnou parkovacou kamerou, cúvacími senzormi vpredu i vzadu, multifunkčným dotykovým displejom Toyota Touch a podobne.

Jazda

Po stránke jazdných vlastností sa faceliftované Verso taktiež citeľne zlepšilo. Vďaka dôkladnejším izolačným materiálom a novej prednej časti je napríklad oveľa tichšie ako doteraz. Riadenie je vďaka novému nastaveniu posilňovača oveľa intuitívnejšie. Tuhšie naladený podvozok má za následok, že vozidlo sa ani pri rýchlom prejazde tiahlych zákrut veľmi nenakláňa. Osobitnú pochvalu si však zaslúži vynovený motor. Zmodernizovaný naftový agregát 2,0 D-4D, ktorý bol aj pod kapotou testovaného vozidla, bude pri Verse asi najčastejšou voľbou. Motor je výrazne tichší, kultivovaný, využiteľný v širokom spektre otáčok a hlavne veľmi úsporný. K jeho charakteristike sa hodí i skvele odstupňovaná 6-stupňová manuálna prevodovka, vďaka ktorej je Verso ideálne i na dlhé diaľničné presuny.

Celkový dojem?

Nová Toyota Verso v teste dokázala, že podstúpila citeľný a zmysluplný facelift. Najvýraznejšie zmeny sa odohrali v dizajne prednej časti, čím Verso skutočne opeknelo. Viac ako 400 ďalších drobných zmien má za následok špičkové jazdné vlastnosti či kvalitnejšie materiály, ktoré naozaj pocítite. Pritom si Verso stále zachováva všetky prednosti vozidla výrazne orientovaného na rodinu a to všetko za akceptovateľnú cenu. V Žiline si novú Toyotu Verso môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel Toyota v našom regióne, spoločnosti AT, a. s. na Dlhej ulici,
kde na vás čakajú i ďalšie modely značky Toyota.

Horúce kreslo
DNES ZAJTRA UTOROK
-1 °C
-0 °C
-3 °C
zilinskyvecernik_monitor_prod