Táto stránka využíva cookies. Používaním tejto stránky súhlasíte s používaním cookies. ×

Žilinský Večerník

20. september 2018 | Ľuboslav, Ľuboslava

Z regiónu

Tunel Višňové kompletne prerazili, minister dopravy však stavbu skontroluje až koncom septembra

V 7,5-kilometrov dlhom tuneli Višňové, ktorý je súčasťou diaľničného úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala a rovnako je aj najdlhším dopravným tunelom na Slovensku, prerazili severnú tunelovú rúru v prvý septembrový týždeň. K prerazeniu južnej tunelovej rúry došlo koncom augusta.

13.09.2018 | 16:48

Informáciu dnes pre Žilinský večerník potvrdila Národná diaľničná spoločnosť (NDS) spolu s Ministerstvom dopravy a výstavby SR. Podľa hovorkyne NDS Michaely Michalovej dnes v tuneli prebiehala len interná akcia, ktorú organizoval zhotoviteľ stavby. Kontrolný deň je podľa jej slov naplánovaný na koniec septembra, stavbu si vtedy príde osobne pozrieť aj minister dopravy Árpád Érsek spolu s generálnym riaditeľom Národnej diaľničnej spoločnosti. „V súvislosti s prerazením aj druhej tunelovej rúry minister vyjadril vďaku všetkým baníkom, ktorí na razení tunela pracovali aj osobným darom, ktorý im bol dnes doručený a ktorý im nemohol sám priniesť, keďže mal neodkladné povinnosti v Národnej rade SR,“ uviedla pre Žilinský večerník riaditeľka odboru komunikácie Ministerstva dopravy a výstavby SR Karolína Ducká. Tá ďalej poukázala na niekoľkomesačný sklz, ktorý nastal v rámci stavebných prác. „Treba však povedať, že tunel bol prerazený s 9-mesačným meškaním, pričom na iných objektoch tejto stavby hrozí ešte väčší sklz. Vzhľadom na tento stav nie sú veľké oslavy na mieste. Minister si pôjde stavbu osobne skontrolovať v najbližších dňoch a bude naďalej apelovať na zhotoviteľa, aby diaľnicu, na ktorú čakajú vodiči, dostaval čo najskôr,“ podotkla Karolína Ducká.

TERMÍN STÁLE NEISTÝ

Prvé práce na tuneli Višňové sa začali ešte pred dvadsiatimi rokmi, prerazenia prvej tunelovej rúry sme sa však dočkali až koncom augusta tohto roka. Minister dopravy a výstavby Árpád Érsek prišiel na kontrolný deň do Višňového začiatkom leta. Počas svojej návštevy vyslovil ultimátum, ktoré spočívalo v kompletnom prerazení tunela do konca augusta. Cena stavebných prác na zhruba 14 kilometrov dlhom diaľničnom úseku, s ktorého výstavbou sa začalo pred štyrmi rokmi, sa pohybuje vo výške približne 500 miliónov eur s DPH. Pôvodne sa vybudovanie úseku Lietavská Lúčka – Dubná Skala stanovilo na koniec roku 2019, neskôr sa spustenie jeho prevádzky predpokladalo na záver roka 2020. Ministerstvo dopravy však nedávno talianskemu zhotoviteľovi predĺžilo stavebné povolenie, ukončenie prác sa dnes preto odhaduje až na rok 2022.

Autor: Zuzana Holienčíková

Foto: NDS

Horúce kreslo
DNES ZAJTRA SOBOTA
23 °C
23 °C
9 °C
zilinskyvecernik_monitor_prod