
Dobrý produkt
V prvom rade potrebujete správny produkt, po ktorom bude na trhu dopyt a budete s ním vedieť ponúknuť nejakú konkurenčnú výhodu. Nemusí pritom ísť zákonite o vašu vlastnú výrobu. Potenciál z tohto hľadiska má aj dovoz tovaru z Číny. Ázijský trh je plný produktov s potenciálom preraziť aj u nás.
Identifikovaná cieľová skupina
S produktom budete potrebovať aj cieľovú skupinu. Kto budú vaši ideálni zákazníci? Musíte vedieť, na koho cieliť, aby ste svoj produkt neponúkali nesprávnym ľuďom a neprehliadli tých, u ktorých je vyššia šanca, že ich zaujme.
Vhodná platforma
Samozrejme, potrebovať budete aj samotný eshop. Tu máte dve možnosti: buď sa rozhodnete pre niektorú z platforiem, ktoré ponúkajú viacero balíčkov, z ktorých si budete môcť vybrať, alebo sa rozhodnete pre profesionálny eshop na mieru, ktorý splní všetky vaše požiadavky.
Atraktivita a funkčnosť
Rovnako ako predávané produkty ani samotný eshop nemôže byť hocijaký. Musí mať atraktívny a funkčný dizajn, aby potenciálnych zákazníkov zaujal a umožnil im pohodlné nakupovanie (aj na mobilných zariadeniach).
Online marketing
Z hľadiska marketingu a propagácie vášho eshopu je v prvom rade dôležitá jeho optimalizácia pre vyhľadávače a samozrejme aj iné formy online marketingu. Výber vhodných platforiem pre marketing je pritom viazaný aj na vašu cieľovú skupinu.
Spokojnosť zákazníkov
Úspešný eshop potrebuje aj spoľahlivú logistiku a efektívnu zákaznícku podporu. K tomu pomôže aj ISO 9001 norma. Ide o medzinárodnú normu pre systém manažérstva kvality, ktorá pomáha organizáciám (aj eshopom) zlepšovať svoju výkonnosť a spokojnosť zákazníkov.