Žilinský Večerník

22. jún 2025 | Paulína
| 13°C

Poradňa

Vďaka internetu je predaj tovaru jednoduchší, ale nie jednoduchý. Čo je dôležité pre úspešný eshop?

Internet a eshopy značne zjednodušili nielen nakupovanie, ale aj predávanie tovaru. „Zjednodušenie“ však neznamená, že predávať tovar cez eshop a byť v tom úspešný je jednoduché. Stále ide o veľkú výzvu. Ak ju chcete zvládnuť, rozhodne sa vám zídu aj nasledujúce tipy.

20.06.2025 | 09:00

 

Dobrý produkt

V prvom rade potrebujete správny produkt, po ktorom bude na trhu dopyt a budete s ním vedieť ponúknuť nejakú konkurenčnú výhodu. Nemusí pritom ísť zákonite o vašu vlastnú výrobu. Potenciál z tohto hľadiska má aj dovoz tovaru z Číny. Ázijský trh je plný produktov s potenciálom preraziť aj u nás.

Identifikovaná cieľová skupina

S produktom budete potrebovať aj cieľovú skupinu. Kto budú vaši ideálni zákazníci? Musíte vedieť, na koho cieliť, aby ste svoj produkt neponúkali nesprávnym ľuďom a neprehliadli tých, u ktorých je vyššia šanca, že ich zaujme.

Vhodná platforma 

Samozrejme, potrebovať budete aj samotný eshop. Tu máte dve možnosti: buď sa rozhodnete pre niektorú z platforiem, ktoré ponúkajú viacero balíčkov, z ktorých si budete môcť vybrať, alebo sa rozhodnete pre profesionálny eshop na mieru, ktorý splní všetky vaše požiadavky. 

Atraktivita a funkčnosť 

Rovnako ako predávané produkty ani samotný eshop nemôže byť hocijaký. Musí mať atraktívny a funkčný dizajn, aby potenciálnych zákazníkov zaujal a umožnil im pohodlné nakupovanie (aj na mobilných zariadeniach). 

Online marketing

Z hľadiska marketingu a propagácie vášho eshopu je v prvom rade dôležitá jeho optimalizácia pre vyhľadávače a samozrejme aj iné formy online marketingu. Výber vhodných platforiem pre marketing je pritom viazaný aj na vašu cieľovú skupinu.

Spokojnosť zákazníkov

Úspešný eshop potrebuje aj spoľahlivú logistiku a efektívnu zákaznícku podporu. K tomu pomôže aj ISO 9001 norma. Ide o medzinárodnú normu pre systém manažérstva kvality, ktorá pomáha organizáciám (aj eshopom) zlepšovať svoju výkonnosť a spokojnosť zákazníkov.

Zdroj: PR

Foto: krakenimages.com / freepik.com

Najnovšie vydanie
Predplatné
fpd

PublishingHouse

Vydavateľsťvo: PUBLISHING HOUSE a.s., Jána Milca 6, 010 01 Žilina, IČO: 46495959, DIČ: 2820016078, IČ DPH: SK2820016078, Zapísané v OR SR Žilina: vl. č. 10764/L, oddiel: Sa | Distribúcia: TOPAS, s. r. o., Slovenská pošta a kolportéri | Objednávky na predplatné: prijíma každá pošta a doručovateľ Slovenskej pošty | Objednávky do zahraničia: Slovenská pošta, a. s., Stredisko predplatného tlače, Nám. slobody 27, 810 05 Bratislava 15, e-mail:[email protected]. | Copyright 2012-2019 PUBLISHING HOUSE a.s. Autorské práva vyhradené. Akékoľvek rozmnožovanie textu, fotografií a grafov len s výhradným a predchádzajúcim súhlasom vedenia redakcie. Nevyžiadané rukopisy nevraciame, neobjednané nehonorujeme. Etický kódex novinára
Vyrobilo Soft Studio

zilinskyvecernik_monitor_prod