Žilinský Večerník

29. marec 2024 | Miroslav
| 11°C

Spravodajstvo

Večerník je kritický, mesto ho vylúčilo zo súťaže

Mesto Žilina vynechalo Žilinský večerník zo súťaže o umiestňovanie inzercie v elektronických a printových médiách. Zaradilo však do nej konkurenčný týždenník MY Žilinské noviny, ktorý má niekoľkonásobne nižší predaj v meste Žilina. Poslanec Ľubo Bechný si myslí, že je to preto, že Žilinský večerník je voči mestu kritický. Priznal to aj primátor Igor Choma. Peter Ničík to považuje za diskrimináciu, Ľubo Bechný za klientelizmus, Gabriel Šipoš za nehospodárne.

03.06.2016 | 10:07

Mesto Žilina vynechalo Žilinský večerník zo súťaže o umiestňovanie inzercie v elektronických a printových médiách. Zaradilo však do nej konkurenčný týždenník MY Žilinské noviny, ktorý má niekoľkonásobne nižší predaj v meste Žilina. Poslanec Ľubo Bechný si myslí, že je to preto, že Žilinský večerník je voči mestu kritický. Priznal to aj primátor Igor Choma. Peter Ničík to považuje za diskrimináciu, Ľubo Bechný za klientelizmus, Gabriel Šipoš za nehospodárne.

 

 

Ľubo Bechný sa na rokovaní zastupiteľstva primátora pýtal, prečo bol Žilinský večerník vynechaný z verejného obstarávania. „Nevidím dôvod, prečo by sme mali zadávať inzerciu do novín, ktoré neustále kydajú, minimálne na primátora,“ reagoval Igor Choma.

 


Hovorca Pavol Čorba sa poslancom snažil vysvetliť, že elektronickú aukciu na inzerciu v printových a audiovizuálnych médiách robili najmä v súvislosti so Staromestskými slávnosťami, keďže partnerom podujatia nestačila propagácia v Radničných novinách. „Nie je možné hovoriť o diskriminácii, nesúťažili sme všetky médiá, ale len tie, s ktorými máme dobrú spoluprácu,“ uviedol.

 


Súťaž nakoniec vyhral Miroslav Stanek – Media Promo s výslednou sumou 17 520 eur s DPH. Inzerciu má zabezpečiť v MY Žilinských novinách, TV Severka, rádiách Frontinus a Rebeca a na internetovom portáli Žilinak.

 


„Moje znepokojenie spočíva nad zadaním verejného obstarávania – pre inzerciu aktivít mesta Žilina v kultúrno-spoločenskej oblasti, kedy boli cielene vypustené z obstarávania médiá, v ktorých sa občas publikujú kritické materiály voči vedeniu mesta,“ hovorí Ľubo Bechný a dodáva: „Žiaľ, z printových médií boli oslovené len Žilinské noviny a vynechaný Žilinský večerník, hoci je čítanejší a vychádza vo vyššom náklade. Dôvodom má byť to, že Večerník je príliš kritický voči mestu a hlavne voči primátorovi. Tento postup je pre mňa neprijateľný a považujem to za klientelizmus v prospech konkurenčných novín. V prípade publikovania nepravdivých faktov má mesto dostatočný priestor na obranu súdnou či mimosúdnou cestou. V prípade publikovania kritických, ale pravdivých faktov je toto zase priestor, ktorý môže posunúť mesto dopredu.“

 

 

Ani Petrovi Ničíkovi sa nepáči, že mesto vynechalo médium len preto, že píše negatívne články. „Názor, aj keď je negatívny, nám môže pomôcť. Ak sú v meste dva týždenníky a jeden z nich sme vynechali, tak je to diskriminácia, a to sa mi nepáči,“ povedal.

 


Riaditeľ Transparency International Slovensko si myslí, že ak primátor dopredu vylučuje veľkých hráčov na trhu, tým pádom nehospodári s verejnými peniazmi efektívne. „Ak primátora nabudúce bude kritizovať dodávateľ počítačov, aj jeho firma bude vylučovaná zo súťaže? Nehovoriac o tom, že mesto tak prichádza o šancu komunikovať s ľuďmi, ktorí sú k mestu nedôverčiví a potrebujú presvedčiť či informovať zrejme viac ako v iných médiách,“ povedal Gabriel Šípoš.

 


Michal Filek
Snímka archív

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod