Táto stránka využíva cookies. Používaním tejto stránky súhlasíte s používaním cookies. ×

Žilinský Večerník

30. september 2020 | Jarolím
| 12°C

Spravodajstvo

Vodiči ostali stáť „pred bránami“ historického centra

Doprava v žilinskej pešej zóne je od mája minulého roka regulovaná systémom, ktorý vpúšťa vozidlá dnu a von na základe platného elektronického povolenia. Systém funguje v podstate bezchybne. Problém nastal až v prvý februárový víkend, kedy niektorých vodičov hydraulické stĺpiky jednoducho nepustili.

12.02.2020 | 11:00

Dôvodom, prečo sa mnohé autá pred vstupmi na Sládkovičovej ulici a ulici Čepieľ otáčali späť, bolo neplatné elektronické povolenie na príslušný rok. Niektorí hneď v sobotu 1. februára privolali mestskú políciu, nech zakročí.

„Dopoludnia som sa ešte cez systém autom dostal, popoludní ma to už nepustilo. O nové povolenie na rok 2020 som pritom požiadal dostatočne včas, no stále mi nebolo vydané, hoci ho urgujem od začiatku roka,“ uviedol sťažovateľ, ktorý v centre býva.

NA STOLE MALI 326 ŽIADOSTÍ
Ani počas minulého týždňa nemali ešte všetci užívatelia, ktorým skončila príslušná aktualizácia vstupu ku koncu roka 2019, k dispozícii novú. V klientskom centre na mestskom úrade bolo preto rušno. Ako uviedol hovorca mesta Vladimír Miškovčík, od prijatia nového všeobecne záväzného nariadenia (VZN) platného od 1. 1. 2020 bolo do konca januára na mestský úrad prijatých 326 žiadostí o vydanie potvrdenia o zaplatení dane za vjazd a zotrvanie motorového vozidla v historickej časti mesta.

„Z toho bolo 82 žiadateľov s trvalým pobytom v historickej časti mesta, teda rezidentov,“ spresnil. Zvyšní sú podnikatelia, prevádzkari či poskytovatelia kuriérskych služieb. 


NEBOLO MOŽNÉ VYBAVIŤ VŠETKY VČAS
Nové potvrdenia boli vydávané priebežne od začiatku januára. K piatku 7. 2. evidovali na úrade ešte 20 nevybavených žiadostí podaných v januári a vybavené majú byť do konca tohto pracovného týždňa. Žiadosti o vydanie nových potvrdení boli na mestský úrad doručované priebežne od polovice decembra až do konca januára, niektorí si to teda nechali aj na poslednú chvíľu. „Vzhľadom na veľký počet žiadostí podaných nárazovo v krátkom čase a administratívnu náročnosť ich vybavenia nebolo v kapacitných možnostiach pracovníkov mestského úradu vybaviť všetky žiadosti včas,“ vysvetlil hovorca.

Z tohto dôvodu bola platnosť UHF tagov, ktoré sú súčasťou elektronického povolenia a umožňujú vjazd do historickej časti mesta, predĺžená do 31. januára každému, kto mal na mestskom úrade podanú žiadosť o vydanie nového potvrdenia. Je štandardné systém nastaviť tak, že vpúšťa na staré elektronické povolenie, kým nie sú žiadateľom vydané nové.

„Evidujeme len jeden prípad, kedy bola žiadosť o vydanie nového potvrdenia o zaplatení dane za vjazd a zotrvanie motorového vozidla v historickej časti mesta podaná včas a nedopatrením sa stalo, že platnosť elektronického UHF tagu nebola automaticky predĺžená,“ dodáva Vladimír Miškovčík.


 

Všeobecne sa mestu systém regulovaného vstupu áut do pešej zóny osvedčil. „Mechanické zariadenie na reguláciu vstupov do pešej zóny prispelo k zníženiu počtu vozidiel približne o 30 percent. Zníženie očakávame aj väčšie vzhľadom na dodatočné vylúčenie vozidiel taxislužieb z pešej zóny. Presné čísla budú známe na konci februára,“ uzatvára hovorca.

Autor: -vb- -vb-

Foto: -vb-

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod