Žilinský Večerník

19. apríl 2024 | Jela
| -3°C

Automoto

Volkswagen GOLF SPORTSVAN - Rodinný ideál

Model GOLF od VOLKSWAGENU už od svojho začiatku určuje latku, podľa ktorej sú posudzované ostatné modely. Aktuálna siedma generácia ponúka tradične širokú paletu jednotlivých verzií. Najnovším prírastkom do rodiny GOLF je MPV model s úplne novým označením GOLF SPORTSVAN. Už podľa názvu je jasné, že SPORTSVAN chce okrem praktickej stránky ponúknuť aj samotný zážitok z jazdy. Táto horúca novinka sa len prednedávnom začala predávať aj na našom trhu. V hľadáčiku má najmä rodinne orientovaných zákazníkov, ktorí obľubujú vyšší posed za volantom a z priestorového hľadiska im bežný GOLF nepostačuje. Nový VOLKSWAGEN GOLF SPORTSVAN s osvedčeným a úsporným turbodieselom 1,6 TDI v kombinácii s manuálnou prevodovkou a v prostrednom výbavovom stupni Comfortline nám na test zapožičala spoločnosť GALIMEX, s. r. o., autorizovaný predajca vozidiel VOLKSWAGEN v našom regióne.

22.08.2014 | 09:01

Model GOLF od VOLKSWAGENU už od svojho začiatku určuje latku, podľa ktorej sú posudzované ostatné modely. Aktuálna siedma generácia ponúka tradične širokú paletu jednotlivých verzií. Najnovším prírastkom do rodiny GOLF je MPV model s úplne novým označením GOLF SPORTSVAN. Už podľa názvu je jasné, že SPORTSVAN chce okrem praktickej stránky ponúknuť aj samotný zážitok z jazdy. Táto horúca novinka sa len prednedávnom začala predávať aj na našom trhu. V hľadáčiku má najmä rodinne orientovaných zákazníkov, ktorí obľubujú vyšší posed za volantom a z priestorového hľadiska im bežný GOLF nepostačuje. Nový VOLKSWAGEN GOLF SPORTSVAN s osvedčeným a úsporným turbodieselom 1,6 TDI v kombinácii s manuálnou prevodovkou a v prostrednom výbavovom stupni Comfortline nám na test zapožičala spoločnosť GALIMEX, s. r. o., autorizovaný predajca vozidiel VOLKSWAGEN v našom regióne.

 

 

Vmodelovej hierarchii značky VOLKSWAGEN je nový SPORTSVAN nasadený ako nástupca modelu GOLF PLUS. Zaujímavé pritom je, že novinka sa s využitím podvozkovej platformy GOLFU svojimi celkovými rozmermi a tiež praktickým využitím už veľmi približuje aktuálnej generácii väčšieho MPV TOURAN. Ako sme už naznačili v úvode, SPORTSVAN chce okrem praktickej stránky hrať aj na emócie. Tomu výrazne pomáha moderný dizajn silno inšpirovaný novým GOLFOM, a tiež už tradične špičkové jazdné vlastnosti. Aktuálne je na našom trhu novinka k dispozícii v troch samostatných výbavách, so širokou možnosťou opcií a tiež s pestrou škálou možných variácií pre pohonné ústrojenstvo. Širokú motorovú paletu reprezentujú zásadne prepĺňané agregáty TSI, resp. TDI. Benzínový základ predstavuje motorizácia 1,2 TSI s výkonom 85 koní kombinovaná s 5‑stupňovou manuálnou prevodovkou. Spomenutá motorizácia ponúka aj výkonnejšiu alternatívu (1,2 TSI – 110 koní) s možnosťou voľby 6-stupňového manuálu, resp. 7-stupňovej DSG prevodovky. Rovnako aj motorizácia 1,4 TSI ponúka dva výkonové varianty s celkovým výkonom 125, resp. až 150 koní. A aj v tomto prípade si je možné vybrať buď 6-stupňový manuál, resp. 7-stupňovú DSG prevodovku. Pre priaznivcov nafty ponúka SPORTSVAN hneď tri motorizácie. Základ predstavuje motor 1,6 TDI s výkonom 90 alebo 110 koní. Štandardne sú obe motorizácie k dispozícii s 5-stupňovým manuálov a pre výkonnejšiu verziu je k dispozícii aj viackrát spomenutá 7-stupňová DSG prevodovka. Vznetovú výkonovú špičku predstavuje motor 2,0 TDI s výkonom až 150 koní, kde, samozrejme, nemôže chýbať voľba prevodovky medzi 6-stupňovým manuálom a dvojspojkovým automatom DSG. My sme v rámci testu siahli po GOLFE SPORTSWAN s obľúbeným a úsporným motorom 1,6 TDI (110 koní) v kombinácii s 5-stupňovým manuálom. Ten by z nášho pohľadu mohol byť veľmi častou
zákazníckou voľbou. Naša úvodná otázka preto znie:

Čo všetko sa v praxi skrýva za prívlastkom SPORTSVAN? 

 

 

Vzhľad a rozmery 


Aj keď je vnímanie dizajnu do značnej miery subjektívna záležitosť, model Golf Plus bol v minulosti často kritizovaný za svoj až príliš nudný vzhľad. Nová éra prináša okrem nového názvu SPORTSVAN aj nový a moderný dizajn. Ten už na prvý pohľad nepôsobí fádne. Moderný, trendy i nadčasový „look“ ponúka novinka z každého uhľa pohľadu. Predné partie sú výrazne inšpirované novým GOLFOM a dominujú tu symetrické línie či tvary. Obzvlášť sa nám páči grafika predných svetlometov, z ktorej priam srší dynamický náboj. Pri pohľade zboku zase zaujme veľmi výrazná bočná linka, do ktorej sú vsadené i kľučky dverí. Celkovo tak dizajnu SPORTSVANU dávame jednoznačne palec hore. Dokonale v sebe dokázal skĺbiť športovosť s praktickosťou. Okrem názvu či inšpirácie v dizajne zdieľa SPORTSVAN s GOLFOM aj podvozkovú platformu. To, že novinka právom patrí do kategórie MPV, najlepšie odzrkadľujú i jej rozmery, ktoré pre zaujímavosť porovnávame práve s GOLFOM. SPORTSVAN meria 4338 mm (+83 mm oproti GOLFU), jeho šírka dosahuje 1807 mm (+8 mm), výška atakuje 1588 mm (+128 mm) a rázvor náprav má hodnotu 2685 mm (+46 mm). Pre rodinne orientovaných zákazníkov sú veľmi dôležité i parametre batožinového priestoru. Novinka ponúka v základnom usporiadaní veľmi slušný objem v rozsahu 500 – 590 litrov. Táto hodnota sa mení v závislosti od polohy zadných sedadiel, ktoré je možné samostatne posúvať v rozsahu až 180 mm. Praktickým detailom je i polohovateľná podlaha, pod ktorou stále zostalo miesto i na dojazdovú pneumatiku. Po sklopení zadných sedadiel vznikne takmer dokonale rovná podlaha a objem pre batožinu narastie až na 1520 litrov. Z praktickej stránky chceme zvlášť vyzdvihnúť symetrické tvarovanie batožinového priestoru a taktiež dostatočne nízku nakladaciu hranu. 

 

 

Interiér a výbava 
 

Po presunutí sa do kabíny je i po prípadnom odmyslení si fabrického loga na volante už na prvý pohľad či dotyk celkom jasné, že sedíme vo VOLKSWAGENE. Kvalita materiálov a rovnako ich dielenské opracovanie dosahujú veľmi vysokú úroveň. Príkladná a priam ukážková je i samotná ergonómia s jednotlivým rozmiestnením prístrojov a ovládačov. Veľmi príjemný je i vyšší posed za volantom s veľmi dobrým výhľadom do všetkých strán. Obzvlášť chválime vynikajúci výhľad smerom šikmo dopredu, ktorý zaručuje umne tvarovaný a‑stĺpik. Palubná doska ponúka miernu orientáciu prístrojov smerom na vodiča. Už tradične je veľmi prehľadný i skvele čitateľný samotný prístrojový panel. Dominantou palubnej dosky je multimediálny systém Composition Media s 5,8“ dotykovým displejom. Ten okrem iného ponúka veľmi peknú grafiku s rýchlou odozvou na dotyk. Okrem toho disponuje i CD prehrávačom so slotom na SD-kartu ukrytým v priehradke pred spolujazdcom a samozrejmosťou je i USB vstup a Bluetooth konektivita. Pri vozidlách tejto kategórie patrí medzi úplne najdôležitejšie parametre vnútorný priestor. Z tohto hľadiska obstál v našom teste nový SPORTSVAN na výbornú. V predchádzajúcej časti sme už spomenuli posuvné sedadlá druhého radu. Najpodstatnejšie ale je, že v novinke sa za seba veľmi pohodlne usadia aj skutoční dlháni s obrovskou rezervou v oblasti pre hlavu a rovnako i nohy. Z praktického hľadiska chceme vyzdvihnúť ešte jeden zaujímavý detail. V novom SPORTSVANE sa pri otváraní dvere automaticky nezastavia v predaretovaných pozíciách, ale kdekoľvek podľa aktuálnej potreby. Ide o veľmi užitočný detail najmä pri parkovaní v stiesnených priestoroch. Z hľadiska celkovej výbavy je na tom nový SPORTSVAN taktiež veľmi dobre. Už v základe sú k dispozícii všetky bezpečnostné prvky a systémy. Nami testované vozidlo vo výbave Comfortline s niektorými prvkami v opcii okrem toho disponovalo napríklad i: trojramenným  koženým volantom, palubným počítačom s prídavnými funkciami, tempomatom s obmedzovačom rýchlosti, automatickou dvojzónovou klimatizáciou, svetlometmi s funkciou osvetlenia zákrut, parkovacími senzormi vpredu aj vzadu, vyhrievanými sedačkami a podobne. 

 

 

Jazda
 

Nový GOLF SPORTSVAN nás presvedčil i po jazdnej stránke.  Podvozok je odladený takpovediac neutrálne. To znamená, že je dostatočne komfortný, ale zároveň bez problémov zvláda aj prejazdy zákrut vo svižnejšom tempe. Prekvapením je, že vozidlo sa aj napriek vyššej stavbe karosérie veľmi nenakláňa. Na podvozok sa dá spoľahnúť i pri nečakanom vyhýbacom manévri. Osvedčený turbodiesel 1,6 TDI padne do rodinne orientovaného vozidla ako uliaty. Maximálny výkon 110 koní hravo postačuje i na zaťažené vozidlo. Najsilnejšou stránkou tejto motorizácie je však vynikajúca spotreba paliva. V tomto kontexte nám predsa len trochu chýbal šiesty prevodový stupeň, ktorý by padol vhod pri vyšších rýchlostiach na diaľnici. Veľkú pochvalu si naopak zaslúži vynikajúco odizolovaná kabína, v ktorej je za každých okolností príjemne ticho či komunikatívne riadenie. 

 

 

A náš celkový dojem?
 

Nový VOLKSWAGEN GOLF SPORTSVAN je jednoznačne hodný svojho mena. Jazdnými vlastnosťami a vynikajúcou kvalitou je to typický GOLF. Moderný a dynamický dizajn zase dokonale vystihuje
prívlastok SPORTSVAN. Najväčšou prednosťou novinky je priestranný a vzdušný interiér, pri ktorého návrhu sa myslelo na potreby rodiny. SPORTSVAN tak v sebe kombinuje gény rodinného MPV s vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami v kompaktnom balení. V Žiline si nový VOLKSWAGEN GOLF SPORTSVAN môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel VOLKSWAGEN v našom regióne, spoločnosti GALIMEX, s. r. o. na Rosinskej ceste, kde na vás čakajú aj ďalšie modely značky VOLKSWAGEN.

 

Autor: Peter Hlačik

Snímky: Autor

 

 

 

Technické parametre:


Model: VOLKSWAGEN GOLF SPORTSVAN 1,6 TDI BlueMotion Comfortline
Motor: diesel
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 81/110
Krútiaci moment Nm: 250
Maximálna rýchlosť km/h: 192
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 11,3 s
Prevodovka: manuálna
Kombinovaná spotreba: 3,9 – 4,1 l na 100 km 

Výbava: 1,2 TSI BlueMotion Trendline (benzín)  Cena: od 15 280 €
Výbava: 1,6 TDI BlueMotion Comfortline (testovaný model) Cena: od 20 390 €

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod