Žilinský Večerník

19. apríl 2024 | Jela
| 1°C

Automoto

VOLKSWAGEN GOLF VARIANT - Právom patrí na vrchol segmentu

Dnes si v našom redakčnom teste bližšie predstavíme novinku medzi kompaktnými „kombíkmi“, nový VOLKSWAGEN GOLF, ktorého kombi verzia sa už tradične označuje prívlastkom VARIANT. Legenda menom GOLF už od počiatku určuje v triede kompaktov latku, na základe ktorej sa posudzujú všetci ostatní. Najlepším dôkazom tohto tvrdenia je i mnoho ocenení, ktoré získala najnovšia generácia. Na jeseň minulého roku sa u nás začala predávať aj praktickejšia a priestranná kombi verzia odvodená od siedmej generácie. Nový VOLKSWAGEN GOLF VARIANT s výkonným i úsporným turbodieselom 2,0 TDI v najvyššej výbave Highline nám na test zapožičala spoločnosť GALIMEX s. r. o., autorizovaný predajca vozidiel VOLKSWAGEN v našom regióne

03.02.2014 | 15:17

Dnes si v našom redakčnom teste bližšie predstavíme novinku medzi kompaktnými „kombíkmi“, nový VOLKSWAGEN GOLF, ktorého kombi verzia sa už tradične označuje prívlastkom VARIANT. Legenda menom GOLF už od počiatku určuje v triede kompaktov latku, na základe ktorej sa posudzujú všetci ostatní. Najlepším dôkazom tohto tvrdenia je i mnoho ocenení, ktoré získala najnovšia generácia. Na jeseň minulého roku sa u nás začala predávať aj praktickejšia a priestranná kombi verzia odvodená od siedmej generácie. Nový VOLKSWAGEN GOLF VARIANT s výkonným i úsporným turbodieselom 2,0 TDI v najvyššej výbave Highline nám na test zapožičala spoločnosť GALIMEX s. r. o., autorizovaný predajca vozidiel VOLKSWAGEN v našom regióne.

 

 

Dnes už legendárny model GOLF od VOLKSWAGENU uzrel svetlo sveta prvýkrát v roku 1974. Na základe populárneho modelu GOLF vznikli neskôr aj mnohé ďalšie karosárske verzie. Prakticky orientované kombi s označením VARIANT debutovalo v roku 1993 a bolo odvodené od vtedajšej tretej generácie GOLFU. V súčasnosti VOLKSWAGEN vyrába v poradí už siedmu generáciu GOLFU, ktorá bola predstavená v roku 2012. Približne rok od začatia predaja kompaktu sme sa dočkali aj najnovšej verzie GOLFU VARIANT, ktorý dnes testujeme. Na našom trhu je momentálne novinka k dispozícii v troch výbavových stupňoch a s pestrou škálou možných variácií pre pohonné ústrojenstvo. Širokú motorovú paletu reprezentujú zásadne prepĺňané agregáty TSI, resp. TDI. Zážihové motory TSI disponujú celkovo štyrmi výkonovými alternatívami. Motor 1,2 TSI je odladený na výkon 85 koní, resp. 105 koní. Rovnako je na tom aj výkonnejšia pohonná jednotka 1,4 TSI,ktorá ponúka 122, resp. až 140 koní. Pre priaznivcov nafty ponúka VOLKSWAGEN hneď tri motorizácie. Základ predstavuje agregát 1,6 TDI s výkonom 90 alebo 105 koní. Výkonovú špičku pre VARIANT predstavuje motor 2,0 TDI s výkonom až 150 koní. VOLKSWAGEN takmer pri všetkých motorizáciách ponúka sedemstupňovú dvojspojkovú DSG prevodovku. A aby toho nebolo málo, naftové verzie sú na želanie k dispozícii aj s pohonom všetkých štyroch kolies 4MOTION. My sme v rámci testu siahli po GOLFE VARIANT s najsilnejšou motorizáciou 2,0 TDI (150 koní) v kombinácii so 6-stupňovým manuálom, ktorá by mohla byť veľmi častou zákazníckou voľbou. Naša úvodná otázka preto znie: Čo možno v praxi očakávať od najnovšieho VOLKSWAGENU GOLF VARIANT? 

 

 

Vzhľad a rozmery

VOLKSWAGEN pri najnovšej generácie GOLFU zvolil dizajnovú evolúciu. Čo je vydarené a úspešné, sa predsa nemení. Pre novú generáciu je aj preto výstižné skôr dobrusovanie detailov smerom k dokonalosti. Pri pohľade spredu pôsobí novinka veľmi moderne i dynamicky, tu sa nám veľmi páči štýlová grafika „zamračených“ predných svetlometov s efektným denným svietením. Pri pohľade zboku pôsobí VARIANT proporčne až prekvapivo vyváženým dojmom. Zaujímavým dizajnovým detailom je i línia „bumerangu“ tiahnuca sa od zadného blatníka až po strechu, ktorá je pre GOLF charakteristická. Z hľadiska celkových rozmerov narástol najnovší VARIANT oproti predchodcovi skôr symbolicky. Novinka tak meria 4 562 mm, jeho šírka dosahuje 1 799 mm, výška atakuje 1 481 mm a rázvor náprav má hodnotu 2635 mm. O to prekvapujúcejší je následne fakt, že nový VARIANT si výrazne polepšil z hľadiska priestoru pre posádku či batožinu. Zásluhu na tom má nová koncernová platforma MQB, ktorá konštruktérom rozviazala ruky. Batožinový priestor si pri novom VARIANTE polepšil o cca 100 litrov. Novinka sa tam momentálne radí k najpriestrannejším kompaktným kombi na našom trhu. Kufor nového GOLFU VARIANT pojme v základnom usporiadaní až 605 litrov, resp. 1 620 litrov pri sklopených sedadlách. Z praktického hľadiska musíme vyzdvihnúť i samotnú reálnu využiteľnosť batožinového priestoru i niekoľko detailov. A to napríklad ovládanie sklápania operadiel priamo z kufra, krycia roletka s viacerými pozíciami zastavenia, otvor umožňujúci prepravovať dlhé predmety, ale najmä dvojitá podlaha, ktorá pomáha vytvoriť takmer dokonale rovnú podlahu. Pod podlahou zostalo ešte miesto na drobnosti či na dojazdové koleso.

 

 

Interiér a výbava


Po presunutí sa do kabíny, resp. na pracovisko vodiča, musíme konštatovať, že ide o najhodnotnejší interiér, aký kedy GOLF mal a ktorý sa už veľmi približuje prémiovému segmentu. Z interiéru priam srší kvalita a páčia sa nám aj mnohé prepracované detaily. Palubná doska je veľmi prehľadná a ponúka logické usporiadanie jednotlivých ovládačov so stredovou časťou orientovanou na vodiča. Veľmi príjemne padne do rúk i trojramenný multifunkčný volant či páka manuálnej prevodovky. Chválime i samotný posed za volantom, a to najmä vďaka vynikajúcim predným športovým sedadlám s veľmi dobrým bočným vedením, ktoré neunavujú ani pri dlhej jazde. Vodičovo sedadlo disponovala v testovanom VARIANTE navyše i masážnou funkciou. Veľmi slušné priestorové pomery ponúka i zadná časť kabíny. Aj vďaka vzpriamenejšiemu posedu vzadu sa za seba v novom GOLFE VARIANT pohodlne usadia aj osoby s výškou presahujúcou 180 cm. Testované vozidlo musíme pochváliť aj za vynikajúci palubný systém s navigáciou a dotykovým displejom Discover media, ktorý ponúka množstvo zaujímavých funkcií a prekrásnu grafiku. Okrem toho testovaný GOLF VARIANT v najvyššej výbave Highline ponúkal aj prvky ako nastavenie jazdného režimu vozidla, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, automatickú dvojzonovú klimatizáciu, cúvaciu kameru, elektronickú parkovaciu brzdu s asistentom rozjazdu do kopca a mnoho ďalších prvkov. 

 

 

Jazda


Veľmi silnou stránkou nového VOLKSWAGENu GOLF VARIANT je aj samotná jazda. To, že sa na vozidle nešetrilo, dokazuje aj úžasné ticho v celej kabíne a je pritom jedno, akou rýchlosťou práve jazdíte. Najvýkonnejší turbodiesel 2,0 TDI (150 koní) udeľuje vozidlu veľmi slušnú jazdnú dynamiku. Svojím charakterom, úspornosťou a tiež vďaka spolupráci s veľmi presnou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou predstavuje ideálnu kombináciu na dlhé diaľničné presuny. Okrem ticha v interiéri pocit maximálneho jazdného komfortu dotvára i vynikajúci podvozok. Ten je, ako už je pre VW zvykom, nastavený skôr tvrdšie, to znamená, že vozidlo sa nakláňa len minimálne, no i napriek tomu je zároveň veľmi komfortný. Samozrejme, že pri kúpe vozidla sa pozeráme na cenu. Niektoré značky ponúkajú cenu, v ktorej máte len „holé“ a „bosé“ auto. Výhodou VOLKSWAGENu GOLF VARIANT je, že už v základnej cene získate bezmála 99 % bezpečnostných prvkov, bez nutnosti ďalších príplatkov. 

 

A náš celkový dojem?

Nový VOLKSWAGEN GOLF VARIANT v našom teste jednoznačne presvedčil. Karoséria typu kombi, rovnako ako základný model, ponúka konzervatívnejší, no zároveň dynamický dizajn, ktorý nestarne. Prednosťou verzie kombi je i veľkorysý batožinový priestor a priestranný interiér, ktorý pôsobí veľmi hodnotným dojmom. Nový VARIANT ponúka i špičkovú výbavu a vysoký jazdný komfort. Okrem toho novinka dostala i atraktívnu štartovaciu cenu, takže sa hodí rovnako dobre do úlohy rodinného auta, ako aj vozidla pre firmy. V Žiline si nový VOLKSWAGEN GOLF VARIANT môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel VOLKSWAGEN v našom regióne, spoločnosti GALIMEX s. r. o. na Rosinskej ceste, kde na vás čakajú aj ďalšie modely značky VOLKSWGEN.

 

 

Autor: Peter Hlačik
Snímky: autor

 

Technické parametre:

Model: VOLKSWAGEN GOLF VARIANT 2,0 TDI BlueMotion Highline
Motor: diesel 
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 110/150
Krútiaci moment Nm: 320
Maximálna rýchlosť km/h: 218
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,9 s
Prevodovka: manuálna
Počet stupňov: 6
Kombinovaná spotreba: 4,2 l na 100 km
Výbava: 1,2 TSI BlueMotion Trendline (benzín) Cena: od 14 820 €
Výbava: 2,0 TDI BlueMotion Highline (testovaný model) Cena: od 23 570 €

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod