Žilinský Večerník

23. apríl 2024 | Vojtech
| 6°C

Z regiónu

Žiadne premostenie križovatky v Radoli

Hustota dopravy a s tým spojené rozsiahle kolóny na Kysuciach len tak rýchlo nezmiznú. Obyvateľov po spustení úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec čakajú ťažké časy, keď sa celý problém presunie hlavne na križovatku v Radoli.

27.10.2020 | 17:29

Skupina z iniciatívy D3 pre Európu prišla s riešením premostiť križovatku v Radoli, čo vyvolalo nevôle zo strany starostov dolných Kysúc, hlavne pre napájanie áut z dotknutých obcí na hlavný ťah. Situáciu monitoroval v lete aj za osobnej prítomnosti minister dopravy Andrej Doležaj, ktorý prisľúbil vyriešenie cez štúdiu odborníkov. Uplynulý piatok sa cez videohovor odprezentovali závery z tejto štúdie starostom Kysúc. Samotné premostenie križovatky v Radoli dostalo zamietavé stanovisko. „Toto riešenie by bolo dobré len pre turecké či poľské kamióny. Ako starostovia sme svorne upozorňovali od samého začiatku, že ak toto riešenie prejde, tak bezpečnosť dopravy v celom úseku I/11 na dolných Kysuciach je nulová. Nielen my z Radole, ale aj z Kysuckého Lieskovca, Ochodnice či Poviny by sme sa na cestu nedostali, lebo v tomto návrhu mienili odstaviť semafor a mali by sme sa zaradiť do nepretržitého prúdu vozidiel. Čo sa už načisto zbláznili? Pre poľské kamióny prestaneme žiť a kúpime si helikoptéry, na ktorých začneme lietať?“ povedal pre Žilinský večerník starosta obce Radoľa Anton Tkáčik.

 

Od 15. decembra po spustení D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec to bude vyzerať na kysuckých cestách ešte zložitejšie, Anton Tkáčik vidí jasné riešenie už dlhodobo. „Dopad bude obrovský, preto tlačíme na výstavbu diaľnice. Sme za racionálne riešenia, čo sme ako starostovia dolných Kysúc od samého začiatku deklarovali.“

Autor: Juraj Vnuk, redaktor

Foto: archív

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod