Žilinský Večerník

19. apríl 2024 | Jela
| 2°C

Spravodajstvo

Žilinčania kresťanskými tričkami podporujú charitu: Je to naše svedectvo viery

Tomáš Kyška (43) je žilinským rodákom, no láska ho zaviala žiť neďaleko do rajeckej doliny v Kľačoch. Popri svojej práci grafika nosil v sebe už dlhšie myšlienku prezentovať svoju vieru navonok ešte výraznejším spôsobom. Som svojím tímom sa rozhodol ponúkať verejnosti tričká či mikiny s kresťanskou tematikou, o ktorej nám povedal viac v našom rozhovore.

23.12.2022 | 15:25

VIERA V KONKRÉTNYCH MOMENTOCH

Žilinu lemujú rôzne bilboardy, jedným z nich, ktorý bije do očí je aj snaha o predaj kresťanských tričiek. Zaujímavú aktivitu nám opísal zakladateľ spoločnosti Tomáš Kyška. „Myšlienku som nosil v hlave dlhšie, lebo niečo podobné som videl na jednej z púti v Poľsku. Hovorím si, že by bolo fajn prezentovať vieru, a tak postupne sme do toho išli. Celé posolstvo vychádza zo svätého písma, kde sa píše: „Každého, kto mňa vyzná pred ľuďmi, aj ja vyznám pred svojím Otcom, ktorý je na nebesiach.“ Na jednej strane je toto svedectvo našej viery, na druhej to vnímam aj ako motiváciu pre človeka sa správať v konkrétnych momentoch. Napríklad nebudem na zastávke vulgárne nadávať, keď mi ušiel autobus, pričom nosím na sebe tričko s nápisom Ježiš. Celé je to o viere.“ Samozrejme, zaujímala nás cena týchto produktov. „Trička sa vynikajúco nosia, veľmi dobre sa na nich drží potlač. Cenovo stoja tričká od 22 do 24 eur, mikiny raz toľko, no tie majú krásny strih s nádychom športovej elegancie,“ dodal Kyška.

 


 

POMOC DIECÉZNEJ CHARITE

Spoločnosť prioritne nepozerá na tvorbu zisku, podstatné je pre partiu mladých rodičov, aby inšpirovali svoje okolie k dobrým skutkom. „Máme prianie, aby táto značka Fideli bola symbolom nosiť vieru nielen v srdci, ale ukázať je celému svetu. Aktuálne do 23. decembra máme akciu, že doprava a plus dobrý skutok za objednávku sú zadarmo a 5 percent z celkového predaja poputuje na konto Diecéznej charity v Žiline,“ predostrel Tomáš Kyška. Názory bežnej verejnosti sú pochopiteľne rôzne, no evidentne ani zlé jazyky túto značku neodradia, aby na trhu vydržala dlhší čas. „Najbližšie okolie nám fandí, kresťanské spoločenstvá tento projekt prijali, napríklad jeden kláštor v Močenku si objednal od nás komplet pre všetkých členov, čo bola naša najväčšia objednávka a vyrazila mi dych. Samozrejme, nájdu sa aj takí, čo nám nedoprajú, vidia v tom iba zárobkovú činnosť. Hovoria, že kresťania nemajú čo nosiť módu, nemať žiadnu slobodu a všetko sú to len nezmysly. Rád by som povzbudil všetkých, aby nestrácali odvahu, ukázali svoju vieru navonok. A to nielen tričkami, ale hlavne dobrými skutkami.“

Autor: Juraj Vnuk, redaktor

Foto: archív T.K.

Najnovšie vydanie
Predplatné
zilinskyvecernik_monitor_prod